Οι είναι ίσως η πιο αγχωτική στιγμή στη ζωή ενός έφηβου. Η ίδια η διαδικασία είναι πιο αγχωτική και από τα ίδια τα αποτελέσματα.

Μαρία Σκαμπαρδώνη – δημοσιογράφος

Τα παιδιά μπαίνουν σε μία μηχανή του κιμά και καλούνται να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των γονιών, των θείων, των φίλων, των συγγενών, της γειτόνισσας. Πώς μπορούν οι έφηβοι να διαφυλάξουν την ψυχική τους ισορροπία και να παραμείνουν ψύχραιμοι όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα των Πανελληνίων;

Ποιες σκέψεις μπορούν να κάνουν οι έφηβες/έφηβοι;

  • Οι  είναι ένα σημαντικό γεγονός αδιαμφισβήτητα, αλλά δεν είναι η ίδια η ζωή.
  • Όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα, αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δε θα έχω μία πετυχημένη ζωή ή δε θα κατακτήσω, αργά η γρήγορα , τους στόχους και τα όνειρά μου.

 

  • Η αποτυχία, αν τελικά είναι το τελικό αποτέλεσμα των εξετάσεων, δεν είναι το τέλος ούτε η απόλυτη καταστροφή. Η αποτυχία είναι ένα βήμα στο να γίνω καλύτερος από αυτό που είμαι σήμερα και θα με βοηθήσει να μάθω περισσότερα για μένα και να εξελιχθώ. Αν δεν αποτύχω, τότε δε θα μπορέσω να νοιώσω και στο μέγιστο βαθμό το αίσθημα της επιτυχίας και της επίτευξης των στόχων μου.
  • Αγαπώ τους γονείς μου, τους συγγενείς μου όπως και όλους τους αγαπημένους μου ανθρώπους, επίσης κατανοώ ότι ενδιαφέρονται για την πρόοδό μου στη ζωή και για την επιτυχία στις σπουδές και τη σταδιοδρομία μου. Όμως, έχω το δικαίωμα να έχω τον τελευταίο λόγο στο επάγγελμα που θέλω να ακολουθήσω και στην επαγγελματική σταδιοδρομία που θέλω να έχω. Θέλω πρώτα εγώ να θέλω το αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθώ και να το αγαπώ αληθινά, όχι να έχω καταναγκαστεί από άλλους στο να καταπιαστώ με έναν τομέα. Έχω το δικαίωμα πρώτα εγώ να ζήσω με τον τρόπο που θέλω.

 

  • Πρέπει να μην ξεχνώ και όλες τις υπόλοιπες εκφάνσεις της ζωής μου, εκτός από την πολύωρη μελέτη. Πρέπει να τρώω σωστά , να κοιμάμαι επαρκώς, να σκέφτομαι αισιόδοξα και να μην εγκαταλείψω τελείως την κοινωνική μου ζωή. Μπορώ να κάνω ένα διάλειμμα και να βγαίνω τουλάχιστον μία ή δύο φορές την εβδομάδα για μία βόλτα ή για να συναντηθώ με τους φίλους μου
  • Έχω ήδη σημαντικά πράγματα στη ζωή μου. Έχω την οικογένεια, τους φίλους , την υγεία μου. Σημαντικά πράγματα υπάρχουν στη ζωή μου και αυτό δε θα αλλάξει , όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα στις Πανελλήνιες. Αγάπη αληθινή σημαίνει να αγαπάς τον άλλον για αυτό που είναι, όχι για αυτά που πετυχαίνει.

 

  • Δίνω στους ανθρώπους που πολλές φορές με ‘’πνίγουν’’ με το άγχος και τις απαιτήσεις τους να αντιληφθούν ότι δίνω έναν σημαντικό αγώνα για μένα – τον πρώτο σημαντικό ίσως αγώνα της ζωής μου και ότι επιθυμώ να μελετώ σε ένα κλίμα ηρεμίας στο οποίο και οι άλλοι θα σεβαστούν το πόσο ευαίσθητη και ευάλωτη είναι η περίοδος που διανύω. Θέλω να με αφήνουν να αναπνέω.
  • Ερευνώ όλες τις σχολές και τις ενδεχόμενες λύσεις που αφορούν τη σχολή και τα αντικείμενα με τα οποία θέλω να ασχοληθώ. Έτσι, αποκτώ όλες τις απαραίτητες γνώσεις που αφορούν τις σχολές και σπουδές που με ενδιαφέρουν.
  • Οργανώνω τις ώρες μελέτης μου , ώστε να έχω ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα στο πόσες ημέρες την ημέρα θα αφιερώνω στη μελέτη. Λειτουργώ με πρόγραμμα και μεθοδικά.

 

  • Δεν αφήνω τίποτα να πτοήσει την αισιοδοξία και την εμπιστοσύνη στον εαυτό μου. Όλα πάνω από όλα είναι εμπειρίες που με κάνουν σοφότερο και δυνατότερο.

Η εμπιστοσύνη στον εαυτό μας θα αποτελέσει και το εφαλτήριο για την επερχόμενη επιτυχία – όχι στις εξετάσεις, αλλά στη ζωή. Όλα θα πάνε καλά!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025