O έξτρα φόρος, που θα έχει τεράστιες συνέπειες στην ενημέρωση, ο διάλογος που δεν έγινε και οι αντιδράσεις. Γιατί το “Μαύρο στο Ίντερνετ” είναι τελικά υπόθεση όλων μας

Η συνηθισμένη “ασθένεια” των κυβερνήσεων, να ανακαλύπτουν οριζόντιους φόρους, όποτε ψάχνουν απεγνωσμένα χρήματα για τα άδεια κρατικά ταμεία, χτύπησε και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Η πρόθεση της κυβέρνησης να φορολογήσει τις online διαφημίσεις, είναι ενδεικτική της άγνοιας του οικονομικού επιτελείου για το τι συμβαίνει τώρα στη διαδικτυακή αγορά, αλλά και τι πρόκειται να συμβεί, σε περίπτωση που επιβληθεί αυτός ο φόρος.

Έρχεται μάλιστα χωρίς καμία διαβούλευση, υπονομεύοντας την προσπάθεια του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά, για διάλογο, ώστε να μπει μια τάξη σε μια απορρυθμισμένη αγορά.

Οι αντιδράσεις είναι πολλές και δικαιολογημένες και

Από το σύνολο της διαφημιστικής δαπάνης στο internet στην Ελλάδα, το 80% καταλήγει σε πολυεθνικές διαδικτυακές επιχειρήσεις και μόνο το 20% καταλήγει σε ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα την Ελλάδα.

Αυτό σημαίνει ότι, όπως έχουν τα μέχρι στιγμής δεδομένα, οι πολυεθνικές διαδικτυακές επιχειρήσεις, όπως η Google και το Facebook, έχουν τη δυνατότητα να μην φορολογούνται για τα έσοδα τους από τη διαφήμιση στη χώρα προέλευσης ή προβολής της, δηλαδή στην Ελλάδα, αλλά σε χώρες με μικρότερη φορολογία, όπως η Ιρλανδία.

Και η κυβέρνηση τι κάνει; Αντί να κυνηγήσει εκείνους που απορροφούν το 80% της δαπάνης, πάει στο 20% των ελληνικών ιστοσελίδων που ήδη φορολογείται κανονικά και επιβάλλει έξτρα φόρο στις διαφημίσεις τους με αποτέλεσμα να έχουν την αντίστοιχη απώλεια εσόδων!

“Και δηλαδή οι μικρές και μεγάλες ελληνικές ιστοσελίδες δεν πρέπει να φορολογούνται;” θα αναρωτηθεί και σωστά ο Έλληνας φορολογούμενος.

Οι μικρές και μεγάλες ελληνικές ιστοσελίδες φορολογούνται ήδη. Ο έξτρα φόρος των διαφημίσεων, σε μια απορρυθμισμένη αγορά, θα τις οδηγήσει στο “λουκέτο” και θα οδηγήσει σε ολιγοπωλιακές καταστάσεις, που βολεύουν αυτούς που ήδη δεν πληρώνουν κανένα φόρο στο ελληνικό κράτος.

Σε αυτό πρέπει να υπάρξει διαφάνεια, ενημέρωση και διάλογος και αυτός είναι ο στόχος της πρωτοβουλίας

Να γίνει ο διάλογος που δεν έγινε, πριν η κυβέρνηση ανακαλύψει ξαφνικά τον φόρο 20% επί τον Online διαφημίσεων.

Να ενημερωθούν οι πολίτες και οι επαγγελματίες για το τι σημαίνει αυτός ο φόρος και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις.

για τον συγκεκριμένο φόρο και τα αποτελέσματα που μπορεί να έχει στη λειτουργία των ιστοσελίδων τους.

Σε δύσκολες εποχές, ο καθένας πρέπει να συμβάλλει ανάλογα με τις δυνατότητές του για το κοινό καλό και όχι να εξοντώνεται με λογικές “αποφασίζουμε και διατάζουμε” και με φοροεισπρακτικά μέτρα, χωρίς κανέναν διάλογο. Αυτό τον διάλογο θέλει να ενισχύσει το , εφόσον η κυβέρνηση φαίνεται ότι σχεδιάζει, χωρίς λογική και χωρίς διάθεση να μιλήσει με αυτούς που γνωρίζουν το αντικείμενο και ζουν από αυτό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025