ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2017 2018: “Ρεκόρ” αιτήσεων – Σε εξέλιξη η διαδικασία υποβολής

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2017 – 2018: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τους Παιδικούς Σταθμούς ΕΣΠΑ – Τα δικαιολογητικά – Οι προϋποθέσεις – Η διαδικασία αίτησης –  Οι προθεσμίες – Όλα...

Μαθησιακά κενά: Αντιμετωπίστε τα έγκαιρα και εύκολα!

Οι ειδικοί εκπαιδευτικοί αλλά και σχολικοί ψυχολόγοι, επισημαίνουν την αναγκαιότητα καλής συνεργασίας με τον δάσκαλο του μικρού μαθητή. Συνεργαστείτε λοιπόν στενά με τον δάσκαλο όχι μόνο για να διευκρινίσετε τα...

Νέος τρόπος υπολογισμού συντάξεων – Ποιοί χάνουν και ποιοί διασώζονται

Έξι κατηγορίες ασφαλισμένων είναι οι χαμένοι του νέου τρόπου υπολογισμού των συντάξεων που «κλείδωσε» με την πρόσφατη εγκύκλιο του ΕΦΚΑ. Πρόκειται για περίπου 200.000 ασφαλισμένους που αποχώρησαν και θα αποχωρήσουν από 13/5/2016 μέχρι και 31/12/2020. Στην άλλη πλευρά της όχθης, άλλες τέσσερις κατηγορίες επίδοξων συνταξιούχων, περίπου 50.000, διασώζονται από διάφορες παραμέτρους του νέου συστήματος και αποφεύγουν τις απώλειες ή μπορούν να ελπίζουν ακόμη και σε καλύτερες αποδοχές. Ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης είναι πλέον ίδιος για όλους, δημόσιους υπάλληλους, μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα και ελεύθερους επαγγελματίες. Οι τρόποι να αυξήσει κανείς την προσδοκώμενη σύνταξη είναι: • Οσο το δυνατόν περισσότερος χρόνος ασφάλισης, είτε με παραμονή στην εργασία είτε με εξαγορά χρόνου ώστε να μετρήσει στον υπολογισμό της ανταποδοτικής και της εθνικής σύνταξης. Το μέγιστο βέβαια ποσοστό αναπλήρωσης είναι 46,8% του συντάξιμου μισθού για 41 και πάνω χρόνια. Στα 35 χρόνια θα πάρει κανείς το 35,4% του μισθού του. • Οσο το δυνατόν υψηλότερος συντάξιμος μισθός, κάτι που μέσα στην κρίση είναι εξαιρετικά δύσκολο. Η χρήση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που ήρθε να αντικαταστήσει τον δυσεπίλυτο γρίφο του Δείκτη Μεταβολής Μισθών ρίχνει «σωσίβιο» στην ελεύθερη πτώση των νέων συντάξεων καθώς οδηγεί κατά μέσον όρο σε βελτίωση της βάσης υπολογισμού έως και 10%. Κι αυτό επειδή τα «καλά έτη» από το 2002 είναι -προς το παρόν- περισσότερα από τα «κακά». Οι ειδικοί υπολογίζουν πως ο νέος δείκτης μεταφράζεται σε μετριασμό των απωλειών κατά 3%-5% συγκριτικά με τους παλαιούς τρόπους υπολογισμού που ίσχυαν μέχρι τον Μάιο του 2016. Η μέση μείωση διαμορφώνεται πλέον στο 12%-16% για τους νέους συνταξιούχους. Τον Ιούνιο Οι πρώτες συντάξεις με τον νέο αυτό τρόπο υπολογισμού αναμένεται να εκδοθούν τον προσεχή Ιούνιο, έναν χρόνο μετά την ψήφιση του επίμαχου νόμου. Σύμφωνα και με τον δικηγόρο Διονύση Ρίζο, ειδικό σε θέματα κοινωνικής ασφάλισης, απώλειες μέχρι και 30% σε σύγκριση με τα ποσά που θα έπαιρναν αν μπορούσαν να φύγουν πριν τις 13/5/2016 θα έχουν κυρίως οι: • Δημόσιοι υπάλληλοι, ιδίως όσοι έχουν πάνω από 30 χρόνια υπηρεσίας και ανήκουν στις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ. • Ασφαλισμένοι στο πρ. ΤΕΒΕ σε μέσες και υψηλές ασφαλιστικές κατηγορίες (χάνουν ολόκληρο το «μαξιλάρι» των 220 ευρώ). • Ασφαλισμένοι στο ΤΑΕ στις πολύ υψηλές κατηγορίες, συγκεκριμένα στις δυο ανώτατες, που αποχωρούν με περισσότερα από 30 χρόνια ασφάλισης. • Ασφαλισμένοι του Ταμείου Νομικών ανεξαρτήτως χρόνου ασφάλισης. • Ασφαλισμένοι του ΤΣΑΥ (γιατροί, υγειονομικοί κ.α.) ανεξαρτήτως χρόνου ασφάλισης. • Ασφαλισμένοι του ΙΚΑ με υψηλές αποδοχές, από 1.500 ευρώ και πάνω, που αποχωρούν με περισσότερα από 30 χρόνια ασφάλισης. Αντίθετα, διασώζονται ή κερδίζουν οι: • Ασφαλισμένοι του ΙΚΑ με 20 έως 30 χρόνια ασφάλισης που αποχωρούν με μεσαίες αποδοχές, για παράδειγμα μέχρι 1.400 ευρώ. • Ασφαλισμένοι στα πρ. Ταμεία ΔΕΚΟ και Τραπεζών οι οποίοι δικαιούνται προσαύξηση της σύνταξης επειδή πλήρωναν πολύ υψηλές εισφορές. Για κάθε μια ποσοστιαία μονάδα πάνω από το 20% θα κερδίσουν έξτρα ποσό που θα υπολογιστεί με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075%. • Ασφαλισμένοι στο πρώην ΤΣΑ. • Δημόσιοι υπάλληλοι σε κατηγορίες ΥΕ και ΔΕ που αποχωρούν με 30 και κάτω χρόνια ασφάλισης. Χαμένοι θα είναι τελικά και όσοι έσπευσαν ή σπεύσουν να αποχωρήσουν από 13/5/2016 μέχρι και 31/12/2018 ώστε να «κερδίσουν» την ειδική προσωπική διαφορά που προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου για τους νέους συνταξιούχους αυτής της 3ετίας. Πρόκειται για συνταξιούχους που θα έχαναν πάνω από 20% από τη μετάβαση στο νέο σύστημα (παλιός τρόπος υπολογισμού - νέος τρόπος) και κερδίζουν κάτι στο πλαίσιο μιας μικρής μεταβατικής περιόδου. Οσοι έφυγαν το δεύτερο 6μηνο του 2016 δικαιούνται το 50% της διαφοράς αυτής, όσοι φύγουν φέτος το 33% και όσοι αποχωρήσουν του χρόνου το 25%. Με το πολυνομοσχέδιο, ωστόσο, που ψηφίστηκε πριν από λίγες μέρες ξεκαθαρίζεται πως αυτές οι προσωπικές διαφορές θα διατηρηθούν μόνο μέχρι 31/12/2018 και θα κοπούν συλλήβδην την 1/1/2019 σε όλους. Η εγκύκλιος του ΕΦΚΑ γνωστοποιεί επίσης στους εισηγητές και τα στελέχη του Φορέα πως ο υπολογισμός αυτής της προσωπικής διαφοράς θα γίνει «σε δεύτερο στάδιο αποκλειστικά με μηχανογραφικές εφαρμογές». Ποιοι θα πάρουν συντάξεις «έναντι» Σύνταξη με... επιφύλαξη θα παίρνουν μια σειρά από ασφαλισμένοι μέχρι να οριστικοποιηθούν ορισμένες λεπτομέρειες του νόμου που μένουν ακόμη αδιευκρίνιστες. Συντάξεις «έναντι» τουλάχιστον μέχρι να εκδοθούν τα απαραίτητα έγγραφα έρχονται για: • Ελεύθερους επαγγελματίες, μισθωτούς και αυτοαπασχολούμενους τα Ταμεία των οποίων εισέπρατταν τους λεγόμενους «κοινωνικούς πόρους». Πρόκειται για δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένους, όπως αρτοποιοί, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί κ.α. στις συντάξιμες αποδοχές των οποίων πρέπει να συνυπολογιστούν και τα ποσά των «κοινωνικών πόρων». Η εγκύκλιος του ΕΦΚΑ ξεκαθαρίζει πως «θα δοθούν οδηγίες με νεότερο έγγραφο». • Ασφαλιζόμενους παράλληλα σε δύο εργασίες, ασφαλιστέες και οι δύο στον ίδιο πρώην φορέα (π.χ. τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), καθώς και όσους εμπίπτουν στην παράλληλη ασφάλιση. Αναμένεται νέα εγκύκλιος ειδικά γι’ αυτούς. • Ασφαλισμένους που έχουν εργαστεί κάποια χρόνια στο εξωτερικό ή αλλοδαποί, οι οποίοι δεν συγκεντρώνουν τα απαραίτητα 40 χρόνια ανάμεσα στα 15 και τη χρονιά της συνταξιοδότησης ώστε να λάβουν ολόκληρη την Εθνική Σύνταξη, όπως και για αλλοδαπούς από χώρες πλην της ΕΕ. Και γι’ αυτό το θέμα αναμένονται νέες οδηγίες. • Ασφαλισμένους που έχουν καταβάλει αυξημένες εισφορές, μεγαλύτερες από το 20% του ΙΚΑ και δικαιούνται την προσαύξηση που ορίζει ο νόμος (0,075% για κάθε μια ποσοστιαία μονάδα επιπλέον εισφορών). Θα ακολουθήσουν νεότερες οδηγίες. Ξεκαθαρίζεται πάντως πως η προσαύξηση δεν ισχύει για όσους υπάγονται σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, σε γενικές, ειδικές ή καταστατικές διατάξεις συνταξιοδότησης ως μητέρες και χήροι πατέρες ανίκανων για κάθε βιοποριστική εργασία τέκνων και για συγκεκριμένες αναπηρίες. • Αυτοαπασχολούμενους (ΕΤΑΑ) και αγρότες. Για επιστήμονες και ασφαλισμένους του ΟΓΑ αναμένονται «εξειδικευμένες οδηγίες σε ξεχωριστό έγγραφο». ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Οι αλλαγές ανά Ταμείο 1 Μισθωτός του ιδιωτικού τομέα συμπλήρωσε το 2017 το όριο ηλικίας αλλά και τον χρόνο ασφάλισης για να υποβάλει σχετικό αίτημα συνταξιοδότησης. Η σύνταξή του θα υπολογιστεί με τον νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων. Ο μέσος όρος αποδοχών του είναι 1.500€ και με την προσθήκη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή θα φτάσει στα 1.680. Το τελικό ποσό της σύνταξής του θα είναι 978€ (594€ Αντ. Σύντ. + 384 Εθν. Σύντ). Με τον παλιό τρόπο υπολογισμού και μετά τις μνημονιακές περικοπές θα έπαιρνε 1.139€. Διαφορά 15%. 2 Δημόσιος υπάλληλος έχει από το 2016 συμπληρώσει το όριο ηλικίας και τον χρόνο για να συνταξιοδοτηθεί και θα υποβάλει αίτημα στο τέλος του 2017. Εχει συνολικά 30 έτη ασφάλισης και είναι κατηγορίες ΠΕ. Η σύνταξή του θα υπολογιστεί με τον νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων. Ο μέσος όρος αποδοχών του είναι 1.270€ και με την προσθήκη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή θα φτάσει στα 1.430€. Το τελικό ποσό της σύνταξής του θα είναι 761€ (377€ Αντ. Σύντ. + 384 Εθν. Σύντ.). Με τον παλιό τρόπο υπολογισμού και μετά τις μνημονιακές περικοπές θα έπαιρνε 858€. Διαφορά 12%. 3 Εμπορος ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ) συμπλήρωσε τις προϋποθέσεις ώστε να υποβάλει σχετικό αίτημα για σύνταξη φέτος. Εχει συνολικά 40 έτη ασφάλισης και ασφαλίστηκε σε υψηλές κατηγορίες. Η σύνταξή του θα υπολογιστεί με τον νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων. Ο μέσος όρος αποδοχών του θα διαμορφωθεί με την προσθήκη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στα 1.820€. Το τελικό ποσό της σύνταξής του θα είναι 1.162€ (778€ Αντ. Σύντ. + 384 Εθν. Σύντ.). Με τον παλιό τρόπο υπολογισμού και μετά τις μνημονιακές περικοπές θα έπαιρνε 1.447€. Διαφορά 19%. 4 Δικηγόρος στο Ταμείο Νομικών με 40ετή ασφάλιση θα αποχωρήσει το 2019. Η σύνταξή του θα υπολογιστεί με τον νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων. Ο μέσος όρος αποδοχών του θα διαμορφωθεί με την προσθήκη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στα 970€. Το τελικό ποσό της σύνταξής του θα είναι 799€ (415€ Αντ. Σύντ. + 384 Εθν. Σύντ.). Με τον παλιό τρόπο υπολογισμού και μετά τις μνημονιακές περικοπές θα έπαιρνε 1.176€. Διαφορά 33%. 5 Μισθωτή του ιδιωτικού τομέα φεύγει σε σύνταξη άμεσα. Εχει συμπληρώσει 6.000 ένσημα και είναι 67. Η σύνταξή της θα υπολογιστεί με τον νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων. Ο μέσος όρος αποδοχών της είναι 610€ και με την προσθήκη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή θα φτάσει στα 683,2€. Το τελικό ποσό της σύνταξής της θα είναι 492€ (108€ Αντ. Σύντ. + 384 Εθν. Σύντ.). Με τον παλιό τρόπο υπολογισμού και μετά τις μνημονιακές περικοπές θα έπαιρνε 510€. Διαφορά 3,5%. enikonomia

Μεγάλος κίνδυνος για μειώσεις στις συντάξεις κάτω από τα 1.300 ευρώ

Μειώσεις ως 18% στις επικουρικές συντάξεις που έχουν άθροισμα με τις κύριες κάτω από τα 1.300 ευρώ πέρασαν τελικά, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου. Αυτές οι επικουρικές κυμαίνονται από 60 ως 250 ευρώ το μήνα και τις λαμβάνουν περίπου 800.000 συνταξιούχοι, οι οποίοι είχαν εξαιρεθεί από τις περικοπές που έγιναν το περασμένο καλοκαίρι επειδή μαζί με την κύρια σύνταξη παίρνουν κάτω από 1.300 ευρώ. Ωστόσο τα νέα μέτρα έχουν ως αποτέλεσμα να υποστούν μειώσεις ως 18% περίπου 800.000 συνταξιούχοι που λαμβάνουν επικουρικές από 60 ευρώ ως 250 ευρώ το μήνα. Συγκεκριμένα, με Υπουργική Απόφαση άλλαξε το άρθρο 96 του νόμου Κατρούγκαλου και συμπεριλήφθηκαν στις επικουρικές που επρόκειτο να επανυπολογιστούν και οι συντάξεις που έχουν άθροισμα κάτω από τα 1.300 ευρώ.

Σενάρια – “φωτιά” του ESM για το ελληνικό χρέος

Η Ελλάδα δεν θα χρειαστεί καμία ελάφρυνση χρέους από την ευρωζώνη, αν διατηρήσει το πρωτογενές πλεόνασμα πάνω από το 3% του ΑΕΠ για 20 χρόνια. Αυτό αναφέρει εμπιστευτικό έγγραφο που ετοίμασε ο ESM, σύμφωνα με το Reuters. Το εν λόγω έγγραφο συντάχθηκε για τις συζητήσεις στο Eurogroup της περασμένης Δευτέρας, το οποίο κατέληξε χωρίς συμφωνία για το χρέος, εξαιτίας των διαφωνιών μεταξύ ΔΝΤ και Ευρωπαίων για τα μελλοντικά πρωτογενή πλεονάσματα της Ελλάδας. Το έγγραφο περιλαμβάνει τρία διαφορετικά σενάρια. Μία ομάδα υπουργών Οικονομικών, με επικεφαλής τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, επιμένει ότι το ζήτημα για το αν η χώρα μας χρειάζεται ελάφρυνση χρέους μπορεί να αποφασιστεί μόνο μετά τη λήξη του προγράμματος, στα μέσα του 2018, υπενθυμίζει το Reuters. Όμως, το Ταμείο υποστηρίζει ότι αυτή η ανάγκη υπάρχει τώρα. Το θετικό σενάριο Στο πρώτο σενάριο, σύμφωνα με το Reuters, γίνεται η υπόθεση ότι δεν θα χρειαστεί ελάφρυνση χρέους αν η Αθήνα διατηρήσει πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ ή υψηλότερο, έως το 2032 και πάνω από το 3% έως το 2038. Η ΕΚΤ υποστηρίζει ότι τέτοιες μακρές περίοδοι υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων δεν είναι δίχως προηγούμενο: για παράδειγμα η Φινλανδία είχε πρωτογενές πλεόνασμα 5,7% για 11 χρόνια, την περίοδο 1998-2008 και η Δανία 5,3% για 26 χρόνια, από το 1983 έως το 2008. Μία δεύτερη επιλογή υπό το σενάριο αυτό υποθέτει ότι η Ελλάδα εξασφαλίζει τη μέγιστη πιθανή ελάφρυνση χρέους υπό τη συμφωνία του Μαΐου του 2016. Τότε, η Ελλάδα θα πρέπει να κρατήσει το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,5% έως το 2022, αλλά μετά θα μπορεί να το ρίξει σε περίπου 2% στα μισά της δεκαετίας του 2030 και στο 1,5% έως το 2048, βγάζοντας μέσο όρο 2,2% την περίοδο 2023-2060. Το έγγραφο αναφέρει ότι η μέγιστη πιθανή ελάφρυνση χρέους που εξετάζεται είναι μία επέκταση της μέσης σταθμισμένης ωρίμανσης δανείων κατά 17,5 χρόνια, από τα 32,5 χρόνια που είναι σήμερα, με τα τελευταία δάνεια να εκπνέουν το 2080. Ακόμη, ο ESM θα περιόριζε τις αποπληρωμές των δανείων στο 0,4% του ΑΕΠ έως το 2050 και να θέσει «ταβάνι» 1% στα επιτόκια έως το 2050. Επίσης, ο ESM αγόραζε το 2019 τα 13 δισ. ευρώ που οφείλει η Ελλάδα στο ΔΝΤ, καθώς αυτά τα δάνεια είναι πολύ πιο ακριβά από εκείνα της ευρωζώνης. Ολα αυτά θα κρατούσαν τις ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας στο 13% του ΑΕΠ έως το 2060 και να ρίξει την αναλογία χρέους/ΑΕΠ στο 65,4% το 2060, από περίπου 180% που είναι τώρα. Επίσης, το σενάριο Α εκτιμά σε 1,3% τη μέση ετήσια ανάπτυξη στην Ελλάδα για αυτή την περίοδο. Το ΔΝΤ πιστεύει ότι τέτοιες εκτιμήσεις για ανάπτυξη και πρωτογενή πλεονάσματα είναι μη ρεαλιστικά στην περίπτωση της Ελλάδας, όπου οι θεσμοί είναι αδύναμοι και η παραγωγικότητα χαμηλή, σημειώνει ακόμη το Reuters. Πιο απαισιόδοξο το ΔΝΤ Το δεύτερο σενάριο του εγγράφου βασίζεται στις εκτιμήσεις του ΔΝΤ για μέση ανάπτυξη 1% και επιστροφή σε πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% από το 2023, έπειτα από πέντε χρόνια στο 3,5%. Αυτό βλέπει το ελληνικό χρέος να αυξάνεται από το 2022 και να φτάνει στο 226% το 2060. Τότε, οι ελληνικές τράπεζες θα πρέπει να ανακεφαλαιοποιηθούν και οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας, στα τέλη της δεκαετίας του 2020, θα είναι πάνω από το «ταβάνι» του 15% του ΑΕΠ που έχουν υποσχεθεί οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης, ξεπερνώντας το 50% το 2060. Για να γίνει βιώσιμο το ελληνικό χρέος, υπό τις εκτιμήσεις του Ταμείου, η ευρωζώνη θα πρέπει να παρέχει βαθύτερη ελάφρυνση χρέους στην Ελλάδα από εκείνη που προσφέρθηκε με όρους το 2016, κάτι που απορρίπτουν οι υπουργοί. Τον Μάιο του 2016 η ευρωζώνη υποσχέθηκε να επεκτείνει τις ωριμάνσεις και τις περιόδους χάριτος των ελληνικών δανείων, ώστε οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας να είναι κάτω από το 15% του ΑΕΠ έπειτα από το 2018 μεσοπρόθεσμα και κάτω από το 20% του ΑΕΠ αργότερα. Επίσης, τότε είχαν πει ότι θα εξετάσουν την αντικατάσταση των πιο ακριβών δανείων του ΔΝΤ στην Ελλάδα με φθηνότερα της ευρωζώνης και να μεταβιβάσουν στην Αθήνα τα κέρδη από τα ελληνικά ομόλογα. Όμως, συνεχίζει το Reuters, όλα αυτά μπορούν να συμβούν μόνο αν η Ελλάδα εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις έως τα μέσα του 2018 και μόνο αν μία ανάλυση δείξει ότι η Αθήνα χρειάζεται ελάφρυνση προκειμένου το χρέος να γίνει βιώσιμο. Ο «συμβιβασμός» Το έγγραφο κάνει αναφορά και σε ένα τρίτο σενάριο, συμβιβασμό των δύο πρώτων, υποθέτοντας ότι θα υπάρχει μέση ανάπτυξη 1,25%, πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% έως το 2022, το οποίο στη συνέχεια θα μειωθεί σταδιακά σε μέσο όρο 1,8% αντί για 2,22%, την περίοδο 2023-2060. Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, το ελληνικό χρέος θα γίνει βιώσιμο με επιμήκυνση των μέσω ωριμάνσεων των δανείων της ευρωζώνης κατά 15 χρόνια, με τα τελευταία να λήγουν το 2080, κλείδωμα του επιτοκίου στο 1% έως το 2050 και όριο απόσβεσης στο 0,4% του ελληνικού ΑΕΠ. topontiki

LIVE -Συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής και ψήφιση του σχεδίου νόμου

Live: Ολομέλεια της Βουλής, συζήτηση και ψήφιση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης».ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Ένστολοι: Ποιοί χάνουν επιδόματα

Σημαντικές απώλειες θα έχουν τα στελέχη των Ένοπλων Δυνάμεων από το 2018, οπότε και ξεκινά η ισχύς των περικοπών στα επιδόματά τους που ορίζει ο νόμος 4472/2017, καθώς μειώνονται οι δικαιούχοι του επιδόματος επικινδυνότητας, μειώνεται το επίδομα για τους πυροτεχνουργούς της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ μείωση θα επέλθει και στα ποσά του επιδόματος παραμεθορίου. Σε Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1762/22-5-2017, καθορίζεται το ύψος των επιδομάτων κινδύνου και των ειδικών αποζημιώσεων, οι δικαιούχοι, οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησής τους. Αξιωματικοί και υπαξιωματικοί όλων των κλάδων των Ένοπλων Δυνάμεων που υπηρετούν στο εξωτερικό ή δεν καλύπτουν τη λεγόμενη συντήρηση τους με τον απαιτούμενο αριθμό ωρών θα λαμβάνουν μειωμένο το επίδομα επικινδυνότητας έως και 40%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις δεν θα δίδεται καθ' όλου. Από εκεί θα εξοικονομηθεί ποσό ύψους 5.112.245 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει και περαιτέρω μείωση των θέσεων στρατιωτικών εξωτερικού. Χαμηλότερα διαμορφώνεται το επίδομα για τους πυροτεχνουργούς της Πολεμικής Αεροπορίας αφού το ποσό που θα λαμβάνουν από το 2018 μειώνεται από 14,67 ευρώ στα 8,8 ευρώ ανά επέμβαση. Αντίστοιχα, στους πυροτεχνουργούς του Στρατού Ξηράς θα καταβάλλεται το ποσό των 15 ευρώ για κάθε ημέρα εργασίας, για καταστροφή βλημάτων σε πεδία βολής, άχρηστων και επικίνδυνων πυρομαχικών εκτός ναρκοπεδίων κ.α.. Μειώσεις στα ποσά αλλά και στους δικαιούχους επιφυλάσσει ο ν.4472/2017 για όσους λαμβάνουν το επίδομα παραμεθορίου. Και αυτό διότι καθορίζεται στα 100 ευρώ το μήνα, (δηλαδή 70-75 ευρώ με τις κρατήσεις), όταν πριν τα στελέχη της παραμεθορίου έπαιρναν στο χέρι 105 ευρώ. Το επίδομα παραμεθορίου θα λαμβάνουν μόνο τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της ΕΛ.ΑΣ., του Λιμενικού και του Πυροσβεστικού Σώματος που υπηρετούν ή είναι αποσπασμένα στους νομούς Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσων, και Σαμοθράκης, καθώς και το ένστολο προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας που υπηρετεί στη Σκύρο. cnn

Τέλη κυκλοφορίας: Πρόστιμα για όσους δεν έχουν πληρώσει

Αντιμέτωποι με πρόστιμα βρίσκονται χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας για το 2017. Εχουν εντοπιστεί σχεδόν 90.000 οχήματα τα οποία ανήκουν σε σχεδόν 40.000 ιδιοκτήτες οι οποίοι δεν έχουν καταβάλει τα ποσά που αναλογούν για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017. Οι ιδιοκτήτες αυτοί θα κληθούν να πληρώσουν διπλάσιο ποσό σε σχέση με αυτό που προβλέπεται για τα τέλη. Εάν δηλαδή ο ιδιοκτήτης έπρεπε να πληρώσει για το όχημά του τέλος 240 ευρώ, τώρα θα κληθεί να πληρώσει ποσό 480 ευρώ. Το ποσό αυτό θα είναι πλέον ένα χρέος προς την εφορία και θα επιβαρύνεται με πρόστιμα και προσαυξήσεις. Στην περίπτωση μάλιστα που ο ιδιοκτήτης “πέσει” σε μπλόκο της τροχαίας αυτόματα θα του αφαιρεθούν και οι πινακίδες κυκλοφορίας. Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που έχουν εντοπιστεί θα λάβουν ενημέρωση μέσω e-mail και εάν δεν συμμορφωθούν θα έρθουν αντιμέτωποι με όλα όσα προβλέπει ο νόμος. Σε δεύτερη φάση θα μπουν στο στόχαστρο οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν έχουν ασφαλίσει το Ι.Χ. Τους ή δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

Τροπολογία για τα πειθαρχικά παραπτώματα εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά σχολεία

Οι ποινές τους θα ανήκουν στα αρμόδια πειθαρχικά όργανα, σύμφωνα με τη ρύθμιση που κατέθεσαν 28 βουλευτές Τροπολογία με την οποία αποσαφηνίζεται ότι οι ποινές για πειθαρχικά παραπτώματα εκπαιδευτικών σε...

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2017 2018 – Αιτήσεις: Προϋποθέσεις και δικαιολογητικά

EETAA Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Ποιοι γονείς μπορούν να κάνουν αίτηση – Δικαιολογητικά -Ανοιξε χθες, λίγο μετά τις 12 το μερημέρι, η πλατφόρμα της ΕΕΤΑΑ για την υποβολή  αιτήσεων στο πρόγραμμα«Εναρμόνιση...

Έρχεται το Μνημονιακό Taxisnet – Τι αλλάζει σε δηλώσεις και διαδικασίες

Στα «μέτρα του Μνημονίου» θα προσαρμοστεί το Taxisnet και τα άλλα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Προς το σκοπό αυτό προκηρύχτηκε διεθνής διαγωνισμός από την ΑΑΔΕ ύψους 4,3 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο την πλήρη λειτουργική και τεχνική ενσωμάτωση των αλλαγών που προκύπτουν από τα Μνημόνια στα παραγωγικά συστήματα της φορολογικής διοίκησης. Σύμφωνα με την προκήρυξη οι αλλαγές αυτές κρίθηκαν απαραίτητες «προκειμένου να ενδυναμωθεί ο μηχανισμός εφαρμογής των δημόσιων πολιτικών στον τομέα της ευρύτερης φορολογίας». Όπως σημειώνεται σχετικά, οι αλλαγές που επέφεραν τα Μνημόνια εισήχθησαν όταν τα πληροφοριακά συστήματα ήταν ήδη σε παραγωγική λειτουργία ή είχε ολοκληρωθεί η φάση υλοποίησής τους και δεν ήταν δυνατόν να καλυφθούν από τις τυχόν υφιστάμενες συμβάσεις τους. Έτσι, με την λειτουργική και τεχνική ενσωμάτωση των μνημονιακών πολιτικών στα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων θα επικαιροποιηθούν οι παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και θα υλοποιηθούν νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, που κατά την προκήρυξη θα συμβάλουν στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των συναλλασσομένων (πολιτών και επιχειρήσεων), αλλά και στις ανάγκες της Δημόσιας Διοίκησης. Ωστόσο, η «μνημονιακή αναβάθμιση» των πληροφοριακών συστημάτων της φορολογικής διοίκησης (Taxisnet, Taxis, ICISnet, Elenxis, MIS, πληροφοριακό σύστημα ακίνητης περιουσίας, κ.α..) μόνον απλή δεν θα είναι, καθώς η σχετική διαδικασία θα διαρκέσει 36 μήνες από τη στιγμή που θα υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο, δηλαδή θα διαρκέσει τουλάχιστον έως το 2020! Και τεχνικά οι προκλήσεις θα είναι μεγάλες, καθώς η προκήρυξη αναφέρει πως θα επέλθουν τροποποιήσεις στην επιχειρησιακή λογική των εν λόγω συστημάτων, αφενός λόγω των μεταβολών στη φορολογική νομοθεσία, αφετέρου λόγω των διαρκών μνημονιακών υποχρεώσεων, οι οποίες θα εκτείνονται και μετά τον Αύγουστο του 2018 και τη λήξη του προγράμματος. Στο ίδιο πλαίσιο η προκήρυξη μιλά για τη δημιουργία νέων εφαρμογών, αλλά και τη διασύνδεση της φορολογικής διοίκησης με πληροφοριακά συστήματα τρίτων φορέων (π.χ. τραπεζών και επιχειρήσεων). Οι αλλαγές στο Taxisnet Η προκήρυξη περιγράφει συνοπτικά τις επιχειρούμενες αλλαγές στα πληροφοριακά συστήματα φορολογίας Taxis και Taxisnet, υπογραμμίζοντας πως η μνημονιακή υποχρέωση για θεσμοθέτηση νέου φορολογικού συστήματος, επηρεάζει πλήθος τομέων της φορολογίας, όπως π.χ. το φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων, τον φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων, το ΦΠΑ και το φόρο μισθωτών υπηρεσιών. Το νέο φορολογικό σύστημα θα επιφέρει πλήθος αλλαγών ως εξής: Ενοποίηση Taxis και Taxisnet: Μέχρι σήμερα, το Taxis αποτελεί το back-office φορολογικό σύστημα και εξυπηρετεί τους εφοριακούς, ενώ το Taxisnet είναι το εναλλακτικό κανάλι των συναλλαγών πολιτών και επιχειρήσεων με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου. Με τη συγκεκριμένη δράση, θα ενοποιηθούν ουσιαστικά τα δύο πληροφοριακά συστήματα προκειμένου το σύνολο των συναλλαγών να διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά με ομοιόμορφο τρόπο μέσω του Taxisnet και του Taxis. Π.χ. με την αλλαγή αυτή η εφαρμογή των παρακρατούμενων φόρων στο Τaxis θα ταυτιστεί με αυτή του Taxisnet. Ανασχεδιασμός εντύπων και διαδικασιών: Θα αλλάξει η μορφή των δηλώσεων που θα πρέπει να υποβάλλονται από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, θα καταργηθούν ή και θα συγχωνευθούν έντυπα και θα δημιουργηθούν νέα. Ενδεικτικά θα αλλάξουν ριζικά η διαδικασία επιστροφών ΦΠΑ, θα εισαχτεί ηλεκτρονική κοινοποίηση και υπολογισμός ημερήσιου τόκου, θα τροποποιηθούν οι εφαρμογές παραλαβής, εκκαθάρισης της δήλωσης εντύπου Ν, της αίτησης επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου μέσω Taxisnet, οι εφαρμογές των μισθωτηρίων και συμφωνητικών,κ.α.. Άντληση πληροφοριών φορολογικού περιεχομένου από την πηγή: Τα Taxis και Taxisnet θα αναβαθμιστούν προκειμένου να συλλέγουν κεντρικά πληροφορίες, είτε από φορείς του Δημοσίου (ασφαλιστικά ταμεία, υπουργείο Εσωτερικών, ληξιαρχεία, κ.α.)., είτε από οργανισμούς του ιδιωτικού τομέα (τράπεζες, ΔΕΚΟ, ΕΧΑΕ, κ.α.) ώστε να είναι εφικτή η υλοποίηση νέων διασταυρώσεων ή και η κατάργηση προσκόμισης σχετικών βεβαιώσεων από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προκειμένου να πιστοποιήσουν ποσά που αναφέρονται στις δηλώσεις τους. Αυτεπάγγελτη έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών: Θα υλοποιηθούν νέα web services για αυτεπάγγελτη έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών από άλλους φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, προκειμένου να απαλλαγεί ο πολίτης από την απαίτηση προσκόμισης «έντυπων» βεβαιώσεων και πιστοποιητικών. Οι ανάγκες αυτές γίνονται ακόμα πιο επιτακτικές καθώς το σύνολο των φορολογικών και οικονομικών συναλλαγών θα διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά, λόγω της συγχώνευσης των ΔΟΥ. Διασύνδεση των Taxis και Taxisnet με το Πληροφοριακό Σύστημα Ακίνητης Περιουσίας: Έτσι, θα καταστεί εφικτή η υλοποίηση πλήθους διασταυρώσεων, όπως ενδεικτικά η συσχέτιση της συνολικής ακίνητης περιουσίας βάσει δηλωθέντος εισοδήματος. Ακόμη , η αναμόρφωση των πληροφοριακών συστημάτων φορολογίας κεφαλαίου θα περιλαμβάνει τη δημιουργία εφαρμογής ηλεκτρονικών βιβλίων καταχώρησης μεταγραφής δηλώσεων φόρου δωρεάς, γονικής παροχής, κληρονομιάς και μεταβίβασης ακινήτων, την ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης φόρου χρηματικής δωρεάς, την ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης φόρου μεταβίβασης ακινήτων και διασταυρώσεις συσχέτισης στοιχείων φυσικών και νομικών προσώπων με το Περιουσιολόγιο. cnn

Δεν έγινε δεκτή η τροπολογία για την εξίσωση των διδασκαλείων με τα μεταπτυχιακά

“Δεν μπορούμε να εξισώσουμε τα Διδασκαλεια με Μεταπτυχιακούς τίτλους” είπε ο υπουργός Παιδείας κάνοντας μη δεκτή την τροπολογία που επανακατέθεσε για τρίτη φορά προς ψήφιση στη Βουλή ο τομεάρχης παιδείας...

Οι τοποθετήσεις στη βουλή για την επιλογή διευθυντών σχολείων της ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α. και Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.

Η τοποθέτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, επί του σχεδίου νόμου για την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.) Τοποθέτηση Γενικού Γραμματέα ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α. Δημήτρη ΑφουξενίδηΘεωρούμε μη αποδεκτή τη μέχρι τώρα τακτική του Υπουργείου να πορεύεται με τροπολογίες του χαρακτήρα του επείγοντος παρακάμπτοντας το διάλογο, ενώ πάλι κατατίθεται στη Βουλή νομοσχέδιο τόσο σοβαρής σημασίας με τη διαδικασία του επείγοντος, χωρίς προηγουμένως να έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.Η συνέντευξη δεν φαίνεται πως επανέρχεται λόγω της Απόφασης του ΣτΕ, αφού ήδη έχει επανέλθει εδώ και ενάμιση χρόνο σε σχέση των Διευθυντών Εκπαίδευσης χωρίς να υπάρχει σχετική Δικαστική απόφαση. Έτσι δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν: Είτε υπήρχε βεβαιότητα για την ουσία της Απόφασης του ΣτΕ και γι' αυτό επανήλθε τότε, αλλά τότε γιατί άμεσα δεν ξεκίνησε να χτίζετε ένας νέος νόμος;Είτε αν δεν υπήρχε βεβαιότητα για την απόφαση του ΣτΕ, η συνέντευξη επανήλθε γιατί υπήρχε επιθυμία για αυτό.Δύο και πλέον χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου νόμου έτσι έχουμε Σχολικούς Συμβούλους που οδεύουν στον έβδομο χρόνο θητείας, προϊστάμενους και δη που είναι ήδη κάποιοι στις θέσεις τους περισσότερο από δέκα χρόνια.Φυσικά ούτε λόγος για τη σειρά που επιλέγονται τα Στελέχη Εκπαίδευσης, αυτό που είπε ο εκπρόσωπος των Σχολικών Συμβούλων. Κανείς μάλιστα δεν κατανοεί γιατί δεν προχωρά μια εναρμόνιση με τον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα, ώστε η επιλογή στελεχών να γίνεται όπως και στον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα. Πρόσφατα ο κύριος Βεναρδάκης άλλαξε τον νόμο και φυσικά με διαφοροποιήσεις εκεί όπου χρειάζονται γιατί η εκπαίδευση έχει τις ιδιαιτερότητες της, όπως έχουν όλοι οι χώροι φυσικά.Χαιρετίζουμε τις δηλώσεις του Υπουργού, ότι τελικά δεν θα ισχύσει κανείς περιορισμός στις δηλώσεις προτίμησης των υποψηφίων στελεχών και πάμε για τη μοριοδότηση. Θεωρούμε μη αποδεκτό το γεγονός, ότι η πιστοποιημένη επιμόρφωση ΤΠΕ επιπέδου ένα μοριοδοτείται με μισό μόριο, αν και θα έπρεπε να είναι και προαπαιτούμενο, όντως, ενώ η πιστοποιημένη επιμόρφωση επιπέδου 2 «πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων» σαν να μην υπάρχει, σαν να μην έγινε ποτέ.Το επιχείρημα ότι όλοι δεν είχαν την ευκαιρία να την κάνουν, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, καθώς την ίδια στιγμή μοριοδοτούνται άλλα προσόντα, όπως οι… που έχουν καταργηθεί πολλά χρόνια και μάλιστα γινόντουσαν με κλήρωση οι επιλογές, όπως και οι θητείες τις οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης όλοι οι κλάδοι, όπως η ΠΛΗ.ΝΕΤ που είναι η πληροφορική, ΕΚΦΕ που είναι η Φυσική.Επίσης, «πετιούνται στο κάλαθο των αχρήστων» άλλες θεσμοθετημένες από την Πολιτεία επιμορφώσεις όπως: Η τρίμηνη επιμόρφωση από τα ΠΕΚ, άλλα σεμινάρια, το μείζον πρόγραμμα επιμόρφωσης διάρκειας 200 ωρών, για το οποίο υπήρχε η δέσμευση του Υπουργείου Παιδείας ότι θα μοριοδοτηθεί, πιστοποιημένα σεμινάρια του ΕΚΔΑ τα οποία μοριοδοτούνται για όλους τους Δημοσίους Υπαλλήλους εκτός των Εκπαιδευτικών.Επίσης, δεν αποσαφηνίζεται τι σημαίνει ετήσια επιμόρφωση, εκεί που λέει από ΑΕΙ, ή από ΣΕΛΕΤΕ κ.τ.λ. Αν για παράδειγμα και έχουμε παραδείγματα, γίνει μια επιμόρφωση από το Πανεπιστήμιο διάρκειας 70 ωρών και είναι απλωμένη σε ένα έτος, θα μετρήσει, ενώ μια άλλη που είναι 400 ωρών και είναι τρίμηνης διάρκειας, δεν θα μετρήσει ; Εδώ πρέπει κάτι να γίνει.Έχουμε στην Ειδική Αγωγή πρόσφατα με τον ν.4415 αναφέρθηκε μιλάει για ετήσιες επιμορφώσεις 400 ωρών. Καθορίζει και τις ώρες και το χρόνο, αλλά κυρίως τις ώρες, αλλά βάζει και φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο από τα ΑΕΙ.Εντυπωσιακή είναι επίσης, η ελάχιστη συγκριτικά με άλλες η μοριοδότηση του δεύτερου πτυχίου με μόνο έναμισυ μόριο, τη στιγμή που οι ετήσιες φτάνουν το ένα μόριο, αν έχεις δύο.Σημειώνουμε, ότι δεν μοριοδοτούνται δεύτερα, τρίτα μεταπτυχιακά –διδακτορικά. Θεωρούμε, ότι όλα αυτά απόρροια είναι έλλειψης διαβούλευσης.Για τις προϋποθέσεις συμμετοχής, τα ΕΕΚ που έχουμε στην Ειδική Αγωγή είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία σχολείων, όπου υπηρετούν όλοι οι κλάδοι της δευτεροβάθμιας, αλλά και η πρωτοβάθμια . Για πρώτη φορά γίνεται μια εξαίρεση ενός κλάδου του ΤΕ1, που πάντα υπήρχε στα ΕΕΚ και αφορά μόνο ένα άτομο, που είναι μάλιστα και Διευθύντρια αυτή τη στιγμή -κάνει μάλιστα σήμερα τα εγκαίνια του ΕΕΚ εκεί που είναι.Θεωρούμε ότι δεν θα έπρεπε να γίνει αυτό, ίσως έχει γίνει εκ λάθους, θα έπρεπε να προστεθεί. Όπως, λέμε, ότι στα ΕΕΚ γίνονται διευθυντές και οι δάσκαλοι - και σωστά - θα έπρεπε να μπουν και αυτοί μέσα. Στην Αιτιολογική Έκθεση, διάβασα, ότι θα πρέπει να είναι μόνο Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Ναι, αλλά και στους δασκάλους, όμως, δεν έχουμε εξασφαλίσει ότι αυτοί οι άνθρωποι υποχρεωτικά θα πρέπει να έχουν κάνει εξομοίωση ή μετεκπαίδευση, ώστε να θεωρούνται πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Σε αυτό το σημείο, έχουμε θέμα.Επίσης, θα πρέπει να αποσαφηνιστούν ρητά οι διακριτοί τύποι των Ειδικών Σχολείων. Λέμε, να έχει κάνει τριετία ο εκπαιδευτικός σε Ειδικό Σχολείο, στον τύπο του σχολείου. Ποιοι είναι αυτοί οι τύποι;Γιατί γίνονται διάφορες ερμηνείες, «ότι να είναι». Κατά καιρούς έχουμε δει διάφορες ερμηνείες.Σε ό,τι αφορά τη συνέντευξη. Δεν αποσαφηνίζεται εάν θα είναι δομημένη και με βάση την Τράπεζα Θεμάτων, όπως ήταν το 2011 και τότε, ήταν κοινά αποδεκτό αυτό. Δηλαδή, έμπαινες μέσα, έπαιρνες φάκελο, ήταν εντελώς διαφορετικά.Με βάση το ν.3848, προβλέπεται και με τον νέο νόμο επιλογής στελεχών στο δημόσιο το ν.4369, τον νόμο Βερναρδάκη. Αν και προφανώς το παρών νομοθέτημα που πατάει στο ν.3848, ενδεχομένως να το προβλέπει και να μην το βλέπουμε. Δεν ξέρω.Σε ό,τι αφορά τη σειρά. Προκειμένου να μην επαναληφθούν οι περίεργες ανατροπές και όντως λοιπές παθογένειες που πολύ σωστά είχε αναφέρει - μνημόνευσε, χθες το άκουσα - και ο κ. Υπουργός, πρέπει τα σχολεία να δηλωθούν, δηλαδή, οι προτιμήσεις, να γίνουν μετά και από την ανακοίνωση των συνεντεύξεων. Δηλαδή, όταν έχει ο άλλος τα μόρια και όπως γίνεται και στους υποψηφίους των πανελληνίων εξετάσεων, πρώτα γράφουν και μετά πηγαίνουν και δηλώνουν τις σχολές τους ανάλογα. Απ' όσο άκουσα έως τώρα, αυτό το ζητάνε όλοι.Τώρα, σε ό,τι αφορά το άρθρο 3. Το ένα, λύνει πραγματικά ένα θέμα του ειδικού προσωπικού που ήταν σημαντικό για τις αποσπάσεις σε Φορείς. Αυτό, είναι σωστό, πάρα πολύ σωστό.Για το δύο, όμως, είχαμε κάνει ολόκληρη συζήτηση και έχουν γίνει κινητοποιήσεις, είχε γίνει γι' αυτό «ο κακός χαμός». Ο ν.4415 έβαζε στην τελευταία πρόβλεψη, να μπαίνουν μόνιμοι χωρίς προσόντα στην Ειδική Αγωγή. Αυτό βλέπουμε με έκπληξη μας ότι βγαίνει. Είναι θετικό.Εμείς αναρωτηθήκαμε, γιατί δεν έχει δοθεί έκταση σε αυτό ή ένα δελτίο τύπου ή κάτι. Διαβάσαμε πολύ προσεκτικά και βλέπουμε, ότι μέσα βγαίνουν, όμως, και άλλα πράγματα.Για παράδειγμα, βγαίνει η προτεραιότητα που υπάρχει στα προσόντα Ειδικής Αγωγής και αυτό, θα πρέπει να προσεχθεί. Δηλαδή, εάν πάμε όλοι σε ένα ΠΥΣΔΕ και κάνουμε αίτηση και ο ένας είναι ο γονέας ΑμΕΑ - άτομο με ειδικές ανάγκες, ο άλλος που έχει κάνει αίτηση έχει 1 διδακτικό έτος στην Ειδική Αγωγή, ο τρίτος έχει ένα σεμινάριο. Το ΠΥΣΔΕ δεν ξέρει ποιον θα βάλει; Και δεν θα μπορεί να προσφύγει και κανείς για να κάνει αίτηση θεραπείας; Επάνω σε αυτό, υπάρχει θέμα. Έχει φύγει η ιεράρχηση που έβαζε ο νόμος 4415 και του κατά προτεραιότητα που έβαζε ο ν.3699.Επιπλέον, έχει φύγει από μέσα η παράλληλη στήριξη, η πρώιμη παρέμβαση και η παροχή διδασκαλίας στο σπίτι. Όλα αυτά, θα πρέπει να προσεχθούν. Στην Αιτιολογική Έκθεση, δεν λέει τίποτα απολύτως, το κοίταξα. Αναφέρει, μόνον, ότι αυτό γίνεται για τις αποσπάσεις.Επίσης, θα ήθελα να κλείσω και με ένα τελευταίο θέμα, που αφορά την αναδρομικότητα. Λέει, ότι αυτό θα ισχύσει από το 2016, 2017 και δημιουργεί πρόβλημα σε αυτούς που - και κακώς το λέμε και εμείς, αλλά έχουν πάει οι άνθρωποι βάσει νόμου του Κράτους, έχουν πάει και - υπηρετούν ήδη στην Ειδική Αγωγή χωρίς προσόντα και το υπηρεσιακών μεταβολών πιστοποιητικό τους, θα γράφει ό,τι υπηρετούσαν στο «τάδε» Ειδικό Σχολείο. Τι θα γίνει με αυτούς;Μάλιστα, την Παρασκευή, φαντάζομαι, ότι θα είναι σε ΦΕΚ ο νόμος. Αυτοί οι άνθρωποι που υπηρετούν στην ειδική αγωγή, θα πρέπει να φύγουν άμεσα από εκεί που είναι. Δηλαδή, είναι ένα θέμα η αναδρομικότητα και ίσως θα πρέπει να προσεχθεί, και ίσως μια μεταβατικότητα ή κάτι άλλο θα πρέπει να δοθεί. &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&Η τοποθέτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, επί του σχεδίου νόμου για την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.) Τοποθέτηση Προέδρου Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. Ευστάθιου ΚαρπενησιώτηΗ ΠΟΣΕΕΠΕΑ αποτελεί δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο που, βάσει του Καταστατικού της, εκπροσωπεί το ΕΕΠ και ΕΒΠ που εργάζεται στα ΚΕΔΔΥ και ΣΜΕΑΕ προσχολικής, πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και επαγγελματικής ειδικής εκπαίδευσης Επίσης σε δομές ειδικής εκπαίδευσης σε Γενικά σχολεία, όπως οι ΕΔΕΑΥ, η ατομική στήριξη με συνοδό ΕΒΠ ή με Σχολικό Νοσηλευτή. Εξυπηρετούμε και υποστηρίζουμε, για την συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η/και αναπηρία λόγω αναπτυξιακών, νευρολογικών, κινητικών ή αισθητηριακών προβλημάτων.Κατ αρχήν θα θέλαμε να επικροτήσουμε την θετική πρόβλεψη του σχεδίου νόμου, που δίνει επιτέλους την δυνατότητα και στα μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ να αποσπώνται όπως και το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό σε φορείς και υπηρεσίες του υπουργείου. Αποτελεί αποκατάσταση μιας ακόμη αδικίας που υφίστανται μέχρι και σήμερα τα μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ.Η κατάθεση όμως από το υπουργείο παιδείας του σχεδίου νόμου που περιλαμβάνει το νέο τρόπο εκλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος , χωρίς καμία διαβούλευση και με προχειρότητα στις προβλέψεις του, λυπούμαστε αλλά δεν μπορούμε παρά να συμπεράνουμε ότι έχει στόχο, όχι την δημοκρατική οργάνωση του σχολείου, αλλά απλά την συμμόρφωση στις απαιτήσεις της απόφασης του ΣτΕ.Αποτελεί μια άτολμη κατά τη γνώμη μας αντίδραση, τη στιγμή που θα περιμέναμε την ανάληψη πρωτοβουλίας για κατοχύρωση προϋποθέσεων στην κατεύθυνση της δημοκρατικής οργάνωσης και λειτουργίας της σχολικής μονάδας, με την αναβάθμιση του ρόλου του ΣΔ και την ανάθεση συντονιστικού ρόλου στον διευθυντή.Αντ΄ αυτού παρατηρούμε την υποβάθμιση του ρόλου του μεγαλύτερου μέρους των εκπαιδευτικών, των αναπληρωτών δηλαδή, οι οποίοι όμως καλούνται συνεχώς να «βάλουν πλάτη» για να μπορέσει να λειτουργήσει το ελληνικό σχολείο σε καιρούς χαλεπούς. Χαρακτηριστικά πρέπει να σας πληροφορήσουμε, κε Υπουργέ, ότι στις περισσότερες ΣΜΕΑΕ -ειδικά σχολεία- δηλαδή, η πλειοψηφία είναι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, ενώ πολλά ειδικά σχολεία και ΚΕΔΔΥ απασχολούν αποκλειστικά αναπληρωτές, αφού δεν διαθέτουν κανένα μόνιμο πλην του Δ/ντή. Αυτό είναι αποτέλεσμα της καθυστέρησης χρόνων για τη διενέργεια διαγωνισμού για την πρόσληψη μονίμων στην ειδική αγωγή. Η αύξηση των προσλήψεων τα τελευταία 2 χρόνια, αποκλειστικά σχεδόν με τα προγράμματα ΕΣΠΑ, δεν λύνει ουσιαστικά το πρόβλημα και αυτό σίγουρα θα αναδειχθεί σύντομα με την ολοκλήρωση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων.Αναρωτιόμαστε πως θα λειτουργήσει η πρόβλεψη για έκφραση της άποψης του ΣΔ στις περιπτώσεις αυτές? Αν μας ρωτάτε είμαστε σίγουροι ότι δεν θα λειτουργήσει ούτε σε αυτή την περίπτωση ούτε και γενικά... αφού θα συναντήσει την αποδοκιμασία και αυτών των μονίμων.Σας καλούμε να αναλογιστείτε κε Υπουργέ τις επιπτώσεις της πρόβλεψης αυτής στη σχολική μονάδα και στους μαθητές τελικά, αφού η απαξίωση του ρόλου των συναδέλφων αναπληρωτών θα έχει άμεσες επιπτώσεις στο σχολικό κλίμα και ίσως στο εκπαιδευτικό έργο. Όσον αφορά το ΕΕΠ και την δυνατότητα εκλογής σε θέσεις ευθύνης, ισχύει πλέον η πρόβλεψη για κατάληψη θέσεων Διευθυντών και Υποδιευθυντών ΣΜΕΑΕ και Προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ. Δεν έχει όμως υλοποιηθεί μέχρι σήμερα η πρόβλεψη για την εκλογή Συμβούλων ΕΕΠ, απαραίτητων για την επιστημονική καθοδήγηση των εργαζόμενων σε ένα τόσο ευαίσθητο τομέα.Σχετικά με την μοριοδότηση υπάρχουν σημεία όπου μπορούμε να επισημάνουμε αδικίες σε βάρος του ΕΕΠ, το οποίο δυστυχώς δεν μπορεί να διαθέτει επαρκή μοροδότηση από την διοικητική εμπειρία, αφού μόλις πρόσφατα είχε την δυνατότητα να διεκδικήσει θέσεις ευθύνης.Επίσης οι επιμορφώσεις που μοριοδοτούνται με έως 1 μόριο δεν υπάρχουν συνήθως για το ΕΕΠ και κατά τη γνώμη μας δεν θα έπρεπε να μοριοδοτούνται, αφού έτσι ενισχύεται η εμπορευματοποίηση και το κυνήγι πιστοποιητικών. Λογικά η επιμόρφωση αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας και πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε όλους.Όσον αφορά επίσης την συνέντευξη, στις περιπτώσεις που αφορούν τις θέσεις στελεχών για ΣΜΕΑΕ, προς αποκατάσταση της ισοτιμίας αλλά και για ορθή κρίση, θα έπρεπε κατά τη γνώμη μας να συμμετέχουν στο διευρυμένο συμβούλιο επιλογής και μέλη ΕΕΠ αιρετά ή/και οριζόμενα, όπως ίσως και σχολικός σύμβουλος ειδικής αγωγής.Ακόμη θεωρούμε ότι η έκφραση προτίμησης σχολικής μονάδας μετά την συνέντευξη και την ανάρτηση των τελικών πινάκων υποψηφίων, μπορεί εν μέρει τουλάχιστον να διασφαλίσει την αντικειμενικότητα της μοριοδότησης από την συνέντευξη.Ολοκληρώνοντας θεωρούμε ότι η οδικός χάρτης αποκατάστασης της ποιοτικής και δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου απαιτεί να ακολουθηθεί μια σειρά από γενναίες μεταρρυθμίσεις και αποφάσεις που περιλαμβάνουν απαραίτητα:α. Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ ΤΩΡΑ!β. Αποκατάσταση της δημοκρατικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας με αναβάθμιση του ρόλου του ΣΔ συμπεριλαμβανομένου του ρόλου του στην εκλογή Διευθυντή-συντονιστή. γ. Αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία.δ. Αποκατάσταση των μισθολογικών απωλειών των εκπαιδευτικών.