Αντίστροφη σχέση υπάρχει ανάμεσα στη θερμοκρασία και στις επιδόσεις των μαθητών, επιβεβαιώνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη δείχνει ότι όσο μεγαλύτερη είναι η θερμοκρασία στις τάξεις, τόσο χειρότερες είναι οι βαθμοί των μαθητών στις .

Με δεδομένο ότι η κλιματική αλλαγή θα ανεβάσει το θερμόμετρο τα επόμενα χρόνια, αυτό θα έχει επίπτωση στους μαθητές, σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι οποίοι ανέφεραν ότι μια λύση είναι η τοποθέτηση περισσότερων κλιματιστικών στα σχολεία και στα σπίτια για να μπορούν να συγκεντρωθούν καλύτερα οι μαθητές.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων Χάρβαρντ, Καλιφόρνια-Λος ‘Αντζελες (UCLA) και Τζόρτζια, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Τζόσουα Γκούντμαν της Σχολής Διακυβέρνησης Κένεντι του Χάρβαρντ, σύμφωνα με το BBC, ανέλυσαν τις επιδόσεις περίπου δέκα εκατομμυρίων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διάστημα 13 ετών.

Διαπιστώθηκε ότι, όταν οι μαθητές δίνουν σε περίοδο καύσωνα, οι επιδόσεις τους πέφτουν κατά μέσο όρο (μολονότι μεμονωμένοι μαθητές μπορεί να μην επηρεασθούν). Όταν αντίθετα ο καιρός ψυχραίνει, οι βαθμοί ανεβαίνουν.

Η μελέτη με τίτλο «Ζέστη και Μάθηση» υπολογίζει ότι για κάθε άνοδο της μέσης θερμοκρασίας κατά 0,55 βαθμούς Κελσίου υπάρχει μια πτώση της τάξης του 1% στις επιδόσεις. Η αρνητική επίπτωση αρχίζει να γίνεται αισθητή, όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 21 βαθμούς Κελσίου. Η πτώση στην απόδοση των μαθητών είναι μεγαλύτερη μετά τους 32 βαθμούς Κελσίου και ακόμη πιο ορατή μετά τους 38 βαθμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025