Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ παρουσίασε το πρώτο διαφημιστικό σποτ για το Meta, μεταφέροντας και το βασικό μήνυμα της καμπάνιας που θα ακολουθήσει.
«Θα σπάσουμε πλάκα» έγραψε για το Meta ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ παρουσιάζοντας το σποτ διάρκειας ενός λεπτού που προσπαθεί να μεταφέρει την Meta-εμπειρία που υπόσχεται ο δημιουργός του.
Στο σποτ πρωταγωνιστεί μια παρέα νεαρών η οποία επισκέπτεται μια πινακοθήκη. Κάποια στιγμή η παρέα σταματά μπροστά σε έναν πίνακα με ζώα της άγριας φύσης τα οποία, ξαφνικά, «ζωντανεύουν» και δημιουργούν μια εμπειρία metaverse για τους νεαρούς.
Κορονοϊός – νέα μέτρα: Πώς θα μπαίνουν τα παιδιά στα καταστήματα – Τι ισχύει με τα τεστ
Κορονοϊός: Σημαντική ανακάλυψη- Γονίδιο φαίνεται πως διπλασιάζει τον κίνδυνο θανάτου
Πότε έρχεται στην Ελλάδα το χάπι για τον κορονοϊό
To metaverse που ποθεί και περιγράφει ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανήκει τόσο στην επιστημονική φαντασία όσο και σε μία πραγματικότητα που παίρνει σάρκα και οστά πολύ πολύ αργά, παρά τις επικρίσεις και τις ανησυχίες. Ωστόσο, ο τεχνολογικός δρόμος που έχει μπροστά του είναι ακόμη μακρύς.
«Θα υπάρξουν νέοι τρόποι διαδραστικότητας με συσκευές που θα είναι πολύ πιο φυσικές από το άγγιγμα του πληκτρολογίου ή το πάτημα ενός κουμπιού. Θα κάνετε κινήσεις ή θα προφέρετε λέξεις. Θα αρκεί ακόμη και να σκεφτείτε μία ενέργεια για να υλοποιηθεί», ανήγγειλε ενθουσιασμένος ο ιδρυτής του κολοσσού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ο δισεκατομμυριούχος ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του θα ονομάζεται πλέον Meta , από την ελληνική λέξη «μετά», αλλά όπως το metaverse, ή meta-universe, αυτός ο παράλληλος κόσμος αντιπροσωπεύει γι’ αυτόν το μέλλον του Ιντερνετ.
Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ο καλιφορνέζικος όμιλος επιδιώκει να αποσπάσει την προσοχή από την σειρά των κατηγοριών που τον βαρύνουν, που ξεκινούν από την παραπληροφόρηση και φθάνουν μέχρι την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην online διαφημιστική αγορά. Αλλά πέραν της στρατηγικής πολιτικής, το metaverse αφορά συσκευές και τρόπους ζωής που χρησιμοποιούνται ήδη από μία μειονότητα, όπως είναι τα αυτόνομα αυτοκίνητα.
Από την παρουσίαση εδώ και έναν χρόνο της κάσκας εικονικής πραγματικότητας Quest 2, της εταιρείας Oculus (που εξαγοράστηκε από την Facebook το 2014), περί το 1,87 εκατομμύριο συσκευές έχουν πωληθεί σε ολόκληρο τον κόσμο, σύμφωνα με τους ερευνητές του Statista.
Στο στάδιο αυτό, χρησιμεύουν κυρίως στην συμμετοχή σε παιγνίδια εικονικής πραγματικότητας με χειριστήρια κονσόλας, για παράδειγμα για μία παρτίδα τένις.
Η Facebook έχει επίσης αρχίσει να αναπτύσσει περιβάλλοντα όπως τα «workrooms», όπου οι συμμετέχοντες εμφανίζονται γύρω από ένα στρογγυλό τραπέζι υπό μορφήν προσωποποιημένων avatar, που μοιάζουν με πρόσωπα των κινουμένων σχεδίων.
Βρισκόμαστε ακόμη αρκετά μακριά από το δυστοπικό μυθιστόρημα «Ready Player One» του Ernest Cline, όπου μεγάλο μέρος της ανθρωπότητας αποδρά από έναν κόσμο σε κρίση προς ένα παγκόσμιο σύστημα εικονικής πραγματικότητας, μέσω γυαλιών εικονικής πραγματικότητας και απτικών γαντιών και ρούχων.
«Αλλά από σήμερα και μέχρι 5 ή 10 χρόνια, πολλές από τις τεχνολογίες αυτές θα είναι καθημερινότητα», διαβεβαίωσε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ κατά την διάρκεια της ανακοίνωσης του rebranding της Facebook από ένα εικονικό σπίτι μέσα σε ένα παραδεισένιο περιβάλλον παρουσιάζοντας τα αναγκαία «υλικά» για την οικοδόμηση αυτού του παράλληλου σύμπαντος.
Ο εξοπλισμός, κάσκες ή γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, όχι μόνο θα προβάλλουν εικόνες εξαιρετικά υψηλής ευκρίνειας σε γωνία 360°, αλλά θα είναι επίσης ικανός, μέσω υποδοχέων, να αναπαράγει την εξωτερική εμφάνιση ενός ανθρώπου, από την φακίδα στο δέρμα του μέχρι τις εκφράσεις του προσώπου του, με πολύ ρεαλιστικό τρόπο και σε ρεαλιστικό χρόνο.
Κοίταξέ με στα μάτια
Η Facebook αναπτύσσει κάσκες διαφορετικές από εκείνες της Oculus, που βαφτίστηκαν Cambria, και υπόσχονται ότι θα είναι πιο βολικές για να φοριούνται για περισσότερο χρόνο και επίσης να εγγυώνται μεγαλύτερες επιδόσεις.
«Τα avatar μπορούν φυσικά να κοιταχτούν στα μάτια», θριαμβολογεί η Άντζελα Τσανγκ, διευθύντρια των συσκευών εικονικής πραγματικότητας της Meta. «Συνδυάζουμε μία σειρά υποδοχέων με αλγόριθμους αναπαραγωγής του φυσικού κόσμου με το βάθος και την προοπτική του», εξηγεί.
Για να τύχει μαζικής χρήσης, το metaverse θα έχει επίσης ανάγκη από ένα ανοικτό σύστημα εκμετάλλευσης, όπου οι χρήστες θα μπορούν εύκολα να πληρώσουν τα εικονικά αντικείμενα και να τα μεταφέρουν από τον ένα κόσμο στον άλλο.
Ο ιντερνετικός κολοσσός θα υποστηρίξει την εμφάνιση ενός οικοσυστήματος εταιρειών που θα δημιουργήσουν προγράμματα γι’ αυτό το «νέο Ιντερνετ».
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ θεωρεί ότι σε δέκα χρόνια το metaverse θα μπορεί να έχει φθάσει το «ένα δισεκατομμύριο χρήστες, εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια ψηφιακού εμπορίου και εκατομμύρια θέσεις εργασίας για creators και developers».
Θα χρειαστεί άρα μέσα προστασίας των συναλλαγών και των άυλων δημιουργημάτων. Η αποκεντρωμένη τεχνολογία του blockchain, που επέτρεψε την ανάπτυξη των κρυπτονομισμάτων μπορεί να συμβάλει στο εγχείρημα.
«Προτεραιότητά μας θα είναι το metaverse, όχι το Facebook», είπε ο Ζούκερμπεργκ.«Αυτό σημαίνει ότι κάποια στιγμή δεν θα έχετε ανάγκη να χρησιμοποιείτε το Facebook για να έχετε πρόσβαση στις άλλες μας υπηρεσίες».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ