Η εμβάθυνση της συνεργασίας όλων των φορέων, τόσο από ελληνικής πλευράς όσο και από τη Γερμανία, για την αύξηση των εξαγωγών νωπών, μεταποιημένων και τυποποιημένων φρούτων, δηλώθηκε από τους ομιλητές κατά τη διάρκεια των χαιρετισμών στην έναρξη του 7ου Ελληνογερμανικού e-Φόρουμ Τροφίμων.

Το φόρουμ διοργανώνουν το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, η BASF Ελλάς ΑΒΕΕ, η Τράπεζα Πειραιώς, το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Βερολίνο και η Enterprise Greece.

Επίσης, τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Εξωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και έχει την υποστήριξη του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του γενικού προξενείου της Ελλάδας στο Μόναχο και του Δικτύου Ελλήνων Επιχειρηματιών και Στελεχών Επιχειρήσεων της Βαυαρίας (HNBEB).

Σκοπός της διοργάνωσης είναι να ενισχυθεί ο δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ Ελλήνων παραγωγών και Γερμανών αγοραστών, με την προοπτική νέων ευκαιριών για συνεργασίες σε εμπορικό επίπεδο. Μάλιστα, όπως είπε στον χαιρετισμό του ο πρόεδρος Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Κωνσταντίνος Μαραγκός, 60 επιχειρηματίες και από τις δύο πλευρές θα συμμετάσχουν σε περισσότερες από 80 ηλεκτρονικές επαφές.

Ο κ. Μαραγκός σημείωσε ότι παρά την πανδημική κρίση, οι ελληνικές εξαγωγές, στο σύνολό τους, κινήθηκαν ανοδικά στο πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, και οι εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 11,7%, ενώ συνολικά το 2019 τα ελληνικά αγροτοδιατροφικά προϊόντα κατείχαν το 23,5% των συνολικών εξαγωγών στη γερμανική αγορά και ανήλθαν στο ποσό των 2,2 δισ. ευρώ. Έτσι, οι εξαγωγές της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων έφτασαν τα 529 εκατ. ευρώ.

Ειδικά για τις εξαγωγές νωπών φρούτων, η Ελλάδα κατέχει τη 14η θέση ανάμεσα στους προμηθευτές, κι αυτό, όπως είπε, καταδεικνύει τις δυνατότητες που υπάρχουν για περαιτέρω αύξηση του μεριδίου των ελληνικών εξαγωγών, εάν αντιμετωπισθούν οι διαρθρωτικές αδυναμίες και δοθεί έμφαση στις υποδομές, στο μάρκετινγκ, στην τυποποίηση και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την περαιτέρω προώθηση των ελληνικών προϊόντων.
Επίσης σημείωσε, ότι η Ελλάδα είναι για τη Γερμανία ένας στρατηγικός εταίρος, γεγονός που φαίνεται και από το γεγονός ότι από το 2007 έως και το 2018 οι καθαρές επενδύσεις της Γερμανίας στη χώρα μας άγγιξαν τα 6,3 δισ. ευρώ.

Ο πρέσβης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας Δρ. Ερνστ Ράιχελ, επεσήμανε ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για τα ελληνικά προϊόντα και αυτό δημιουργεί δυνατότητες για περαιτέρω αξιοποίηση των προσπαθειών που καταβάλλονται, ενώ σημείωσε τις ευκαιρίες που δημιουργούνται με τη συμμετοχή επιχειρηματιών σε διεθνείς εκθέσεις, όπως η ANUGA η οποία είναι θεσμός.
Επίσης αναφέρθηκε στις διαβουλεύσεις που συνεχίζονται για τη μεταρρύθμιση της νέας κοινής αγροτικής πολιτικής (ΚΑΠ).

Ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας στο υπουργείο Εξωτερικών και πρόεδρος Enterprise Greece, Γιάννης Σμυρλής, υπογράμμισε τη σημασία της διασύνδεσης των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων με τον τουρισμό και τον πολιτισμό, υπογράμμισε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στα κανάλια διανομής αλλά και στις ψηφιακές δυνατότητες, ενώ υπογράμμισε ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία για να είναι έτοιμη χώρα μας για την «μετά COVID-19» προκειμένου να γίνουν οι προωθητικές δράσεις που επιβάλλονται για την καλύτερη προώθηση των προϊόντων μας.
Επίσης είπε ότι εκπονείται ένα πρόγραμμα ειδικά για τη Γερμανία.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ομίλου Τράπεζας Πειραιώς  Γεώργιος Χαντζηνικολάου, αναφέρθηκε στην σημασία των ελαιοκομικών και αμπελοοινικών προϊόντων, καθώς το ελαιόλαδο και το κρασί είναι μέρος του πολιτισμού μας και σημείωσε τη σημασία της συνέργειας με τον πολιτισμό και τον τουρισμό για τις εξαγωγές, ενώ ανέφερε ότι τα πλεονεκτήματα στον γεωργικό τομέα της χώρας μας μπορούν και πρέπει να αξιοποιηθούν με την ανάπτυξη της ευφυούς γεωργίας, ώστε να αναβαθμιστεί ο αγρότης σε ένα σύγχρονο επιχειρηματία.

Ο γενικός σύμβουλος Α΄ Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Βερολίνο, Χαράλαμπος Κουναλάκης, υπογράμμισε ότι οι Γερμανοί καταναλωτές δίνουν σημασία στη διατροφή τους, ιδιαίτερα στις παρούσες συνθήκες, και γνωρίζουν για την αξία των ελληνικών φρούτων. Ιδιαίτερα σημείωσε την καλή εξαγωγική πορεία για τα μήλα, μπανάνες, επιτραπέζια σταφύλια, ροδάκινα, κεράσια, μούρα, ακτινίδια, βερίκοκα και εσπεριδοειδή. Ανέφερε επίσης, ότι στη γερμανική αγορά τα φρούτα είναι διαθέσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ σημείωσε ότι υπάρχει μεγάλη κατανάλωση χυμών (κατά κεφαλήν 20 λίτρα ετησίως), κάτι που συνιστά τη Γερμανία από τις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ και αφήνει περιθώριο για μεγαλύτερη διείσδυση των ελληνικών προϊόντων.

Η εντεταλμένη σύμβουλος, εκτελεστικό μέλος ΔΣ, Enterprise Greece, Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, ανέφερε ότι οι Γερμανοί καταναλωτές γνωρίζουν, είτε ως τουρίστες την ποιότητα των προϊόντων της ελληνικής γης, είτε ως κάτοικοι, καθώς έχουν αποκτήσει σπίτια στην Ελλάδα, και γι΄αυτό υπογράμμισε τη σημασία της αξιοποίησης των πλατφορμών Β2C για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα.

Ακόμη σημείωσε, ότι η αξιοποίηση νέων εργαλείων για την αύξηση της παραγωγής, για την τυποποίηση και για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων είναι πολύ σημαντικές παράμετροι, στις οποίες ήδη δίνεται έμφαση και ο οργανισμός θέτει τις στοχεύσεις του και τις συνεργασίες του για να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα της ελληνικής παραγωγής.

Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος BASF ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ και μέλος ΔΣ Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Βασίλης Γούναρης, αναφέρθηκε στην ανάγκη όλοι οι φορείς να συνεργαστούν για να αναπτυχθεί ο αγροτικός τομέας και σημείωσε πως στόχος του φόρουμ η εκπόνηση ενός οδικού χάρτη για την ενίσχυση των εξαγωγών φρούτων νωπών και μεταποιημένων, ενώ υπογράμμισε τη σημασία του branding στον αγροτικό τομέα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025