Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά οι σπουδαστές των της πρωτεύουσας αναγκάζονται να μετακινούνται χωρίς μειωμένο κόμιστρο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν έχει υπογράψει Σύμβαση με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) όπως ορίζει ο νόμος 3920/2011.

Μάλιστα ο ΟΑΣΑ επισημαίνει στην ιστοσελίδα του ότι παρέχει μειωμένο κόμιστρο για τους σπουδαστές των Δημόσιων ΙΕΚ. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι «οι σπουδαστές Δημοσίων ΙΕΚ είναι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου για όλα τα αρμοδιότητας μέχρι την ηλικία των 22 ετών με την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας και δελτίου ειδικού εισιτηρίου όταν αυτό χορηγείται, μετά την υπογραφή σύμβασης μεταξύ του ΟΑΣΑ και του υπουργείου Παιδείας βάσει του νόμου 3920/2011».

Ωστόσο τα μαθήματα έχουν αρχίσει στα περισσότερα ΔΙΕΚ από τις αρχές του Οκτωβρίου, με αποτέλεσμα αρκετοί σπουδαστές να μετακινούνται με δική τους επιβάρυνση μέχρι να υπογραφεί η σχετική σύμβαση ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και τον ΟΑΣΑ, σύμφωνα με το pontiki.gr.

Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό. Το φοιτητικό έτος 2017-2018 η σχετική σύμβαση υπεγράφη στις 30 Ιανουαρίου 2018 και διασφάλιζε από τις αρχές Φεβρουαρίου το δικαίωμα μετακίνησης για το σύνολο των 5.846 σπουδαστών των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) Αττικής με μειωμένο τύπο κομίστρου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας ΟΑΣΑ (ΟΣΥ και ΣΤΑ.ΣΥ.), δηλαδή σε λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ και μετρό με τη χρήση έξυπνης κάρτας.

Απ’ ό,τι φαίνεται, όμως, οι σπουδαστές δεν είχαν την ίδια τύχη και το επόμενο έτος 2018-2019, καθώς, όπως αναφέρουν οι γραμματείες των , δεν χορηγήθηκε κανένα πάσο. Ωστόσο, δόθηκαν βεβαιώσεις από τα ινστιτούτα κατάρτισης και, όπως μας είπαν, ήταν στην ευχέρεια του υπαλλήλου του ΟΑΣΑ το αν θα εκδώσει μειωμένα κόμιστρα στους σπουδαστές.

Στη Θεσσαλονίκη τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά. Από τον ΟΑΣΘ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) ανακοινώθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2019 ότι ξεκίνησε η διάθεση των σπουδαστικών δελτίων () στα Δημόσια ΙΕΚ, αρμοδιότητας του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης. Τα δελτία ίσχυαν μέχρι τις 30 Ιουνίου 2019. Και πάλι, όμως, οι 2.876 σπουδαστές της συμπρωτεύουσας επιβαρύνθηκαν στις μετακινήσεις τους από την αρχή του διδακτικού έτους μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου.

«Μελετάται»…

Σε επικοινωνία που είχε το «Ποντίκι» για τη χορήγηση του πάσου πριν από την έναρξη των μαθημάτων στα ΔΙΕΚ με τον προϊστάμενο Τμήματος Α’ Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Επαγγελματικής Κατάρτισης της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης Διονύση Μουζάκη, διευκρινίστηκε ότι «μελετάται η περίπτωση χορήγησης πάσο στους καταρτιζόμενους των ΙΕΚ. Θα ενημερωθείτε από το ΙΕΚ φοίτησής σας».

Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει καμία νεότερη ενημέρωση επί του ζητήματος από τις γραμματείες των ΔΙΕΚ.

Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ (ΣΥΣΔΙΕΚ) επισημαίνει ότι οι σπουδαστές διεκδικούν πάσο για δωρεάν μετακίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μάλιστα σε ανακοίνωσή του τον Νοέμβριο του 2018 αναφέρεται στη χορήγηση πάσου τονίζοντας ότι «ακόμα και για το πάσο το οποίο πέρυσι πήραμε, με την παρέμβαση του συλλόγου μας, φέτος λένε ότι περιμένουν την έγκριση του υπουργείου».
Ο πρόεδρος του ΣΥΣΔΙΕΚ Κώστας Ευθύμερος δήλωσε στο «Π» ότι «είναι αναγκαίο μέτρο το πάσο, το διεκδικούμε κάθε χρόνο. Συγκεκριμένα, ζητάμε να χορηγείται ανεξαρτήτως ηλικίας και εθνικότητας, είναι γελοίο όταν λένε για το όριο των 22 ετών, αφού οι ηλικίες των σπουδαστών είναι πολλές φορές μεγαλύτερες. Ο σύλλογος θα συμμετέχει με γενικές συνελεύσεις παντού, ενώ προγραμματίζουμε κινητοποιήσεις στο υπουργείο Παιδείας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025