To facebook πιθανώς να χρειαστεί «μερικά χρόνια» για να λύσει τα προβλήματα που ανέκυψαν από το σκάνδαλο αναφορικά με την αποτυχία της εταιρείας στην προστασία των προσωπικών δεδομένων δήλωσε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης, σε συνέντευξη που δημοσιεύτηκε σήμερα.
Ο Ζάκερμπεργκ υπερασπίστηκε το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας απαντώντας στην κριτική που άσκησε στο facebook ο Διευθύνων Σύμβουλος της Apple Τιμ Κουκ την περασμένη εβδομάδα.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του μέσου κοινωνικής δικτύωσης είναι ο «ιδεαλισμός» του, επειδή για πολλά χρόνια έβλεπε μόνο τις καλές πλευρές της σύνδεσης μεταξύ των ανθρώπων, σύμφωνα με τον CEO του facebook.
«Δεν αφιερώσαμε αρκετό χρόνο να σκεφτούμε τις αρνητικές πλευρές που προέκυψαν από αυτά τα εργαλεία», είπε στο Vox.
«Νομίζω ότι τώρα οι άνθρωποι ορθώς επικεντρώνονται σε ορισμένους από τους κινδύνους και τις αρνητικές πλευρές», πρόσθεσε.
«Πιστεύω ότι θα ξεφορτωθούμε αυτό το πρόβλημα, αλλά θα χρειαστούν μερικά χρόνια. Θα ήθελα να λύσω όλα αυτά τα ζητήματα σε τρεις ή έξι μήνες, αλλά θαρρώ πως η πραγματικότητα είναι ότι κάποια από αυτά θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να λυθούν», επέμεινε.
Ο Ζάκερμπεργκ επίσης απάντησε στην κριτική που άσκησε ο Τιμ Κουκ, σύμφωνα με τον οποίο, το Facebook αντιμετώπισε προβλήματα λόγω ενός οικονομικού μοντέλου που επικεντρώνεται στη χρηματική αποτίμηση των προσωπικών δεδομένων.
«Νομίζω ότι αυτό το επιχείρημα – ότι αν δεν πληρώσετε, δεν μπορούμε να νοιαστούμε για σας – είναι εξαιρετικά επιφανειακό και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα», υποστήριξε.
«Η πραγματικότητα είναι ότι εάν θέλετε να δημιουργήσετε μια υπηρεσία που να βοηθά τη σύνδεση των ανθρώπων σε ολόκληρο τον πλανήτη, τότε πολλοί δεν θα έχουν τα μέσα να πληρώσουν, οπότε, όπως συμβαίνει με πολλά μέσα ενημέρωσης, ένα μοντέλο βασισμένο στη διαφήμιση είναι το μοναδικό ορθολογικό μοντέλο», συμπλήρωσε.
Αυτή ήταν η τελευταία χρονικά συνέντευξη που παραχώρησε ο CEO του Facebook σε μια προσπάθεια του να μετριάσει το πλήγμα που προκάλεσε στην εταιρεία το σκάνδαλο γύρω από τη χρήση δεδομένων 50 εκατομμυρίων χρηστών του μέσου από τη βρετανική εταιρεία συμβούλων Cambridge Analytica, η οποία εργάστηκε για την προεκλογική εκστρατεία του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Οι αρχές και στις δύο άκρες του Ατλαντικού έχουν ξεκινήσει έρευνες για την υπόθεση.