ΕΦΚΑ: Πράσινο φως για την έκδοση νέων συντάξεων – Τί αναφέρει η εγκύκλιος

Επισπεύδονται οι διαδικασίες για την έκδοση περίπου 60.000 νέων συντάξεων που εκκρεμούν από τον Μάιο του 2016 έως σήμερα καθώς με μεγάλη καθυστέρηση δημοσιοποιήθηκε η εγκύκλιος που ανάβει το πράσινο φως για τον οριστικό υπολογισμό τους. Α. Η ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ α) Αποτελεί το δεύτερο τμήμα του αθροίσματος της κύριας σύνταξης όλων των κατηγοριών (εξ ιδίου δικαιώματος, ανικανότητας, εκ μεταβιβάσεως). β) Καθορίζεται από: • τις συντάξιμες αποδοχές/εισόδημα, επί των οποίων καταβλήθηκαν εισφορές (όπως ορίζονται με τις διατάξεις των παρ. 2 και 3 του άρθρου 28)- βλ. στη συνέχεια παρ. Γ1. • το χρόνο ασφάλισης (όπως ορίζεται στο άρθρο 34) • τα ετήσια ποσοστά αναπλήρωσης επί των συντάξιμων αποδοχών γ) Καταβάλλεται μαζί με την εθνική σύνταξη κάθε μήνα. δ) Η χορήγησή της τελεί υπό την εγγύηση του ελληνικού κράτους. Β. ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ α) υπάλληλοι-λειτουργοί του Δημοσίου και στρατιωτικοί β) ασφαλισμένοι κύριας ασφάλισης του ιδιωτικού τομέα (μισθωτοί, αυτοαπασχολούμενοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοπασχολούμενοι του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης Αγροτών του ΟΓΑ) οι οποίοι θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, δηλαδή έχουν συμπληρώσει τον κατά περίπτωση οριζόμενο από τη νομοθεσία χρόνο ασφάλισης και την αντίστοιχη ηλικία συνταξιοδότησης. Υπενθυμίζεται ότι τα πρόσωπα που συνταξιοδοτούνται με το νέο τρόπο υπολογισμού της σύνταξης καθορίζονται στο άρθρο 94 του Ν. 4387/2016 (εγκύκλιος 20/16 τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) και είναι οι ασφαλισμένοι που έχουν υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης είτε πριν από την 13.5.2016 είτε από την ημερομηνία αυτή και μετά, των οποίων η σύνταξη αρχίζει να καταβάλλεται από την ημερομηνία αυτή και μετά. Γ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ 1. Παράμετροι - Ορισμοί • Συντάξιμες αποδοχές: για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους σύνταξης κύριας ασφάλισης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου λαμβάνεται ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου σε όλο τον ασφαλιστικό του βίο. Για τις αιτήσεις συνταξιοδότησης που υποβάλλονται από 13.5.2016 έως 31.12.2016 οι συντάξιμες αποδοχές καθορίζονται από το μέσο όρο των μηνιαίων αποδοχών της περιόδου μεταξύ 2002 και της ημέρας που προηγείται της ημερομηνίας κατάθεσης της αίτησης συνταξιοδότησης, επί των οποίων έχουν καταβληθεί εισφορές κλάδου σύνταξης. Από 1.1.2017 και κάθε επόμενο έτος αυτή η περίοδος αναφοράς αυξάνεται κατά ένα έτος (προς το μέλλον). • Μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών: προκύπτει από το πηλίκο της διαίρεσης του συνόλου των μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου (από το 2002 και μετά) διά του συνολικού χρόνου ασφάλισης. • Σύνολο μηνιαίων αποδοχών: το άθροισμα των μηνιαίων αποδοχών που υπόκεινται σε εισφορές κλάδου σύνταξης (και μέχρι του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών όπως και όπου αυτό προβλεπόταν) καθ' όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού βίου (από το 2002 και μετά). Από τις διατάξεις των άρθρων 38, 39 και 40 του Ν. 4387/2016 προβλέπεται ανώτατο και κατώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών/εισοδήματος επί του οποίου υπολογίζονται οι μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές. Σε κάθε περίπτωση για όλους τους μισθωτούς που υπάγονται στην ασφάλιση του ΕΦΚΑ, από 1.1.2017 το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών ανέρχεται στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών (σήμερα ισούται με 5.860,80 € (586,08 € Χ 10). Επίσης, από το άρθρο 27 παρ. 1 του Ν. 4445/2016 προβλέπεται κατώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τους μισθωτούς με πλήρη απασχόληση, ίσο με ποσό που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών (σήμερα το κατώτατο όριο διαμορφώνεται σε 586,08 €). Σε περίπτωση που υπάρχει πλήρης απασχόληση μισθωτού έως 25 ετών, το κατώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών διαμορφώνεται σε 510,95 € [βλ. τα με αρ. πρωτ. Φ. 10043/οικ. 14226/ 431/24.3.2017 (ΑΔΑ: ΨΔΕΝ465Θ1Ω-ΠΩ1, ενότητα ΙΒ) και Φ80000/οικ.61647/2212/11.1.2017 (ΑΔΑ: ΩΔ4Γ465Θ1Ω-Β8Ε) έγγραφα του ΥΠΕΚΑΑ]. • Χρόνος ασφάλισης στον Ε.Φ.Κ.Α. (άρθρο 34 Ν. 4387/2016) Οι χρόνοι που λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών είναι: α) Ο χρόνος πραγματικής ασφάλισης: ο χρόνος ασφαλιστέας απασχόλησης ή ιδιότητας στον Ε.Φ.Κ.Α. ή στους εντασσόμενους στον Ε.Φ.Κ.Α. φορείς, τομείς, κλάδους και λογαριασμούς για τον οποίο έχουν καταβληθεί εισφορές. Για τους μισθωτούς ως χρόνος ασφάλισης αναγνωρίζεται και ο χρόνος για τον οποίο οφείλονται εισφορές. β) Ο λογιζόμενος χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας των πολιτικών και στρατιωτικών υπαλλήλων, σύμφωνα με τις διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, όπως ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. γ) Οι πλασματικοί χρόνοι ασφάλισης: • παρ. 18 του άρθρου 10 του Ν. 3863/2010 (Α' 115), • των άρθρων 39, 40 και 41 του Ν. 3996/2011 (Α' 170), • του άρθρου 6 παρ.12 και του άρθρου 17 του Ν. 3865/2010 (Α' 120), • του άρθρου 40 του Ν. 2084/1992 (Α' 165). Από 13.5.2016 οι ασφαλισμένοι που συνταξιοδοτούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 10 του Ν. 3863/2010 έχουν δικαίωμα να αναγνωρίζουν τους πλασματικούς χρόνους ασφάλισης των άρθρων 39, 40 και 41 του Ν. 3996/2011. Προσοχή: Πλασματικός χρόνος που αναγνωρίζεται χωρίς εξαγορά (χρόνος επιδότησης λόγω ασθένειας, χρόνος επιδότησης λόγω τακτικής ανεργίας ή χρόνος απουσίας από την εργασία λόγω κύησης/λοχείας) δεν συνυπολογίζεται ούτε στα ποσοστά αναπλήρωσης ούτε στον υπολογισμό των συνταξίμων αποδοχών κατά τον υπολογισμό του ποσού της ανταποδοτικής σύνταξης. Παράδειγμα υπολογισμού ποσού ανταποδοτικής σύνταξης μισθωτού Μισθωτός, ασφαλισμένος στο τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για πρώτη φορά πριν από την 1.1.1993, με πλήρη απασχόληση από 01/01/2002 έως 30/11/2016 και περισσότερα από 40 έτη μόνιμης και νόμιμης διαμονής στη χώρα μας μεταξύ του 15ου και της 30.11.2016, υποβάλλει αίτημα συνταξιοδότησης λόγω γήρατος την 01/12/2016 σε ηλικία 63 ετών με 12.000 ημέρες ασφάλισης (καθ' όλο το διάστημα της ασφάλισής του το ποσοστό των εισφορών υπέρ κλάδου σύνταξης δεν ξεπέρασε το 6,67% για τον ασφαλισμένο και το 13,33% για τον εργοδότη). Ε. ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΜΗ ΜΙΣΘΩΤΩΝ (ελεύθερων επαγγελματιών) 1. Υπολογισμός συντάξιμων αποδοχών i. Όσον αφορά τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών των μη μισθωτών (ελεύθερων επαγγελματιών), καταρχήν σας παραπέμπουμε στις σχετικές οδηγίες του με αρ. πρωτ. Φ.80000/οικ.60271/2195/23.12.2016 εγγράφου του ΥΠΕΚΑΑ. Σύμφωνα λοιπόν με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 παρ. 2 β του Ν. 4387/2016, όσον αφορά τους ελεύθερους επαγγελματίες ως συντάξιμες αποδοχές για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους σύνταξης κύριας ασφάλισης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου λαμβάνεται υπόψη το εισόδημα, το οποίο υπόκειται σε εισφορές καθ' όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού βίου. Ειδικότερα, για το διάστημα μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου 4387/2016, εισόδημα νοείται το ποσό που θα αποτελούσε το ασφαλιστέο μηνιαίο εισόδημα αν εκλαμβανόταν ως μηνιαία εισφορά το ποσό που πράγματι καταβλήθηκε για κάθε μήνα ασφάλισης, συνυπολογιζομένων, με αναγωγή κατά κεφαλήν, τυχόν υφισταμένων κατά το διάστημα αυτό κοινωνικών πόρων υπέρ των αντιστοίχων ταμείων (βλ. παρ. 1 -4 σελ. 7-8 του με αρ. πρωτ. Φ.80000/οικ.60271/2195/23.12.2016 εγγράφου του ΥΠΕΚΑΑ). Για τους ελεύθερους επαγγελματίες προβλέπεται κατώτατο όριο μηνιαίου εισοδήματος ίσο με τον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών (σήμερα το κατώτατο όριο διαμορφώνεται σε 586,08 €). Ως ανώτατο όριο μηνιαίου εισοδήματος καθορίζεται αυτό των έμμισθων ασφαλισμένων του άρθρου 38 του Ν. 4387/2016, δηλαδή το ποσό των 5.860,80 € (βλ. το με αρ. πρωτ. Φ. 10043/οικ. 14226/ 431/24.3.2017 έγγραφο του ΥΠΕΚΑΑ (ΑΔΑ: ΨΔΕΝ465Θ1Ω-ΠΩ1, ενότητα ΙΒ). Ευνόητο είναι ότι και σε αυτή την κατηγορία, των ελευθέρων επαγγελματιών, για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών επί των αιτήσεων συνταξιοδότησης που υποβάλλονται από 13.5.2016 έως 31.12.2016, λαμβάνεται υπόψη το εισόδημα κατά τις ειδικότερες λοιπές προβλέψεις του άρθρου 28, που προκύπτει από το έτος 2002 και έως την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης. Από 1.1.2017 και κάθε επόμενο έτος αυτή η περίοδος αναφοράς αυξάνεται κατά ένα έτος. Ως προς το ζήτημα των κοινωνικών πόρων, θα δοθούν οδηγίες με ξεχωριστό έγγραφο. Παράδειγμα υπολογισμού εισοδήματος: Έστω ότι το έτος 2009 καταβλήθηκε εισφορά στην 5η ασφαλιστική κατηγορία ποσού 279,81 €. Το εισόδημα θα υπολογιστεί ως εξής: 279,81 € Χ12 μήνες = 3.357,72€ : 20% =16788,60 € ii. Ως συντάξιμες αποδοχές για το χρόνο ασφάλισης που αναγνωρίζεται πλασματικά (κατόπιν καταβολής του προβλεπόμενου ποσού εξαγοράς) ορίζεται το ποσό που θα αποτελούσε τον ασφαλιστέο μηνιαίο μισθό /εισόδημα αν εκλαμβανόταν ως μηνιαία εισφορά το ποσό που καταβλήθηκε για την εξαγορά κάθε μήνα ασφάλισης. Οι συντάξιμες αποδοχές υπολογίζονται στο αρχικό ποσό εξαγοράς, πριν την εφαρμογή της ποσοστιαίας έκπτωσης , σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής του ποσού. 2. Προσαύξηση/αναπροσαρμογή των αποδοχών ελεύθερων επαγγελματιών Όπως και στην περίπτωση των μισθωτών, οι αποδοχές των ελεύθερων επαγγελματιών αναπροσαρμόζονται μέχρι και το 2020 με βάση τη μεταβολή του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και από το 2021 και μετά με βάση το δείκτη μεταβολής μισθών, που υπολογίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ (βλ. τις οδηγίες του με αρ. πρωτ. οικ. 15726/605/5.4.2017 εγγράφου του ΥΠΕΚΑΑ, ΑΔΑ: 7ΙΣΒ465Θ1Ω-ΘΕΒ). Επισημαίνουμε ότι οι συντάξιμες αποδοχές αναπροσαρμόζονται έως και το προηγούμενο της συνταξιοδότησης έτος. Επίσης επισημαίνεται ότι, όταν το γινόμενο των διαδοχικών μεταβολών του μέσου ετήσιου ΔτΚ περισσοτέρων του ενός ετών είναι μικρότερο της μονάδας (1), επειδή η οικεία διάταξη αναφέρεται σε προσαύξηση των αποδοχών, τότε λαμβάνεται υπόψη ως τιμή του γινομένου η μονάδα. Παράδειγμα υπολογισμού προσαύξησης αποδοχών με βάση το ΔτΚ Έστω ότι καταβλήθηκε εισφορά το έτος 2009 στην 5η ασφαλιστική κατηγορία ποσού 279,81 €. Η αίτηση συνταξιοδότησης υποβλήθηκε το Νοέμβριο του 2016. Η προσαύξηση του εισοδήματος με βάση το ΔτΚ θα υπολογιστεί ως εξής: 279,81€ Χ 12 μήνες = 3357,72€ : 20% =16.788,60 € Χ 1,05521 (ΔτΚ 2009) =17715,49 € enikonomia

ΚΕΑ: Πότε θα γίνει η πληρωμή Μαΐου

ΚΕΑ: Εγκρίθηκε με απόφαση της υπουργού Εργασίας, Έφης Αχτσιόγλου η μεταφορά πίστωσης συνολικού ποσού 43.989.884,06 ευρώ για την πληρωμή του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης σε 195.584 δικαιούχους. Αν και ακόμα δεν...

Παυσανίας Παπαγεωργίου: “Προωθούμε εξορθολογιστικές αλλαγές στις πανελλήνιες εξετάσεις”

22-05-17 Συνέντευξη ΓΓΔΒΜΝΓ Παυσανία Παπαγεωργίου στο ρ/σ Alpha989: «Βάζουμε τις βάσεις για καλύτερο Λύκειο και δημόσια Παιδεία για τη Νέα Γενιά» Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε το Σάββατο 20 Μαΐου ο ΓΓΔΒΜΝΓ, Παυσανίας Παπαγεωργίου στο ραδιοφωνικό σταθμό Alpha989 και στο δημοσιογράφο Κώστα Χαρδαβέλλα. «Προωθούμε εξορθολογιστικές αλλαγές στις πανελλήνιες εξετάσεις» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας. «Βάζουμε νέο πλαίσιο για όσους μαθητές προέρχονται από τα Επαγγελματικά Λύκεια και προωθούμε την ομαλή μετάβαση από την Γ’ Λυκείου στα πανεπιστήμια. Οι μεταρρυθμίσεις και ο σχεδιασμός εκτείνονται σε βάθος τριετίας και σκοπός είναι να δημιουργηθεί ένα καλύτερο Λύκειο», είπε χαρακτηριστικά. «Η πολιτική αυτή, σ’ ό,τι αφορά το κομμάτι της Γ/βάθμιας, των πανελληνίων εξετάσεων, της Γ’ Λυκείου και της εισόδου στα ΑΕΙ, είναι μια πολιτική που και στο παρελθόν έχει τονιστεί ότι πρέπει να αλλάξει. Ωστόσο ποτέ δεν προωθήθηκε από κάποια προηγούμενη κυβέρνηση. Εμείς ολοκληρώνουμε μια πολιτική εκπαίδευσης που θεωρείτο ανάγκη από μια τεράστια μερίδα της κοινωνίας», υπογράμμισε. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο Παυσανίας Παπαγεωργίου απάντησε σε ερωτήσεις αναφορικά με τις αλλαγές στις ενδοσχολικές εξετάσεις, τη φοιτητική μέριμνα, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση και τα δημόσια ΙΕΚ, τις δρομολογούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις, αλλά και το ζήτημα με το ελληνικό σχολείο στο Μόναχο.

«Αριθμοί- κλειδιά για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στα σχολεία στην Ευρώπη»

22-05-17 Δημοσίευση έκθεσης με τίτλο “Key Data on Teaching Languages at School in Europe – 2017 Edition” («Αριθμοί-Κλειδιά για τη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στα Σχολεία στην Ευρώπη – Έκδοση 2017») Η νέα έκδοση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Πληροφόρησης για τα Εκπαιδευτικά Συστήματα και τις Πολιτικές στην Ευρώπη ΕΥΡΥΔΙΚΗ, με τίτλο “Key Data on Teaching Languages at School in Europe – 2017 Edition” («Αριθμοί-Κλειδιά για τη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στα Σχολεία στην Ευρώπη – Έκδοση 2017») επιδεικνύει θετικές τάσεις στη διδασκαλία και την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Υπάρχουν πάνω από 60 επίσημες γλώσσες στην Ευρώπη. Είναι μια ήπειρος σημαντικής γλωσσικής πολυμορφίας και αυτό το εύρος συνεχώς διευρύνεται με τις πρόσφατες μεταναστευτικές ροές. Η συγκεκριμένη μελέτη παρουσιάζει τις κύριες εκπαιδευτικές πολιτικές που αφορούν τη διδασκαλία και την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε 42 Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα. Μερικές από τις ερωτήσεις που απαντά η μελέτη είναι: Πόσο χρόνο αφιερώνουν οι μαθητές στην εκμάθηση ξένων γλωσσών; Ποιες είναι οι δέκα πιο δημοφιλείς ξένες γλώσσες; Οι καθηγητές ξένων γλωσσών ταξιδεύουν στο εξωτερικό προκειμένου να επιμορφωθούν; Πόσα παιδιά μεταναστών χρησιμοποιούν τη γλώσσα που διδάσκονται στο σχολείο στο σπίτι τους; Παρόλο που η μελέτη εστιάζει στις ξένες γλώσσες, παρέχονται επίσης πληροφορίες σχετικά με τις μειονοτικές και περιφερειακές γλώσσες και τις κλασικές γλώσσες στο πρόγραμμα σπουδών. Επιπλέον, η εν λόγω μελέτη περιλαμβάνει τα μέτρα γλωσσικής υποστήριξης για τα νεοφερμένα παιδιά μεταναστών. Τέλος, η έκθεση συνδυάζει στοιχεία από διαφορετικές πηγές, όπως το Ευρωπαϊκό Δίκτυο ΕΥΡΥΔΙΚΗ, την Eurostat και τις διεθνείς έρευνες του PISA – OECD και TALIS. Τα στοιχεία καλύπτουν όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και τη Βοσνία και Ερζεγοβίνη, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, το Μαυροβούνιο, την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, τη Νορβηγία, τη Σερβία και την Τουρκία. Η έκθεση είναι διαθέσιμη στην αγγλική γλώσσα, στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Μονάδας του Δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ: https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/index.php/Publications:Key_Data_on_Teaching_Languages_at_School_in_Europe_–_2017_Edition

Έρχεται η σύνταξη – εξπρές – Προϋποθέσεις

Δέκα αλλαγές στη διαδοχική ασφάλιση ανοίγουν το δρόμο για πιο γρήγορη έξοδο στη σύνταξη ακόμη και από τα 57,8 για όσους ασφαλίστηκαν στο ΙΚΑ και στη συνέχεια προσλήφθηκαν στο Δημόσιο, ενώ για περιπτώσεις διαδοχικής με πρώτο φορέα το ΙΚΑ και τελευταίο τον ΟΑΕΕ, η έξοδος για σύνταξη καθορίζεται από τα 58,5 σε περιπτώσεις γυναικών, μητέρων με ανήλικο και ανδρών με 35ετία. Οι αλλαγές στη διαδοχική αφορούν περίπου 1,5 εκατομμύριο εργαζόμενους που έχουν ασφαλιστεί σε περισσότερα από ένα Ταμεία κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου. Κερδισμένοι ως προς τις προϋποθέσεις εξόδου με ευνοϊκότερα όρια ηλικίας είναι δημόσιοι υπάλληλοι και όσοι ξεκίνησαν την ασφάλιση πριν από το 1993, καθώς έχουν τη δυνατότητα, ανάλογα με τα «ένσημα» που έχουν σήμερα, να κατοχυρώσουν και να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τα μεταβατικά όρια ηλικίας που ισχύουν ως το 2021 και είναι κάτω των 67 ετών για όσους έχουν λιγότερα από 35 έτη και κάτω των 62 ετών για όσους έχουν από 35 ως 40 χρόνια. Για την κατηγορία των νέων από 1ης/1/1993 και μετά ασφαλισμένων σε ένα ή διαδοχικά σε περισσότερα Ταμεία, τα όρια ηλικίας είναι κλειδωμένα στα 67 και στα 62, με τη διαφορά όμως ότι η σύνταξή τους θα υπολογίζεται βάσει των εισφορών που πλήρωσαν σε κάθε Ταμείο και όχι μόνον από τον μισθό ή το ασφαλιστέο εισόδημα που προκύπτει στον τελευταίο φορέα ασφάλισης. Οι ασφαλισμένοι που υπέβαλαν αιτήσεις συνταξιοδότησης με διαδοχική ασφάλιση πριν την από εφαρμογή του νόμου, δηλαδή πριν από τις 13/5/2016, έχουν το παλιό καθεστώς, δηλαδή το αίτημα κρίνεται από τον τελευταίο φορέα εφόσον έχουν σε αυτόν 1.500 ημέρες, εκ των οποίων 500 την τελευταία 5ετία πριν από την υποβολή της αίτησης. Αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις αυτές, τότε αρμόδιος είναι ο προηγούμενος φορέας. Το κλειδί για τις περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης είναι σε ποιο Ταμείο ο ασφαλισμένος θεμελιώνει δικαίωμα πιο γρήγορα. Για παράδειγμα, όσοι είχαν ΙΚΑ και στη συνέχεια ΟΑΕΕ, με συνολικό χρόνο 37 έτη, μπορούν να αποχωρήσουν όχι με τα όρια ηλικίας του ΟΑΕΕ που είναι μετά το 60ό έτος, αλλά με τα όρια ηλικίας του ΙΚΑ, που είναι από τα 58,5, εφόσον συμπλήρωσαν την ηλικία των 58 από 19/8/2015 και μετά. Η βασική προϋπόθεση είναι να κατοχυρώσουν τις προϋποθέσεις ΙΚΑ, δηλαδή να έχουν ως το 2012 35 έτη, είτε πραγματικά είτε με εξαγορά πλασματικού χρόνου. etypos

ΟΛΜΕ: 400 παιδιά εκπαιδευτικών σε παιδικές κατασκηνώσεις

ΟΛΜΕ: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ Ο.Λ.Μ.Ε. ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ 2017 Συναδέλφισσες / συνάδελφοι, Όπως γνωρίζετε, ο κλάδος μας αν και ο πολυπληθέστερος των δημοσίων υπαλλήλων,...

Συντάξεις εξαθλίωσης! Στα 722 ευρώ η μέση κύρια σύνταξη

Συνολικά 4.554.120 συντάξεις καταβλήθηκαν τον Δεκέμβριο του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος «ΗΛΙΟΣ». Από αυτές, οι 2.892.259 ήταν κύριες, οι 1.252.241 επικουρικές και 409.620 μερίσματα. Η μέση κύρια σύνταξη ανήλθε στα 722,03 ευρώ, η μέση επικουρική στα 170,93 ευρώ, ενώ τα μερίσματα άγγιξαν κατά μέσο όρο τα 97,86 ευρώ, τον Δεκέμβριο του 2016. Παράλληλα, η μηνιαία δαπάνη που κατέβαλαν τα Ταμεία, διαμορφώθηκε στα 2.342.431.276,95 ευρώ και περιλαμβάνει τις κρατήσεις φόρου, τις κρατήσεις υπέρ υγείας και ΑΚΑΓΕ, ενώ δεν περιλαμβάνει την παροχή ΕΚΑΣ. Το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, δημοσίευσε τις εκθέσεις του Ενιαίου Συστήματος Ελέγχου και Πληρωμών Συντάξεων «ΗΛΙΟΣ» για την αποτύπωση της δημοσιονομικής δαπάνης των χορηγούμενων συντάξεων για τους μήνες Δεκέμβριο 2016, Νοέμβριο 2016 και Οκτώβριο 2016. Η δημοσίευση πραγματοποιείται, μετά την αναγκαία αναμόρφωση της μεθοδολογίας των εκθέσεων για την ορθότερη αποτύπωση της δημοσιονομικής δαπάνη των συντάξεων, βάσει των διεθνών προτύπων. Προκειμένου, δε, να υπάρχει και δυνατότητα συγκριτικών μεγεθών μεταξύ των αριθμών που αποτυπώνονται στις εκθέσεις, το υπουργείο προχώρησε και στην επανέκδοση του μηνός Ιουλίου 2015, βάσει της αναμορφωμένης μεθοδολογίας, ώστε όλα τα δεδομένα να προσφέρονται σε ανάλυση με την ίδια μεθοδολογία. Οι παρεμβάσεις αφορούν: - Στη βελτίωση της μεθοδολογίας, με τον εμπλουτισμό των στατιστικών μέτρων ελέγχου που χρησιμοποιούνται (χρήση και της διάμεσης τιμής). - Στην απεικόνιση των δεδομένων, με τρόπο που να περιλαμβάνει το σύνολο της δημοσιονομικής δαπάνης για τις συντάξεις. Υπενθυμίζεται ότι οι προηγούμενες απεικονίσεις των δημοσιονομικών δεδομένων στις Εκθέσεις του «ΗΛΙΟΣ» δεν περιελάμβαναν σε πολλούς πίνακες τις κρατήσεις υπέρ υγείας και ΑΚΑΓΕ, με αποτέλεσμα να μην εμφανίζεται η πραγματική συνταξιοδοτική δαπάνη. - Στο διαχωρισμό των μερισμάτων από τις επικουρικές συντάξεις και την ξεχωριστή απεικόνισή τους. - Στη βελτίωση της απεικόνισης των δεδομένων με τη χρήση και μικρότερων εισοδηματικών κατηγοριών, ώστε να αποτυπώνεται με μεγαλύτερη λεπτομέρεια η δημοσιονομική δαπάνη, ειδικά για τις χαμηλές κύριες και επικουρικές συντάξεις. - Στην αναλυτικότερη απεικόνιση και περιγραφή των πινάκων με μεγαλύτερη ανάλυση σε σχέση με το φύλο και την ηλικία, ώστε να μπορούν να γίνουν εμφανείς οι διαφοροποιήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών, αλλά και μεταξύ των διαφορετικών ηλικιακών κατηγοριών. - Στην ακριβέστερη περιγραφή των απεικονιζόμενων δεδομένων εντός των κειμένων, ώστε να είναι σαφές ότι δεν αφορούν το εισόδημα από τις συντάξεις, αλλά τη δημοσιονομική δαπάνη. enikonomia

ΙΝΕΔΙΒΙΜ: Διάσωση αρχαίων μνημείων

22-05-17 Διάσωση αρχαίων μνημείων ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΑΧΑΡΝΩΝ 417 & ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ, 11143 ΑΘΗΝΑ www.inedivim.gr ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Αθήνα, 22-5-2017 Με προσήλωση στον πολιτισμό, την ιστορία, τη φροντίδα καθώς και με όλα τα στοιχεία που συνθέτουν την ταυτότητα του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, κλήθηκαν αρχαιολόγοι της Εφορίας Αρχαιοτήτων Αθηνών και μετέβησαν στον αύλιο χώρο της Εθνικής Εστίας Επιστημών στο Πάρκο Τρίτση, όπου οι υπηρεσίες του Ιδρύματος τους υπέδειξαν τρία ευρήματα γλυπτικής, δηλαδή ενός επιτάφιου αναθήματος, ενός οβελίσκου και μιας επιτύμβιας στήλης με ανθέμια και ρόδακες. Στη συνέχεια η Εφορεία Αρχαιοτήτων με ευχαριστήριο έγγραφό της προς το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, έκανε γνωστό ότι τα αντικείμενα είναι πράγματι αρχαία. Πρόκειται για επιτύμβια μνημεία προερχόμενα από αρχαίο νεκροταφείο και που σύντομα θα μεταφερθούν σε χώρο φύλαξης αρχαιοτήτων με τη μέριμνα της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού.

ΕΟΠΠΕΠ: Επιλογή ημερομηνίας εξέτασης για Πιστοποίηση Εκπαιδευτική Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων

ΕΟΠΠΕΠ: Από 22-05-2017 και ώρα 14:00 έως και 25-05-2017 και ώρα 23:59 μ.μ., οι παρακάτω δικαιούχοι οφείλουν να επιλέξουν μέσω της εφαρμογής του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (trainersexams.eoppep.gr), μόνο μία από τις παρακάτω...

Παιδικές κατασκηνώσεις ΟΑΕΔ: Πότε λήγουν οι ενστάσεις

Παιδικές κατασκηνώσεις ΟΑΕΔ: Αναρτημένα βρίσκονται τα προσωρινά Μητρώα Δικαιούχων και Παρόχων και οι προσωρινοί Πίνακες Αποκλειομένων στο πλαίσιο του Προγράμματος Διαμονής Παιδιών σε Παιδικές Κατασκηνώσεις έτους 2017, του ΟΑΕΔ. Αναλυτικά...

Ποιά είναι τα τέσσερα επιδόματα που καταργούνται

Τα νέα μέτρα που ψηφίστηκαν στη Βουλή προβλέπουν άμεσα την περικοπή επιδομάτων, όπως αναφέρεται στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου. Οι πλέον φτωχοί αυτής της χώρας, όσοι έχουν ανάγκη ενίσχυσης μέσω επιδομάτων χάνουν αυτή τη φορά χρήματα. Μεγάλοι χαμένοι όσοι έχουν παιδιά και όσοι είναι νέοι κάτω από 29 ετών. Τα τέσσερα επιδόματα που καταργούνται άμεσα είναι τα εξής: 1. Επίδομα οικονομικής ενίσχυσης οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα που έχουν παιδιά σχολικής ηλικίας (άρθρο 27 παρ. 3 ν. 3016/2002). Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου για τη ρύθμιση αυτή που ίσχυε από το 2002, σκοπός ήταν η ενίσχυση αυτών των οικογενειών με χαμηλό εισόδημα και παιδιά σχολικής ηλικίας προκειμένου να τους παρέχουν τα βασικά σχολικά είδη για να μην διακόπτουν την υποχρεωτική εκπαίδευση. 2. Επίδομα νεοεισερχομένων στην αγορά εργασίας νέων κάτω των 29 ετών σε περίπτωση απόλυσης (άρθρο 2 ν. 1545/1985). Πρόκειται για καταβολή από τον ΟΑΕΔ ειδικού επιδόματος σε ανέργους νέους μέχρι και 29 ετών, οι οποίοι παρέμεναν εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων για ένα (1) χρόνο. Καταβαλλόταν για χρονικό διάστημα 5 μηνών από την ημέρα θεμελίωσης του επιδόματος για επιδότηση. 3. Προνοιακό επίδομα απροστάτευτων τέκνων (άρθρο 2 παρ. 3 ν.4051/1960). Το πρόγραμμα επιδότησης απροστάτευτων από πατέρα παιδιών, είχε ως στόχο, σύμφωνα με τη διάταξη που ίσχυε από το 1960, να ενισχύσει οικογένειες που αντιμετώπιζαν προβλήματα αντικειμενικής ή ουσιαστικής έλλειψης πατρικής γονικής μέριμνας για να μην διαλυθούν και τα παιδιά καταλήξουν σε ιδρύματα. 4. Οικονομική ενίσχυση φυσικών προσώπων που τελούν σε κατάσταση απόλυτης ένδειας (άρθρο 1 παρ. 1 περ. α ν.δ. 57/1973). Σκοπός της προνοιακής αυτής παροχής της ένδειας ήταν η χρηματική ενίσχυση ατόμων με τα πιο χαμηλά εισοδήματα στη χώρα. Σύμφωνα με την υπ’αριθ. 112/24/2017 Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (σελ. 748 παρ.21), από τις ανωτέρω περικοπές εκτιμάται ότι «θα υπάρξει εξοικονόμηση ποσού 8,8 εκατ. ευρώ για το έτος 2017 και ποσού 11,8 εκατ. ευρώ για το έτος 2018».

Απίστευτη καταγγελία 14χρονου μαθητή: “Μου έστειλε μήνυμα η μπλε φάλαινα” (Βίντεο)

Μία απίστευτη καταγγελία έκανε ένας 14χρονος μαθητής μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1. Σύμφωνα με όλα όσα είπε ο 14χρονος, έλαβε μήνυμα από έναν άγνωστο ο οποίος συστήθηκε ως “μπλε...

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2017 – 2018: Έτοιμη η πρόσκληση – Ξεκινούν οι αιτήσεις

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Δημοσιεύτηκε  η Υπουργική Απόφαση με τις διευκρινήσεις για την ένταξη των παιδιών των ωφελουμένων στους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ της ΕΕΤΑΑ, στα ΚΔΑΠ και τα ΚΔΑΠ –ΜΕΑ,...

ΑΣΕΠ: Aιτήσεις προκήρυξη 5Κ/2017 για 257 θέσεις

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΑΣΕΠ: Η  διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής για την προκήρυξη 5Κ/2017 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 16/9-5-2017 τ. Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας διακοσίων πενήντα επτά...

Οικογενειακά επιδόματα: Έρχονται υπέρογκοι φόροι σε φοιτητές, ανέργους, νοικοκυρές

Υπέρογκους φόρους σε χιλιάδες ανέργους, φοιτητές, νοικοκυρές και γενικότερα υποαπασχολούμενους πολίτες, οι οποίοι το 2016 απέκτησαν πάρα πολύ χαμηλά εισοδήματα, προερχόμενα από ενοίκια και ακόμη πιο πενιχρά ποσά εισοδημάτων από περιστασιακή απασχόληση, καθώς επίσης και σε δικαιούχους πολύ μικρών ποσών οικογενειακών επιδομάτων του ΟΓΑ, οι οποίοι το 2016 απέκτησαν ταυτόχρονα και πολύ χαμηλά εισοδήματα από ενοίκια, καταλογίζουν φέτος οι υπηρεσίες της πρώην Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και νυν Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κατά την εκκαθάριση των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων. Στις περιπτώσεις αυτές, επειδή τα δηλούμενα εισοδήματα είναι πάρα πολύ χαμηλά, οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ κατά την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων προσδιορίζουν το ύψος των φορολογητέων εισοδημάτων με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης. Δηλαδή, σε κάθε τέτοια περίπτωση λαμβάνουν υπόψη τους το ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης των 3.000 ευρώ που ισχύει για τον άγαμο φορολογούμενο ή των 2.500 ευρώ που ισχύει για τον έγγαμο και προσθέτουν στο ποσό αυτό τυχόν επιπλέον ποσά τεκμηρίων διαβίωσης, εφόσον ο φορολογούμενος διέμεινε, κατά τη διάρκεια του 2016, σε κατοικία ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή δωρεάν παραχωρηθείσα ή εφόσον κατείχε και κάποιο Ι.Χ. αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, η πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος, που προκύπτει λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων διαβίωσης, φορολογείται όχι με την ευνοϊκή κλίμακα υπολογισμού του φόρου, η οποία ισχύει για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους και προβλέπει αφορολόγητο όριο εισοδήματος 6.636 – 9.545 ευρώ, αλλά με την κλίμακα φορολόγησης των εισοδημάτων από επιχειρηματικές δραστηριότητες, βάσει της οποίας το φορολογητέο εισόδημα υπόκειται σε φόρο υπολογιζόμενο με συντελεστή 22% από το πρώτο ευρώ! Eτσι, η πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που προκύπτει βάσει των τεκμηρίων διαβίωσης σε όλες αυτές τις περιπτώσεις φορολογουμένων επιβαρύνεται με φόρο 22%! Στη συνέχεια επί του φόρου που προκύπτει επιβάλλεται και προκαταβολή φόρου με συντελεστή αυξημένο από 75% σε 100%! Συνολικά, δηλαδή, για ένα φορολογούμενο με πολύ χαμηλό εισόδημα από ενοίκια και με πολύ μικρότερο εισόδημα από περιστασιακή απασχόληση ή από οικογενειακά επιδόματα του ΟΓΑ, η πρόσθετη διαφορά εισοδήματος που προκύπτει βάσει τεκμηρίων φορολογείται με τελικό συντελεστή 44%! Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, κατά την εκκαθάριση των δηλώσεων οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ εφαρμόζουν αποκλειστικά τις διατάξεις της παραγράφου 1β του άρθρου 34 του νόμου 4172/2013 (του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος), σύμφωνα με τις οποίες επί της πρόσθετης διαφοράς τεκμαρτού εισοδήματος εφαρμόζεται η κλίμακα φορολογίας εισοδήματος των αυτοαπασχολουμένων, στην οποία ισχύει συντελεστής 22% από το πρώτο ευρώ, επειδή το μεγαλύτερο μέρος του δηλωθέντος εισοδήματος δεν προκύπτει από μισθωτή εργασία ή συντάξεις! Αντιθέτως, στις περιπτώσεις αυτές δεν ισχύουν συνδυαστικά και οι διατάξεις της παραγράφου 35Α του άρθρου 72 του ν. 4172.2013 σύμφωνα με τις οποίες: «Οταν το πραγματικό εισόδημα των φορολογουμένων δεν υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ και εφόσον δεν ασκείται επιχειρηματική δραστηριότητα για την οποία απαιτείται η υποβολή δήλωσης έναρξης εργασιών ή ατομική αγροτική δραστηριότητα, το εισόδημα αυτό, εξαιρουμένου του εισοδήματος από κεφάλαιο και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου και η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων, φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών-συνταξιούχων…». Το αποτέλεσμα είναι να επιβάλλονται εξωπραγματικοί φόροι εισοδήματος σε χιλιάδες φορολογούμενους με πενιχρά εισοδήματα από ακίνητα που είναι ταυτόχρονα άνεργοι ή φοιτητές και περιστασιακά απασχολούμενοι ή οικογενειάρχες που λαμβάνουν μικρά ποσά επιδομάτων στήριξης τέκνων από τον ΟΓΑ. Το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να είχε λυθεί αν οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ εφάρμοζαν συνδυαστικά τις παραπάνω διατάξεις, ώστε οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι να μην καλούνται να πληρώνουν υπέρογκους φόρους. Εναλλακτικά η λύση στο πρόβλημα θα μπορούσε να είχε δοθεί και από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών με νομοθετική ρύθμιση που θα ξεκαθάριζε ότι και στις περιπτώσεις ταυτόχρονης ύπαρξης πενιχρού εισοδήματος από ακίνητα και πενιχρού εισοδήματος από περιστασιακή απασχόληση η πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που προκύπτει με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης φορολογείται με την κλίμακα φορολόγησης των εισοδημάτων από μισθωτή εργασία και όχι με την κλίμακα φορολόγησης των εισοδημάτων από επιχειρηματικές δραστηριότητες. Ελεύθερος τύπος

Capital controls: Οι αλλαγές που πρέπει να ξέρετε

Σε τρία στάδια φαίνεται ότι προχωράει η άρση των capital controls σχεδόν δυο χρόνια από την επιβολή τους στην Ελλάδα. Οι πληροφορίες λένε ότι πρόκειται σε επόμενη φάση να αυξηθεί το εβδομαδιαίο όριο αναλήψεων στα 500 ευρώ, ωστόσο όλα δείχνουν ότι προτεραιότητα μπαίνει το κεφάλαιο και οι κινήσεις στις επιχειρήσεις, σε δεύτερη φάση στις καταθέσεις και σε τελική στην εξαγωγή κεφαλαίων στο εξωτερικό, ετοιμάζουν οι τράπεζες. Σύμφωνα με το capital σήμερα οι τράπεζες πρόκειται να συμφωνήσουν τις νέες τους προτάσεις, τις οποίες θα κληθεί να εγκρίνει το διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και να αποστείλει στον διοικητή της ΤτΕ, Γ. Στουρνάρα. Οι τραπεζίτες εκτιμούν πως η οριστική κατάργηση των περιορισμών μπορεί να τραβήξει χρονικά μέχρι το γ' ή και το δ' τρίμηνο του 2018, με μια πρώτη απελευθέρωση για τις επιχειρήσεις στις αρχές του 2018 και μια επόμενη φάση απελευθέρωσης για τους καταθέτες στα μέσα του έτους. Τα επόμενα βήματα χαλάρωσης θα επικεντρώνονται κυρίως στον δεύτερο πυλώνα των κεφαλαιακών περιορισμών (περιορισμοί στην ανάληψη μετρητών και στο άνοιγμα νέων λογαριασμών), όπως, π.χ., στη σταδιακή άρση της απαγόρευσης ανοίγματος λογαριασμών από φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις και στη χαλάρωση των προϋποθέσεων για τη δημιουργία νέου κωδικού πελάτη (customer ID). Ο τρίτος πυλώνας, που αφορά τη μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό, θα είναι το τελευταίο σκέλος των περιορισμών που θα αρθεί, δεδομένου ότι η χαλάρωσή του συνδέεται στενά με την αποκατάσταση της πρόσβασης της χώρας στις χρηματοπιστωτικές αγορές.