Η ραγδαία αναζωπύρωση της πανδημίας καθιστά την έναρξη των σχολείων ιδιαίτερα δύσκολη, φανερώνοντας παράλληλα την προχειρότητα των κυβερνητικών χειρισμών. Μεταξύ άλλων, η τακτική που ακολουθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δυναμιτίζει την έγκαιρη στελέχωση των σχολείων με το απαραίτητο διδακτικό και λοιπό επιστημονικό προσωπικό, παραγνωρίζοντας τις αυξημένες ανάγκες που δημιουργεί η πανδημία.

Πιο ειδικά, η τοποθέτηση εξειδικευμένου προσωπικού στην Παράλληλη Στήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στις Τάξεις Υποδοχείς και στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας για τα προσφυγόπουλα συνιστά προτεραιότητα που το υπουργείο Παιδείας δε φαίνεται να συμμερίζεται. Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές που ανήκουν στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες κινδυνεύουν να μείνουν εκτός εκπαιδευτικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης.

Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται στην αβεβαιότητα των αλλεπάλληλων αναβολών όσον αφορά την τοποθέτησή τους. Ακόμα και υπό «φυσιολογικές» συνθήκες θα έπρεπε να είχαν τοποθετηθεί ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα για τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του εκπαιδευτικού τους έργου.

Οι σπασμωδικές κινήσεις του υπουργείου Παιδείας και οι χειρισμοί της «τελευταίας στιγμής» φανερώνουν την πλήρη απουσία σχεδιασμού. Προμηνύουν ένα άκρως προβληματικό σχολικό έτος, με αβεβαιότητα και ένταση των ανισοτήτων σε βάρος των μαθητών από τα αδύναμα κοινωνικά στρώματα και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Έστω και την ύστατη στιγμή, ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση να δείξει τη δέουσα σοβαρότητα. Να μεριμνήσει για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και την απαραίτητη στελέχωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025