Για μειώσεις – κοροϊδία στις κάποιων προϊόντων στα ράφια των , αφού σε μερίδα αυτών έπεσε η αξία ακόμη και κατά μόλις… ένα λεπτό του ευρώ, κάνει λόγο στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης.

Ο ίδιος σημειώνει, παράλληλα, ότι πολλά από τα προϊόντα, για τα οποία οι επιχειρήσεις κομπάζουν ότι έπεσαν οι τιμές τους, βρίσκονταν μέχρι χθες στην κατηγορία των προσφορών, οι οποίες είχαν ποσοστά πολύ υψηλότερα από αυτό που δίνεται σήμερα ως έκπτωση.

Κατά τον κ. Τσεμπερλίδη, «ο λάκκος που έχει η φάβα» φαίνεται και από το γεγονός ότι συνεχίζουν να αυξάνονται τα κέρδη των επιχειρήσεων παρά την ύπαρξη του πλαφόν κέρδους και παρά τη μείωση της κατανάλωσης εξαιτίας της ακρίβειας.

«Μιλάνε για μειώσεις στις τιμές των προϊόντων σήμερα από 5% έως 25%. Όμως βλέπουμε μεγάλες πινακίδες σε σούπερ μάρκετ με μείωση στην τιμή προϊόντος κατά μόλις ένα λεπτό. Δυστυχώς, δεν ντρέπονται καθόλου. Επίσης, δεν μας λένε σε ποια προϊόντα σημειώθηκε μείωση των τιμών, ούτε σε ποια σούπερ-μάρκετ καταγράφονται αυτές. Δηλαδή, πρέπει ο καταναλωτής να ψάξει να βρει μόνος του τις μειώσεις. Από τη στιγμή που έπεσε η τιμή της ενέργειας και των πρώτων υλών, θα έπρεπε να μειωθούν οι αξίες όλων των προϊόντων αλλά δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Αντίθετα, ο πληθωρισμός συνεχίζει να ανεβαίνει. Σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα ανέβηκε κατά 1,5%», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Τσεμπερλίδης.

Οι μεγάλες προσφορές «βαφτίστηκαν» μικρότερες εκπτώσεις

Κατά τον κ. Τσεμπερλίδη, «ο λάκκος που έχει η φάβα» φαίνεται και από το γεγονός ότι συνεχίζουν να αυξάνονται τα κέρδη των επιχειρήσεων παρά την ύπαρξη του πλαφόν κέρδους και παρά τη μείωση της κατανάλωσης εξαιτίας της ακρίβειας.

«Μιλάνε για μειώσεις στις τιμές των προϊόντων σήμερα από 5% έως 25%. Όμως βλέπουμε μεγάλες πινακίδες σε σούπερ μάρκετ με μείωση στην τιμή προϊόντος κατά μόλις ένα λεπτό. Δυστυχώς, δεν ντρέπονται καθόλου. Επίσης, δεν μας λένε σε ποια προϊόντα σημειώθηκε μείωση των τιμών, ούτε σε ποια σούπερ-μάρκετ καταγράφονται αυτές. Δηλαδή, πρέπει ο καταναλωτής να ψάξει να βρει μόνος του τις μειώσεις. Από τη στιγμή που έπεσε η τιμή της ενέργειας και των πρώτων υλών, θα έπρεπε να μειωθούν οι αξίες όλων των προϊόντων αλλά δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Αντίθετα, ο πληθωρισμός συνεχίζει να ανεβαίνει. Σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα ανέβηκε κατά 1,5%», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Τσεμπερλίδης.

 

«Πώς μπορεί να αυξάνονται τα κέρδη των επιχειρήσεων, όταν ισχύει το πλαφόν κέρδους και ταυτόχρονα μειώνεται η κατανάλωση λόγω της ακρίβειας; Άρα δεν εφαρμόζεται το μέτρο του πλαφόν κέρδους, το οποίο σωστά θεσπίστηκε από την Πολιτεία πριν από λίγα χρόνια. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι συνεχίζει να αυξάνει ο πληθωρισμός. Είναι φανερό ότι κάποιο ‘’λάκκο έχει η φάβα’’. Είναι ξεκάθαρο ότι το μόνο που ενδιαφέρει την Πολιτεία, είναι να έχει εισπράξεις. Διαφορετικά θα ενημέρωνε συγκεκριμένα το καταναλωτικό κοινό σε ποιες επιχειρήσεις εντοπίστηκε αισχροκέρδεια και πού επιβλήθηκαν πρόστιμα», υποστηρίζει ο κ. Τσεμπερλίδης.