: Το iPaidia.gr έλαβε επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας από θεία υποψηφίου για την – Συγκέντρωσε 17.000 μόρια δεν περνάει στη σχολή της προτίμησης του.

Η επιστολή

Αξιότιμη κα Υπουργέ

Προς λύπη μου διεπίστωσα χθες τον νόμο περί όσον αφορά συγκεκριμένα στις πρακτικές δοκιμασίες / αθλήματα για τα ΤΕΦΑΑ. Προς δυσάρεστη έκπληξή τους την ίδια διαπίστωση έκαναν και δεκάδες υποψήφιοι, που είδαν τους στόχους και τα όνειρά τους να γκρεμίζονται, όταν ο σχεδιασμός του τους τούς «πέταξε» εκτός των σχολών επιθυμίας τους.

Αυτό συνέβη στον ανιψιό μου, παιδί εξαμελούς οικογένειας, κάτοικο νήσου και επαρχίας, που παρά τις δυσκολίες και αντιξοότητες, έθεσε το στόχο του, έδωσε τον αγώνα του, διάβασε, κόπιασε… Ο ίδιος και οι γονείς του αφιέρωσαν χρόνο και χρήματα σε φροντιστήρια, καθώς και στη μεταφορά από και προς τις αθλητικές εγκαταστάσεις για τις προπονήσεις του, διανύοντας χιλιόμετρα κάθε εβδομάδα. Όταν κι εφόσον η πανδημία η καραντίνα το επέτρεπαν, με κλειστές αθλητικές εγκαταστάσεις για πολύ καιρό… Μετέβησαν και στην πρωτεύουσα φυσικά, προκειμένου να εξεταστεί στα αθλήματα. Το αποτέλεσμα της προσπάθειάς του: 17, 151 . Η χαρά του μεγάλη εκείνη τη μέρα.

Τη μοιραστήκαμε όλοι και νιώσαμε περηφάνια για το παιδί μας. Και ακόμα νιώθουμε. Αλλά πλέον αισθανόμαστε λύπη και θυμό, που αντικρίσαμε χθες έναν νέο θλιμμένο και απογοητευμένο. Έναν νέο που κάθε άλλο παρά χαρά και περηφάνια θα έπρεπε να αισθάνεται για τον εαυτό του.

Εξηγήστε παρακαλώ σε αυτούς τους νέους, που κόπιασαν, που προσπάθησαν, που πέτυχαν – αφού τα 16000 και τα 17000 μόνο επιτυχία μπορεί να θεωρηθεί – γιατί έμειναν εκτός σχολών που μέχρι πέρσι είχαν ως βάση εισαγωγής 13000 και 14000 μόρια…

Εξηγήστε παρακαλώ γιατί τα παιδιά αυτά μόλις χθες ενημερώθηκαν για την στα ειδικά μαθήματα.

Εξηγήστε παρακαλώ στον ανιψιό μου, πώς από τη μια στιγμή στην άλλη η επιτυχία του θεωρήθηκε από το σύστημα μηχανογραφικών αποτυχία.

Εξηγήστε παρακαλώ στον ανιψιό μου, γιατί ο νόμος σας γκρέμισε τα όνειρά του μέσα σε λίγα λεπτά.

Εξηγήστε παρακαλώ τους λόγους που αφήνετε εκτός πανεπιστημίων νέους με υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις. Αναλύστε τους τα κριτήρια που σας οδήγησαν στη θέσπιση των Με επιχειρήματα που θα τους πείθουν. Κι επίσης, εξηγήστε, γιατί δεν ενημερώθηκαν όταν έπρεπε, προκειμένου να προετοιμαστούν κατάλληλα, να γνωρίζουν τι πρέπει να προσέξουν περισσότερο ή έστω, και λυπάμαι που το ξεστομίζω, να … συγκρατήσουν τη χαρά τους…

Εξηγήστε, τέλος, σε αυτούς τους γονείς και σε αυτές τις οικογένειες, που τόσο καιρό στέκονται δίπλα στα παιδιά και στα όνειρά τους, ηθικά και οικονομικά, πώς να ανακουφίσουν συναισθηματικά τα παιδιά τους, που από χθες βλέπουν μαύρο και είναι απαρηγόρητα. Πώς να τα κάνουν να χαμογελάσουν πάλι και να πιστέψουν ξανά στον εαυτό τους.

Θα σας παρακαλέσω να κάνετε κάτι, έστω και τελευταία στιγμή, γιατί η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί είναι πολύ άδικη και κατά την προσωπική μου άποψη, καθόλου αξιοκρατική. Ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για τους μαθητές, και αντί να τους στηρίξετε, τους φυλάσσατε επιπλέον και μεγαλύτερα εμπόδια για το τέλος. Και αυτή σας η πράξη θα σας φέρει αργά ή γρήγορα αντιμέτωπους με νέους θυμωμένους και νέους συναισθηματικά καταρρακωμένους. Δεν ξέρω ειλικρινά τι είναι χειρότερο. Επαναξιολογήστε την κατάσταση και αλλάξτε κάποιες παραμέτρους άμεσα, τα παιδιά αυτά κρέμονται από τα χείλη σας και βασίζονται σε εσάς! Αποδείξτε τους ότι η προσπάθειά τους άξιζε τον κόπο…

Με εκτίμηση,

Τ.Ε

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025