Μιλώντας κανείς με εκπαιδευτικούς σε κάθε γωνία της χώρας μπορεί να συναντήσει θλίψη, άγχος και απελπισία γύρω από την κατάσταση που επικρατεί τους τελευταίους μήνες γύρω από το ζήτημα της ακρίβειας.

Άγγελος Τζίτζιρας , Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής και φοιτητής στην Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών του ΑΠΘ

Φυσικά το άγχος τους δεν βρίσκεται μονάχα μπροστά στην δικιά τους οικονομική και όχι μόνο επιβίωση, καθώς με την ακρίβεια και τις αυξήσεις σε βασικά είδη όπως το ρεύμα δεν φτάνει ο μισθός που παίρνουν, αλλά φυσικά και για την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα σχολεία τους.

Μετά από συζητήσεις με εκπαιδευτικούς από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και από διάφορα ποστ που μπορεί να βρει κανείς στα social media, θα παρατηρήσει πως τα σχολεία μετά βίας επιβιώνουν. Με αποτέλεσμα όσα χρήματα έχουν, να πηγαίνουν στην ηλεκτροδότηση των κτηρίων είτε να υπάρχουν σχολεία που κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ρεύμα ή φυσικό αέριο για θέρμανση στις σκληρές μέρες του χειμώνα είτε και τα δύο.

Ένα τρανταχτό παράδειγμα αποτελούν το 7ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου και το 26ο Νηπιαγωγείο της περιοχής, καθώς, όπως έφερε στο φως της δημοσιότητας πριν μια εβδομάδα ο Δήμαρχος της περιοχής Χρήστος Βρετάκος, πήγαν στα σχολεία αυτά ειδοποιητήρια διακοπής ηλεκτροδότησης.
Υποχρέωση της κυβέρνησης και ειδικά του υπουργείου Παιδείας είναι να μην αφήσει κανένα σχολείο να μείνει χωρίς ρεύμα αλλά και να αυξηθεί η χρηματοδότηση σε αυτά, έτσι ώστε να έχουν την δυνατότητα να λειτουργήσουν αλλά και να μπορέσουν να συνεχίσουν να προσφέρουν στις τοπικές τους κοινωνίες.

Διότι σχολεία, τα οποία είναι ενεργά και δραστήρια στις κοινωνίες τους και τα οποία μπορούν να πάρουν πρωτοβουλίες, σημαίνει νέες γενιές με εμπειρίες και έτοιμες να προσφέρουν σε μια περιοχή από την οποία προήλθαν και τους βοήθησε να σπουδάσουν αλλά και στην ίδια τους τη χώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025