Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές κατασχέσεις θυρίδων, μετοχών και αμοιβαίων

Τους ιδιοκτήτες που δεν έχουν δηλώσει τα ακίνητα που κατέχουν στην εφορία αναζητούν οι ελεγκτές του υπουργείου Οικονομικών. Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) μέχρι το τέλος του έτους θα είναι έτοιμο το σχέδιο εντοπισμού υπόχρεων σε υποβολή Ε9. Μάλιστα, το κτηματολόγιο αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά το έργο της εφορίας για τον εντοπισμό των ιδιοκτητών που «ξέχασαν να δηλώσουν τα ακίνητά τους. Ταυτόχρονα, η ΑΑΔΕ αναμένει την ψήφιση διατάξεων που θα επιτρέψουν μαζικές κατασχέσεις θυρίδων και χρηματοοικονομικών προϊόντων με ηλεκτρονικό τρόπο. Αυτή τη στιγμή οι διαδικασίες γίνονται χειρόγραφα, με αποτέλεσμα να καθυστερεί σημαντικά ο εντοπισμός των περιουσιακών στοιχείων των φορολογουμένων που είτε έχουν αποκρύψει εισοδήματα από την εφορία είτε έχουν μεγάλες οφειλές. Μετά την ψήφιση των σχετικών διατάξεων η εφορία θα μπορεί μέσω των e-κατασχετηρίων να δεσμεύει άμεσα τις θυρίδες των ελεγχόμενων, κατάσχοντας σε δεύτερη φάση πολύτιμους λίθους, χρηματικά ποσά, κοσμήματα ή πλάκες χρυσού που ενδεχομένως να εμπεριέχονται σε αυτές, αλλά και την κατάσχεση χρηματοοικονομικών προϊόντων όπως μετοχές, αμοιβαία κεφάλαια και ρέπος. Και το 2017 η εφορία θα επικεντρώσει το ελεγκτικό της ενδιαφέρον στις κατασχέσεις προσπαθώντας να εισπράξει τμήμα από τον τεράστιο όγκο των ληξιπρόθεσμων οφειλών. 1. Εντοπισμός αδήλωτων ακινήτων: Μέχρι το τέλος του έτους θα προσδιοριστεί η διαδικασία εντοπισμού των υπόχρεων σε υποβολή Ε9 (στοιχεία ακινήτων) με χρήση κατάλληλων κριτηρίων. Στον εντοπισμό των φορολογουμένων που δεν έχουν εμφανίσει στην εφορία ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους θα βοηθήσει η πρόσβαση που θα αποκτήσουν μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου οι ελεγκτές στο πληροφοριακό σύστημα του Κτηματολογίου όπου θα αντλούνται πληροφορίες για τις ιδιοκτησίες. Οσοι εντοπιστούν με αδήλωτα ακίνητα θα κληθούν από την εφορία τους να συμμορφωθούν και να τα δηλώσουν πληρώνοντας τους προβλεπόμενους φόρους και πρόστιμα. 2. Ενεργοποίηση αυτοματοποιημένου συστήματος κατασχέσεων και είσπραξης οφειλών. 3. Πλειστηριασμός 27 ακινήτων οφειλετών του Δημοσίου μέχρι τα τέλη Ιουνίου, με στόχο μέχρι το τέλος του έτους να εισπραχθούν 2,7 δισ. ευρώ από παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη και ακόμη 690 εκατ. ευρώ από μεγαλοοφειλέτες. 4. Πρόσβαση των ελεγκτών σε όλα τα πληροφοριακά συστήματα από τα οποία θα μπορούν να αντλούν πληροφορίες για τους ελεγχόμενους φορολογουμένους. Με την έναρξη εφαρμογής του νέου συστήματος οι πληροφορίες που βρίσκονται σε διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα του Δημοσίου, ακόμα και στα υποσυστήματα και στις εφαρμογές του Τaxis, θα ενοποιηθούν προκειμένου να δημιουργηθεί το «προφίλ οφειλέτη». Συγκεκριμένα, θα συνδυάζονται οι πληροφορίες από ηλεκτρονικές εφαρμογές και υποσυστήματα της ΑΑΔΕ, όπως εισόδημα, περιουσιολόγιο, καταστάσεις πελατών/προμηθευτών, Σύστημα Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών, Πληροφοριακό Σύστημα Αυτοματοποιημένης Επεξεργασίας, Σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών με κράτη-μέλη της Ε.Ε. και πληροφορίες από τρίτους. 5. Ηλεκτρονικές κατασχέσεις: Επεκτείνεται μέχρι το τέλος του έτους το εύρος των ηλεκτρονικών κατασχέσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ ο συνολικός αριθμός των μέτρων αναγκαστικής είσπραξης που ελήφθησαν το έτος 2016 από τα τμήματα δικαστικού και νομικής υποστήριξης των ΔΟΥ και των Ελεγκτικών Κέντρων ανήλθε σε 1.602.835 έναντι 746.707 του προηγούμενου έτους. Εκ των ληφθέντων μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, οι κατασχέσεις εις χείρας τρίτων (τραπεζικών λογαριασμών, ενοικίων κ.λπ.) παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη συχνότητα (95,7%). Στο πρώτο τρίμηνο του έτους η ΑΑΔΕ έχει προχωρήσει στην κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων 50.399 φορολογουμένων, ενώ οι φορολογούμενοι στους οποίους έχουν επιβληθεί αναγκαστικά μέτρα είσπραξης ανέρχονται σε 889.455. Περισσότερους από 40.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν είχαν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας από το 2013 έως το 2017 εντόπισε η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ). Από τους ελέγχους που διενέργησε η ΔΗΛΕΔ εντοπίστηκαν 89.225 οχήματα που ανήκουν σε 40.120 φορολογουμένους. Το συνολικό ποσό των τελών κυκλοφορίας, που δεν έχει καταβληθεί, ανέρχεται στα 8.168.213 ευρώ, ενώ τα πρόστιμα είναι 7.295.451 ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, οι οφειλέτες καλούνται να καταβάλουν 15.463.664 ευρώ. Οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης μέσω της εφαρμογής «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» του Taxisnet, ενώ θα λάβουν και e-mail για τα ποσά, που πρέπει να πληρώσουν. Καθημερινή

ΣΒΕ: “Οι καταστροφικές συνέπειες της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής”

ΣΒΕ: Το Σωματείο μας αντέδρασε έντονα και άμεσα στην απαράδεκτη και μονομερή εξαγγελία του Υπουργού Παιδείας για την ένταξη του συνόλου των νηπίων 4-6 ετών στη δομή της υποχρεωτικής πρωτοβάθμιας...

ΟΑΕΔ – Κοινωνικός τουρισμός: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Κοινωνικός τουρισμός – ΟΑΕΔ: Από την Παρασκευή 19.05.2017 οι αιτήσεις για τους παρόχους τουριστικών καταλυμάτων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του ΟΑΕΔ. Ποιοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής. Η...

Η Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων ΠΕ για το σχέδιο νόμου για την επιλογή Διευθυντών

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου για την επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων, με τη διαδικασία του...

Με κύρια σύνταξη κάτω των 500 ευρώ ζουν 1,2 εκατ. συνταξιούχοι

Συνολικά 4.554.120 συντάξεις καταβλήθηκαν τον Δεκέμβριο του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος «ΗΛΙΟΣ». Από αυτές, οι 2.892.259 ήταν κύριες, οι 1.252.241 επικουρικές και 409.620 μερίσματα.Η μέση κύρια σύνταξη ανήλθε στα 722,03 ευρώ, η μέση επικουρική στα 170,93 ευρώ, ενώ τα μερίσματα άγγιξαν κατά μέσο όρο τα 97,86 ευρώ, τον Δεκέμβριο του 2016. Παράλληλα, η μηνιαία δαπάνη που κατέβαλαν τα Ταμεία, διαμορφώθηκε στα 2.342.431.276,95 ευρώ και περιλαμβάνει τις κρατήσεις φόρου, τις κρατήσεις υπέρ υγείας και ΑΚΑΓΕ, ενώ δεν περιλαμβάνει την παροχή ΕΚΑΣ.Το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, δημοσίευσε τις εκθέσεις του Ενιαίου Συστήματος Ελέγχου και Πληρωμών Συντάξεων «ΗΛΙΟΣ» για την αποτύπωση της δημοσιονομικής δαπάνης των χορηγούμενων συντάξεων για τους μήνες Δεκέμβριο 2016, Νοέμβριο 2016 και Οκτώβριο 2016. Η δημοσίευση πραγματοποιείται, μετά την αναγκαία αναμόρφωση της μεθοδολογίας των εκθέσεων για την ορθότερη αποτύπωση της δημοσιονομικής δαπάνη των συντάξεων, βάσει των διεθνών προτύπων.Προκειμένου, δε, να υπάρχει και δυνατότητα συγκριτικών μεγεθών μεταξύ των αριθμών που αποτυπώνονται στις εκθέσεις, το υπουργείο προχώρησε και στην επανέκδοση του μηνός Ιουλίου 2015, βάσει της αναμορφωμένης μεθοδολογίας, ώστε όλα τα δεδομένα να προσφέρονται σε ανάλυση με την ίδια μεθοδολογία.Οι παρεμβάσεις αφορούν:- Στη βελτίωση της μεθοδολογίας, με τον εμπλουτισμό των στατιστικών μέτρων ελέγχου που χρησιμοποιούνται (χρήση και της διάμεσης τιμής).- Στην απεικόνιση των δεδομένων, με τρόπο που να περιλαμβάνει το σύνολο της δημοσιονομικής δαπάνης για τις συντάξεις. Υπενθυμίζεται ότι οι προηγούμενες απεικονίσεις των δημοσιονομικών δεδομένων στις Εκθέσεις του «ΗΛΙΟΣ» δεν περιελάμβαναν σε πολλούς πίνακες τις κρατήσεις υπέρ υγείας και ΑΚΑΓΕ, με αποτέλεσμα να μην εμφανίζεται η πραγματική συνταξιοδοτική δαπάνη.- Στο διαχωρισμό των μερισμάτων από τις επικουρικές συντάξεις και την ξεχωριστή απεικόνισή τους.- Στη βελτίωση της απεικόνισης των δεδομένων με τη χρήση και μικρότερων εισοδηματικών κατηγοριών, ώστε να αποτυπώνεται με μεγαλύτερη λεπτομέρεια η δημοσιονομική δαπάνη, ειδικά για τις χαμηλές κύριες και επικουρικές συντάξεις.- Στην αναλυτικότερη απεικόνιση και περιγραφή των πινάκων με μεγαλύτερη ανάλυση σε σχέση με το φύλο και την ηλικία, ώστε να μπορούν να γίνουν εμφανείς οι διαφοροποιήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών, αλλά και μεταξύ των διαφορετικών ηλικιακών κατηγοριών.- Στην ακριβέστερη περιγραφή των απεικονιζόμενων δεδομένων εντός των κειμένων, ώστε να είναι σαφές ότι δεν αφορούν το εισόδημα από τις συντάξεις, αλλά τη δημοσιονομική δαπάνη.

APF – Ημερίδα καθηγητών γαλλικής γλώσσας 27/5

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως οι ηλεκτρονικές εγγραφές για την επιμορφωτική ημερίδα στις 27 Μαΐου  ξεκίνησαν και θα διαρκέσουν έως και την Πέμπτη 25 Μαΐου 2017 Για την εγγραφή...

Τι αλλάζει στην μοριοδότηση διευθυντών σχολείων

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΜΑΪΟΣ 2017 N. 4327/2015 Διδακτορικό δίπλωμα: 4 μονάδες και Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 2,5 μονάδες. Σε περίπτωση που ο υποψήφιος κατέχει Διδακτορικό δίπλωμα και Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών λαμβάνει κατά ανώτατο όριο 5 μονάδες. Διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών που ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό δεν μοριοδοτείται. Η κατοχή δεύτερου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών δεν μοριοδοτείται επιπροσθέτως. Διδακτορικό δίπλωμα: 4 μονάδες και Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 2,5 μονάδες. Σε περίπτωση που ο υποψήφιος κατέχει Διδακτορικό δίπλωμα και Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών λαμβάνει κατά ανώτατο όριο 4 μονάδες. Διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών που ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό δεν μοριοδοτείται. Η κατοχή δεύτερου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών δεν μοριοδοτείται επιπροσθέτως. Δεύτερο πτυχίο πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι.: 1,5 μονάδες εφόσον δεν ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό. Δεύτερο πτυχίο πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι.: 2 μονάδες εφόσον δεν ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό. Βεβαίωση ή πιστοποιητικό ετήσιας επιμόρφωσης σε Σ.Ε.Λ.Μ.Ε., Σ.Ε.Λ.Δ.Ε., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. / Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. και Α.Ε.Ι., εφόσον δεν ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό: 0,5 μονάδα. Αν ο υποψήφιος έχει περισσότερα πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις ετήσιας επιμόρφωσης μοριοδοτούνται αθροιστικά έως δυο (2) πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις με ανώτατο όριο τη μία (1) μονάδα. Βεβαίωση ή πιστοποιητικό ετήσιας επιμόρφωσης σε Σ.Ε.Λ.Μ.Ε., Σ.Ε.Λ.Δ.Ε., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. / Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε., εφόσον δεν ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό: 0,5 μονάδα. Αν ο υποψήφιος έχει περισσότερα πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις ετήσιας επιμόρφωσης δεν μοριοδοτούνται αθροιστικά. Πιστοποιημένη γνώση μίας ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Β2: 0,8 μονάδες. Πιστοποιημένη γνώση μίας ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Β2: 0,5 μονάδες. Συμμετοχή σε κεντρικά, ανώτερα περιφερειακά και περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών, ως αιρετό μέλος: 0,25 μονάδες για κάθε έτος και μέχρι 0,5 μονάδα κατ’ ανώτατο όριο. Παράλληλη συμμετοχή σε περισσότερα συμβούλια το ίδιο χρονικό διάστημα δεν μοριοδοτείται αθροιστικά. Συμμετοχή σε κεντρικά, ανώτερα περιφερειακά και περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών, ως αιρετό μέλος: 0,25 μονάδες για κάθε έτος και μέχρι 1 μονάδα κατ’ ανώτατο όριο. Παράλληλη συμμετοχή σε περισσότερα συμβούλια το ίδιο χρονικό διάστημα δεν μοριοδοτείται αθροιστικά. Άσκηση καθηκόντων περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, σχολικού συμβούλου, διευθυντή εκπαίδευσης ή προϊσταμένου γραφείου εκπαίδευσης, συντονιστή εκπαίδευσης, προϊσταμένου ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή αναπληρωτή προϊσταμένου ΚΕ.Δ.Δ.Υ., Διευθυντή σχολικής μονάδας Σ.Ε.Κ. (Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα) ή Ε.Κ., Διευθυντή σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) και Διευθυντή σε Δημόσια Ι.Ε.Κ.:0,5 μονάδες για κάθε έτος. Η άσκηση καθηκόντων για κάθε θέση του παρόντος εδαφίου αποτιμάται με 2,5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο για τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και 3,5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.Άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου σχολικής μονάδας, προϊσταμένου τμήματος εκπαιδευτικών θεμάτων διεύθυνσης εκπαίδευσης, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας, Σ.Ε.Κ. ή Ε.Κ., υποδιευθυντή σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) καισε Δημόσια Ι.Ε.Κ,Υπευθύνου Τομέα Σ.Ε.Κ. ή Ε.Κ.: 0,40 μονάδα για κάθε έτος. Η άσκηση καθηκόντων για κάθε θέση του παρόντος εδαφίου αποτιμάται με δύο (2) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Άσκηση καθηκόντων υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή αγωγής υγείας ή πολιτιστικών θεμάτων στη διεύθυνση εκπαίδευσης, υπευθύνου Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.), Γραφείου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑ.Σ.Ε.Π.), Γραφείου Συμβουλευτικής (ΓΡΑ.ΣΥ.), Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων (Σ.Σ.Ν.) καιΚέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ): 0,25 μονάδες για κάθε έτος. Η άσκηση καθηκόντων για κάθε θέση του παρόντος εδαφίου αποτιμάται με μία (1) μονάδα κατ’ ανώτατο όριο. Η άσκηση καθηκόντων σε περισσότερες από μία θέσεις από αυτές που περιγράφονται στα προηγούμενα τρία εδάφια μοριοδοτείται αθροιστικά, με 2,5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο για τους διευθυντές σχολικών μονάδων και 3,5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης Άσκηση καθηκόντων περιφερειακού Διευθυντήεκπαίδευσης, σχολικού συμβούλου, Διευθυντή Εκπαίδευσης ή προϊσταμένου γραφείου εκπαίδευσης, προϊσταμένου ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή αναπληρωτή προϊσταμένου ΚΕ.Δ.Δ.Υ., Διευθυντή σχολικής μονάδας Σ.Ε.Κ. (Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα) ή Ε.Κ., υπεύθυνου ΚΠΕ: 0,5 μονάδα για κάθε έτος. Η άσκηση καθηκόντων για κάθε θέση του παρόντος εδαφίου αποτιμάται με δύο (2) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο για τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων και τρεις (3) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.Άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου σχολικής μονάδας, προϊσταμένου τμήματος εκπαιδευτικών θεμάτωνδιεύθυνσης εκπαίδευσης, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας, Σ.Ε.Κ. ή Ε.Κ., Υπευθύνου Τομέα Σ.Ε.Κ. ή Ε.Κ., υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή αγωγής υγείαςή πολιτιστικών θεμάτων στη διεύθυνση εκπαίδευσης, υπευθύνου Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.), Γραφείου Σχολικού ΕπαγγελματικούΠροσανατολισμού (Σ.Ε.Π.), Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), Κέντρου Πληροφορικής καιΝέων Τεχνολογιών (ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), Συμβουλευτικού ΣταθμούΝέων: 0,25 μονάδες για κάθε έτος και μέχρι μία (1) μονάδα κατ’ ανώτατο όριο.Η άσκηση καθηκόντων σε περισσότερες από μία θέση από αυτές που περιγράφονται στα προηγούμενα δύο εδάφια μοριοδοτείται αθροιστικά, με 2 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο για τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδωνκαι 3 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο για τους ΔιευθυντέςΕκπαίδευσης. Το κριτήριο της υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας αποτιμάται με έως δεκατρείς (13) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο για τους διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ. και με έως δεκατέσσερις (14) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο για τους διευθυντές εκπαίδευσης. Το κριτήριο της υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας αποτιμάται με 14 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ ΕΔΩΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ 4327/2015(ΑΡΘΡΟ 16-ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ) ΕΔΩΒασίλης Βούγιας

Τι αλλάζει στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης και τα κέντρα διασκέδασης

Ένα νέο καθεστώς εισάγεται με διάταξη του πολυνομοσχεδίου για τις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης και τις επιχειρήσεις αναψυχής. Σκοπός είναι η προστασία των ανήλικων κυρίως καταναλωτών, οι οποίοι δεν θα έρχονται σε άμεση επαφή με καπνικά προϊόντα, ειδικά σε χώρους, όπως καφετέριες, ταχυφαγεία κ.α. όπου και συχνάζουν περισσότερο.Με βάση άρθρο του πολυνομοσχεδίου «η τοποθέτηση προϊόντων καπνού είναι επιτρεπτή σε προθήκες οι οποίες βρίσκονται εντός του καταστήματος μετά τον χώρο των ταμείων και στις οποίες παρέχεται πρόσβαση με τη μεσολάβηση προσωπικού του καταστήματος, τηρουμένων των διατάξεων της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας. Εξαιρούνται τα καταστήματα αφορολόγητων ειδών, τα περίπτερα και τα καταστήματα που πωλούν αποκλειστικά προϊόντα καπνού».Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι σε συνάφεια και με τον αντικαπνιστικό νόμο και την απαγόρευση καπνίσματος σε κλειστούς χώρους.Οι προθήκες πρέπει να είναι σαφώς προσδιορισμένοι χώροι εντός των καταστημάτων στις οποίες παρέχεται πρόσβαση µε τη µεσολάβηση του προσωπικού του καταστήματος. Αυτές είτε είναι κλειστές είτε βρίσκονται στο χώρο πίσω από το ταµείο του καταστήματος και σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζεται η µεσολάβηση του προσωπικού. enikonomia

Ποιοί εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα υποψηφιότητας για διευθυντές σχολείων

«Ως Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή (10) τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία σε αυτήν, οι οποίοι έχουν ασκήσει για δέκα (10) τουλάχιστον έτη διδακτικά καθήκοντα στην πρωτοβάθμια ή/και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνολικά.Από τα ανωτέρω δέκα (10) έτη άσκησης διδακτικών καθηκόντων, τα τρία (3) τουλάχιστον θα πρέπει να έχουν ασκηθεί σε αντίστοιχους με την προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας, συμπληρώνοντας σε αυτά τουλάχιστον το 50% του υποχρεωτικού τους ωραρίου, με την επιφύλαξη της περίπτωσης ζ΄ της παρούσης παραγράφου. Ειδικά, για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., εκτός των εκπαιδευτικών, μπορούν να επιλέγονται ως διευθυντές και μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (Ε.Ε.Π.) με δεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. από την οποία τα τρία (3) τουλάχιστον έτη να έχουν υπηρετηθεί σε αντίστοιχο με την προς κάλυψη θέση τύπο Σ.Μ.Ε.Α.Ε».«ββ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Ε.Α.Ε. (Γυμνάσια Ε.Α.Ε., Λύκεια Ε.Α.Ε., Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια ή Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια ή Ειδικά Επαγγελματικά Λύκειακαι Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), μόνιμοι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ 01 έως και ΠΕ 20, ΠΕ 32 και ΠΕ 33, εφόσον έχουν τα προσόντα διορισμού και τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον τριών ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ., καθώς και τα μέλη του Ε.Ε.Π.. Επιπλέον και μόνο για τις θέσεις Διευθυντών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του κλάδου δασκάλων και εκπαιδευτικοί του π.δ. 323/1993, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της παρούσας παραγράφου».«γγ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών Νηπιαγωγείων Ε.Α.Ε. μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί του κλάδου νηπιαγωγών εφόσον έχουν τα προσόντα διορισμού και τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον τριών (3) ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. καθώς και μέλη του Ε.Ε.Π.». ****************************************************************************«α) Οι υποψήφιοι διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ. για τις θέσεις του συνόλου των σχολικών μονάδων ή Ε.Κ. της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης όπου ανήκουν οργανικά ή όπου ανήκει η σχολική μονάδα ή Ε.Κ όπου υπηρετούν κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης, με σειρά προτίμησης. Εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει δύο (2) συνεχόμενες θητείες πλήρων διδακτικών ετών που προηγούνται της επιλογής στην ίδια θέση διευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ., με επιλογή ή αναπλήρωση, δεν επιτρέπεται να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας για τη θέση του σχολείου ή Ε.Κ. όπου υπηρετούν αλλά δύνανται να υποβάλουν αίτηση σε οποιοδήποτε άλλο. Ομοίως δεν επιτρέπεται να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας εκπαιδευτικοί οι οποίοι συμπληρώνουν κατά τη διάρκεια του επόμενου της επιλογής έτους συνολι­κή πραγματική συντάξιμη υπηρεσία καθώς και το όριο ηλικίας για υποχρεωτική αποχώρηση από την υπηρεσία. Σε κάθε περίπτωση, ο επιλεγείς διευθυντής σχολικής μονάδας θα πρέπει να συμπληρώνει το υποχρεωτικό ωράριο της θέσης του διευθυντή στη σχολική μονάδα ή το Ε.Κ. που έχει επιλεγεί». ******************************************************************************« Όπου στις διατάξεις του παρόντος προβλέπεται διδακτική υπηρεσία, λογίζεται: α) η άσκηση διδακτικού έργου σε μονάδες πρωτοβάθμιας καιδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, β) οι άδειες κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνου, γ) η διδακτική υπηρεσία σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) και σε δημόσια Ι.Ε.Κ., δ) η διδακτική υπηρεσία σε Α.Ε.Ι., εφόσον έχει ασκηθεί αυτόνομο διδακτικό έργο σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον έξι (6) μηνών».*******************************************************************************Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίαςΗ επιλογή και τοποθέτηση των στελεχών της δημόσιας εκπαίδευσης γίνεται για τριετή θητεία, η οποία ξεκινά με την τοποθέτησή τους και λήγει την 31ηΙουλίου του τρίτου έτους που ακολουθεί την επιλογή τους.Η θητεία των υπηρετούντων κατά τη δημοσίευση του παρόντος στελεχών εκπαίδευσης, εκτός των σχολικών συμβούλων, λήγει, κατά περίπτωση, με την παρέλευση της διετούς θητείας για την οποία ορίσθηκαν. Μετά την παρέλευση της ως άνω θητείας εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντά τους έως την επιλογή και τοποθέτηση των νέων στελεχών.Η θητεία των υπηρετούντων κατά τη δημοσίευση του παρόντος σχολικών συμβούλων λήγει σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ.3 του άρθρου 28 του ν.4327/2015, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 39 του ν.4403/2016 (Α΄ 125).ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://seepea-stella.blogspot.gr/2017/05/blog-post_293.html

ΟΛΜΕ: Κατασκηνώσεις 2017

Ο.Λ.Μ.Ε.Ερμού & Κορνάρου 2ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255FAX: 210 32 27 382www.olme.gremail: [email protected] Αθήνα, 22/05/2017 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ Ο.Λ.Μ.Ε.ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ 2017 Συναδέλφισσες / συνάδελφοι,Όπως γνωρίζετε, ο κλάδος μας αν και ο πολυπληθέστερος των δημοσίων υπαλλήλων, μέχρι σήμερα δεν έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας παιδιών σε κατασκηνώσεις όπως οι περισσότεροι άλλοι κλάδοι.Θεωρούμε, ότι στις σημερινές συνθήκες, η εξασφάλιση κατασκηνώσεων για τα παιδιά των καθηγητών και των καθηγητριών αποτελεί αναγκαιότητα αλλά και μια πράξη αλληλεγγύης και στήριξης προς τους συναδέλφους/ισσες και ιδιαίτερα τους νεότερους (που έχουν και μικρότερα παιδιά) και που το εισόδημά τους έχει μειωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια.Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. αποφάσισε να χρηματοδοτήσει και φέτος τη φιλοξενία 400 περίπου παιδιών ηλικίας 6-14 ετών για περίοδο 11 ημερών, σε παιδικές κατασκηνώσεις σε όλη την Ελλάδα με το ποσό των 200 ευρώ ανά παιδί.Αναλυτικά:1. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλες/όλοι οι συναδέλφισσες/συνάδελφοι μόνιμοι και αναπληρωτές που έχουν καταβάλλει, στις Ε.Λ.Μ.Ε. που ανήκουν, τη συνδρομή τους για το έτος 2016-2017 και δεν έχουν κάνει χρήση της παροχής αυτής για ΚΑΜΙΑ από τις προηγούμενες χρονιές.2. Η επιλογή της κατασκήνωσης θα γίνει από τους γονείς. Καλύπτεται οποιαδήποτε κατασκηνωτική περίοδος επιλεγεί.3. Όσοι/όσες ενδιαφέρονται θα πρέπει να συμπληρώσουν ΟΛΑ τα πεδία ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ από τη Δευτέρα, 22 Μαϊου 2017 έως και την Κυριακή, 4/6/2017:Στην ηλεκτρονική φόρμα θα επισυνάπτονται:α) Η βεβαίωση (σκαναρισμένη, σε χαμηλή ανάλυση .jpg ή .pdf) από την αντίστοιχη Ε.Λ.Μ.Ε. ότι έχει πληρωθεί η συνδρομή για το 2016-17 καιβ) Η κάρτα μέλους της Ο.Λ.Μ.Ε. (σκαναρισμένη, σε χαμηλή ανάλυση .jpg ή .pdf).Με κανένα άλλο τρόπο και σε καμία άλλη ηλεκτρονική διεύθυνση δεν θα γίνονται δεκτές οι αιτήσεις και τα υπόλοιπα δικαιολογητικά.1. Η Ο.Λ.Μ.Ε. θα καλύψει το ποσό των 200 ευρώ για την κατασκηνωτική περίοδο των 11 ημερών.Πολύ σημαντικές σημειώσεις:1. Για λόγους λογιστικής τάξης όπως και για λόγους που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας των κατασκηνώσεων, οι γονείς πληρώνουν όλο το ποσό με την αποχώρηση των παιδιών τους από την κατασκήνωση και με τη διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω και προσκομίζουν τα δικαιολογητικά στην ΟΛΜΕ για να πάρουν πίσω την επιδότηση από την ΟΛΜΕ.2. Για εφέτος, όπου πραγματοποιείται το 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, οι πληρωμές θα γίνουν στο 2ο 10ήμερο του Σεπτέμβρη, ανεξάρτητα την περίοδο κατά την οποία εστάλησαν τα δικαιολογητικά. Για το λόγο αυτό καλό θα είναι τα τιμολόγια να στέλνονται από την 1η Σεπτεμβρίου κι έπειτα.ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΜΕΟι γονείς:α) Προσκομίζουν αυτοπροσώπωςήβ) Στέλνουν στην Ο.Λ.Μ.Ε. με courier ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ (όχι συστημένα με ταχυδρομείο γιατί δεν μπορούν να παραληφθούν),-με δική τους χρέωση-, το εξοφλημένο πρωτότυπο τιμολόγιο που την αφορά (στοιχεία τιμολόγησης: ΟΛΜΕ, Συνδ. Οργάνωση, ΑΦΜ: 090056422, ΔΟΥ: Στ Αθήνας, Έδρα: Κορνάρου 2, 10563 Αθήνα), καθώς και φωτοτυπία της σελίδας του βιβλιαρίου με τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού τους (κατά προτίμηση ALPHA Bank), όπου θα κατατεθεί το ποσό της επιδότησης.1. Η επιλογή των παιδιών, εάν ο αριθμός ξεπεράσει τα 400, θα γίνει με ηλεκτρονική κλήρωση. Η κλήρωση θα γίνει στο όνομα των γονέων, ώστε αν υπάρχουν αδέλφια αυτόματα να κληρώνονται και αυτά.2. Η κλήρωση θα γίνει την Παρασκευή, 9 Ιουνίου 2017 και τα ονόματα θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα της Ο.Λ.Μ.Ε. (www.olme.gr), και σε εκπαιδευτικές ιστοσελίδες. Μέχρι την Τετάρτη, 14 Ιουνίου 2017, αν κάποιοι από αυτούς που κληρώθηκαν, δεν επιθυμούν να στείλουν τα παιδιά τους στην κατασκήνωση, θα πρέπει να το δηλώσουν στο email της ΟΛΜΕ, [email protected], ώστε να αντικατασταθούν από επιλαχόντες. ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣΠαρακαλούμε να διαβαστούν με προσοχή:* Στην προσπάθειά μας να επωφεληθούν από το κατασκηνωτικό πρόγραμμα συνολικά όσο περισσότεροι συνάδελφοι γίνεται, επισημαίνουμε ότι όσοι εκπαιδευτικοί των οποίων τα παιδιά κληρώθηκαν και πήγαν τις προηγούμενες χρονιές (2013, 2014, 2015, 2016) δεν μπορούν να συμμετέχουν στην τρέχουσα χρονιά.Τυχόν αιτήσεις συναδέλφων των οποίων τα παιδιά επιλέχθηκαν και πήγαν δεν θα αξιολογηθούν.** Στα δικαιολογητικά θα πρέπει να επισυνάπτονται σκαναρισμένα η Βεβαίωση της ΕΛΜΕ ότι έχει πληρωθεί η συνδρομή και Όχι η Απόδειξη Πληρωμής, καθώς και φωτοτυπία της Κάρτας Μέλους της ΟΛΜΕ και Όχι απλώς ο Αριθμός της Κάρτας Μέλους. Σε διαφορετική περίπτωση η αίτηση δεν θα αξιολογείται.*** Παρακαλούμε να τηρηθούν αυστηρά οι προθεσμίες για την υποβολή των αιτήσεων. Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν θα γίνουν δεκτές.**** Θερμή παράκληση: Σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης να δίνουν οι γονείς προσοχή στο ποσό που αναγράφει το τιμολόγιο.*****Η ΑΙΤΗΣΗ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΛΗΦΘΕΙ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΒΓΕΙ ΜΗΝΥΜΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ: “ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΣΑΣ”.****** ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΗΣ ΣΚΑΝΑΡΙΣΜΕΝΗΣ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΜΕ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΜΕΛΟΥΣ ΣΑΣ, ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΣΤΕ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΗ TOΥΣ, ΚΑΝΤΕ ΤΑ .jpg ή .pdfΠΡΟΣ ΕΛΜΕ και ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ: Η διαδικασία είναι αυτή που αναφέρεται παραπάνω και δεν θα γίνονται δεκτές συνολικές καταστάσεις βεβαιώσεων πληρωμής συνδρομής από τις ΕΛΜΕ. Ο κάθε συνάδελφος που κάνει αίτηση θα πρέπει να επισυνάπτει την προσωπική του βεβαίωση πληρωμής της συνδρομής του. Κατασκηνώσεις 2017Φόρμα αίτησηςΕπώνυμο Εκπαιδευτικού*Όνομα Εκπαιδευτικού*Αριθμός Μητρώου Εκπαιδευτικού*Αριθμός Ταυτότητας*Αριθμός Κάρτας Μέλους Ο.Λ.Μ.Ε*Ε.Λ.Μ.Ε*Αριθμός Τέκνων*Ονοματεπώνυμα Τέκνων*Τηλέφωνο (κατα προτίμηση κινητό)* -E-mail:*Βεβαίωση συνδρομής Ε.Λ.Μ.Ε 2016*Κάρτα Ο.Λ.Μ.Ε*

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης – Στο ίδιο έργο θεατές

Η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα τουλάχιστον τις τελευταίες δεκαετίες, αφού η εκάστοτε κυβέρνηση επιδίωκε τον απόλυτο έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην εκπαίδευση....

Πάντα όμορφος ο κόσμος των βιβλιοθηκών

Είναι ο μοναδικός χώρος στον πολιτισμό του ανθρώπου που η ομορφιά του έχει διφυή υπόσταση – πνευματική και υλική -, που σχεδόν όλη η ακτινοβολία του εκπέμπεται από το βαθύτερο...

Συνεχίζεται η μη ισότιμη αντιμετώπιση των Πληροφορικών

Το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε την Παρασκευή 19/5/2017 στη Βουλή σχέδιο νόμου με τίτλο “Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης”. Στο σχέδιο νόμου αυτό εισάγονται αρκετές αλλαγές...

Οι νέες ονομασίες στα πλαίσια αναβάθμισης της Ειδικής Αγωγής

Στο δημοσιευθέν από το Υπουργείο Παιδείας "Τριετές σχέδιο για την Εκπαίδευση: Πλαίσιο κατευθύνσεων και προτάσεις", ανακαλύπτουμε νέες ονομασίες υπηρεσιών και δομών του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν ως επί το πλείστον στον χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, όπως "Τμήματα Ενσωμάτωσης", "Κέντρα Αξιολόγησης και Υποστήριξης για Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες", "Κέντρα Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης", αλλά και"Διευθυντές Κέντρων Διαφορικής Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης", "Διαφορική Διάγνωση" κ.λ.π. Διαβάζουμε λοιπόν στο "Τριετές σχέδιο για την Εκπαίδευση: Πλαίσιο κατευθύνσεων και προτάσεις", αυτά που αφορούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση:...Αναβάθμιση της ειδικής αγωγής με τη θέσπιση εσωτερικών κανονιστικών διαδικασιών για τα σχολεία Ειδικής Αγωγής, τα Τμήματα Ενσωμάτωσης, την Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης, τη Διαφορική Διάγνωση, τα Κέντρα Αξιολόγησης και Υποστήριξης για Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες κλπ., καθώς και για τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών και άλλων εξειδικευμένων στελεχών που εργάζονται σε δομές ειδικής αγωγής και για τα καθήκοντα των σχολικών συμβούλων, με την προοπτική να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος των δύο (2) καθηγητών (ενός γενικού και ενός ειδικού) στην τάξη και να αναπτυχθούν συνεργατικές πρακτικές. Διεπιστημονική προσέγγιση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης σε συνεργατικό πλαίσιο (συνεργασία ειδικών, Διαφορική Διάγνωση, Κέντρα Αξιολόγησης και Υποστήριξης, Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης κλπ.)....Αλλά και πιο κάτω στο Χρονοδιάγραμμα και στο σχέδιο νόμου που προγραμματίζεται βλέπουμε στο 8: "Διευθυντές Κέντρων Διαφορικής Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης" και πιο κάτω τη δημιουργία του "εποικοδομήματος" "Κέντρα Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης." ...Σχέδιο νόμου: Νέες αρμοδιότητες, αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και αξιολόγησης στελεχών της εκπαίδευσης, νέα κριτήρια επιλογής προσωπικού και υπεύθυνων δομών και νέα ορθολογική κατανομή τους ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Αύξηση παιδαγωγικής και διοικητικής αυτονομίας των σχολείων και διαδικασιών βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω αυτοαξιολόγησης.Ο νέος νόμος αφορά:1. Διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων2. Διευθυντές Εκπαίδευσης3. Περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης4. Διευθυντές εκπαιδευτικών θεμάτων στις Διευθύνσεις5. Σχολικούς Συμβούλους6. Προϊστάμενους Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών προγραμμάτων και προγραμμάτων Εκπαίδευσης για την Υγεία, την Εκπαίδευση, και την Επαγγελματική Σταδιοδρομία. 7. Επικεφαλής των σημείων επαφής για νέους σπουδαστές8. Διευθυντές Κέντρων Διαφορικής Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης9. Προϊστάμνους Κέντρων Προσανατολισμού και Καθοδήγησης10. Επικεφαλής των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών11. Προϊστάμενους Κέντρων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών12. Διευθυντές / Αναπληρωτές Διευθυντές Περιφερειακών Κέντρων ΚατάρτισηςΛαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις που δημιουργεί ο υφιστάμενος συγκεντρωτικός τρόπος διοίκησης, θα γίνουν αλλαγές προκειμένου να ενισχυθούν οι πρωτοβουλίες που παίρνει η κάθε σχολική μονάδα. Δημιουργία εποικοδομήματος: Κέντρα Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης που θα συγκεντρώσουν όλες τις υπηρεσίες υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (5-12 μέλη του προσωπικού)Μεσοπρόθεσμα: υιοθέτηση του νόμου και των απαραίτητων υπουργικών διατάξεων: Ιούνιος 2017Μεσοπρόθεσμα: Έναρξη της αυτοαξιολόγησης της εκπαιδευτικής μονάδας το σχολικό έτος 2017-2018Ολοκλήρωση της επιλογής όλων των διευθυντών και των στελεχών εκπαίδευσης (λίστα 1-12 της πρώτης στήλης) μέχρι τον Αύγουστο του 2018...Προφανώς θα υπάρξουν λεπτομέρειες από τους καθ ύλην αρμόδιους, ώστε να ενημερωθούμε για το τι μέλλει γενέσθαι.Βασίλης Βούγιας ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΤΡΙΕΤΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://seepea-stella.blogspot.gr/2017/05/blog-post_51.html

Συντάξεις: Διπλό ψαλίδι πάνω από 25% σε 2 εκατομμύρια δικαιούχους

Νέο τοπίο αλλαγών στο ασφαλιστικό συνθέτουν τα μέτρα που ψηφίστηκαν στη Βουλή. Οι συντάξεις παλιών και νέων δικαιούχων μειώνονται. Τα οικογενειακά επιδόματα (συζύγου και τέκνων) αποτελούν παρελθόν για τους νέους συνταξιούχους, ενώ για τους παλιούς καταργούνται από το 2019. Οι ασφαλιστικές εισφορές αυξάνονται, ενώ θα έπρεπε να μειώνονται ώστε να υπάρχει και κίνητρο για να πληρώνονται και να μην αποτελούν χαράτσι για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες. Οι αλλαγές θέτουν σε νέα βάση και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Τα όρια ηλικίας αυξήθηκαν μεν από τις 19/8/2015, πλην όμως παραμένουν και θα παραμείνουν, ως το 2021, χαμηλότερα από τα 67 και τα 62. Οι ευκαιρίες εξόδου στη σύνταξη, παρά τις περικοπές, είναι πολλές και μάλιστα είναι πιο ελκυστικές για όσους έχουν χαμηλούς μισθούς, παρά για όσους έχουν υψηλές αποδοχές. Ο λόγος είναι επειδή το ασφαλιστικό, έτσι όπως οικοδομήθηκε με το νόμο 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου), δεν ευνοεί την ανταποδοτικότητα των εισφορών, αλλά αντιθέτως την υπονομεύει. Οσοι έχουν σχετικά καλές αμοιβές (άνω των 1.300 ευρώ) και εκτιμούν ότι θα τις διατηρήσουν στα επόμενα χρόνια, διαπιστώνουν -είτε είναι μισθωτοί είτε ελεύθεροι επαγγελματίες- ότι οι εισφορές που καταβάλλουν είναι πολλαπλάσιες σε σχέση με τη σύνταξη που αναλογεί σε αυτές. Αντίθετα, οι χαμηλοί μισθοί των 586 και των 700 ή 800 ευρώ έχουν μεγαλύτερα οφέλη από τη σύνταξη. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στο μισθό των 586 ευρώ, με 20 χρόνια εργασίας, αντιστοιχεί σύνταξη 477 ευρώ, ποσό που αντιπροσωπεύει το 81,4% του μισθού. Στο μισθό όμως των 1.300 ευρώ, τα 20 χρόνια εργασίας δίνουν σύνταξη 590,31 ευρώ, δηλαδή μόλις το 45% του μισθού. Στα 25 χρόνια δε, η σύνταξη με μισθό 586 ευρώ βγαίνει στα 505 ευρώ, δηλαδή στο 86,2% του μισθού, ενώ με 1.300 ευρώ μισθό τα 25 χρόνια δουλειάς βγάζουν σύνταξη 653 ευρώ, δηλαδή μόλις το 50,2% του μισθού. Για το λόγο αυτό, η αλήθεια είναι πως η έξοδος στη σύνταξη αποδεικνύεται συμφέρουσα για χιλιάδες ασφαλισμένους που είτε δεν έχουν προοπτική να αυξήσουν σημαντικά το εισόδημά τους από εργασία τα επόμενα χρόνια είτε εκτιμούν ότι είναι προτιμότερο να αποχωρήσουν για να μη χάσουν περισσότερα από τη σύνταξη στο μέλλον. Γι’ αυτό και η συνταξιοδότηση αποτελεί τη σίγουρη λύση για σταθερό εισόδημα, έστω και μικρότερο. Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό σύστημα, πάντως, δεν έχουν τελειώσει. Οι στρεβλώσεις είναι πολλές, με κύρια την έλλειψη ανταποδοτικότητας στη σχέση εισφορών/παροχών. Η ψήφιση των νέων μέτρων δεν αποκαθιστά την ανταποδοτικότητα, παρά την καθιστά ακόμη πιο στρεβλή, αφού μειώνει συντάξεις και αυξάνει εισφορές. Τα μέτρα θέτουν ως ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων ώστε να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των εργαζομένων σε ένα ασφαλιστικό που αντί να είναι ανταποδοτικό έχει γίνει ένα καθαρά προνοιακό σύστημα συντάξεων. Ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής δημοσιεύει σήμερα, σε ειδική 12σέλιδη έκδοση, όλες τις αλλαγές στο ασφαλιστικό, τόσο αυτές που περιλαμβάνονται στα επώδυνα νέα μέτρα του 4ου Μνημονίου όσο και τις ρυθμίσεις που ισχύουν για τα όρια ηλικίας και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης σε όλα τα Ταμεία. Οι μειώσεις στις αποδοχές Οι πραγματικές μειώσεις συντάξεων που περιλαμβάνει ο νέος νόμος με τα μέτρα του 4ου Μνημονίου, δεν θα είναι μόνο έως 18% μέσω της προσωπικής διαφοράς που θα χάσουν οι παλαιοί συνταξιούχοι την 1/1/2019, αλλά ξεπερνούν και το 25%, καθώς θα κοπούν μαχαίρι και τα οικογενειακά επιδόματα – συζύγου για όλα τα Ταμεία και επιπρόσθετα του επιδόματος τέκνων για τους συνταξιούχους του Δημοσίου (πολιτικούς, ενστόλους και ειδικών μισθολογίων). Ο συνολικός αριθμός των συνταξιούχων που θίγονται μόνο από την κατάργηση των επιδομάτων είναι 850.000, σύμφωνα με μετριοπαθείς εκτιμήσεις, αλλά στην πραγματικότητα, μπορεί να προσεγγίσουν και το 1 εκατομμύριο. Από τις μειώσεις όμως λόγω και της προσωπικής διαφοράς θα θιγούν πάνω από 2 εκατομμύρια συνταξιούχοι είτε λαμβάνουν είτε όχι επιδόματα. Περικοπές θα υποστούν: 1. Οι συνταξιούχοι Δημοσίου, ΙΚΑ, ΔΕΚΟ, τραπεζών, αλλά και του ΟΓΑ που λαμβάνουν οικογενειακό επίδομα. Δεν λαμβάνουν επίδομα συζύγου οι συνταξιούχοι ΟΑΕΕ και ΝΑΤ. Η μείωση στα επιδόματα είναι ξεχωριστή από τις περικοπές που προκύπτουν από τις προσωπικές διαφορές. Μάλιστα, ακόμη και αν ένας συνταξιούχος έχει μηδενική προσωπική διαφορά, θα έχει παρά ταύτα περικοπή, λόγω κατάργησης του επιδόματος – είτε συζύγου είτε παιδιού είτε και των δυο. Στους συνταξιούχος Δημοσίου, κόβεται και το επίδομα συζύγου, που είναι 35 ευρώ το μήνα και καταβάλλεται και στους δυο συνταξιούχους (εφόσον αποχώρησαν ως τον Οκτώβριο του 2011), αλλά και το επίδομα παιδιών που είναι από 50 ως 170 ευρώ με ένα ως τέσσερα προστατευόμενα μέλη (ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά). Σύμφωνα με το άρθρο 1, τα οικογενειακά επιδόματα (συζύγου ή/και τέκνων ανηλίκων ή με αναπηρία) συγκαταβάλλονται με τις συντάξεις μέχρι 31/12/2018. Από 1/1/2019 το επίδομα συζύγου καταργείται, τα δε επιδόματα τέκνων χορηγούνται με εισοδηματικά κριτήρια από τον ΟΓΑ. Για να πάρει ένας συνταξιούχος επίδομα 1ου ανήλικου παιδιού από το 2019 θα πρέπει να έχει οικογενειακό εισόδημα κάτω των 9.000 ευρώ. Σήμερα το παίρνει χωρίς κριτήρια. 2. Οι συνταξιούχοι που, ανεξάρτητα από το αν έχουν ή όχι επίδομα συζύγου ή παιδιού, θα βρεθούν -λόγω του επανυπολογισμού- με μικρότερη σύνταξη και με τη λεγόμενη προσωπική διαφορά μεταξύ της σύνταξης που λαμβάνουν σήμερα και αυτής που θα προκύψει με τον επανυπολογισμό. Σύμφωνα με το άρθρο 1, οι καταβαλλόμενες συντάξεις θα επανυπολογιστούν «και από την 1/1/2019 αν το καταβαλλόμενο ποσό είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον (επαν)υπολογισμό τους, το υπερβάλλον ποσό περικόπτεται. Το ποσό που περικόπτεται δεν μπορεί να υπερβαίνει το 18% της καταβαλλόμενης κύριας (σ.σ.: αλλά και της επικουρικής) σύνταξης». Τυχόν υπόλοιπο, που απομένει μετά τη μείωση ως 18%, καταβάλλεται ως προσωπική διαφορά που εξαλείφεται με τις κατ’ έτος αυξήσεις συντάξεων που θα έρθουν (αν έρθουν) από 1/1/2022 και μετά. Παραδείγματα: Συνταξιούχος Δημοσίου, που παίρνει σήμερα 1.000 ευρώ σύνταξη, 35 ευρώ επίδομα συζύγου και 70 ευρώ επίδομα με δυο παιδιά, σύνολο 1.115 ευρώ, και με τον επανυπολογισμό έχει προσωπική διαφορά 150 ευρώ, θα χάσει την 1/1/2019: α) τα 115 ευρώ από τα επιδόματα (35 ευρώ επίδομα συζύγου και 70 ευρώ επίδομα παιδιών), και β) τα 150 ευρώ της προσωπικής διαφοράς. Μέχρι 31/12/2018 θα παίρνει συνολικά από σύνταξη και επιδόματα 1.115 ευρώ και από 1/1/2019 θα παίρνει 850 ευρώ. Η συνολική μείωση λοιπόν, στο παράδειγμα αυτό, από επιδόματα και προσωπική διαφορά, φτάνει στο 24%! Συνταξιούχος ΙΚΑ με 800 ευρώ βασική σύνταξη και επίδομα συζύγου 49 ευρώ παίρνει σήμερα 849 ευρώ. Με προσωπική διαφορά 120 ευρώ και με την κατάργηση του επιδόματος συζύγου 49 ευρώ, από το 2019 θα παίρνει 631 ευρώ, δηλαδή συνολική μείωση, λόγω επιδόματος και προσωπικής διαφοράς, 26%! Συνταξιούχος ΔΕΚΟ ή τράπεζας (ΟΤΕ, ΔΕΗ, Εθνικής κ.λπ.) παίρνει επίδομα για σύζυγο που δεν εργάζεται και δεν συνταξιοδοτείται ίσο με το 10% της μηνιαίας σύνταξης. Αν η σύνταξη είναι 1.300 ευρώ, παίρνει και 130 ευρώ (το 10%) ως επίδομα συζύγου που καταργείται από 1/1/2019. Αν βγει και προσωπική διαφορά 180 ευρώ, θα χάσει συνολικά 310 ευρώ από το μηνιαίο του εισόδημα! Σήμερα παίρνει 1.300+130=1.430 και από 1/1/2019 θα πέσει στα 1.120 ευρώ. Η συνολική μείωση του μηνιαίου εισοδήματος είναι 21,6%. Από αυτό το 21,6%, η μείωση λόγω προσωπικής διαφοράς επί της σύνταξης είναι 13,8% και η υπόλοιπη περικοπή κατά 7,8% είναι λόγω κατάργησης του οικογενειακού επιδόματος! eleftherostypos

Έρχεται ρύθμιση για 500.000 μικροοφειλέτες – Ποιοί μπορούν να ενταχθούν

Τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τα χρέη τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία θα έχουν το επόμενο διάστημα, περίπου 500.000 μικροοφειλέτες.Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή», η οποία επικαλείται κυβερνητικές πηγές, το προσεχές διάστημα θα ανακοινωθεί απόφαση που θα δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης των χρεών των μικροοφειλετών μέχρι και σε 120 δόσεις, προς ασφαλιστικά ταμεία, φυσικά πρόσωπα ή επιχειρήσεις.Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι, η συγκεκριμένη ρύθμιση, θα περιλαμβάνει και το κούρεμα των προσαυξήσεων, το οποίο θα είναι αντιστρόφως ανάλογο των δόσεων.Στη ρύθμιση εντάσσονται ελεύθεροι επαγγελματίες, έμποροι και αγρότες που έχουν μείνει έξω από τις διαδικασίες του εξωδικαστικού συμβιβασμού.Η ρύθμιση θα αποτελέσει και μια ένεση ρευστότητας προς τα ασφαλιστικά ταμεία, καθώς το προς ρύθμιση συνολικό ποσό φτάνει τα 1,7 δισ. ευρώ.