«Η μόνη έγνοια του είναι να νομοθετεί υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης», τόνισε ηγια το νομοσχέδιο που κατεδαφίζει τη δημόσια εκπαίδευση και κατάρτιση. Παράλληλα υπογράμμισε πως «η κυβέρνηση παραδίδει τα κλειδιά στην αγορά και τις επιχειρήσεις, ενώ εξωθεί χιλιάδες παιδιά από τα θρανία στην φτηνή, πρώιμη κατάρτιση και την αναλώσιμη εξειδίκευση».

Υπογράμμισε επίσης πως η κυβέρνηση έχει σοβαρότατες ευθύνες για το κλείσιμο των σχολείων και τα προβλήματα στην :

«Στην αρχή της σχολικής χρονιάς διαβεβαιώνατε πως όλα είναι έτοιμα, όμως δεν προχωρήσατε σε επιπλέον χρηματοδότηση, δε μεριμνήσατε για επιπλέον προσωπικό, δε λάβατε καμία πρωτοβουλία για αραίωση των μαθητών ανά τάξη και δεν ενισχύσατε τις ψηφιακές υποδομές όπως θα έπρεπε.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό των μαθητών, λέτε πως έχετε στείλει 90.000 συσκευές στα σχολεία. Καθημερινά, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές σας διαψεύδουν. Απαντήστε με ειλικρίνεια. Έχετε κάνει καταμέτρηση των αναγκών; Πόσα είναι τα παιδιά που δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό; Πόσες συσκευές έχετε στείλει μέχρι τώρα και με ποια προτεραιότητα;

Τώρα μιλάτε για πιθανή επαναλειτουργία των σχολείων στις 7 Ιανουαρίου. Είστε έτοιμοι ή τα σχολεία θα ανοίξουν όπως έκλεισαν; Και αν υπάρξει ένα τρίτο κύμα της πανδημίας, που όπως γνωρίζουμε είναι πιθανό, και οδηγηθούμε και πάλι στο κλείσιμο των σχολείων, η τηλεκπαίδευση θα λειτουργήσει απρόσκοπτα;».

Όσον αφορά το νομοσχέδιο, η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι επιδιώκει την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, όμως εδώ και 19 μήνες, το υπουργείο Παιδείας άφησε στην τύχη τους τα ΕΠΑΛ και υπονόμευσε το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», θέσπισε ένα άδικο σύστημα μοριοδότησης των εκπαιδευτών ΙΕΚ, ενώ με τον προϋπολογισμό για το 2021 μειώνει τις σχετικές δαπάνες κατά 30 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με κύρια γνωρίσματα την ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τον περιορισμό των ανισοτήτων, την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε συνδυασμό με εξειδικευμένη γνώση ώστε να αποφεύγεται η πρόωρη ειδίκευση και να εξασφαλίζονται αξιοπρεπείς επαγγελματικοί διέξοδοι.

«Η Νέα Δημοκρατία επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος. Σήμερα, μας καλεί να θεσμοθετήσουμε την συντεταγμένη αποχώρηση των μαθητών από τα σχολεία προς τις σχολές πρόωρης εξειδίκευσης. Είναι ένα σχέδιο κοινωνικά ανάλγητο και παιδαγωγικά αποτυχημένο», σημείωσε χαρακτηριστικά για την επανίδρυση των Επαγγελματικών Σχολών Εκπαίδευσης (ΕΣΚ), οι οποίες προωθούν την παιδική και απλήρωτη εργασία σε βάρος της γενικής εκπαίδευσης.

Για την ίδρυση των Πρότυπων ΕΠΑΛ, η Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη χαρακτηρίζεται από «σύνδρομο προτυποποίησης». Η μοναδική «πρωτοτυπία» έγκειται στον απόλυτο έλεγχο του προγράμματος σπουδών και των ειδικοτήτων από τους εκπροσώπους της αγοράς.

Για το ρύθμιση που οδηγεί στο κλείσιμο του 40% των δημόσιων ΙΕΚ, ανέφερε πως ευνοεί τα ιδιωτικά ΙΕΚ, ενώ σε συνδυασμό με την πρόβλεψη των κατατακτήριων εξετάσεων των αποφοίτων σε τμήμα ΑΕΙ, τα ΙΕΚ μετατρέπονται σε πάροχο για εναλλακτική είσοδο στα πανεπιστήμια, αποφεύγοντας τις πανελλήνιες εξετάσεις. «Την ίδια στιγμή η κα Κεραμέως εξαγγέλλει τη μείωση του αριθμού των εισακτέων μέσω των εξετάσεων και σχεδιάζει να θέσει μια σειρά από κόφτες. Η αριστεία στα καλύτερά της».

Για τη διάταξη που υποβαθμίζει τις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, τόνισε πως «μετατρέπονται από σχολές δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης σε μεταγυμνασιακές σχολές επαγγελματικές κατάρτισης, ενώ υποβαθμίζει αναδρομικά τα πτυχία 70.000 αποφοίτων».

Στο ίδιο πλαίσιο, οι ρυθμίσεις για το ρόλο των ΚΔΒΜ στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό «κατεδαφίζουν τις συστηματικές προσπάθειες που έγιναν από τον ΟΑΕΔ για την υποστήριξη των ανέργων, ανοίγουν το δρόμο για κατασπατάληση του 1,5 δις ευρώ από το ταμείο ανάκαμψης και οδηγεί σε φαινόμενα κρατικοδίαιτης αγοράς που πρόσφατα οδήγησαν στο σκάνδαλο του Σκόιλ Ελικίκου».

Επιπρόσθετα, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε πως «η πλειοψηφία των κοινωνικών εταίρων είναι αντίθετη με την ίδρυση των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης και την υποβάθμιση των σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ. Επίσης, κοινωνικοί φορείς και εκπαιδευτικοί είναι αντίθετοι στο μοντέλο της πρόωρης εξειδίκευσης. Όλοι εκτός του ΣΕΒ».

Τέλος, κάλεσε την υπουργό Παιδείας να αποσύρει τη ρύθμιση για τα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών. «Είναι μια πραξικοπηματική ρύθμιση που αγνοεί τη βούληση του 93% των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση έπαιξε το χαρτί του αυταρχισμού και έχασε. Η μεγάλη πλειοψηφία γύρισε την πλάτη στις επιλογές της υπουργού Παιδείας, η οποία σήμερα αντί να παραδεχτεί την ήττα και να κάνει πίσω, νομοθετεί τη στελέχωση των υπηρεσιακών συμβουλίων με διορισμένους αντιπροσώπους από την ίδια»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025