Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΙ» και το δημοσιογράφο κ. Τάκη Χατζή

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να πάμε στον κύριο Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος είναι Υπουργός Συγκοινωνιών. Τι υπουργός τώρα; Τα έχω μπλέξει εγώ τα υπουργεία τώρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υποδομών…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά είστε και με τις συγκοινωνίες εκεί ανακατεύεστε, φτιάξατε το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Έχει γίνει «μακελειό» με το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Τι έχει γίνει με αυτό; Δουλεύει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι μία χαρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το σημαντικότερο με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, είναι, ότι δεν θα έχουμε πλέον τις απώλειες που είχαμε από κυκλώματα πλαστών εισιτηρίων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βασικά για αυτό και έγινε τόσο γρήγορα, για αυτό και το επιχειρήσατε. Το καταλαβαίνω. Βέβαια εντάξει και υπήρχε αυτό το κύκλωμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έγινε τόσο γρήγορα το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο όφειλε να γίνει πριν αναλάβουμε εμείς τη Κυβέρνηση. Βρήκαμε έναν διαγωνισμό που ήταν ολοκληρωμένος και έχει καθυστερήσει τουλάχιστον 3 χρόνια για να εφαρμοστεί και να τρέξει. Και στη συνέχεια, συναντήσαμε πλήθος εμποδίων και γιατί έχει σχεδιαστεί ελλιπώς κατά τη γνώμη μου, αλλά και γιατί υπήρχαν πολλές αντιδράσεις στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μη ξεχνάτε ότι η Ελλάδα βρισκόταν και σε μία πολύ δύσκολη φάση και το ξέρετε αυτό. Ήταν η αρχή των Μνημονίων. Εγώ δίνω άλλοθι σε μερικούς, για να ξέρουμε τι λέμε. Λοιπόν. Πάμε τώρα να δούμε ένα νομοσχέδιο που φέρατε στη Βουλή, το οποίο προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις η αλήθεια είναι. Δεν ήταν ένα νομοσχέδιο που πέρασε με χαρά από τη Βουλή των Ελλήνων, αφορούσε και τα ταξί, τους φίλους μου που μας ακούνε το πρωί εδώ στο ΣΚΑΙ και μιλάμε μαζί τους τακτικά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν θέλετε την άποψή μου, είναι ένα νομοσχέδιο που έχει πολύ μεγάλο εύρος στους τομείς που πραγματεύεται, στους κλάδους, στην καθημερινότητα των πολιτών. Δεν έχει αναδειχθεί στο σύνολο των θεμάτων που καταπιάνεται…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία να το πούμε αυτό. Να μας πείτε λοιπόν τα βασικά θέματα, τα οποία φέρνει αυτό το νομοσχέδιο κ. Σπίρτζη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα βασικά που έχουν απασχολήσει την επικαιρότητα είναι: το θέμα της ρύθμισης για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαμεσολάβησης…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Uber και Taxibeat…ναι…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τόσο στα ταξί, στους αυτοκινητιστές, όσο και στην ενοικίαση αυτοκινήτων με οδηγό, που εκεί είχαμε για χρόνια μία παραβατική συμπεριφορά από πολλές εταιρείες. Με αποτέλεσμα, να έχουμε, τόσο μία πολύ μεγάλη φοροδιαφυγή, όσο και μία ανεξέλεγκτη λειτουργία μέσα και έξω από τη χώρα. Έχουμε έναν τομέα που έπρεπε μετά από τόσα χρόνια που έχουν γίνει ποδηλατόδρομοι, να έχουμε τις αντίστοιχες ρυθμίσεις. Δεν είχε νομιμοποιηθεί, ούτε η σήμανση, ούτε οι κανόνες για τη μετακίνηση με ποδήλατο. Υπάρχουν επίσης, πλήθος διατάξεων, που έχουν σχέση με την προσβασιμότητα, τη μετακίνηση, τη διευκόλυνση των συμπολιτών μας με αναπηρία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σημαντικό αυτό…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πάρα πολύ σημαντικό. Έχει θέματα που πρέπει επιτέλους η Πολιτεία, να δώσει ένα άλλο μήνυμα σε σχέση και με τις υποχρεώσεις της…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με συγχωρείτε, αυτά είναι θετικά, αλλά υπάρχει μία σκληρή κριτική, την οποία δέχεστε και προσωπικά εσείς και η κυβέρνηση εννοείται, σε ότι αφορά τη ρύθμιση που κάνατε με το Taxibeat και την Uber. Οι αντιπολιτευόμενοι σας λένε, η άλλη πλευρά δηλαδή, σας λέει ότι εκεί κάνατε μία συμφωνία με τον κύριο Λυμπερόπουλο, τον οποίο φέρατε πολύ κοντά σας και ο κύριος Λυμπερόπουλος ούτε λίγο, ούτε πολύ, σας έχει συντάξει ο ίδιος το νομοσχέδιο που κάνατε για την Uber και την Taxibeat. Αυτό διαβάζω, αυτό λένε, είναι αλήθεια το έχετε διαβάσει, δεν σας λέω…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Χατζή, έχουμε, πολλούς μήνες τώρα, δώσει το νομοσχέδιο στη δημοσιότητα, έχουμε διαβουλευτεί και με τις εταιρείες, που είναι σπάνιο σε ένα υπουργείο να γίνεται τόσο…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε διαπραγματευτεί τέλος πάντων….

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αλλά εδώ είναι μερικά θέματα τα οποία πρέπει να τονιστούν. Τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας δημόσια από την αρχή υπερασπίστηκαν…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το θέμα δεν είναι τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας. Είναι ο νόμος το θέμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα δούμε και το νόμο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας αντιπολίτευση κάνουν ότι θα κάνετε και εσείς αύριο-μεθαύριο αν είστε αντιπολίτευση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Πριν κάνουνε αντιπολίτευση, είχαν βγει δημόσια, είχαν υπερασπιστεί την Uber και τη δράση της και στη συνέχεια την Taxibeat.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς την Uber την καταργείτε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια. Ούτε την Τaxibeat, ούτε την Uber. Υποχρεώνεται όμως και η Τaxibeat και η Uber, επιτέλους, να φορολογούνται στη χώρα μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε αυτό δεν αντιλέγει κανείς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ποιος δεν αντιλέγει; Αντιλέγει η Νέα Δημοκρατία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, δεν αντιλέγει σε αυτό. Τώρα δεν θέλω να κάνω εγώ τον υπερασπιστή της αντιπολιτευτικής γραμμής, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι κύριε Χατζή. Στο άρθρο που ρυθμίζει τα θέματα της πλατφόρμας διαμεσολάβησης στα ταξί, η Νέα Δημοκρατία αυτό που είχε ζητήσει, είναι, να καταργηθεί, να αφαιρεθεί το άρθρο. Αυτό είναι το θέμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι όμως αλλά εδώ πέρα κατηγορήστε ότι θέλετε να καταργήσετε την πλατφόρμα. Τώρα ζούμε στην ηλεκτρονική εποχή και εσείς ο ίδιος το ξέρετε αυτό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, αν κατάργηση είναι η φορολόγηση όσων δραστηριοποιούνται στη χώρα, αν κατάργηση είναι να μην επιτρέπονται οι offshore εταιρείες να φοροδιαφεύγουν…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μη μου το γυρίζετε, εγώ δεν είπα κάτι τέτοιο τώρα. Δεν ισχυρίστηκα κάτι τέτοιο….

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Taxibeat έχει έδρα στο Λονδίνο. Εσείς πληρώνετε μέσα στο ελληνικό ταξί και τα χρήματα πηγαίνουν σε τράπεζες του εξωτερικού. Η μετοχική της σύνθεση είχε δεκάδες offshore εταιρείες, που απ’ ότι γνωρίζετε, κάποιες από αυτές, έχουν και άμεση σχέση με συγγενικά πρόσωπα στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, -για να μην αρχίζουμε και αναπαράγουμε άλλα θέματα, και άλλα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που τα έχουν αποκαλύψει-… Έχουμε μία παραβατική συμπεριφορά, η οποία, κατά τη γνώμη τη δική μας, είναι ανεπίτρεπτη, ιδιαίτερα σε στιγμές λιτότητας και σε τέτοιες εποχές κρίσης. Δε μπορεί, λοιπόν, με τον τρόπο που λειτουργούν και χρησιμοποιούν κάποιοι τις νέες τεχνολογίες, να φοροδιαφεύγουν και να έχουν μία τέτοιου είδους συμπεριφορά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Μισό λεπτό τώρα, γιατί εδώ, οπότε σας βγάζουμε, έχουμε πολλά ερωτήματα και δεν μπορώ να τα αποφύγω. Πάντως την Uber δεν την καταργείτε, δεν καταργείτε την Taxibeat και βάζετε έναν όρο να φορολογούνται στην Ελλάδα. Αυτή είναι η ουσία.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η ουσία είναι ότι και η Uber και η Taxibeat και ο κύριος Χατζής αν θέλει να δραστηριοποιηθεί σε μία τέτοια δραστηριότητα…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχω λεφτά για αυτό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όποιος θέλει λοιπόν, θα πρέπει να έχει έδρα στη χώρα μας. Αν έχει έδρα στο εξωτερικό, θα πρέπει να έχει φορολογικό υπεύθυνο, θα πρέπει να καταθέτει τα συμφωνητικά και με ποιους συνεργάζεται. Αυτά, τα αυτονόητα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μισό λεπτό. Καταργήσατε λέει τις γουρούνες στα νησιά. Υπάρχει μια μερίδα κόσμου, που λέει μπράβο καλά κάνατε, γιατί είχαν βασανιστεί οι άνθρωποι εκεί, γιατί μεταξύ μας τώρα, τα νοικιάζανε και χωρίς διπλώματα αυτά, οι περισσότερες εταιρείες αυτές.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι μόνο αυτό κ. Χατζή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τις καταργήσατε δηλαδή. Για να το ακούσει ο κόσμος να το ξέρει. Καταργήσατε την κυκλοφορία.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό που κάνουμε, είναι, σε μικρού κυβισμού γουρούνες, νομοθετούμε να υπάρχει ειδική άδεια οδήγησης, που δεν υπήρχε μέχρι τώρα. Αυτή ήταν μία λειτουργία του παλαιοκομματικού συστήματος…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό το παλαιοκομματικό σύστημα, το οποίο κι εσείς παλιά το υπηρετήσατε βεβαίως…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι ήμουν μέλος του ΠΑΣΟΚ κάποτε…αλλά το ΠΑΣΟΚ…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μη μου τα λέτε έτσι.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, σας τα λέω γιατί πριν λίγο μας χρεώσατε ότι είμαστε αγκαλιά με τον Θύμιο Λυμπερόπουλο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν σας το χρέωσα εγώ…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Νέα Δημοκρατία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν σας το χρέωσα εγώ. Σας είπα ότι διαβάζετε και το διαβάζω, το λένε τα κόμματα, δεν είναι δική μου αντίληψη αυτή.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Νέα Δημοκρατία έχει πάθει μια μετάλλαξη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας είπα ότι δεν είναι μόνο η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ τα λέει και το Ποτάμι τα λέει, όλοι τα λένε, δεν τα λέει μόνο η Νέα Δημοκρατία.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα κόμματα αυτά, επειδή έχουν κλείσει τον κύκλο τους, έχουν πάθει μία μετάλλαξη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ΠΑΣΟΚ έκλεισε τον κύκλο του δηλαδή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Νέα Δημοκρατία (σ.σ επικαλύπτεται από το συνομιλητή) το ΠΑΣΟΚ δεν υπάρχει πλέον. Είναι το Κίνημα.. κάτι… ξέρω εγώ τι είναι, και πριν ήταν η Δημοκρατική Συμπαράταξη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι Κίνημα Αλλαγής. Εδώ με ρωτάει ένας φίλος, τέλος πάντων γουρούνες τέλος στα νησιά. Πρέπει να έχεις άδεια ειδική για να πάρεις και να οδηγήσεις. Έτσι δεν είναι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ θα σας κάνω ένα κρίσιμο ερώτημα σε αυτό. Υπάρχει κύριε Υπουργέ αυτή τη στιγμή ελεγκτικός μηχανισμός για να ελέγχει αυτή την ασυδοσία που υπάρχει; Εντάξει ο νόμος, καλός είναι και μπράβο και εγώ συμφωνώ και καλά το κάνατε, για να μη θρηνούμε θύματα, περισσότερο για αυτό με ενδιαφέρει εμένα, για τα νέα παιδιά, αλλά υπάρχει ο λογιστικός μηχανισμός για να πάει σε αυτόν τον ασυνείδητο που τα νοικιάζει χωρίς χαρτιά; Υπάρχει;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει κ. Χατζή, προβλέπεται να υπάρχει επιτέλους ηλεκτρονική πλατφόρμα για όλα τα οχήματα και αυτά που νοικιάζονται και αυτά που δε νοικιάζονται. Υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα, που θα μπορούν τα ελεγκτικά όργανα μέσα από αυτό να ελέγξουν τα πάντα και στις οδικές μεταφορές και στα ενοικιαζόμενα. Για να κάνουν τα ελεγκτικά όργανα τη δουλειά τους θα πρέπει να έχουν και τα εργαλεία για να την κάνουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για μισό λεπτό τώρα. Λέει ένας φίλος, ο Σ.Δ: «Είμαι 26 ετών, ζω στο εξωτερικό», είναι πολλοί φίλοι που μας ακούν μέσω ίντερνετ κ. Σπίρτζη, «και χρησιμοποιώ δημόσιες συγκοινωνίες, Uber και υπηρεσίες τύπου Beat (σαν αυτή του Taxibeat που έχουμε εδώ)». «Οι απόψεις σας» και σας κάνει μία κριτική εδώ, «δε μπορούν να γίνουν κατανοητές από τη γενιά μου», αυτός είναι άνθρωπος νέος, «είναι απόψεις αραχνιασμένες και απόψεις οι οποίες δεν συνάδουν με τη σύγχρονη πραγματικότητα» λέει ο Σ.Δ..

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για να δούμε, σε ποια χώρα είναι για να καταλάβουμε…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν μου λέει. Σ.Δ. στείλε μου αν έχεις την καλοσύνη, για να ακούσει και ο υπουργός για μπορέσει να απαντήσει αλλά ζει στο εξωτερικό, προφανώς σε μια Ευρωπαϊκή χώρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σε μια Ευρωπαϊκή χώρα κ Χατζή, που δραστηριοποιείται κάποια εταιρεία όπως είναι η Taxibeat, όπως και στη δική μας, δεν γίνεται να μη ρυθμίζεται η λειτουργία της. Δεν υπάρχει χώρα που οι αντίστοιχες εταιρείες δεν πληρώνουν φόρο. Δεν υπάρχει εταιρεία που να μη ξέρουν με ποιους συνεργάζεται. Αυτό κάνουμε και στη δική μας χώρα. Αν αυτό είναι πεπαλαιωμένη τακτική, μάλλον δεν είναι σε ευρωπαϊκή χώρα ο φίλος μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε πάρει κάποια συγκεκριμένη χώρα ως παράδειγμα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλες. Να σας πω ένα παράδειγμα. Στο Λονδίνο πριν λίγο καιρό έδιωξαν την Uber. Στη Γαλλία γίνεται το αντίστοιχο, μη σας πω ότι είμαστε και πρωτοπόροι στην Ευρώπης, σε σχέση με τη νομοθεσία που κάνουμε. Αλλού παύουν τελείως τη λειτουργία τους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο Νίκος ρωτάει και λέει. «Με αυτό το σκεπτικό θα καταργήσετε και το Netflix, γιατί τα λεφτά πάνε στην Αμερική. Όταν πληρώνονται εδώ, δεν επιστρέφουν τα χρήματα στην Ελλάδα, για να φορολογηθούν. Είναι δυνατόν να έχετε τέτοιες απόψεις το 2018;». Να ακούτε τα νέα παιδιά κ. Σπίρτζη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα ακούω τα νέα παιδιά, αλλά τα νέα παιδιά πρέπει να μην κοιτούν επιφανειακά και να μη διαβάζουν μόνο κάποια sites, που προωθούν συγκεκριμένες πολιτικές φιλοσοφίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να μην αρχίζουμε με αυτό το βιολί τώρα…είναι ελεύθερος ο καθένας να διαβάζει ότι θέλει. Δεν γίνεται.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όταν έχουμε λοιπόν διαμεσολάβηση σε νομικά ρυθμισμένα επαγγέλματα, όπως είναι των αυτοκινητιστών, γιατί ο φίλος που είναι στο εξωτερικό κάποιος επιστήμονας θα είναι. Ρυθμισμένο επάγγελμα είναι και του δικηγόρου, είναι του μηχανικού, είναι του γιατρού. Φαντάζεστε να υπάρχει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα στο εξωτερικό, που να λειτουργεί στον ποιο δικηγόρο θα έχεις ή τι αμοιβή θα πάρει, σαν την Taxibeat; Ρυθμισμένο επάγγελμα είναι. Λοιπόν, είναι άλλο το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι μία πλατφόρμα που βλέπεις ταινίες, και είναι άλλο μία πλατφόρμα διαμεσολάβησης…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δώσατε απάντηση, ας την ακούσει ο φίλος και ας σας κρίνει από την απάντηση του. «Να μας πει ο υπουργός για ποιο λόγο αυξάνει το όριο ηλικίας των ταξί. Οι Έλληνες επαγγελματίες ταξί επειδή σέβονται τη δουλειά τους φροντίζουν να αλλάζουν το ταξί μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα. Μπορεί να μας διαβεβαιώσει ο κύριος υπουργός εάν θα μπω σε ένα ταξί 22 χρονών και δεν θα πάθω κάτι;» 22 ετών το αυτοκίνητο εννοεί. «Σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν υπάρχουν αυτά τα όρια ταξί. Ποιους προστατεύει με αυτά τα όρια;» ρωτάει ο Κυριάκος. Δεν είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι συνονόματος.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και το όριο των ταξί και το όριο των λεωφορείων στη χώρα μας είναι πολύ μεγάλο. Και όσοι λένε ότι πρέπει να μειωθεί, έχουν απόλυτο δίκιο, δεν πρόκειται να το μειώσουμε όμως.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν το μειώνεται τώρα; Τι αντιφατικότητα είναι αυτή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω. Δεν πρόκειται να το μειώσουμε για τον εξής λόγο. Μέχρι τώρα στη χώρα μας υπήρχε μία πολιτική αντικατάστασης του στόλου και των ταξί και των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Θυμάστε τα μέτρα της απόσυρσης. Υπήρχε μία πολιτική προμήθειας λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μη με πάτε αλλού όμως, να μου απαντήσετε στο συγκεκριμένο που σας ρωτάει.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας απαντήσω. Στο συγκεκριμένο απαντάω…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέτε ότι σωστά το λέει, αλλά δεν μειώνετε το όριο όμως.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Γιατί οι χώρες που προσπαθούν να επιβάλλουν σε όλες τις υπόλοιπες αντικατάσταση του στόλου και των ταξί και των ΙΧ αυτοκινήτων και των λεωφορείων, έχουν και βιομηχανίες, που παράγουν τέτοια αυτοκίνητα..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε τώρα σε ένα άλλο…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, όχι μια στιγμή… Μας επιβάλλουν να δανειζόμαστε χρήματα, για να αγοράζουμε αυτά που παράγουν άλλοι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει, έτσι είναι τώρα ο καπιταλισμός. Τι να κάνουμε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με μεγάλη χαρά λοιπόν, αντί να κλείσει η ΕΛΒΟ, που μας έχουν κλείσει, να έρθει μια αυτοκινητοβιομηχανία να παράγει….

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν το ρυθμίζετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό κάνουμε…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αφού έχετε μπλέξει 500 γραφειοκρατικές ιστορίες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μέχρι να γίνει αυτό θα κάνουμε παρατάσεις στο χρόνο ζωής των υπαρχόντων αυτοκινήτων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: «Να σας πω», λέει ο Αντρέας, από το Λονδίνο είναι, «ότι δεν καταργήθηκε η Uber, τη χρησιμοποίησα σήμερα πριν από λίγο» λέει…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχει ψηφιστεί το σχέδιο νόμου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς προηγουμένως είπατε ότι καταργήθηκε, αλλά εδώ σου λέει δεν καταργήθηκε, την χρησιμοποίησε την Uber.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι εγώ είπα ότι βάζουμε κανόνες, δεν καταργείται κανείς. Κανείς δεν καταργείται. Όποιος θέλει να δραστηριοποιηθεί νόμιμα στη χώρα μας με μεγάλη χαρά θα πάει να πάρει τις απαραίτητες άδειες, θα κάνει την πλατφόρμα του, που θα είναι δηλωμένη στο υπουργείο, θα δηλώνει με ποιους συνεργάζεται και τι έσοδα έχει και θα δραστηριοποιηθεί στη χώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέει τώρα λοιπόν «70 χιλιόμετρα όριο ταχύτητας σε κατοικημένη περιοχή είναι εγκληματικό. Γιατί δεν το αλλάζετε;»

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν είναι 70 χιλιόμετρα. 70 χιλιόμετρα αυξήθηκε το όριο ταχύτητας στις εθνικές οδούς, γιατί δεν μπορεί να μπαίνεις σε ένα δρόμο υψηλών ταχυτήτων και να πηγαίνει ο άλλος με 20 χιλιόμετρα. Επομένως θεσπίσαμε ελάχιστο όριο ταχύτητας που πρέπει να τηρείται, όπως και το μέγιστο όριο ταχύτητας και δεν μπορεί να είναι πολύ χαμηλό. Μέσα στον αστικό ιστό η ελάχιστη ταχύτητα είναι 50 χιλιόμετρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως και με τα όρια ταχύτητας, επειδή κι εγώ οδηγός είμαι και ταξιδεύω και σε εθνικές οδούς, υπάρχει ένα πρόβλημα. Υπάρχουν περιοχές, που ενώ θα μπορούσε να έχει ένα μεγαλύτερο όριο ταχύτητας έχει μικρό και στη γωνία στέκεται η τροχαία για να σε γράψει. Πάντως δεν είμαστε κοροΐδα, το ζούμε αυτό. Τα έχετε ζήσει και εσείς. Θέλει έναν επαναπροσδιορισμό αυτό το πράγμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συμφωνώ απόλυτα, αλλά σεβάστηκα τόσο τις απόψεις, των συγκοινωνιολόγων, όσο και τα ιδρύματα, ενώ είχαμε αύξηση του ορίου, ζήτησαν να μην αυξηθεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τα ανασφάλιστα λέει θα κάνετε κάτι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε και με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με το Υπουργείο Οικονομικών, υπάρχει πλέον και θεσμοθετείται η διαλειτουργικότητα των συστημάτων των τριών υπουργείων, προκειμένου να είναι πολύ εύκολο, ποιο αυτοκίνητο έχει αποσυρθεί, ποιο έχει κλαπεί, ποιο είναι σε χρήση, ποιο δεν είναι, για να μπορεί επιτέλους το ελληνικό δημόσιο να έχει μια αξιόπιστη βάση δεδομένων, ηλεκτρονική. Γιατί μάς κατηγορούν ότι είμαστε ενάντια στις νέες τεχνολογίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γνωρίζετε λέει ο Γιάννης να μας πείτε πότε θα γίνει πλήρης κόμβος στον Πυργετό, χωρίς πρώτα να έχουν γίνει διόδια στα Τέμπη;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι πολύ ωραίο θέμα. Αυτό για να το πούμε, σημαίνει, ότι ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός του συστήματος ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, άρα και οι παραχωρησιούχοι δε θα έχουν πρόβλημα, με το που θα μπορούμε να κάνουμε κάποιους περισσότερους κόμβους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα κοιτάξτε με έχετε βασανίσει σήμερα γιατί είχαμε προγραμματίσει και πράγματα αλλά δυστυχώς εδώ έρχονται οι ερωτήσεις η μία πίσω από την άλλη. Θα σας προσκαλέσω μία ημέρα εδώ. Ειδικά στο ραδιόφωνο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όποτε θέλετε…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί εδώ θα βλέπετε τα μηνύματα, για να έρθετε να απαντήσετε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν έχετε στο ΣΚΑΙ καφέ όποτε θέλετε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βεβαίως έχουμε καφέ, τον καλύτερο και όχι δεύτερο χέρι. Πρώτο χέρι. Σας ευχαριστώ θερμά προς το παρόν. Ρωτάνε για την Εγνατία, πολλά για το Taxibeat, 200 μηνύματα. Παιδιά δεν μπορώ πήγε η ώρα παρά δέκα. Θα το συνεννοηθούμε οπωσδήποτε μες στην επόμενη εβδομάδα πρέπει να έρθετε οπωσδήποτε να απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όποτε θέλετε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστώ θερμά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025