Οι περισσότεροι έχουν εντάξει στις καθημερινές τους συνήθειες τουλάχιστον έναν έλεγχο του προφίλ τους στο Facebook. Ένα μεγάλο ποσοστό μάλιστα «τσεκάρει» τι συμβαίνει στο κοινωνικό δίκτυο λίγο πριν κοιμηθεί…
Μελέτη που έγινε στη Βρετανία επιχειρεί να αποκαλύψει πόσες ώρες ξοδεύει ένας άνθρωπος κατά μέσο όρο στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο και το αποτέλεσμα σίγουρα εκπλήσσει.
Σύμφωνα με την έρευνα, ξοδεύουμε περίπου 21 ώρες «σερφάροντας» στο διαδίκτυο κάθε εβδομάδα με το λιγότερο 6 απ’ αυτές να είναι αποκλειστικά και μόνο στο Facebook. Οι ειδικοί λένε ότι λόγω ενός φόβου του τι θα κάνουν οι φίλοι και οι συνεργάτες, οι χρήστες τείνουν να ελέγχουν τις ανανεώσεις και τα νέα στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο.
Σε μια χώρα όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, στο οποίο διενεργήθηκε η έρευνα, οι χρήστες του Facebook δαπάνησαν 850 εκατομμύρια ώρες τον περασμένο Μάρτιο, χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες του. Οι 32 εκατομμύρια χρήστες στη συγκεκριμένη χώρα ξοδεύουν κατά μέσο όρο 26,5 ώρες σερφάροντας στο κοινωνικό δίκτυο κάθε μήνα.
Η Zoe Cairns η οποία έχει ιδρύσει το ZC Social Media, δήλωσε σχετικά με την έρευνα: «Ξοδεύουμε πολλές ώρες σερφάροντας στο κοινωνικό δίκτυο και βλέποντας τι συμβαίνει στους φίλους μας και στα μέλη της οικογένειάς μας. Ο έλεγχος των smartphone έχει γίνει μια τακτική συνήθεια πολλών ανθρώπων και συγκεκριμένα για πολλούς είναι το πρώτο πράγμα που κάνουν όταν ξυπνούν και το τελευταίο πράγμα που κοιτάζουν πριν κοιμηθούν. Οι άνθρωποι αισθάνονται σαν να έχουν χάσει κάτι σημαντικό όταν αφήνουν το τηλέφωνό τους στο σπίτι και δεν είναι σε θέση να ελέγξουν κάτι σε απευθείας σύνδεση είτε αυτό είναι ειδήσεις, είτε τι κάνουν οι φίλοι τους που είναι στο κοινωνικό δίκτυο».
«Ο έλεγχος του τηλεφώνου μας είναι μια νέα συνήθεια ζωής. Έχουμε ένα φόβο να αποσυνδεθούμε και να χάσουμε ό,τι συμβαίνει», προσθέτει η Cairns. Εκτός βέβαια από τις ώρες που ξοδεύουν στο Facebook, οι χρήστες περνούν πολλές ώρες και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα άρα ο χρόνος που ξοδεύουν στο διαδίκτυο αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Επιπλέον σύμφωνα με την έρευνα, όσοι μπαίνουν στα κοινωνικά δίκτυα μέσω κινητών και tablets, ξοδεύουν περισσότερο χρόνο απ’ ό,τι οι χρήστες των επιτραπέζιων ή φορητών υπολογιστών.