Μεγάλος ήταν ο αριθμός των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που κατέθεσαν αιτήσεις για την ανανέωση του ψηφιακού τους εξοπλισμού. Ο μεγάλος αριθμός των αιτήσεων καταδεικνύει την μεγάλη ανάγκη για την βελτίωση των ψηφιακών υποδομών των σχολείων, αλλά και την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην καθημερινή διδακτική πρακτική. Για την πρώτη φάση του τριετούς προγράμματος αναβάθμισης των ψηφιακών υποδομών των σχολείων θα διατεθούν για φέτος 450 χιλιάδες ευρώ. Συνολικά το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έχει εξασφαλίσει, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), 1,5 εκ. ευρώ (για την τριετία), ενώ καταβάλλονται προσπάθειες για επιπρόσθετη χρηματοδότηση του έργου και από το ΕΣΠΑ.

Η προθεσμία των αιτήσεων έληξε την Παρασκευή, 8 Απριλίου και ο αριθμός των αιτήσεων που υποβλήθηκαν έφθασαν τις 5.381. Οι περισσότερες εξ αυτών αφορούσαν Δημοτικά με τον αριθμό των αιτήσεων να ανέρχεται σε 2.201, ενώ ως προς το πλήθος των αιτήσεων ακολουθούν τα Γυμνάσια με 1.195, τα Νηπιαγωγεία με 816, τα Γενικά Λύκεια με 727, όπως φαίνεται και στον αναλυτικό πίνακα που παρατίθεται ακολούθως.

Η αναβάθμιση των υποδομών ΤΠΕ θα πραγματοποιηθεί με την αξιοποίηση παλαιού εξοπλισμού ή/και με την εγκατάσταση σύγχρονων σχολικών εργαστηρίων πληροφορικής χαμηλού κόστους, καθώς και σταθμών εργασίας στις αίθουσες διδασκαλίας. Προτείνεται η χρήση του λειτουργικού συστήματος Ubuntu Linux, της τεχνολογίας LTSP (Linux Terminal
Server Project) και της εφαρμογής ΕΠΟΠΤΗΣ (Epoptes), τα οποία ήδη χρησιμοποιούνται σε πολλά σχολικά εργαστήρια της χώρας. Η προτεινόμενη τεχνολογία καθιστά δυνατή τη χρήση και παλαιότερων υπολογιστών, όσον αφορά τη πρόσβαση στο διαδίκτυο και τη χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εφαρμογών, μέσω την αναβάθμισης/αντικατάστασης του εξυπηρετητή (server) του εργαστηρίου πληροφορικής.

Μέσω του προγράμματος παρέχονται οι ακόλουθες δυνατότητες:

 αντικατάστασης πεπαλαιωμένου, μη λειτουργικού ψηφιακού εξοπλισμού, δηλαδή οθόνες, πληκτρολόγια, κάμερες, ακουστικά-μικρόφωνα, κάρτες μνήμης κλπ.,

 συμπλήρωσης εξοπλισμού, δηλαδή πολυμηχανήματα (εκτυπωτές-φωτοτυπικά-σαρωτές), τρισδιάστατοι εκτυπωτές-σαρωτές, σετ ρομποτικής-αισθητήρων, δομημένη καλωδίωση, μεταγωγείς δικτύου, ασύρματη δικτύωση κλπ. και

 παροχής εξοπλισμού που διαλειτουργεί με υπολογιστές και εποπτικά εργαλεία για τα οποία, μέσω της αίτησης, θα αποδεικνύεται η ανάγκη προμήθειάς τους και θα τεκμηριώνεται η χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα εγκατάστασης ενός επιπλέον εργαστήριου ψηφιακών μέσων, εφόσον υφίσταται ο κατάλληλος χώρος στη σχολική μονάδα, καθώς και η δυνατότητα εξοπλισμού με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία αιθουσών διδασκαλίας και υφιστάμενων εργαστηρίων φυσικών επιστημών, τεχνολογίας κλπ.

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θα προχωρήσει στη βελτίωση της εφαρμογής “” σύμφωνα με τις υποδείξεις που έχουν κατατεθεί ενώ θα παραμείνει ανοικτή για την αποτύπωση των αναγκών των σχολείων, έτσι ώστε να χρησιμοποιηθεί στις επόμενες δράσεις αναβάθμισης των ψηφιακών υποδομών, μέσα από τα Περιφερειακά ή/και Τομεακά Επιχειρησιακά Προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ ή από άλλες χρηματοδοτικές πηγές.

Τύπος σχολείου Σχολεία συνολικά Πλήθος καταχωρήσεων Πλήθος αιτήσεων
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ 1450 892 727
ΓΥΜΝΑΣΙΟ 2351 1403 1195
ΔΗΜΟΤΙΚΟ 6875 2937 2201
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 60 15 2
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 58 9 0
ΕΙΔΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ 93 51 41
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 28 7 6
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ 455 321 271
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ 140 111 97
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ 180 7 0
ΚΕΔΔΥ 63 1 1
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 7224 1303 816
ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ 65 12 3
ΣΧΟΛΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ 103 1 1
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ 37 21 19
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 1 1 1
19183 7092 5381

8

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025