Αυστηρότερους κανόνες σχετικά με τη διαφήμιση και τους όρους των εισάγει η ρυθμιστική αρχή ενέργειας, ΡΑΑΕΥ.

Σύμφωνα με το newsit, η ρυθμιστική αρχή ενέργειας έθεσε σε δημόσια διαβούλευση την πρότασή της, η οποία προβλέπει ότι στην επικοινωνία τους με τον πελάτη, οι προμηθευτές ηλεκτρικού θα πρέπει να παρουσιάζουν το σύνολο των κρίσιμων χαρακτηριστικών του εκάστοτε προϊόντος προμήθειας.

Στόχος είναι να μπορεί ο καταναλωτής να βγάλει άκρη και να αντιληφθεί τις διαφορές μεταξύ των διαφορετικών προϊόντων, αλλά και τα «ψιλά γράμματα», δίχως να προκαλούνται παρερμηνείες και να επιτρέπονται καταχρηστικές συμπεριφορές.

Δείτε επίσης

Συγκεκριμένα, απαιτείται πλήρης διαφάνεια και συμπερίληψη όλων των στοιχείων που αφορούν την ονομασία του τιμολογίου, τον τύπο (σταθερό, κυμαινόμενο, δυναμικό) και χρώμα (μπλε, κίτρινο, πορτοκαλί), το πάγιο και την τιμή προμήθειας.

Τα στοιχεία αυτά οφείλουν να παρουσιάζονται με τρόπο εύληπτο, άμεσο και κατανοητό, να αποτυπώνονται με το ίδιο μέγεθος γραμματοσειράς και να μην αποσκοπούν στην παραπλάνηση του τελικού καταναλωτή ως προς το τελικό ενεργειακό του κόστος.

Σε περίπτωση που η τιμή αφορά στην τιμή μετά από έκπτωση με προϋπόθεση (π.χ. τιμή μετά από εφαρμογή έκπτωσης συνέπειας) θα πρέπει να αναφέρεται προφορικά και γραπτώς ότι η τελική τιμή προκύπτει μετά την εφαρμογή έκπτωσης με προϋπόθεση.

Τι αλλάζει στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος

Σε ό,τι αφορά τους ίδιους τους όρους των συμβάσεων προμήθειας, η ΡΑΑΕΥ ζητά σημαντικές αλλαγές, μεταξύ άλλων στα κυμαινόμενα προϊόντα.

Πριν από τη σύναψη Σύμβασης σε κυμαινόμενο τιμολόγιο, θα παρέχεται στους τελικούς πελάτες η «Περίληψη της Σύμβασης», το έγγραφο δηλαδή που περιλαμβάνει τους βασικούς συμβατικούς όρους και προϋποθέσεις με εμφανή τρόπο και με σαφή και περιεκτική διατύπωση.

Το εύρος τιμών βάσει του οποίου ενεργοποιείται ο μηχανισμός αναπροσαρμογής, θα πρέπει να τηρείται πιο συχνά σε σχέση με σήμερα. «Η ανάγκη ενεργοποίησης του μηχανισμού θα προκύπτει ως εξαιρετική περίπτωση», τονίζει η ΡΑΑΕΥ.

Ορίζεται, επίσης, ότι δεν χρεώνεται ρήτρα πρόωρης αποχώρησης του πελάτη, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση θα κρατάει το «δώρο» που έλαβε κατά την υπογραφή της και δεν θα το επιστρέφει.

Τέλος, ο προμηθευτής οφείλει ένα μήνα πριν τη λήξη της συμβατικής περιόδου κυμαινόμενης τιμολόγησης σύμβασης προμήθειας να ενημερώσει τον Πελάτη για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του και να του προσφέρει κάποιο προϊόν.

Με αφορμή τα παραπάνω, να σημειώσουμε ότι οι αλλαγές αναμένεται να συναντήσουν τη αντίδραση των προμηθευτών κατά την παρούσα διαβούλευση, η οποία θα διαρκέσει ως τις 28 Απριλίου.