Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάζει νέους δεδομένης της μεγάλης ρυπαντικής δράσης των αυτοκινήτων diesel που κυκλοφορούν χωρίς ή με χαλασμένο DPF

Ειδικότερα, στο μεγάλο πρόβλημα που αφορά στην αδυναμία ελέγχου του φίλτρου κατακράτησης σωματιδίων DPF, το οποίο ενσωματώνεται σε όλα τα αυτοκίνητα κινητήρες diesel προδιαγραφών Euro 5 (από το 2009 και έπειτα) και Euro 6, στα ΚΤΕΟ αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας, κατά την ομιλία του στο «1ο Συνέδριο Energy Save».

«Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το σύστημα ελέγχου του DPF θα εφαρμοστεί σύντομα στη χώρας μας , καθώς αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για τους ανθρώπους του κλάδου, δεδομένου ότι πολλοί πλέον αφαιρούν τα φίλτρα για να αποφύγουν το κόστος αντικατάστασης».

«Στην Ευρώπη έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται ως υποχρεωτικός αυτός ο έλεγχος, με πρώτη χώρα την Ολλανδία, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας», σημείωσε ο κ. Βήκας.

Διευκρίνισε δε «το όριο που έχουν θεσπίσει οι ολλανδικές αρχές είναι 1.000.000 μικροσωματίδια/κυβικό εκατοστό, όταν ένα όχημα δίχως φίλτρο εκπέμπει πάνω από 3.000.000. Αυτά είναι πολύ επιβλαβή για την υγεία μας, δεδομένου ότι τα εισπνέουμε, βουλώνουν οι αρτηρίες και δημιουργούνται καρδιακά νοσήματα».

Σημειώνεται ότι η διενέργεια ελέγχων πάνω στο φίλτρο DPF συμπεριλαμβάνεται στο άρθρο 45 «Έλεγχος των εκπεμπόμενων μικροσωματιδίων πετρελαιοκίνητων οχημάτων» του νομοσχεδίου «Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών – Διατάξεις για την εύρυθμη λειτουργία των εποπτευόμενων φορέων και άλλες διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών» που είχε τεθεί στις 22 Φεβρουρίου του 2023 σε δημόσια διαβούλευση.

Όπως και στην Ολλανδία, το όριο των εκπεμπόμενων μικροσωματιδίων στη χώρα μας θα ανέρχεται σε 1.000.000 μικροσωματίδια/ανά κυβικό εκατοστό, με τον έλεγχο να διενεργείται στα diesel οχήματα κατηγοριών Euro 5, Euro 6 τόσο κατά τον τον περιοδικό έλεγχο σε δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, όσο και κατά τον οδικό έλεγχο από τις κινητές μονάδες ελέγχου καυσαερίων. Ο έλεγχος αυτός προβλέπειται να αντικαταστήσει τη μέτρηση του συντελεστή θολερότητας ΄΄Κ΄΄ των εκπεμπόμενων καυσαερίων των συγκεκριμένων οχημάτων.

Σημειώνεται ότι βάσει του νομοσχεδίου η ισχύς των ελέγχων DPF αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου του 2025.

Όπως είχε αναφέρει πριν από λίγους μήνες ο κ. Βήκας στο carandmotor.gr σχετικά με το νομοσχέδιο, «για την εφαρφμογή της νέας διαδικασίας απαιτούνται ακριβές επενδύσεις από τα ΚΤΕΟ για προμήθεια νέου και ιδιαίτερα ακριβού μετρητικού εξοπλισμού πολύ μεγαλύτερης ακρίβειας καθώς τα υπάρχοντα αιθαλόμετρα στα ΚΤΕΟ της χώρας δεν έχουν την δυνατότητα να μετρήσουν αυτά τα μικροσωματίδια».

Παρά την σημαντική αντιρρυπαντική δράση του DPF πολλοί οδηγοί είτε το αφαιρούν για λόγους απόδοσης, είτε κυκλοφορούν με χαλασμένο φίλτρο για λόγους οικονομίας.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του άρθρου 15 «Εκπομπές ρύπων, θόρυβοι κλπ» του ΚΟΚ, ο οδηγός του οχήματος που εκπέμπει ουσίες ή προϊόντα βλαπτικά για την υγεία του ανθρώπου ή που ρυπαίνουν το περιβάλλον πέραν των επιτρεπόμενων ορίων τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ και με επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από τον βεβαιούντα την παράβαση.

carandmotor

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025