Πόσο ισχυρό και δημοφιλές brand name έχετε; Πόσο δημοφιλές είναι το προφίλ σας…
στο Facebook ή στο Twitter ,πόσα views έχουν τα βίντεο σας στο youtube και πόση δημοτικότητά έχει η δικιά σας ιστοσελίδα;
Έχετε μουσικό συγκρότημα; Είστε καλλιτέχνης; Αθλητής; Διάσημος; Ανήκετε στον κόσμο του θεάματος, του αθλητισμού, των επιχειρήσεων, ή της πολιτικής; Ποιος είναι ο πιο γρήγορος δρόμος για την επιτυχία; Ποιο το μυστικό ώστε να αυξηθεί γρήγορα η δημοτικότητά σας; Γεγονός είναι, ότι οι άνθρωποι κρίνουν τη δημοτικότητά σας και μπαίνουν στον πειρασμό να έρθουν στη σελίδα σας από διάφορες πηγές να ακούσουν τη μουσική σας, ή να ασχοληθούν μαζί σας, μόνο αν δουν ότι αρέσει σε πολλούς άλλους.
Όσα likes καταφέρει να συγκεντρώσει κάποιος στο προφίλ του στο Facebook, τόσο πιο δημοφιλής και αξιόπιστος γίνεται στους χρήστες, ενώ περισσότερο διάσημος θεωρείσαι αν έχεις όλο και περισσότερους followers να επιδείξεις στο λογαριασμό σου στο Twitter. Οι υψηλοί αριθμοί των likes και των followers δημιουργούν φαινόμενα μίμησης και εντυπώσεις στον κόσμο των social media, σύμφωνα με έρευνες, με βάση αυτόν τον αριθμό.
Γεγονός είναι πως στον κόσμο του αθλητισμού του θεάματος, των επιχειρήσεων και της πολιτικής,τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν σημαντικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο θα προβληθεί η εικόνα μιας εταιρείας, ενός ατόμου, ή ενός προϊόντος και επειδή τα χιλιάδες like, όπως επίσης και οι χιλιάδες followers, απαιτούν χρόνια για να αποκτηθούν, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ακολουθούν τη γρήγορη και εύκολη λογική των «click farms».
‘’Click farms’’ ονομάζονται ομάδες ανθρώπων σε χώρες υπό ανάπτυξη, όπου πληρώνονται κατά μέσο όρο 1$ για κάθε 1000 like που κάνουν. Διατηρούν εκατομμύρια ψεύτικους λογαριασμούς, εγκατεστημένους σε όλες τις γωνίες του κόσμου. Το Μπανγκλαντές, αποτελεί κοιτίδα των «click farms». Αλλά και στο Πακιστάν, την Ινδία την Αίγυπτο και πολλές ακόμα χώρες που διαθέτουν φτηνό εργατικό δυναμικό συστήνονται εταιρείες που παρέχουν ειδικές υπηρεσίες στα social media.
Ποιο είναι λοιπόν αυτό το shortcut; Μα φυσικά, η αγορά ενός πακέτου με ψεύτικα Facebook like! Είναι ευρέως γνωστό ανάμεσα στους ανθρώπους που ασχολούνται με την πληροφορική ότι υπάρχουν τόσο υπηρεσίες προς πώληση όσο και το κατάλληλο λογισμικό.
Πως όμως αποκτούνται τα ψεύτικα Likes/followers/views.Απάντηση: αποκτούνται με διάφορους τρόπους.
Η λίστα με τις ιστοσελίδες που πουλούν Likes,views,followers είναι ατέλειωτη. Aν απλά ψάξεις στο Google για:
”Buy YouTube views”, ”buy facebook likes” , ”buy twitter followers”,δεκάδες ιστοσελίδες θα εμφανιστούν στα αποτελέσματα αναζήτησης που θα σου υπόσχονται χιλιάδες likes/followers/views σε πολύ χαμηλές τιμές.Το πράμα έχει πολύ ζήτηση.Πως λοιπόν να μην έχει χιλιάδες υπηρεσίες;
Αρκετοί λοιπόν έμαθαν γρήγορα το κόλπο να αυξήσουν την «κοινωνική τους απόδειξη». Με απλά λόγια φαινομενικά να φαίνονται σαν το νέο trend αυτό που αναζητούν οι χρήστες. Το marketing εκσυγχρονίστηκε πλέον.Πολλές μεγάλες εταιρείες σε όλο τον κόσμο αλλά και στη χώρα μας επενδύουν πολλά εκατομμύρια σε αυτό το κομμάτι διαφήμισης το οποίο μετριέται σε δεκάδες χιλιάδες likes στις ιστοσελίδες ή εκατοντάδες χιλιάδες views στο Youtube. Άλλωστε αυτό πλέον ζητάει η αγορά! Τι εννοούν; Μα φυσικά χαμηλότερες τιμές και χαμηλότερη ποιότητα.
Όντως, μπορεί να πετύχει αυτή η τακτική εάν απευθύνεσαι σε μέτριους καταναλωτές, με μέτριες προσδοκίες και χωρίς σοβαρά κριτήρια επιλογής.
Η πιο συνηθισμένη τακτική για το πως θα χτίσετε την πιο επιτυχημένη σελίδα στο Facebook, θα δείτε πως είναι η αγορά ψεύτικων likes και εφόσον θα έχει έναν μεγάλο αριθμό από οπαδούς, η σελίδα σας θα φαίνεται πιο “έμπιστη” στους καινούριους επισκέπτες. Υποσυνείδητα τείνουμε να εμπιστευτούμε παραπάνω μία σελίδα ή υπηρεσία που έχει περισσότερους ακόλουθους, σε σχέση με το να δούμε έναν διψήφιο αριθμό.
Αρκετοί λοιπόν διάσημοι, ή μεγάλες εταιρείες άρχισαν να αγοράζουν κατάλληλες υπηρεσίες και να αυξάνουν τα likes στη σελίδα τους ή τους «followers» στα Κοινωνικά δίκτυα, δείχνοντας μια φαινομενικά εύρωστη εικόνα.
Φυσικά, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και τόσο αθώα όσο δείχνουν.
Αν ένα βίντεο έχει εκατομμύρια views άλλα το engagement είναι χαμηλό, τότε πρέπει να σου μπαίνουν υποψίες για την αυθεντικότητα των views.
Ο αριθμός των Likes και των Followers δεν αποτυπώνουν αποκλειστικά την απήχηση των ΜΜΕ στα Social Media. Ο αριθμός αυτός αποτελεί έναν κρίσιμο δείκτη αλλά όχι τον κυριότερο. Η δημιουργία όσο γίνεται μεγαλύτερων κοινοτήτων, αλλά και η πιστότητα αυτών, στρέφουν πλέον τις προσπάθειες των μεγαλύτερων ομίλων ΜΜΕ διεθνώς, στο engagement, δηλαδή στην ενεργή συμμετοχή των χρηστών που συνθέτουν τις κοινότητες.
Πώς κάνεις την διαφορά στο facebook; Όλοι εκεί βρίσκονται. Ας το εκμεταλλευτούμε!! Αποτελεί συνήθη και διαδεδομένη πρακτική η δημιουργία fan pages εντός του facebook, σελίδων δηλαδή όπως αυτή του eyedoll που εξυπηρετούν αυτόν το σκοπό.
Στις σελίδες αυτές υπάρχει το γνωστό για τους χρήστες του facebook κουμπάκι «Μου Αρέσει» (Like) που καταγράφει σε πόσους αρέσει η σελίδα. Επίσης, τα περισσότερα πλέον ειδησεογραφικά sites και όχι μόνο, έχουν συνδεθεί απ’ ευθείας με το facebook και δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να πατούν το κουμπάκι “Like” μέσα από τις ιστοσελίδες τους.
Στην προσπάθειά τους, πολλοί χρήστες, να κερδίσουν Likes για τις σελίδες τους, καταφεύγουν σε αθέμιτες και ανήθικες πρακτικές, εκμεταλλευόμενοι και κάποια ελαττώματα (flaws) του facebook. Μια συνήθης πρακτική είναι η δημιουργία ψεύτικων προφίλ που προστίθενται ως εικονικοί fans μια σελίδας. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με μια σχετικά πρόσφατη έρευνα του BBC, υπάρχουν 83 εκατομμύρια ψεύτικοι λογαριασμοί. Χρήστες των ιστοσελίδων δηλαδή που δεν είναι αληθινοί. Ο αριθμός των Likes που φαίνεται στις fan pages του facebook αλλά και σε ιστοσελίδες εκτός αυτού, συχνά ενδέχεται να είναι πλασματικός και παραπλανητικός.Το γεγονός αυτό δημιουργεί σοβαρούς προβληματισμούς, για την αξιοπιστία του facebook για όσους επιλέγουν τα “Like” ως κριτήριο αξιολόγησης μιας επιχείρησης.
Πόσοι όμως γνωρίζουν ότι κάθε φορά που πατάνε μου αρέσει (Like) ή κοινοποιούν (Share) διάφορα από σελίδες στο Facebook μπορεί να βοηθάνε ένα απατεώνα να κερδίζει χρήματα; Τα Like και οι κοινοποιήσεις είναι ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό.
Οι σελίδες αυτές με τέτοιες μεθόδους προσέλκυσης συνήθως χρησιμοποιούνται για να προσελκύσουν όσο το δυνατό περισσότερους χρήστες σε άλλες σελίδες, ή για να κερδίσει κάποιος προμήθεια από κάποια διαφήμιση, ή για ψάρεμα προσωπικών πληροφοριών, ή πολύ απλά ένας απατεώνας θα μπορούσε να κερδίσει χρήματα πουλώντας τη σελίδα στο Facebook σε άλλους. Η διαδικασία της προσέλκυσης οπαδών μέσα από ψαρέματα Like είναι γνωστή ως “Like-Farming».
Αξιοποιώντας ένα μεγάλο υπόγειο δίκτυο με ψεύτικα προφίλ και σελίδες, μπορεί κάποιος απατεώνας να βοηθήσει τις σελίδες του, να μαζέψουν εκατοντάδες χιλιάδες οπαδούς. Τα άτομα αυτά χρησιμοποιούν τα ψεύτικα προφίλ για να κάνουν Like και κοινοποιήσεις ώστε να ξεγελάσουν το Facebook πως πρέπει να είναι δημοφιλής. Η αύξηση της αξίας του περιεχομένου, βοηθά να διαρρεύσει σε πραγματικούς χρήστες του Facebook οι οποίοι στη συνέχεια συμβάλλουν στη διάδοση του περιεχομένου περαιτέρω, με τις κοινοποιήσεις και τα Like που εμφανίζονται στους φίλους τους. Τα like και οι κοινοποιήσεις από χρήστες βοηθάνε τέτοιες σελίδες Likewhore να παίρνουν υψηλότερη προτεραιότητα γιατί το Facebook υποθέτει ότι η σελίδα είναι δημοφιλής.
Η πώληση σελίδων στο Facebook για οικονομικό κέρδος και η διαδικασία Like farming είναι σε μεγάλο βαθμό μια άγνωστη πρακτική που πολλοί δεν συνειδητοποιούν ότι συμβαίνει ή δεν γνωρίζουν. Αν οι χρήστες γνώριζαν αυτή την πρακτική, θα ήταν ολοένα και πιο δύσκολο, για τους απατεώνες να ξεγελάσουν τους χρήστες και να τους κάνουν μέλη, και χωρίς μέλη κανείς δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί κανένα.
Το Facebook κάνει εκκαθαρίσεις για να διώξει τους ψεύτικους λογαριασμούς. Το αυτό συμβαίνει στο Twitter και στο LinkedIn. Όπου υπάρχουν ψεύτικοι λογαριασμοί και αποκαλύπτονται, «σφραγίζονται» αυτομάτως.Το Facebook αναφέρει ότι πάντοτε διέθετε μηχανισμούς προστασίας απέναντι σε τέτοιες απειλές, το νέο σύστημα διαμορφώνεται ειδικά ώστε να εντοπίζει και να διαγράφει τα ύποπτα Like. «Ένα Like που δεν προέρχεται από κάποιον που ενδιαφέρεται στα αλήθεια να συνδεθεί με μια Σελίδα, δεν ωφελεί κανένα…», αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση για να συνεχίσει λέγοντας ότι «το Facebook χτίστηκε πάνω στην αρχή της πραγματικής ταυτότητας και θέλουμε η ίδια αυθεντικότητα να επεκταθεί και στις Σελίδες».
Με τον τρόπο αυτό γίνεται άμεσα ευδιάκριτο ακόμη και σε μη χρήστες του facebook σε πόσους αρέσει το περιεχόμενο ενός ιστότοπου.
Να ξέρετε πως άνθρωπος με αληθινό ενδιαφέρον για το υλικό σας, είναι πολυτιμότερος από 1000 “νεκρά” προφίλ, που η μόνη τους χρηστικότητα είναι να δείχνουμε πιο γνωστοί και να καταστρέφουμε την δυνατότητα επικοινωνίας με τους αληθινούς χρήστες. Μικρότερη επίδραση από τους φαν της σελίδας σας, σημαίνει πως όλο και λιγότεροι από τους υπάρχοντες αληθινούς σας φαν, θα βλέπουν το υλικό που ανεβάζετε. Προσοχή λοιπόν στο ψεύτικο και «εικονικό» φαίνεσθαι από το «πραγματικό» γίγνεσθαι γιατί τίποτε δεν είναι αυτό που φαίνεται και η πραγματική αλήθεια δεν κραυγάζει.
ΧΡΥΣΑ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗ