Ναι, εξαιρέσεις φυσικά υπάρχουν -και εάν τις έχετε βρει, καλά θα κάνετε να τις κρατήσετε. Όμως, εάν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, αρκεί μόνο να δούμε πώς συνεχίζουν να μεγαλώνουν τα αγόρια και τα κορίτσια στην Ελλάδα, και όχι μόνο. Τα πρώτα για να γίνουν οι κουβαλητές του σπιτιού που θα γυρίσουν σπίτι απαιτώντας ένα ζεστό παστίτσιο, και τα δεύτερα για να γίνουν οι υπεράνθρωποι που ακόμη και εάν «αναγκαστούν» να δουλέψουν – λόγω κρίσης βέβαια, όχι για καριέρα- θα πρέπει παράλληλα να έχουν το σπίτι καθαρό, τα παιδιά φροντισμένα και -φυσικά- το παστίτσιο ζεστό.
Αυτό ζήτημα θίγει μία νέα διαφήμιση του Ariel η οποία έχει προκαλέσει αίσθηση.
Στην αρχική σκηνή βλέπουμε μία γυναίκα που μπαίνει στο σπίτι γυρνώντας από τη δουλειά, φορτωμένη με τις σακούλες από το σούπερ μάρκετ, ενώ μιλάει στο τηλέφωνο με κάποιον συνάδελφο. Αμέσως αρχίζει να ετοιμάζει φαγητό για την οικογένειά της και να ασχολείται με τις δουλειές του σπιτιού. Ενώ τα κάνει όλα αυτά, ο ηλικιωμένος πατέρας της παίζει με τον γιο της και ο σύζυγός της βλέπει τηλεόραση.
Στη συνέχεια δίνει στον πατέρα της το εισιτήριο της επιστροφής για το σπίτι του. Αυτός όμως πριν φύγει, της γράφει ένα γράμμα:
«Κοριτσάκι μου,
συνήθιζες να παίζεις την νοικοκυρά. Τώρα κουμαντάρεις το δικό στου σπίτι και τη δουλειά σου. Είμαι τόσο περήφανος για σένα. Και σου ζητάω συγγνώμη. Ποτέ δεν σου είπα ότι δεν είναι μόνο δίκη σου δουλειά, αλλά και του άντρα σου. Και πώς θα μπορούσα να στο πω, όταν ούτε εγώ βοήθησα την μαμά σου; Και αυτό που είδες, αυτό έμαθες.
Ο άνδρας σου πρέπει να έμαθε το ίδιο από τον μπαμπά του. Ζητάω συγγνώμη εκ μέρους του μπαμπά του. Ζητάω συγγνώμη εκ μέρους κάθε μπαμπά που έθεσε το λάθος παράδειγμα. Αλλά δεν είναι ποτέ αργά να αλλάξεις.
Θα κάνω συνειδητή προσπάθεια να βοηθήσω τη μαμά σου με τις δουλειές τους σπιτιού. Ίσως να μην γίνω ο βασιλιάς της κουζίνας, αλλά μπορώ τουλάχιστον να βοηθήσω.»
Το βίντεο τελειώνει με την ερώτηση:
«Γιατί είναι το πλύσιμο των ρούχων μόνο η δουλειά μιας μητέρας; Οι μπαμπάδες #ShareTheLoad (#ΜοιράζονταιΤοΦορτίο)»
Μία ερώτηση εύλογη, έχουμε να πούμε. Γιατί οι δουλειές του σπιτιού να αφορούν μόνο εμάς;
Η διαφήμιση έχει βραβευθεί για τη δημιουργικότητα της, ενώ η COO του Facebook, Σέριλ Σάντμπεργκ την μοιράστηκε στον δικό της «τοίχο» αποκαλώντας την «ένα από τα πιο δυνατά βίντεο που έχω δει… δείχνει πώς τα στερεότυπα μας πληγώνουν όλους και πως περνούν από γενιά σε γενιά.»
This is one of the most powerful videos I have ever seen – showing how stereotypes hurt all of us and are passed from generation to generation. When little girls and boys play house they model their parents’ behavior; this doesn’t just impact their childhood games, it shapes their long-term dreams.In this #SharetheLoad campaign, Ariel India, P&G, and BBDO Worldwide show how fathers and husbands can take small steps (like doing laundry) to create more equal homes. They won a #GlassLion at the 2015 Cannes Lions International Festival of Creativity for earlier work on this campaign. The real win is the way they are changing stereotypes and showing that a more equal world would be a better world for all of us. Dads, #ShareTheLoad and #LeanInTogether for equality. Thank you Andrew Robertson, Marc Pritchard, Sonali Dhawan,Vidya Murthy, Sharat Verma, Shailesh Jejurikar, Josy Paul, and Mohammed Ismail.
Δημοσιεύτηκε από Sheryl Sandberg στις Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2016