Τι γίνεται με τη μαθητική έκπτωση 50 % στα ΚΤΕΛ Αττικής – Φέτος είναι η πρώτη χρονιά από το 2016 και μετά που τα ΚΤΕΛ Αττικής δεν έχουν εκδώσει ακόμα τις μαθητικές κάρτες – Γονείς μιλούν για μαθητές δύο ταχυτήτων και ζητούν οριστική νομοθετική ρύθμιση
Νομοθετική ρύθμιση, η οποία να επιλύει παγίως το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ με έκπτωση στο κόμιστρο είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν οι γονείς μαθητών των περιοχών της ανατολικής Αττικής ύστερα και από τη φετινή διακοπή της παροχής έκπτωσης για τις μαθητικές μετακινήσεις εκτός σχολικού ωραρίου από τα ΚΤΕΛ Αττικής.
Φέτος είναι η πρώτη χρονιά από το 2016 και μετά που τα ΚΤΕΛ Αττικής δεν έχουν εκδώσει ακόμα τις μαθητικές κάρτες που εξασφάλιζαν έκπτωση 50% στις μετακινήσεις επτά ημέρες την εβδομάδα και ανεξαρτήτως της ώρας της μετακίνησης.
Αυτό επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους οι Ενώσεις Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών και Μαθητριών των δήμων Μαραθώνα, Ραφήνας – Πικερμίου και Μαρκοπούλου προσθέτοντας ότι παρόλο που από τις αρχές Σεπτεμβρίου είχαν επικοινωνησει με τη διοίκηση των ΚΤΕΛ Αττικής προκειμένου να ολοκληρωθούν έγκαιρα οι σχετικές διαδικασίες και να παραλάβουν όλα τα παιδιά τις κάρτες τους, πριν την λήξη της κάρτας της προηγούμενης σχολικής χρονιάς στις 30 Σεπτεμβρίου, έως και σήμερα το ζήτημα δεν έχει λυθεί.
Στις 23 Σεπτεμβρίου – όπως επισημαίνουν – και παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις ότι η διαδικασία θα προχωρήσει, οι γονείς ενημερώθηκαν ότι «τελικά δεν “πέρασε” από το Δ.Σ. η έγκριση για το 50% και σκέπτονται να το μειώσουν φέτος στο 25%».
«Μέχρι σήμερα και έχοντας προσπαθήσει πάρα πολλές φορές, δεν υπάρχει καμία επικοινωνία με την ΚΤΕΛ Αττικής. Δεν απαντούν στα τηλέφωνα και δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη στο ζήτημα ούτε καν για το 25%» επισημαίνει στο ΕΘΝΟΣ , η πρόεδρος της Ενωσης Συλλόγων Γονέων Ραφήνας – Πικερμίου, Νατάσα Γιάννου.
Να σημειωθεί ότι η κατάργηση της έκπτωσης δεν αφορά την πρωινή και μεσημεριανή μετακίνηση των μαθητών προς και από το σχολείο τους, η οποία εξακολουθεί να γίνεται δωρεάν κατόπιν της συμφωνίας με την Περιφέρεια, αλλά τις μετακινήσεις τους όλες τις υπόλοιπες ώρες και ημέρες κατ’ αντιστοιχία με την κοινωνική πολιτική του ΟΑΣΑ.
Για δημιουργία μαθητών δύο ταχυτήτων μέσα στον ίδιο νομό και μάλιστα σε περιοχές, στις οποίες οι αποστάσεις είναι μεγαλύτερες και οι συγκεκριμένοι δήμοι δεν εξυπηρετούνται με κανένα άλλο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, κάνει λόγο ο πρόεδρος της Ενωσης Συλλόγων Γονέων Μαραθώνα, Γιώργος Ψαρομμάτης.
Κι αυτό γιατί βάσει της κοινωνικής πολιτικής που εφαρμόζει ο ΟΑΣΑ στις περιοχές ευθύνης του, δηλαδή στο μεγαλύτερο τμήμα της Αττικής, το εισιτήριο για μαθητές και γενικά για νέους κάτω των 18 ετών είναι 50% φθηνότερο και πλέον με τη μείωση του ΦΠΑ ανέρχεται σε 0,50 ευρώ.
Στις περιοχές, στις οποίες εξυπηρετούνται αποκλειστικά από τα ΚΤΕΛ αν και βρίσκονται εντός του ίδιου νομού αυτό δε φαίνεται να ισχύει καθώς δεν πρόκειται για μία πάγια εκπτωτική πολιτική που υπαγορεύεται από τη νομοθεσία, αλλά για μία παροχή, η οποία ανανεώνεται ετησίως και επαφίεται στην έγκριση του Δ.Σ. των ΚΤΕΛ.
Κι αυτό την ώρα που το κόμιστρο της μετακίνησης με τα ΚΤΕΛ σε αυτές τις περιοχές είναι σημαντικά υψηλότερο από το κόστος ενός εισιτηρίου του ΟΑΣΑ: «Αν ένα παιδί θέλει να μετακινηθεί από τη μία άκρη του δήμου Μαραθώνα στην άλλη ή από το Γραμματικό μέχρι το Μαραθώνα θα πρέπει να πληρώσει πήγαινε – έλα από 6 έως 8 ευρώ. Αυτό το βάρος δεν μπορεί καμία οικογένεια να το σηκώσει σε καθημερινή βάση για φροντιστήρια, ενισχυτικές διδασκαλίες ακόμα και για την ψυχαγωγία των παιδιών. Παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο αποκλείονται από το κέντρο της Αθήνας χιλιάδες παιδιά αυτών των περιοχών καθώς για να μετακινηθούν και να επιστρέψουν από εκεί στα σπίτια τους χρειάζονται τουλάχιστον 10 ευρώ» υπογραμμίσει ο κ. Ψαρομμάτης.
Οι Ενώσεις Γονέων καταβάλλουν προσπάθειες να ρυθμιστεί νομοθετικά το θέμα από το 2016, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει καταστεί δυνατό ακόμα με αποτέλεσμα απλά να ανανεώνεται ετησίως αυτή η προφορική συμφωνία: «Το ζήτημα θα πρέπει να λυθεί μία και καλή. Οι μαθητικές εκπτώσεις να ενταχθούν στην πάγια τιμολογιακή πολιτική των ΚΤΕΛ, όπως οι αντίστοιχες για τους πολύτεκνούς ή τα ΑμΕΑ. Δεν μπορεί κάθε χρόνο οι γονείς να βγαίνουμε στη ζητιανιά απαιτώντας το αυτονόητο δεδομένου ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι ένα κοινωνικό αγαθό, που πρέπει να το απολαμβάνουν όλοι και ιδιαίτερα τα παιδιά» τονίζει η κυρία Γιάννου.
Να σημειωθεί ότι η φετινή διακοπή της παροχής της έκπτωσης από τα ΚΤΕΛ Αττικής δεν υπαγορεύεται από κάποια καινούργια κεντρική απόφαση του υπουργείου Μεταφορών, αλλά αποδίδεται από τους επιχειρηματίες στην αδυναμία κάλυψης αυτού του κόστους σε μία χρονιά με μειωμένα οικονομικά αποτελέσματα εξαιτίας της πανδημίας, τα οποία ωστόσο είναι ορατά στο σύνολο της κοινωνίας.
Σε κάθε περίπτωση για να ενταχθεί και αυτή η παροχή στην πάγια τιμολογιακή πολιτική των ΚΤΕΛ θα πρέπει να ληφθεί σχετική απόφαση από το υπουργείο Μεταφορών, για την οποία όμως θα ζητηθεί και η σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα κληθεί να καταβάλει τα επιπλέον κονδύλια στα ΚΤΕΛ.
Για το ζήτημα, πάντως, έχει ήδη υποβάλει αναφορά προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης. Ο τέως υπουργός Μεταφορών με την αναφορά του ζητεί την άμεση εξέταση των καταγγελιών των Ενώσεων Συλλόγων Γονέων.
Επιπροσθέτως σχετική ερώτηση προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Μεταφορών έχουν υποβάλει και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Σκουρολιάκος και Νίκος Παππάς. Στο κείμενο της ερώτησης επισημαίνεται ότι «ένας μαθητής από το Χαλάνδρι, τον Γέρακα ή την Αγία Παρασκευή για να πάει και να γυρίσει στην Αθήνα ή οπουδήποτε στο ευρύτερο κέντρο χρειάζεται με τον ΟΑΣΑ 1 ευρώ.
Ένας μαθητής από τον Μαραθώνα για να πάει στα ίδια σημεία, το κόστος ανάλογα την περιοχή, “πήγαινε-έλα” μπορεί να υπερβαίνει και τα 10 ευρώ (ΚΤΕΛ + ΟΑΣΑ). Δηλαδή το 1.000% της τιμής του ΟΑΣΑ».
Για το λόγο αυτό ρωτούν τους συναρμόδιους υπουργούς τι προτίθενται να κάνουν ώστε να παγιώσουν και να διασφαλίσουν στους μαθητές της Ανατολικής Αττικής την μαθητική εκπτωτική κάρτα ποσοστού 50%, για όλα τα δρομολόγια στην ΚΤΕΛ Αττικής, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και εάν σκοπεύουν να εντάξουν τις κρατικές υποδομές δηλαδή τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ στην μετακίνηση των μαθητών της Ανατολικής Αττικής και πότε.