Το εργασιακό στρες είναι μια ύπουλη “ασθένεια”…
Έρχεται στη ζωή μας και τις περισσότερες φορές δεν μπορούμε να ανακαλύψουμε την πηγή του ή ακόμα και την ύπαρξή του.
Μίλα με τον εαυτό σου και αν διαπιστώσεις πως αυτή την περίοδο βιώνεις εργασιακό στρες κάνε πράξη και τα 20 βήματα που ακολουθούν…
1. Πρώτα απ΄ όλα πρέπει να αναγνωρίσεις τα συμπτώματα του στρες.
2. Προσπάθησε να πας στη δουλειά με καλή διάθεση και αφιέρωσε χρόνο κατά την προετοιμασία.
3. Κάνε διάλειμμα στην δουλειά όταν το χρειάζεσαι και να κάνει διάλειμμα για φαγητό με συνεργάτες που νιώθεις άνετα.
4. Η σωματική άσκηση είναι το πιο αποτελεσματικό φάρμακο κατά του στρες.
5. Να ασχολείσαι μ’ ένα πράγμα κάθε φορά. Οργάνωσε το χρόνο και τη δουλειά σου. Μάθε να ιεραρχείς τις προτεραιότητές σου.
6. Αντιστάσου στην τελειομανία και την εργασιομανία.
7. Ξέφυγε όσο συχνότερα μπορείς από την καθημερινότητα. Μια μικρή απόδραση έξω από την πόλη, ένα καλό βιβλίο, μια ταινία, η μουσική ή το περπάτημα μας βοηθούν να χαλαρώσουμε και να βρούμε τη χαμένη μας ισορροπία.
8. Βέλτίωσε τις συνθήκες εργασίας σου. Ένας όμορφος και φιλόξενος χώρος φτιάχνει τη διάθεση και συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας. Βάλε λίγο χρώμα στο γραφείο σας. Ένα λουλούδι, μια αφίσα ή φωτογραφίες αγαπημένων σας προσώπων θα σε κάνουν να νιώσεις πιο οικεία.
9. Στο τέλος της ημέρας κάνε μια γρήγορη ανασκόπηση των πραγμάτων που έχεις ολοκληρώσει.
10. Να επανεξετάζεις συχνά τον τρόπο ζωής σου για να δεις αν μπορείς να κάνεις αλλαγές στο καθημερινό σου πρόγραμμα αλλά και στην προσωπική και οικογενειακή σου ζωή.
11. Βρες την ισορροπία μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής. Ασχολήσου με δραστηριότητες που σςε ευχαριστούν και απόφυγε, όσο είναι δυνατό, να φορτώνεσαι με δουλειά στο σπίτι.
12. Σωστή και υγιεινή διατροφή.
13. Χρειάζεσαι όχι μόνο επαρκείς ώρες ύπνου και ξεκούρασης αλλά και καλή ποιότητα ύπνου!
14. Κατέγραψε τις σκέψεις σου – βοηθά στο να αλλάξεις τις αρνητικές.
15. Κατέφυγε σε τεχνικές χαλάρωσης.
16. Να μην κρατάς μέσα σου ότι σε απασχολεί. Να μιλάς με φίλους, με τα άλλα μέλη της οικογένειας αλλά και ειδικούς όταν χρειάζεται.
17. Να μην φοβάσαι στη δουλειά να εμπιστευτείς άλλους.
18. Δεν χρειάζεται να είσαι τέλεια, ούτε πολύ επικριτική με τους άλλους.
19. Να αποφεύγεις τους διαπληκτισμούς, αλλά να επιτρέπεις στον εαυτό σου να βγάζει την ένταση που συσσωρεύει.
20. Να εκτονώνεις τον θυμό σου με παραγωγικό τρόπο πχ. μια σωματική άσκηση.