Ερώτηση κατατέθηκε στη Βουλή με θέμα «απροστάτευτοι οι ΑμΕΑ πανεπιστημιακοί εκπαιδευτικοί».
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ – ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ |
Καταθέτοντες:
Βελόπουλος Ιωσήφ Κυριάκος |
Κυρία και κύριε Υπουργοί,
Σύμφωνα με ενημέρωση από πανεπιστημιακούς εκπαιδευτικούς και σύμφωνα με αναρτήσεις σε ιστοσελίδες του Διαδικτύου, σε έντονη ανησυχία και προβληματισμό βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, είτε ανήκουν στην κατηγορία ΑμΕΑ, είτε πάσχουν από σοβαρές χρόνιες ασθένειες.
Η επιστροφή των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στην δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία με τη «μέγιστη δυνατή πληρότητα» βρήκε τους εκπαιδευτικούς αυτών των ευπαθών ομάδων να έχουν τις επιφυλάξεις τους, αναφορικά με το πόσο ασφαλές θα είναι γι’ αυτούς να μπουν στις αίθουσες για να διδάξουν δια ζώσης ένα πλήθος φοιτητών, χωρίς αποστάσεις, με μοναδικά όπλα τη μάσκα και τα αντισηπτικά. Το θέμα ανακινήθηκε, αρχικά, από τα μέλη του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού («ΕΔΙΠ») του Πανεπιστημίου Πατρών, αλλά
γρήγορα βρήκε απήχηση και σε άλλα Πανεπιστήμια.
Όπως υποστηρίζουν οι καθηγητές, οι πλέον αγνοημένοι και παρατημένοι στη μοίρα τους είναι όσοι εκπαιδευτικοί ανήκουν στην κατηγορία των ΑμΕΑ ή πάσχουν από σοβαρές χρόνιες ασθένειες. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς, που κατά τα άλλα, είναι ενεργοί και δραστήριοι, αγαπούν τη δουλειά τους, προάγουν την επιστήμη τους και θέλουν να συνεχίσουν να το κάνουν και στην παρούσα ακαδημαϊκή χρονιά με ασφάλεια, χωρίς να «κρύβονται» πίσω από αναρρωτικές ή άλλου είδους άδειες.
Στο θέμα αυτό έγιναν αρκετές προτάσεις σχετικά. Η πρόταση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών ήταν να γίνεται εξ’ αποστάσεως ένα μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, απορρίφθηκε, όμως, από την Κυβέρνηση. Διερωτάται, κανείς, γιατί δεν επιτρέπεται στις ευπαθείς ομάδες καθηγητών να κάνουν τη δουλειά που αγαπούν, όπως μπορούν καλύτερα, στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας.
Με τον τρόπο αυτό, αναιρείται στην πράξη, η Συμπερίληψη και η δυνατότητα να εργαστούν οι ΑμεΑ καθηγητές
με αξιοπρέπεια.
Το σίγουρο είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί, αφενός, δεν σκοπεύουν να αφήσουν την αναπηρία τους ή την ασθένειά τους να τους παραιτήσει, και αφετέρου, δεν επιθυμούν να γίνουν ένας ακόμα αριθμός στην ενημέρωση του «ΕΟΔΥ». Όλοι λαχταρούν για την επιστροφή στην κανονικότητα. Όμως, ταυτόχρονα, η λαχτάρα επισκιάζεται από την αγωνία που προκαλεί η απουσία εκείνων των ουσιαστικών μέτρων που θα διασφαλίσουν την απρόσκοπτη άσκηση των διδακτικών καθηκόντων των ΑμεΑ καθηγητών, έτσι ώστε στο τέλος της χρονιάς, όταν μετρηθούν, να διαπιστωθεί ότι όλοι είναι παρόντες.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε, προκειμένου να συνεχίσουν να εργάζονται με ασφάλεια οι ΑμΕΑ πανεπιστημιακοί εκπαιδευτικοί;
2. Προτίθεσθε να προβείτε άμεσα σε ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις ή σε εφαρμογή εξειδικευμένων μέτρων, όπως η κατά περίπτωση εξ’ αποστάσεως διδασκαλία, που θα προάγουν έναν πιο ασφαλή τρόπο εργασίας των ΑμΕΑ πανεπιστημιακών εκπαιδευτικών;
3. Για ποιους λόγους απορρίψατε αίτημα της πανεπιστημιακής κοινότητας ένα μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας να γίνεται εξ’ αποστάσεως στα πλαίσια προστασίας των ΑμΕΑ πανεπιστημιακών;