κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016.
Ενδεικτικά και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε σε σχετική συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του οργανισμού, Κώστας Γιαννόπουλος, 8.189 παιδιά και οι οικογένειές τους που ζουν σε συνθήκες φτώχειας, υποστηρίχθηκαν ολιστικά, 5.033 παιδιά έλαβαν προληπτικές ιατρικές υπηρεσίες και 1.755 παιδιά διακομίστηκαν με τα ασθενοφόρα. Οι τρεις γραμμές υποστήριξης του «Χαμόγελου του Παιδιού» έλαβαν 141.024 κλήσεις, δηλαδή μία κλήση ανά δύο λεπτά.
Επίσης, το «Χαμόγελο του Παιδιού» παρείχε 28.326 εξειδικευμένες υπηρεσίες σε παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες, κατά το χρονικό διάστημα από 29 Φεβρουαρίου μέχρι 30 Ιουνίου.
Μεταξύ άλλων υλοποιήθηκαν 15.890 δράσεις υλικής ενίσχυσης σε παιδιά και 950 σε ενήλικες, έγιναν 3.523 ιατρικές εξετάσεις σε παιδιά και 1.567 διακομιδές νεογνών και παιδιών και παρασχέθηκαν 5.176 ιατροφαρμακευτικά σκευάσματα σε παιδιά.
«Όλα τα παραπάνω έγιναν με τις υφιστάμενες δυνάμεις του Οργανισμού και χωρίς καμία χρηματοδότηση», διευκρίνισε ο κ. Γιαννόπουλος και συνέχισε: «Είναι πολλά τα χρήματα που δίνονται για δράσεις γύρω από το προσφυγικό, ωστόσο εμείς δεν είμαστε στους φορείς που χρηματοδοτούνται γιατί μας βάζουν στην άκρη. Όταν όμως μια ΜΚΟ δεν πληρώνει το προσωπικό της δεν μπορεί να παίρνει εκατομμύρια ευρώ».
Εξάλλου, ο κ. Γιαννόπουλος υπογράμμισε ότι ο Οργανισμός δέχτηκε μόλις 70 κλήσεις στις τηλεφωνικές γραμμές του για τη διαχείριση σοβαρών θεμάτων γύρω από τα προσφυγόπουλα. Ο ίδιος απέδωσε το χαμηλό αριθμό στο γεγονός ότι «δεν μας ενημέρωναν και συνεχίζουν να μην μας ενημερώνουν για τις εξαφανίσεις ασυνόδευτων παιδιών, οι άνθρωποι που έχουν την ευθύνη λειτουργίας των κέντρων φιλοξενίας. Οι εξαφανίσεις αυτές μένουν στα αρχεία των αστυνομικών τμημάτων».
Τέλος, ο κ. Γιαννόπουλος έκανε έκκληση να βρεθεί μια λύση ώστε να μην επιβαρύνεται το «Χαμόγελο του Παιδιού» με φορολογία, καθώς «κάθε ευρώ που πάει στη φορολογία χάνεται από την υποστήριξη των παιδιών που έχουν ανάγκη».