Στους κορυφαίους αναδυόμενους προορισμούς για τους Κινέζους τουρίστες περιλαμβάνεται η Ελλάδα….
Αυτό φαίνεται από την τελευταία έκθεση της Union Pay International, η οποία εντάσσει τη χώρα μας μεταξύ των προορισμών με ετήσιο ποσοστό αύξησης περίπου 200% σε ό,τι αφορά τις αφίξεις Κινέζων τουριστών για την τελευταία 3ετία.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο αριθμός των αφίξεων από την Κίνα προς την Ελλάδα, το 2013, αυξήθηκε κατά 132,1% σε σχέση με το 2012, φθάνοντας τις 28.328.
Ο ΣΕΤΕ εκτιμά ότι ο αριθμός των Κινέζων που επισκέπτονται σε ετήσια βάση τον ελληνικό προορισμό, συνδυάζοντας τις εδώ διακοπές τους με άλλους προορισμούς του εξωτερικού, είναι υπερτριπλάσιος. Για φέτος οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα. Το υπ. Τουρισμού ανακοίνωσε ότι στις 15 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί η πρώτη απευθείας αεροπορική πτήση από τη Σαγκάη προς την Αθήνα. Η αεροπορική σύνδεση, που θα διαρκέσει έως τις 19 Οκτωβρίου, αποτελεί πρωτοβουλία της Shanghai Worker International Travel Service, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους tour operator της Κίνας. Τα πακέτα θα περιλαμβάνουν επισκέψεις στην Αθήνα, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και τα Μετέωρα. Παράλληλα, η Ελλάδα αποτελεί για τους Κινέζους έναν από τους πλέον επιθυμητούς προορισμούς για την πραγματοποίηση των γαμήλιων τελετών τους, με πρώτη επιλογή τη Σαντορίνη.
Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ), οι Κινέζοι τουρίστες το 2013 ξόδεψαν τα περισσότερα χρήματα στα ταξίδια τους στο εξωτερικό από οποιουσδήποτε άλλους. Ειδικότερα, δαπάνησαν 129 δισ. δολ. (αύξηση 26% σε σχέση με το 2012) έναντι 86 δισ. (αύξηση 3%) που ξόδεψαν οι Αμερικανοί και οι Γερμανοί (αύξηση 2%), 53 δισ. (+25%) οι Βρετανοί και οι Ρώσοι (αύξηση 4%). Κατά τον ΠΟΤ οι Κινέζοι που ταξιδεύουν στο εξωτερικό θα ξεπεράσουν έως το 2020 τα 200 εκατ.
Όμως, οι Κινέζοι ταξιδιώτες αποτελούν «μήλον της Εριδος» για τους προορισμούς για έναν ακόμη λόγο: ξοδεύουν πολλά χρήματα για αγορές. Σε πρόσφατη έρευνα που επικαλείται ο ΠΟΤ το 68% των ερωτηθέντων Κινέζων που κάνουν ταξίδια στο εξωτερικό δήλωσαν ότι ξοδεύουν από 21% – 50% του συνολικού προϋπολογισμού τους σε αγορές. Παράλληλα, μελέτη της TUI που επικαλείται ο ΠΟΤ αναφέρει ότι το 2015 οι Κινέζοι μπορεί να αγοράζουν 1 στα 5 προϊόντα πολυτελείας στον κόσμο. Αλλη μία έρευνα για την κινεζική αγορά που πραγματοποίησε η Tripadvisor με την The Boston Consulting Group δείχνει ότι οι Κινέζοι εκτιμούν τα καταλύματα που τους παρέχουν Wi-Fi, κινεζικά τηλεοπτικά κανάλια και φαγητά, δωρεάν εμφιαλωμένο νερό, καθώς και τη δυνατότητα να πληρώνουν με τη δημοφιλή γι’ αυτούς πιστωτική κάρτα China Union Pay.
Πηγή: Καθημερινή της Κυριακής