112 Ευρωπαικός αριθμός έκτακτης ανάγκης – “Δεν υπάρχει η πολυτέλεια να χαθεί ούτε μια μέρα” τονίζει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, σημειώνει ότι το σύστημα του 112 οφείλει να έχει παραδοθεί και να είναι λειτουργικό μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και προσθέτει ότι αναζητά λύσεις “τις οποίες θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε στο ενδιάμεσο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης”. Τι πρέπει να ξέρετε – δείτε στο ipaidia.gr
112 Ευρωπαικός αριθμός έκτακτης ανάγκης – Μιλώντας για τον ψηφιακό ανένδοτο που κήρυξε και την καταπολέμιση της γραφειοκρατίας επισήμανε: “ο πρώτος στόχος αφορά μια σειρά από απλοποιήσεις διαδικασιών, με αρχική έμφαση στη γέννηση ενός παιδιού και στην απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου. Ο δεύτερος στόχος αφορά τη δημιουργία ψηφιακών ταυτοτήτων κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα για να μπορούν οι πολίτες να αποκτούν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες. Ο τρίτος, τη δημιουργία ενιαίας πύλης εισόδου για το Δημόσιο. Δηλαδή τη συγκέντρωση όλης της διαθέσιμης πληροφορίας σε ένα σημείο, κατά τα πρότυπα του αγγλικού Gov.uk”.
Αναφερόμενος στο πώς από το Πολιτικό Συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ βρέθηκε στο κύκλο του Κυριάκου Μητσοτάκη ο κ. Πιερρακάκης είπε “είμαστε σε μια φάση που αποτελεί ιστορικό σημείο καμπής. Αν δει κανείς τον ελληνικό 20ο αιώνα, στα σημεία καμπής οι διαχωριστικές γραμμές του πολιτικού συστήματος επαναχαράσσονται-συχνά από το μηδέν”.
“‘Επειτα από δέκα χρόνια κρίσης, καλούμαστε να επανεφεύρουμε το παραγωγικό μοντέλο της χώρας. Απαιτούνται νέες συνθέσεις και διάθεση μεγάλων υπερβάσεων. Αυτή ήταν και η εντολή της 7ης Ιουλίου” τόνισε.
Το “112” είναι ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης, πο χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών σε περιπτώσεις άμεσης ανάγκης σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στόχος του είναι να διευκολύνει όλους τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ, στην περίπτωση που βρεθούν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ενώ βρίσκονται εξωτερικό.
Το “112” λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης, ενώ σε ορισμένες χώρες αποτελεί και τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.
Τι ακριβώς είναι το “112“
Το “112” λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:
– την Αστυνομία
– τo Πυροσβεστικό Σώμα
– το ΕΚΑΒ
– το Λιμενικό Σώμα
– την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
– την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000
Στις τηλεφωνικές κλήσεις απαντούν ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.
Η κλήση προς το 112 γίνεται χωρίς χρέωση τόσο από σταθερό όσο και από κινητό τηλέφωνο, ακόμη και αν αυτό δεν διαθέτει κάρτα SIM. Κλήσεις προς τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης μπορούν να γίνουν και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.
Σημειώνεται ότι το “112” λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας, ενώ στην περίπτωση που η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η κλήση προς το “112” παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.
Στην Ελλάδα, αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του “112” είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.