Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ταινία: «O κύκλος των χαμένων ποιητών»
Έχετε δει την ταινία «O Κύκλος των χαμένων ποιητών» με πρωταγωνιστή τον Ρόμπιν Γουίλιαμς ο οποίος υποδύεται έναν αντισυμβατικό καθηγητή Λογοτεχνίας (Τζον Κίτινγκ) σε ένα εντελώς συντηρητικό σχολείο;
Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός
Ο Κίτινγκ λοιπόν μαθαίνει στα παιδιά ότι η ποίηση δεν υπάρχει μόνο στα βιβλία αλλά και στη ζωή χρησιμοποιώντας εκφράσεις όπως «αδράξτε τη μέρα» αλλά τελικά το πληρώνει με την απόλυσή του από το σχολείο. Θυμάστε τι συμβαίνει στην τελευταία απίστευτη σκηνή που ο Κίτινγκ μπαίνει μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας για να αποχαιρετίσει τους μαθητές του; Ένας ένας οι μαθητές σηκώνονται με γενναιότητα όρθιοι πάνω στο θρανίο τους και αναφωνούν το περίφημο σύνθημα “O captain! My captain!” απευθυνόμενοι στον καθηγητή Κίτινγκ θέλοντας να τον ευχαριστήσουν με αυτό τον τρόπο για την φωτιά που άναψε στο μυαλό τους που ουσιαστικά τους άλλαξε την ζωή για πάντα. Δεν ξέρω τώρα αν θυμάστε ότι υπήρχαν και κάποιοι λίγοι μαθητές που δεν σηκώθηκαν όρθιοι πάνω στο θρανίο τους; Ε λοιπόν ένας από αυτούς, που μάλλον θεώρησε σωστή την απόλυση του καθηγητή του και που ήταν ανέκαθεν ο αγαπημένος μαθητής της Διεύθυνσης του σχολείου, μη μου πείτε ότι δεν θα μπορούσε κάλλιστα να είναι και ο Κυριάκος Μητσοτάκης;
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας στην ταινία: «Φωνάζει ο κλέφτης»
Ας περάσουμε τώρα σε μια άλλη ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη με τίτλο: «Φωνάζει ο κλέφτης». Είναι η ιστορία του φτωχού πλην τίμιου λογιστή Τίμου (Ντίνος Ηλιόπουλος) ο οποίος κερδίζει την εμπιστοσύνη του Διευθυντή (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) μιας μεγάλης εταιρίας την οποία κατακλέβουν με το κόλπο των διπλών βιβλίων η σύζυγος του Διευθυντή (Ρένα Βλαχοπούλου) μαζί με τον αδελφό της (Αντρέας Ντούζος). Ο Διευθυντής αναθέτει στον Τίμο να κάνει λογιστικό έλεγχο στα βιβλία όπου εκείνος φυσικά ανακαλύπτει την κομπίνα και μπουκάρει στο σπίτι του Διευθυντή φωνάζοντας : «κάτω οι κλέφτες , κάτω οι λωποδύτες». Φυσικά οι κλέφτες αρνούνται οποιαδήποτε ενοχή κατηγορώντας τον Τίμο ότι είναι βαλτός από ανθρώπους που θέλουν να βλάψουν την εταιρία. Δικαιωματικά ο ρόλος του Τίμου πηγαίνει στο Δημήτρη Κουτσούμπα.
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου στην ταινία: «Αχ, αυτή η γυναίκα μου»
Ας περάσουμε τώρα σε μια άλλη ελληνική ταινία: «Αχ! Αυτή η γυναίκα μου» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Στην υπόθεση του έργου η Νίνα (Βουγιουκλάκη) τσακώνεται στο δρόμο εντελώς τυχαία με τον Διευθυντή του άντρα της (Παπαμιχαήλ) τον οποίον έχουν καλέσει να έρθει στο σπίτι για φαγητό με σκοπό να τον καλοπιάσουν ώστε ο άντρας να πάρει προαγωγή. Μόλις η Νίνα βλέπει ποιος είναι ο Διευθυντής (Μιχαλόπουλο) αποφασίζει να αλλάξει ρόλους με την υπηρέτριά της. Έτσι τώρα η υπηρέτρια εμφανίζεται ως η σύζυγος και η σύζυγος κάνει την υπηρέτρια. Ο Διευθυντής ενώ στην αρχή ζητάει την παραδειγματική τιμωρία της Νίνας για την ανάγωγη συμπεριφορά της μετά θέλγεται από τα κάλλη της και όχι μόνο την συγχωρεί αλλά την πλευρίζει και ερωτικά. Εδώ είναι που εμφανίζεται και η Σαπφώ Νοταρά που υποδύεται την γραμματέα του Διευθυντή η οποία προσπαθεί να διακόπτει τις περιπτύξεις του Διευθυντή με την Νίνα. Οι ατάκες «θα μπουκάρω μέσα», «μπουρλότο» και «εδώ μέσα γίνονται Σόδομα και Γόμορρα» είναι χαρακτηριστικές. Μην μου πείτε ότι τον ρόλο της αυστηρής και σεμνότυφης Νοταρά που θέλοντας να προλάβει την παρεκτροπή, παρεκτρέπεται η ίδια δεν θα μπορούσε άνετα να τον παίξει η Ζωή Κωνσταντοπούλου;
Ο Πάνος Καμμένος στην ταινία: «Μπακαλόγατος»
Και ποιος δεν έχει δει την ταινία «Της Κακομοίρας» γνωστή και ως «Μπακαλόγατος»; Η υπόθεση είναι η εξής: Ο Παντελής (Κώστας Δούκας) είναι παντοπώλης και ο Ζήκος (Κώστας Χατζηχρήστος) είναι βοηθός του. Αμφότεροι ονειρεύονται να παντρευτούν δύο νέες και όμορφες κοπέλες μόνο που εκείνες τους κοροϊδεύουν και στο τέλος κλέβονται με άλλους άντρες. Στο τέλος λοιπόν ο Παντελής και ο Ζήκος θα συνειδητοποιήσουν ότι θα μείνουν μόνοι τους οι δυο τους να φαγώνονται. Ο Ζήκος είναι ο τύπος που δήθεν δεν μασάει. Χαρακτηριστική είναι η σκηνή που απειλεί τον αντίζηλό του Νίκο Ρίζο(και οι δυο θέλουν την ίδια κοπέλα. Λέει ο Ζήκος: «Βαστάτε Τούρκοι τα άλογα, θα σκοτωθούμε, μαλώνεις ρε»; ενώ οι γύρω προσπαθούν να τον συγκρατήσουν αλλά μόλις ο Ρίζος λέει «ναι μαλώνω» ο Ζήκος μασάει και απαντάει: «μάλωσε μονάχο σου, δεν μαλώνω εγώ, του την έσκασα, τον ξεφτίλισα». Ποιός αρχηγός πολιτικού κόμματος είναι φτυστός με τον Ζήκο; Μα φυσικά ο Πάνος Καμμένος.
Η Φώφη Γεννηματά στην ταινία: «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια»
Την άλλη ταινία του Αλέκου Σακελλάριου «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια» τη θυμάστε; Η πρωταγωνίστρια Λίζα (Αλίκη Βουγιουκλάκη) με σπουδές στο εξωτερικό ανήκουσα εις την αστική τάξη και κόρη εργοστασιάρχη (Λάμπρου Κωνσταντάρα) ενώ καταφθάνει για να αναλάβει το εργοστάσιο του πατέρας της υποστηρίζει τους εργάτες και τους προτρέπει να αποφασίσουν απεργία. Στο τέλος βέβαια της ταινίας παντρεύεται έναν εργάτη του εργοστασίου (Δημήτρη Παπαμιχαήλ) ο οποίος τώρα από εργάτης γίνεται εργοστασιάρχης. Μεγάλο μπέρδεμα τάξεων έχω να πω. Ο ρόλος της Λίζας, αυτής της αστής σοσιαλίστριας της ατρόμητης που πάει ενάντια στον πατέρας της αλλά που τρομοκρατείται ακόμα και από ένα μικρό ποντικάκι( αξέχαστη η σκηνή με τον Παπαμιχαήλ στο κρατητήριο) σε ποιόν άλλον θα ταίριαζε καλύτερα αν όχι στη Φώφη Γεννηματά;
Ο Αλέξης Τσίπρας στην ταινία: «Βασικά καλησπέρα σας»
Στην ταινία «Βασικά καλησπέρα σας» του 1982 ο Στάθης ( Στάθης Ψάλτης) έχει πειρατικό ραδιοφωνικό σταθμό από τον οποίο στέλνει καθημερινά ζωντανά ερωτικά μηνύματα στην Κούλα (Καίτη Φίνου) με την οποία είναι καρδιοχτυπημένος. Την Κούλα όμως πολιορκεί και ο πολλά βαρύς και ασήκωτος Κυριάκος (Γιάννης Μποσταντζόγλου) ο οποίος παρακολουθεί τον Στάθη και τον καρπαζώνει κάθε φορά που Στάθης ξεμοναχιάζει την Κούλα. Απαρηγόρητος ο Στάθης στην ραδιοφωνική εκπομπή του ανάμεσα από τις διαφημίσεις αναφωνεί ζωντανά με λυγμούς «Κούλα μ’ ακούς; Πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος!». Ο ρόλος του Στάθη χωρίς αμφισβήτηση ταιριάζει στον Αλέξη Τσίπρα.
Ο Βασίλης Λεβέντης στην ταινία: «Ο κατατρεγμένος»
Στην ταινία «ο κατατρεγμένος» του 1966 ο φτωχός πλην τίμιος Μάνος (Νίκος Ξανθόπουλος) αμφισβητείται έντονα από το αφεντικό του Λάμπρο Σαριόγλου (Μάνο Κατράκη) στο εργοστάσιο που δουλεύει. Έρχεται όμως το πλήρωμα του χρόνου όπου η αξία του Μάνου αναγνωρίζεται αφού σώζει το εργοστάσιο από μια μεγάλη οικονομική καταστροφή με τον Σαριόγλου να του οργανώνει ολόκληρη γιορτή για να τον τιμήσει, ανακηρύσσοντάς τον ως το σύμβολο της αρετής και της λεβεντιάς ολόκληρου του εργαζόμενου λαού και δίνοντάς του προαγωγή στο αξίωμα του τεχνικού προϊστάμενου του εργοστασίου αφού επί πολλά χρόνια ο Μάνος παρακολουθούσε νυχτερινά μαθήματα για να πάρει το πτυχίο του μηχανικού. Ο Μάνος αποδέχεται τις τιμές φανερά συγκινημένος και με δάκρυα στα μάτια με την κλασσική ατάκα: «ότι έκανα δεν το έκανα τόσο για μένα αλλά για την φουκαριάρα τη μάνα μου». Δικαιωματικά ο ρόλος του μόνιμα συγκινημένου με τον εαυτό του παιδιού του λαού Μάνου ταιριάζει στο Βασίλη Λεβέντη, δεν νομίζετε;
Ο Γιάνης Βαρουφάκης στην ταινία: «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα»
Στην ταινία «Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα» του 1965 η υπόθεση έχει ως εξής: Ο Αντώνης Κοκοβίκος (Γιώργος Κωνσταντίνου) ανώτερος υπάλληλος υπουργείου, συζεί εδώ και 10 χρόνια σε ένα παλιό φτωχικό σπίτι, με την κυρία Ελένη (Μάρω Κοντού), μία υπομονετική γυναίκα που τον υπηρετεί φροντίζοντας για όλες τις ανάγκες του. Ο Αντώνης, βολεμένος σε αυτή την κατάσταση, αρνείται πεισματικά να την παντρευτεί και όταν μετά από πίεση των φίλων του το κάνει, θα βρει απέναντί του μια διαφορετική κυρία Ελένη. Χαρακτηριστικός είναι ο διάλογος μετά το γάμο:
-Αντωνάκης: αυτό που σου λέω εγώ κυρία Ελένη.
-Ελένη: αυτό που σου λέω εγώ Αντωνάκη.
-Αντωνάκης: σύνελθε Ελένη.
-Ελένη: σύνελθε εσύ Αντωνάκη.
-Αντωνάκης: πρόσεχε, γιατί εγώ είμαι παλάβρας. Δε λογαριάζω τίποτα, παίρνω αυτή τη στιγμή το καπελάκι μου και φεύγω.
-Ελένη: άκουσε να δεις Αντωνάκη μου. Δέκα χρόνια μ’ έπρηξες “παίρνω το καπελάκι μου και φεύγω” και “παίρνω το καπελάκι μου και φεύγω”. Ε, λοιπόν πάρε το καπελάκι σου κι ώρα καλή στην πρύμνη σου κι αγέρα στα πανιά σου. (του φοράει το καπέλο στο κεφάλι)
-Αντωνάκης: αααα αυτό ήταν, με καπέλωσε. Φεύγωωω, φεύγωωω….
Τον ρόλο του Αντωνάκη θα μπορούσε να τον στηρίξει με επιτυχία ο Γιάνης Βαρουφάκης αφού ήταν αυτός που μετά από πίεση προσχώρησε στο ΣΥΡΙΖΑ, όμως τον Ιούλιο του 2015( λίγο μετά το δημοψήφισμα) «πήρε το καπελάκι του» και έφυγε γιατί ένιωσε καπελωμένος.
Τέλος, ο Σταύρος Θεοδωράκης στην ταινία……….
Λυπούμαστε, αλλά όσο και αν βασανίσαμε το μυαλό μας δεν βρήκαμε ταινία στην οποία θα μπορούσε να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο ο Σταύρος Θεοδωράκης, ό, τι και αν σημαίνει αυτό. Όμως ο Σταύρος Θεοδωράκης θα δεχόταν με μεγάλη χαρά να παίξει από ένα ρόλο κομπάρσου σε κάθε μία από τις προηγούμενες ταινίες με την προϋπόθεση ο εκάστοτε πρωταγωνιστής της ταινίας να του αναγνώριζε ότι ο ρόλος του παρότι μικρός είναι κομβικός και εντελώς διαφορετικός από όλων των άλλων. Ότι κάνει τη διαφορά δηλαδή.