Το Σχέδιο Νόμου για την επιλογή Διευθυντών σχολείων

Το Σχέδιο Νόμου: Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης όπως κατατέθηκε στη Bουλή για την συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στο οποίο περιγράφεται η επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων. Αιτιολογική – Εισηγητική Έκθεση Τροποποιούμενες ή καταργούμενες διατάξεις Σχέδιο Νόμου Έκθεση Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους Ειδική Έκθεση Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών της Ρύθμισης πηγή: Βουλή των Ελλήνων compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώρινας

Τσακαλώτος: Τα capital controls θα έχουν αρθεί μέχρι το τέλος του έτους

Κλείνοντας τη συζήτηση στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο της β΄αξιολόγησης, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος εμφανίστηκε αισιόδοξος για άρση των capital controls μέχρι το τέλος του έτους. Ο υπουργός εκτίμησε ότι επενδυτές και funds έχουν αναστείλει όλες τις αποφάσεις τους μέχρι να μπει η Ελλάδα στο QE και μέχρι να αρθούν τα capital control, για να προσθέσει ότι ο στόχος της ανάπτυξης είναι εφικτός, μόλις κλείσει η αξιολόγηση και αν πάρουμε τη συνολική λύση για το χρέος. «Ο οδικός μας χάρτης είναι ότι κλείνει η αξιολόγηση, μπαίνουμε στο QE και χωρίς θριάμβους αλλάζουμε σελίδα και νομίζουμε ότι πολύ γρήγορα θα αρθούν και τα capital control μέχρι το τέλος του έτους» είπε ο υπουργός. «Θα κριθούμε το 2019 και το 2023 για το αναπτυξιακό μοντέλο που θα φέρουμε και που δεν θα έχει καμία σχέση με την ψευδεπίγραφη ανάπτυξη των προηγούμενων κυβερνήσεων, για το αν έχουμε καταφέρει να φέρουμε ένα αναπτυξιακό μοντέλο που δεν μας επιστρέφει στο 2009. Θα κριθούμε και στον τομέα της Δημοκρατίας ενεργοποιώντας όλον τον ελληνικό λαό σε αυτό το αναπτυξιακό σχέδιο», είπε ο υπουργός Οικονομικών κλείνοντας απόψε τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου. Απαντώντας στην κριτική ότι η κυβέρνηση έφερε 4ο μνημόνιο, ο υπουργός Οικονομικών είπε απευθυνόμενος στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ: «Εγώ θα δεχθώ ότι είναι το 4ο μνημόνιο αν εσείς δεχθείτε ότι είναι το 14ο μνημόνιο. Γιατί το πρώτο μνημόνιο είχε πέντε επικαιροποιήσεις, το δεύτερο μνημόνιο είχε τέσσερις. Κάθε φορά που γίνεται αξιολόγηση, έχουν και οι δύο πλευρές δικαίωμα, να βάζουν στο τραπέζι και νέα μέτρα και νέα ζητήματα. Ό,τι ίσχυε με εσάς, ισχύει και εμάς. Οπότε διαλέξτε, ή θα λέμε 3ο μνημόνιο ή 14ο. Αλλά όπως θέλετε εσείς "κορώνα κερδίζετε - γράμματα χάνουμε" δεν θα το δεχθούμε» είπε ο υπουργός Οικονομικών. Προεξοφλώντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι πάλι κυβέρνηση το 2019, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος δήλωσε ότι τα μέτρα την περίοδο 2015-2021 θα είναι ύψους 14, 2 δισ. «Αν διαιρέσουμε τα 14,2 δισ. μέτρα με την επταετία, έχουμε 2 δισ. ευρώ. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις στα πέντε χρόνια πήραν 63 δισ.. Την τελευταία φορά που διαίρεσα 63 διά του 5 ήταν μεγαλύτερο από τα δύο. Αυτό πρέπει να το θυμόμαστε», είπε ο υπουργός Οικονομικών. Σχολιάζοντας αναφορά του κ. Κουτσούκου ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις πήραν μέτρα διότι ήταν αντιμέτωπες με το μεγάλο έλλειμμα, ο Ε. Τσακαλώτος απευθύνθηκε στα έδρανα του ΠΑΣΟΚ και ρώτησε: «Δηλαδή εμείς ευθυνόμαστε που εσείς πήρατε περισσότερα μέτρα, γιατί εσείς δημιουργήσατε την κρίση; Εμείς φταίμε για το έλλειμμα; Ποια είναι η λογική σας, για να την καταλάβω και εγώ». Ο υπουργός Οικονομικών απάντησε όμως και στο ΚΚΕ λέγοντας ότι «το ποιος υποστηρίζει τα συμφέροντα των λαϊκών στρωμάτων, δεν είναι κληρονομιά. Είναι κάτι που διεκδικούν πολλά αριστερά κόμματα, με διαφορετικές στρατηγικές και κινήσεις». Ο υπουργός αναφέρθηκε και στην κατηγορία του ΚΚΕ ότι «τώρα υποστηρίζει την κυβέρνηση και ο ΣΕΒ». «Ο ΣΕΒ λέει στην τελευταία του ανακοίνωση ότι "σήμερα που η Ελλάδα περνάει σε μια νέα φάση εξωστρέφειας, μετά την ολοκλήρωση της β΄αξιολόγησης και με ορατό το τέλος του προγράμματος και ορατή την πρόσβαση της χώρας στις διεθνείς αγορές, επιβάλλεται περισσότερο από ποτέ να δώσουμε έμφαση στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρα"'. »Άρα λέει ο ΣΕΒ, και εσείς λέτε ότι μας υποστηρίζει, μια αλήθεια. Μερικά πράγματα που είναι αλήθεια και μπορεί να τα πει ο ΣΕΒ, δεν σημαίνει ότι το κεφάλαιο έχει γίνει υποστηρικτής μας. Μπορεί ο ΣΕΒ αύριο να πει ότι η γη δεν είναι επίπεδη αλλά είναι σφαίρα. Θα είναι αλήθεια. Όταν μια δημοκρατία δεν έχει φτάσει σε μια ωρίμανση να βλέπει την αλλαγή της οικονομίας δεν φταίμε εμείς. Εμείς υποστηρίζουμε τα συμφέροντα των λαϊκών στρωμάτων σε δυσμενείς συνθήκες. Ποτέ δεν είπαμε ότι έχουμε μονόδρομο, ότι είμαστε γιατροί και τεχνοκράτες που θα λύσουμε τα προβλήματα πάνω από τα λαϊκά στρώματα» είπε ο υπουργός Οικονομικών και έσπευσε να επικαλεστεί τον Μαρξ λέγοντας ότι «οι άνθρωποι καθορίζουν την πορεία τους αλλά όχι κάτω από συνθήκες που διαλέγουν οι ίδιοι». Ο υπουργός Οικονομικών είπε πως η κυβέρνηση ποτέ δεν έκρυψε πως θα υπάρξουν μειώσεις σε συντάξεις και στο αφορολόγητο. «Αυτό δεν είναι ούτε μέσα στην ιδεολογία μας ούτε στην ανάλυση μας για την οικονομία. Έχουμε κάνει δημόσια κριτική και για τους αριθμούς του ΔΝΤ, και για το πόσοι δεν πληρώνουν φόρους στην Ελλάδα και στη θεωρία για τους συνταξιούχους Έλληνες και Γερμανούς» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: «άρα αυτό που κάναμε, αφού από την αρχή του Μνημονίου έπρεπε να μπει στο πρόγραμμα, ήταν ένας συμβιβασμός». Ο κ. Τσακαλώτος επανέλαβε ότι τα αντίμετρα θα εφαρμοστούν και κατηγόρησε τον πρόεδρο της ΝΔ, που λέει ότι πρέπει να υπάρχει υπέρβαση των στόχων, ότι «αυτό δεν είναι ένας έντιμος τρόπος». «Είπαμε ότι θίγουμε τον δικό μας κόσμο και με το αφορολόγητο και με τις συντάξεις. Αποζημιώνουμε αυτούς τους ίδιους ανθρώπους με τα αντίμετρα; Όχι. Και εκεί ήμασταν ειλικρινείς. Δεν τους αποζημιώνουμε έναν προς έναν. Λέμε όμως στον συνταξιούχο ότι θα ωφεληθεί το εγγόνι του με το πρόγραμμα για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Τους λέμε,"‘εσείς δεν έχετε παιδιά και τσοντάρετε για το νοίκι ή το δάνειο τους;"», είπε ο κ. Τσακαλώτος και υπογράμμισε ότι δεν είναι σοβαρό κοινωνικό κράτος αυτό που οι συνταξιούχοι τσοντάρουν για τη συντήρηση των παιδιών τους και για τα εγγόνια τους, για τους ανέργους. Ο κ. Τσακαλώτος είπε ότι τα αντίμετρα θα επηρεάσουν περίπου 6.000.000 πολίτες, και αυτό δείχνει ότι δεν θα ωφεληθούν μόνο τους φτωχούς αλλά και τα μεσαία στρώματα. «Σε αυτά τα μεσαία στρώματα εμείς λέμε να αναρωτηθούν, τώρα που θα αρχίσει η ανάπτυξη, ποιος πιστεύουν ότι θα εκπροσωπήσει καλύτερα τα συμφέροντά τους, η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που προσπαθεί να πάρει μέτρα υποστηρικτικά μέσα στην κρίση» είπε ο κ. Τσακαλώτος.

ΕΟΠΠΕΠ: Εξετάσεις Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων – Επιλογή ημερομηνίας

Από 22-05-2017 και ώρα 14:00 έως και 25-05-2017 και ώρα 23:59 μ.μ., οι παρακάτω δικαιούχοι οφείλουν να επιλέξουν μέσω της εφαρμογής του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. trainersexams.eoppep.gr, μόνο μία από τις παρακάτω ημερομηνίες,...

«Πρόβλημα» με τις οργανικές θέσεις Τμημάτων Ένταξης

Αρ. Πρωτ. 1311 Αθήνα 19/5/2017 Προς 1. Τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου Κωνσταντίνο 2. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θέμα: «Πρόβλημα» με τις οργανικές θέσεις Τμημάτων Ένταξης Με αφορμή τη συζήτηση που γίνεται τις μέρες αυτές στα Π.Υ.Σ.Π.Ε. για τον καθορισμό των οργανικών κενών, το Υπουργείο Παιδείας ανακάλυψε ξαφνικά ότι Τμήματα Ένταξης σε όλη τη χώρα, τα οποία λειτουργούν εδώ και χρόνια κανονικά, δεν έχουν Φ.Ε.Κ. ίδρυσης! Με τον τρόπο αυτό τμήματα ένταξης που εδώ και δεκαετίες λειτουργούν με παιδιά και εκπαιδευτικούς αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο κατάργησης και οι εκπαιδευτικοί που έχουν τις οργανικές τους θέσεις σε αυτά τα τμήματα βρίσκονται αντιμέτωποι με τον ορατό κίνδυνο της απώλειας των θέσεών τους στις οποίες είναι τοποθετημένοι έπειτα από αποφάσεις της πολιτείας, η οποία είναι και αποκλειστικά υπεύθυνη για την ομαλή αποκατάσταση του όποιου λάθους της. Είναι, επίσης, σαφές ότι τα τμήματα αυτά λειτουργού εδώ και πολλά χρόνια με τη συνδρομή όλων των προϋποθέσεων που θέτει η σχετική νομοθεσία, καλύπτοντας τις μορφωτικές ανάγκες μεγάλου αριθμού μαθητών. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα αποδεχτούμε καμία αρνητική εξέλιξη. Την αποκλειστική ευθύνη για την τυπική τακτοποίηση των διοικητικών θεμάτων την έχει η υπηρεσία και το Υπουργείο Παιδείας, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και δημόσιο σχολείο δε θα γίνουν για μια ακόμη φορά τα εύκολα θύματα. Εάν η πρόθεση της διοίκησης και του Υπουργείου είναι το να κριθούν οργανικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί που κατέχουν οργανική θέση σε τμήματα που λειτουργούν με απόλυτα νόμιμο τρόπο επί σειρά πολλών ετών, θα συναντήσει την αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δε θα επιτρέψουμε να κλείσει με αυτό τον τρόπο ούτε ένα τμήμα ένταξης και να στερηθούν από απολύτως απαραίτητες υποστηρικτικές δομές δεκάδες μαθητές και μαθήτριες που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης. Η πολιτική της κυβέρνησης που θέλει περικοπές και στην ειδική αγωγή δεν μπορεί να «κρύβεται» πίσω από «τυπικές διαδικασίες». Απαιτούμε από το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την πλήρη κατοχύρωση των συγκεκριμένων Τμημάτων Ένταξης και των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών που τις κατέχουν. Οποιαδήποτε καθυστέρηση αποτελεί απόπειρα να μπει λουκέτο στα τμήματα αυτά και εντάσσεται στα πλαίσια των γενικότερων περικοπών. Πατήστε ΕΔΩγια να διαβάσετε την ανακοίνωση σε μορφή PDF

Προσλήψεις σε παιδικούς σταθμούς

Δήμου Ιστιαίας: Ανακοινωση για την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά τριών (3) ατόμων για την υλοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» του Ν.Π.Δ.Δ.,...

Απεργία ΠΝΟ: Στην επόμενη εξεταστική για ΚΠΓ οι υποψήφιοι που δεν μπόρεσαν να συμμετέχουν

19-05-17 Στην επόμενη εξεταστική για ΚΠΓ με το ίδιο παράβολο οι υποψήφιοι που δεν μπόρεσαν να συμμετέχουν λόγω της απεργίας της ΠΝΟ Σας γνωρίζουμε ότι για τους υποψηφίους του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ) εξετάσεων Μαΐου 2017, οι οποίοι δεν κατόρθωσαν να μετακινηθούν στις περιοχές όπου θα εξετάζονταν, λόγω απεργίας της ΠΝΟ, μπορούν να κάνουν χρήση του συνοδευτικού παραβόλου της αίτησης τους κατά την επόμενη εξεταστική περίοδο , εφόσον επιθυμούν. Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω χρήση αφορά την εξέταση της ίδιας γλώσσας και του ιδίου επιπέδου που είχαν αιτηθεί. Προς επιβεβαίωση της αδυναμίας τους οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσκομίσουν σχετική βεβαίωση του Λιμεναρχείου της περιοχής διαμονής τους και να την υποβάλουν στην ίδια Διεύθυνση που είχαν υποβάλει την αίτηση συμμετοχής τους στις εξετάσεις ΚΠΓ Μαΐου 2017, ώστε να απαλλαγούν από την υποχρέωση υποβολής παραβόλου στην επόμενη εξεταστική περίοδο.

Φωτίου: Τί είπε για βρεφονηπιακούς σταθμούς και σχολικά γεύματα

Κατά τη συζήτηση για την ψήφιση του επίμαχου πολυνομοσχεδίου η Θεανώ Φωτίου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα σχολικά γεύματα και στους  βρεφονηπιακούς σταθμούς. Σύμφωνα πάντα με την κ. Φωτίου, όλες οι οικογένειες...

Αποκλεισμός εκπαιδευτικών από τους πίνακες αναπληρωτών

Αριθμός:5730Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:Αποκλεισμός εκπαιδευτικών από τους πίνακες αναπληρωτώνΚόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:19/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:19/05/2017Καταθέτοντες:Αναστασιάδης Ιωάννη ΣάββαςΑνδριανός Σωτηρίου ΙωάννηςΑντωνίου Βασιλείου ΜαρίαΚέλλας Αχιλλέα ΧρήστοςΚεραμέως Κωνσταντίνου ΝίκηΜπακογιάννη Κωνσταντίνου Θεοδώρα (Ντόρα)Υπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

‘Φυλακές ανηλίκων Αυλώνα’

Αριθμός:5722Τύπος:ΕρωτήσειςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:'Φυλακές ανηλίκων Αυλώνα'Κόμμα:ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗΗμερομηνία:18/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:19/05/2017Καταθέτοντες:Λαγός Ευαγγέλου ΙωάννηςΥπουργεία:Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων ΔικαιωμάτωνΕσωτερικώνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥπουργοί:Γαβρόγλου Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)Κοντονής Χαράλαμπος-Σταύρος (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος) (Υπουργός Εσωτερικών)Αρχεία Ερωτήσεων:

εκφράζει τη διαμαρτυρία του για την κατάργηση της προστασίας του πολύτεκνου εκπαιδευτικού από την υποχρεωτική μετακίνηση στην περίπτωση που η οργανική του θέση χαρακτηριστεί ως υπεράριθμη και αιτείται την επάνοδο σε ένα καθεστώς που σέβεται και στηρίζει τον πολύτεκνο εκπαιδευτικό.

Αριθμός:1925Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:εκφράζει τη διαμαρτυρία του για την κατάργηση της προστασίας του πολύτεκνου εκπαιδευτικού από την υποχρεωτική μετακίνηση στην περίπτωση που η οργανική του θέση χαρακτηριστεί ως υπεράριθμη και αιτείται την επάνοδο σε ένα καθεστώς που σέβεται και στηρίζει τον πολύτεκνο εκπαιδευτικό.Κόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:19/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:19/05/2017Καταθέτοντες:Δημοσχάκης Σπύρου Αναστάσιος (Τάσος)Υπουργεία:Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής ΑλληλεγγύηςΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

εκφράζει τη διαμαρτυρία του για την εξαγγελία περί υποχρεωτικής ένταξης των νηπίων ηλικίας τεσσάρων έως έξι ετών στη δομή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γεγονός που _όπως υποστηρίζει_ θα οδηγήσει σε κλείσιμο των δημοτικών παιδικών σταθμών και σε απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων και υποβάλει μια σειρά αιτημάτων για την ενίσχυση των δημοτικών παιδικών σταθμών και τη μη τροποποίηση του πρότυπου κανονισμού λειτουργίας τους.

Αριθμός:1927Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:εκφράζει τη διαμαρτυρία του για την εξαγγελία περί υποχρεωτικής ένταξης των νηπίων ηλικίας τεσσάρων έως έξι ετών στη δομή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γεγονός που _όπως υποστηρίζει_ θα οδηγήσει σε κλείσιμο των δημοτικών παιδικών σταθμών και σε απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων και υποβάλει μια σειρά αιτημάτων για την ενίσχυση των δημοτικών παιδικών σταθμών και τη μη τροποποίηση του πρότυπου κανονισμού λειτουργίας τους. Κόμμα:ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣΗμερομηνία:19/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:19/05/2017Καταθέτοντες:Μπαλλής Γεωργίου Συμεών Υπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

αιτείται τον ορισμό Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) Χίου ως εξεταστικού κέντρου για τις επικείμενες εξετάσεις πιστοποίησης των αποφοίτων του ΔΙΕΚ, δεδομένου ότι πληρεί όλες τις προϋποθέσεις και ο ορισμός του θα απαλλάξει τους συμμετέχοντες στις εξετάσεις από το κόστος και την ταλαιπωρία της μετακίνησης, η οποία λόγω της οικονομικής κρίσης και των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί στο νησί από το προσφυγικό ζήτημα, καθίσταται δυσχερής.

Αριθμός:1920Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:αιτείται τον ορισμό Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) Χίου ως εξεταστικού κέντρου για τις επικείμενες εξετάσεις πιστοποίησης των αποφοίτων του ΔΙΕΚ, δεδομένου ότι πληρεί όλες τις προϋποθέσεις και ο ορισμός του θα απαλλάξει τους συμμετέχοντες στις εξετάσεις από το κόστος και την ταλαιπωρία της μετακίνησης, η οποία λόγω της οικονομικής κρίσης και των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί στο νησί από το προσφυγικό ζήτημα, καθίσταται δυσχερής. Κόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:19/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:19/05/2017Καταθέτοντες:Μηταράκης Αντωνίου Παναγιώτης (Νότης)Υπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

εκφράζουν την διαμαρτυρία τους για τον τρόπο πρόσληψης των Αναπληρωτών στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης , ο οποίος καταργεί την προτεραιότητα του βασικού τίτλου προπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ (Ειδική Αγωγή Εκπαιδευτικών) και τον εξισώνει με μεταπτυχιακές ή και διδακτορικές σπουδές στην ΕΑΕ, γεγονός που συνεπάγεται απαξίωση των επαγγελαμτικών δικαιωμάτων που απορρέουν από το βασικό πτυχίο και αιτούνται απόσυρση της σχετικής απόφασης που προάγει αυτήν την αδικία.

Αριθμός:1922Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:εκφράζουν την διαμαρτυρία τους για τον τρόπο πρόσληψης των Αναπληρωτών στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης , ο οποίος καταργεί την προτεραιότητα του βασικού τίτλου προπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ (Ειδική Αγωγή Εκπαιδευτικών) και τον εξισώνει με μεταπτυχιακές ή και διδακτορικές σπουδές στην ΕΑΕ, γεγονός που συνεπάγεται απαξίωση των επαγγελαμτικών δικαιωμάτων που απορρέουν από το βασικό πτυχίο και αιτούνται απόσυρση της σχετικής απόφασης που προάγει αυτήν την αδικία.Κόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:19/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:19/05/2017Καταθέτοντες:Μηταράκης Αντωνίου Παναγιώτης (Νότης)Υπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

υποβάλλει αίτημα _ υπόμνημα με τις θέσεις της επί της αναγκαιότητας λειτουργίας Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) Ειδικής Αγωγής στις Σέρρες, εκφράζοντας τόσο τη βούληση της εκπαιδευτικής κοινότητας της Περιφέρειας όσο και τις εκπαιδευτικές αναγκές της κοινωνίας.

Αριθμός:1917Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:υποβάλλει αίτημα _ υπόμνημα με τις θέσεις της επί της αναγκαιότητας λειτουργίας Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) Ειδικής Αγωγής στις Σέρρες, εκφράζοντας τόσο τη βούληση της εκπαιδευτικής κοινότητας της Περιφέρειας όσο και τις εκπαιδευτικές αναγκές της κοινωνίας. Κόμμα:ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣΗμερομηνία:19/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:19/05/2017Καταθέτοντες:Βαρδαλής Δημητρίου ΑθανάσιοςΔελής Ιωάννη ΙωάννηςΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

παραθέτει τις θέσεις του επί του άρθρου 48 του Νόμου 4415/2016 της ειδικής αγωγής και αιτείται τον ανακαθορισμό του πλαισίου ένταξης των παιδιών Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) στην εκπαίδευση.

Αριθμός:1900Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:παραθέτει τις θέσεις του επί του άρθρου 48 του Νόμου 4415/2016 της ειδικής αγωγής και αιτείται τον ανακαθορισμό του πλαισίου ένταξης των παιδιών Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) στην εκπαίδευση. Κόμμα:ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣΗμερομηνία:19/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:19/05/2017Καταθέτοντες:Σταμπουλή Αποστόλου ΑφροδίτηΥπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

ενημερώνει για την ανάγκη ίδρυσης Πολυτεχνικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, προκειμένου να υπαχθούν σε αυτήν τα τρία λειτουργούντα τμήματα μηχανικών και δεδομένου ότι η υλοποίηση αυτής της θεσμικής τακτοποίησης δεν διαταράσσει την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του συγκεκριμένου ή αλλού ιδρύματος αλλά αντιθέτως το αναβαθμίζει με ελάχιστο κόστος, αιτείται την ανταπόκριση των αρμόδιων φορέων.

Αριθμός:1912Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:ενημερώνει για την ανάγκη ίδρυσης Πολυτεχνικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, προκειμένου να υπαχθούν σε αυτήν τα τρία λειτουργούντα τμήματα μηχανικών και δεδομένου ότι η υλοποίηση αυτής της θεσμικής τακτοποίησης δεν διαταράσσει την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του συγκεκριμένου ή αλλού ιδρύματος αλλά αντιθέτως το αναβαθμίζει με ελάχιστο κόστος, αιτείται την ανταπόκριση των αρμόδιων φορέων.Κόμμα:ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΗμερομηνία:19/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:19/05/2017Καταθέτοντες:Μηταράκης Αντωνίου Παναγιώτης (Νότης)Υπουργεία:Παιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΥποδομών και ΜεταφορώνΑρχεία Ερωτήσεων:

ο Σύλλογος Βρεφονηπιοκόμων Ελλάδας εκφράζει τη διαμαρτυρία του για την εξαγγελία περί ένταξης των νηπίων ηλικίας 4_6 ετών στη δομή της υποχρεωτικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γεγονός που _όπως υποστηρίζει_ παραβιάζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των Βρεφονηπιοκόμων και τάσσεται υπέρ μιας μεταρρύθμισης που θα θεσπίζει τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή με λειτουργία νηπιακών και προνηπιακών τμημάτων και που δεν θα υποβαθμίζει τα επιστημονικά και εργασιακά δικαιώματα της εν λόγω ειδικότητας.

Αριθμός:1898Τύπος:ΑναφορέςΣυνοδος / Περίοδος:Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)Θέμα:ο Σύλλογος Βρεφονηπιοκόμων Ελλάδας εκφράζει τη διαμαρτυρία του για την εξαγγελία περί ένταξης των νηπίων ηλικίας 4_6 ετών στη δομή της υποχρεωτικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γεγονός που _όπως υποστηρίζει_ παραβιάζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των Βρεφονηπιοκόμων και τάσσεται υπέρ μιας μεταρρύθμισης που θα θεσπίζει τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή με λειτουργία νηπιακών και προνηπιακών τμημάτων και που δεν θα υποβαθμίζει τα επιστημονικά και εργασιακά δικαιώματα της εν λόγω ειδικότητας.Κόμμα:ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ)Ημερομηνία:19/05/2017Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:19/05/2017Καταθέτοντες:Κεγκέρογλου Αλεξάνδρου ΒασίλειοςΥπουργεία:ΕσωτερικώνΠαιδείας, Έρευνας και ΘρησκευμάτωνΑρχεία Ερωτήσεων:

Προνήπια: Προσχολικός “πόλεμος” για χιλιάδες οικογένειες

Σε θολά νερά η θέσπιση 2χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης για μαθητές 4 έως 6 ετών. Τι τελικά θα ισχύσει τη νέα σχολική χρονιά; Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας και όσα πρέπει να γνωρίζετε για την υποχρεωτική εκπαίδευση σε κράτη - μέλη της Ε.Ε. Στην τελική ευθεία μπαίνει η καθιέρωση της 14ετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης, στον απόηχο της παρουσίασης του συνολικού πλάνου σαρωτικών μεταρρυθμίσεων στη δημόσια παιδεία, με χρονικό ορίζοντα εφαρμογής την τριετία, δηλαδή έως και το 2020. Σύμφωνα και με τις κυβερνητικές εξαγγελίες της περασμένης Τρίτης διά στόματος του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, εκτός από τις τρεις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχωρά στη θέσπιση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης για το σύνολο των νηπίων από 4 έως 6 ετών, γεννώντας όπως είναι φυσιολογικό, απορίες σχετικά με το τι θα απογίνουν οι εκατοντάδες δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί, πού θα βρεθεί το επιπλέον προσωπικό που απαιτείται για να επανδρωθούν οι σχολικές τάξεις νηπιαγωγείων (δεδομένου του μνημονιακού παγώματος σε προσλήψεις), αλλά και σε ποιες τελικά σχολικές αίθουσες θα «στριμωχτούν» τα χιλιάδες προνήπια, δεδομένου ότι σήμερα ήδη η ζήτηση για μία θέση «στον ήλιο» των νηπιαγωγείων υπερβαίνει κατά πολύ την προσφορά. Και ενώ οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία έχουν ξεκινήσει και διενεργούνται έως και τις 19/5, δεν είναι λίγοι οι γονείς που ταυτόχρονα αναρωτιούνται πού θα μπορούν να εγγράψουν τα προνήπια τη σχολική χρονιά 2017-18 . «Δεν αλλάζει τίποτα προς το παρόν. Θα προηγηθεί εκτενής διάλογος με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την προνηπιακή ένταξη», διαμηνύει το αρμόδιο υπουργείο, τοποθέτηση που όμως δεν στάθηκε ικανή να εφησυχάσει βρεφονηπιαγωγούς και λοιπό προσωπικό σε δημοτικές σχολικές δομές που πλέον ζουν με την αγωνία της απώλειας θέσεων και αντικειμένου εργασίας. Με το βλέμμα στα προνήπια «Δεν πρόκειται να αιφνιδιάσουμε κανέναν. Καμία αλλαγή δεν αναμένεται να γίνει τη σχολική χρονιά 2017-18. Οι εξαγγελίες ίσως αφορούν στην επόμενη σχολική χρονιά, δηλαδή το 2018-19. Επιδιώκουμε η μετάβαση να γίνει ομαλά, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες και να αντιμετωπιστεί το θέμα με ευελιξία. Έχουμε τον χρόνο μπροστά μας να τα σχεδιάσουμε όλα. Αφουγκραζόμαστε τις αγωνίες και τις αντιδράσεις και ήδη ειδική ομάδα με καταρτισμένο προσωπικό επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες, αλλά και εκείνες που αφορούν σε δομές και προσωπικό», δήλωσε στο News247 ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Γιάννης Παντής σε μία προσπάθεια να αποκλιμακώσει τις αντιδράσεις που κορυφώθηκαν την περασμένη εβδομάδα με την πορεία της ΠΟΕ-ΟΤΑ έξω από το υπουργείο Εσωτερικών και τη διαμαρτυρία υπαλλήλων κατά της «ταφόπλακας» που φαίνεται να επιχειρείται σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς. Στόχος του νέου μέτρου είναι όχι μόνο να διευρυνθεί και να γενικευθεί η διετής υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων Α' και Β' ηλικίας στην προσχολική αγωγή, αλλά και να εφαρμοστούν αλλαγές στα προγράμματα και τις εκπαιδευτικές μεθόδους. «Αυτό αποτελούσε άλλωστε πάγιο αίτημα γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών», σημειώνει ο κ. Παντής ενώ ως προς τα ακριβή χρονοδιαγράμματα της υλοποίησης του μέτρου, ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου ξεκαθάρισε σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα ότι το φθινόπωρο θα ψηφιστεί ο νόμος για την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. «Την επόμενη χρονιά δηλαδή θα είναι υποχρεωτικές η Α’ και Β’ Λυκείου, ενώ σε τρία χρόνια αναμένεται να είναι υποχρεωτική η φοίτηση μέχρι και τη Γ’ Λυκείου και από τεσσάρων ετών στο Προνήπιο. Είμαστε σε εκτενή και ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Τοπική Αυτοδιοίκηση, εκπαιδευτικούς, γονείς κ.λπ.), ώστε να αντιμετωπιστούν τα όποια επιστημονικά ζητήματα και όσα προβλήματα λειτουργίας της προνηπιακής τάξης προκύψουν». Από το αρμόδιο υπουργείο διευκρινίζεται επιπροσθέτως στο News247, ότι κατά την νέα σχολική χρονιά θα ισχύσει το δικαίωμα εγγραφής των προνηπίων (ηλικίας 4 ετών) στα δημόσια Νηπιαγωγεία για όσους γονείς το επιθυμούν, όπως ίσχυε κατά το σχολικό έτος 2016-2017. «Εάν οι αιτήσεις όμως των προνηπίων υπερβαίνουν τις διαθέσιμες θέσεις σε Νηπιαγωγεία (ακόμη και των συστεγαζόμενων), θα εξεταστεί η επιλογή της λειτουργίας περισσότερων τμημάτων. Εάν και αυτό δεν καταστεί εφικτό, τότε υπάρχει η κλήρωση. Για όσους μαθητές μείνουν και εκτός κλήρωσης, θα αναζητηθούν λύσεις σε όμορους δήμους, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα». Οι ανάγκες σε αριθμούς και ο αντίλογος Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στα Νηπιαγωγεία φέτος εγγράφηκαν 89.752 παιδιά ηλικίας 5-6 ετών και 48.444 παιδιά ηλικίας 4-5 ετών. Άρα, το νέο μέτρο θα επιβαρύνει με περίπου 48.500 επιπλέον παιδιά τις σχολικές δομές της χώρας. Από την πλευρά της, η ΠΟΕ-ΟΤΑ κάνει λόγο για 45.000 παιδιά ηλικίας 4 με 5 ετών που φοιτούν σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς (στα συνολικά 140.000 παιδιά από 6 μηνών έως και 5 ετών), αλλά και για 2.500 θέσεις εργασίας που κινδυνεύουν να χαθούν. «Εάν λοιπόν η εκπαίδευση σε αυτή τη βαθμίδα καταστεί υποχρεωτική, θα πρέπει τα νηπιαγωγεία να αποκτήσουν περίπου 95.000 θέσεις στα νήπια και άλλες τόσες στα προνήπια, συνολικά δηλαδή 190.000 θέσεις. Αυτή τη στιγμή όμως, τα νηπιαγωγεία δεν έχουν παραπάνω από 80.000», αναφέρει ο δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών και πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ, Σίμος Δανιηλίδης. «Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή απαιτεί και υποδομές και προσωπικό για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες. Πρόκειται για μία εξαγγελία που δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Ας πάψει επιτέλους η κυβέρνηση να "πετάει πυροτεχνήματα" στον αέρα. Οι καιροί απαιτούν σοβαρότητα», σχολίασε στο News247 από την πλευρά του και o Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης, ενώ ξεκαθάρισε ότι «δεν πρόκειται να επιτρέψουμε την υποβάθμιση του έργου των παιδικών σταθμών και την εξάλειψη θέσεων εργασίας». Αυτό παρά την επιχειρηματολογία του υπουργείου Παιδείας ότι πλέον ανοίγει ο δρόμος για περισσότερες εγγραφές σε παιδιά ηλικίας 3 ετών σε όλες τις δομές των δήμων και άρα κανένας εκπαιδευτικός δεν κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά του. Την ίδια στιγμή, πηγές του υπουργείου Παιδείας μετριάζουν τις ανάγκες που θα προκύψουν σε 200 με 300 νέες τάξεις νηπιαγωγείων και σε περίπου 3.000 θέσεις επιπλέον αναπληρωτών νηπιαγωγών για να εφαρμοστεί ομαλά και καθολικά η δίχρονη προσχολική αγωγή. Τι ισχύει στην Ε.Ε. Την ίδια στιγμή, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για την υποχρεωτική εκπαίδευση μεταξύ των 27 κρατών - μελών της Ε.Ε.. Οι 14 χώρες έχουν 9ετή υποχρεωτική εκπαίδευση, 6 χώρες έχουν συνυπολογίσει και ένα έτος προσχολικής αγωγής και εμφανίζονται με 10ετή. Εάν εξαιρέσουμε την Ουγγαρία, η οποία διαθέτει 13ετή υποχρεωτική, καμία χώρα δεν διαθέτει 12ετή υποχρεωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση δεν υπάρχει σε καμία χώρα της Ε.Ε., είτε αυτή έχει αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα, είτε έχει ισχυρή οικονομία ή όχι. (Επεξεργασία Πίνακα: Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης, Εκπαιδευτικός – Ερευνητής, Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.)

Η Νίκη Κεραμέως για τον αποκλεισμό εκπαιδευτικών από τους πίνακες αναπληρωτών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ «Αποκλεισμός εκπαιδευτικών από τους πίνακες αναπληρωτών»Αθήνα, 19 Μαΐου 2017Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, ανέδειξε το ζήτημα του αποκλεισμού εκπαιδευτικών από τους πίνακες αναπληρωτών, με ερώτησή της προς τον αρμόδιο Υπουργό, την οποία συνυπέγραψαν οι αναπληρωτές Τομέαρχες Παιδείας της ΝΔ, κ.κ. Μαρία Αντωνίου, Βουλευτής Καστοριάς, Γιάννης Ανδριανός, Βουλευτής Αργολίδας και Χρήστος Κέλλας, Βουλευτής Λάρισας, καθώς και οι κ.κ. Σάββας Αναστασιάδης, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και Ντόρα Μπακογιάννη, Βουλευτής Α’ Αθηνών.Η πρόσκληση των υποψηφίων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2017-2018, πραγματοποιήθηκε φέτος αρκετούς μήνες νωρίτερα απ’ ό,τι συνήθως και χωρίς ευρεία ενημέρωση, με αποτέλεσμα πολλοί εκπαιδευτικοί αφ' ενός να μην προλάβουν να αιτηθούν την ένταξή τους στους πίνακες, αφ' ετέρου να μην έχουν συγκεντρώσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, χάνοντας πολύτιμα μόρια.Καίτοι το άνοιγμα του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) νωρίτερα ενδέχεται να εξυπηρετεί την έγκαιρη τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία κατά το επόμενο σχολικό έτος, θα έπρεπε να έχουν προηγηθεί ευρεία ενημέρωση και πρόβλεψη για τους αποκλεισθέντες εξ αιτίας αυτής της αλλαγής.Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:ΕΡΩΤΗΣΗΠρος τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο ΓαβρόγλουΘέμα: Αποκλεισμός εκπαιδευτικών από τους πίνακες αναπληρωτώνΑθήνα, 19 Μαΐου 2017Κύριε Υπουργέ,Με τις υπ’ αριθμ. 63498/Ε2, 63489/Ε2 και 63486/Ε2 Αποφάσεις σας, δημοσιευθείσες στα ΦΕΚ 1313, 1314 και 1315/τ.Β’/13-4-2017 αντίστοιχα, προσκλήθηκαν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδων α. Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, β. Μουσικής και γ. Γενικής Εκπαίδευσης (πλην Μουσικών) για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2017-2018.Η επιλογή της συγκεκριμένης ημερομηνίας έκδοσης της Απόφασής σας, με το ταυτόχρονο άνοιγμα του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) του ΥΠΕΘ μεταξύ 13 και 28 Απριλίου 2017, προκάλεσε τα εξής προβλήματα:α. εκατοντάδες αναπληρωτές πανελλαδικά δεν πρόλαβαν να καταθέσουν εγκαίρως τα δικαιολογητικά τους, καθώς η διαδικασία των αιτήσεων δεν έγινε κατά τον συνήθη χρόνο, δηλαδή μετά τη λήξη του σχολικού έτους, Ιούλιο ή Αύγουστο, όπως γινόταν επί σειρά ετών, αλλά για πρώτη φορά δημοσιεύτηκε η προκήρυξη Μεγάλη Πέμπτη απόγευμα. Περαιτέρω, οι εκπρόθεσμοι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ελλιπή ενημέρωση, αφού δεν έγινε προανακοίνωση στην ιστοσελίδα του υπουργείου ως συνήθως, δεν έγινε κοινοποίηση στις οικείες διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατ’ επέκταση ούτε στα σχολεία όπου πολλοί εξ αυτών υπηρετούν, με συνέπεια να μην την αντιληφθούν πολλοί ενδιαφερόμενοι.β. αποκλείσθηκαν από τη διαδικασία των αιτήσεων για το σχολικό έτος 2017-2018 ή εισήλθαν σε αυτήν με μειωμένη μοριοδότηση ενδιαφερόμενοι που: i. είναι επί πτυχίω και με τη συνήθη διαδικασία θα προλάβαιναν να αποφοιτήσουν, ii. διανύουν το τελευταίο εξάμηνο των μεταπτυχιακών σπουδών τους χωρίς να προλάβουν να το ολοκληρώσουν, χάνοντας έτσι τα επιπλέον μόρια του ΠΜΣ, iii. αναμένουν ισοτιμία από το ΔΟΑΤΑΠ για πτυχία ή μεταπτυχιακά διπλώματα του εξωτερικού, όπως π.χ. οι κάτοχοι του μεταπτυχιακού τίτλου «Επιστήμες της Αγωγής-Ειδική Εκπαίδευση» του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας που αποφοίτησαν τον Ιανουάριο του 2017 και οι οποίοι έχουν υποβάλει υπεύθυνες δηλώσεις με χορήγηση εξουσιοδότησης για αυτεπάγγελτη αναζήτηση του υπό έκδοση τίτλου αναγνώρισης από τις αρμόδιες υπηρεσίες.Καίτοι το άνοιγμα του ΟΠΣΥΔ νωρίτερα από τους θερινούς μήνες μπορεί να εξυπηρετήσει την έγκαιρη τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία κατά το επόμενο σχολικό έτος, θα έπρεπε να έχει προηγηθεί ευρεία ενημέρωση και πρόβλεψη για τους αποκλεισθέντες εξ αιτίας αυτής της αλλαγής.Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:▪ Τι προβλέπεται για τους αποκλεισθέντες -λόγω της αιφνιδιαστικής έκδοσης των ως άνω Υπουργικών Αποφάσεων τον Απρίλιο και δη εν μέσω αργιών του Πάσχα- από τη διαδικασία ένταξης στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2017-2018; Οι ερωτώντες ΒουλευτέςΚεραμέως Νίκη, Βουλευτής Επικρατείας Αναστασιάδης Σάββας, Βουλευτής Β’ ΘεσσαλονίκηςΑνδριανός Γιάννης, Βουλευτής ΑργολίδαςΑντωνίου Μαρία, Βουλευτής ΚαστοριάςΚέλλας Χρήστος, Βουλευτής ΛάρισαςΜπακογιάννη Ντόρα, Βουλευτής Α’ Αθηνών