: Δύσκολα χαρακτηρίζονται τα σε σχέση με πέρσι στο μάθημα υψηλής βαρύτητας, τη Βιολογία Προσανατολισμού. Σύμφωνα με έμπειρους βιολόγους τα θέματα της Βιολογίας Προσανατολισμού χαρακτηρίζονται «σχετικά απαιτητικά, με αρκετά σημεία τα οποία χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή, πλήρη κατανόηση της ύλης και εμβάθυνση».

Ετσι μετά τα δύσκολα θέματα της χημείας, ήρθαν αυτά της Βιολογίας, τα οποία δεν αποκλείεται να ρίξουν τις ακόμα και της Ιατρικής Αθήνας κάτω από τα 19.000 .

Μετά και την εξέταση των συγκεκριμένων μαθημάτων, σύμφωνα με έμπειρους εκπαιδευτικούς σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, μπορούν να γίνουν με επιφύλαξη, οι πρώτες . Σύμφωνα με αυτές θα υπάρξει πτώση στις στις δημοφιλείς σχολές. Οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν ότι δυσκολότερα θέματα έπεσαν σε σχέση με πέρυσι στα Μαθηματικά και τα Αρχαία Ομάδας Προσανατολισμού, όπως και στη Χημεία και τη Βιολογία με αποτέλεσμα να επηρεάσουν και τις .

Ειδικότερα οι αναμένεται να πέσουν σε Πολυτεχνικές, Οικονομικές σχολές και στα τμήματα Πληροφορικής λόγω του μεγάλου βαθμού δυσκολίας στα μαθηματικά Προσανατολισμού. Όπως υπογράμμιζουν έμπειροι μαθηματικοί τα θέματα των Μαθηματικών ήταν απαιτητικά για τους υποψηφίους και μόνο μαθητές με πολύ καλή προετοιμασία.

Μικρή πτώση μπορεί να υπάρξει στις των σχολών Υγείας, αφού παραδοσιακά συγκεντρώνουν και τους καλύτερα προετοιμασμένους μαθητές. Αντίθετα μικρή άνοδος θα παρατηρηθεί στις Παραγωγικές και σε τμήματα του Πολυτεχνείου.

Συνολικά για όλα τα μαθήματα οι εκπαιδευτικοί κάνουν γενικότερες προσεγγίσεις και επισημαίνουν:

Όπως εξηγούν καθηγητές Φυσικής, η Φυσική θεωρείται μάθημα “βαρόμετρο” για την πορεία των βάσεων 2017 στις δημοφιλείς πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές. “Η επιλογή των φετινών θεμάτων εξυπηρετεί τον σκοπό διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων”, ήταν το γενικό σχόλιο της ΕΕΦ.

“Αν και τα φετινά θέματα της Φυσικής δεν περιελάμβαναν κάποιο «πειραματικό» θέμα, όλα περιλαμβάνονται στα διδασκόμενα και δεν είχαν ασάφειες ή λάθη», σχολίασε και η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ).

Από την πλευρά της η ανακοίνωσε πως “ένας μαθητής μέτριας δυναμικότητας μπορούσε να προσεγγίσει το 10-12, αλλά δυσκόλευαν στη συνέχεια με αποτέλεσμα το άριστα να είναι μόνο για μαθητές που έχουν προετοιμαστεί σωστά και έχουν κατανοήσει καλά τις έννοιες του προγραμματισμού”.

Όσον αφορά το μάθημα της Ιστορίας,  η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων ανακοίνωσε πως “οι ερωτήσεις κάλυπταν σημαντικό εύρος της εξεταστέας ύλης και ορισμένες επαναλαμβάνονταν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια”. Για την χρήση των πηγών, επισήμανε ότι “ο μαθητής μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία των πηγών και αυτά του εγχειριδίου για να απαντήσει”. Τέλος, για το τέταρτο θέμα, εξηγούσε ότι ο υποψήφιος έπρεπε “να χρησιμοποιήσει συνδυαστική και συνθετική μέθοδο για να επεξεργαστεί τις γνώσεις που του παρέχει το βιβλίο και οι πηγές καθώς και να γνωρίζει τα γεγονότα”.

Για τα μαθηματικά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανέφερε ότι «καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης όχι, όμως, στο απαραίτητο εύρος της. Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο που αναφέρεται σε προηγούμενες τάξεις». Ωστόσο, «ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί τα ενδιάμεσα αποτελέσματα.

Σε ότι αφορά τα Αρχαία εδόθησαν στους υποψηφίους ένα διδαγμένο κείμενο του Πλάτωνα (Πρωταγόρας 322d-323c) και ένα αδίδακτο του Ισοκράτη (Φίλιππος, 26-27). Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, σημείωσε ότι το αδίδακτο κείμενο χαρακτηρίζεται ως θέμα μέτριας δυσκολίας και όχι πιο απαιτητικό από το αντίστοιχο των εξετάσεων του 2016. Είναι, λοιπόν, πιθανό οι βαθμολογίες να κυμανθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025