Όλοι στην παράσταση των ΕΛΜΕ στην ΠΔΕ σήμερα στις 2.00 μ.μ. Απαιτούμε να δοθούν οργανικές με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

Το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης συνεδρίασε την Τρίτη 25/2/2020 για τον προσδιορισμό – πλεονασμάτων στην , δηλαδή καθόρισε τις οργανικές θέσεις που θα χρησιμοποιηθούν για τις μεταθέσεις και τους διορισμούς στην ειδική αγωγή. Τα μέλη του ΠΥΣΔΕ, όχι μόνο προσαρμόστηκαν με την απαράδεκτη εγκύκλιο οδηγιών του υπουργείου, αλλά αγνόησαν και τις προτάσεις των σχολείων και των Διευθυντών, ιδιαίτερα των σχολείων που λειτουργούν τμήματα ένταξης. Η Διεύθυνση σε μια πρωτοφανή στάση συγκάλυψης της πραγματικής εικόνας των σχολείων, επέστρεψε τους πίνακες Α΄ που κατέθεσαν τα σχολεία  και ζήτησε νέους πίνακες κουτσουρεμένους, που να μην αποτυπώνουν την κατάσταση όπως ακριβώς είναι στα σχολεία που λειτουργούν Τμήματα Ένταξης, αλλά με λιγότερες ώρες σε κάθε ειδικότητα. Ζητήσαμε από τη Διεύθυνση τα στοιχεία όπως ακριβώς στάλθηκαν από τα σχολεία και η Διεύθυνση μας τα έδωσε μόνο μετά από αίτηση που καταθέσαμε και με δήλωση ότι δε θα πάρουμε μέρος στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ, αν δεν έχουμε τα στοιχεία από τα σχολεία! Υπουργείο Παιδείας, Διεύθυνση και ΠΥΣΔΕ κυριολεκτικά προχωρούν σε σφαγή των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών, αφού με βάση τις μειωμένες οργανικές θέσεις που καθόρισαν, θα γίνουν οι μεταθέσεις και οι διορισμοί στην ειδική αγωγή για το σχολικό έτος 2020.

Είναι αποκαλυπτικά τα στοιχεία της σφαγής από το ΠΥΣΔΕ στις οργανικές θέσεις οι οποίες είχαν  καθοριστεί από τα σχολεία που λειτουργούν Τμήματα Ένταξης και από τα Ειδικά Σχολεία.

Ειδικότητες κενά ωρών όπως δόθηκαν από τα σχολεία* Οργανικές όπως αντιστοιχούν από τα σχολεία κενά ωρών όπως δόθηκαν από το ΠΥΣΔΕ** Οργανικές όπως αντιστοιχούν από το ΠΥΣΔΕ Διαφορά
ΠΕ01 13* 1 13 1
ΠΕ02 996* 50 746** 32 18
ΠΕ03 735 37 736** 35 2
ΠΕ04.01 219 11 77 3 8
ΠΕ04.02 60 3 40 2 1
ΠΕ04.04 64 3 41 2 1
ΠΕ04.05 46 2 14 1 1
ΠΕ08 183 9 203 9
ΠΕ11 54 3 122 2 1
ΠΕ78 85 4 92 4
ΠΕ79.01 64 3 64 3
ΠΕ81 48 2 48 2
ΠΕ82 72 2 72 2
ΠΕ87.06 30 1 30 1
ΠΕ88.01 40 2 81 2
ΠΕ88.02 20 1 60 1
ΠΕ88.03 23 1 23 1
ΠΕ88.04 48 2 94 2
Σύνολο 2.800 137 1.921 105 32

* Τα στοιχεία αυτής της στήλης είναι όπως δηλώθηκαν από τα σχολεία  Τα κενά θα ήταν πολύ περισσότερα αν δεν γινότανε παρέμβαση από τη Διεύθυνση να μη δηλώνονται όλες οι ώρες που διδάσκονται στα σχολεία.

** Από το σύνολο των ωρών αφαιρούνται οι ώρες που αντιστοιχούν σε οργανικές θέσεις που είναι ήδη καλυμμένες από μόνιμους.

  • Μείωσαν ακόμη και τις ήδη κουτσουρεμένες οργανικές στα τμήματα ένταξης που το ίδιο το ΠΥΣΔΕ είχε καθορίσει το Νοέμβριο, έτσι στην ειδικότητα ΠΕ02 από 33 οργανικές τις έκαναν 29 και στην ΠΕ03 από 34 σε 30. Οι μαθητές στα Τ.Ε. αυξήθηκαν κατά 104 σε σχέση με το Νοέμβριο και δεν έπρεπε να μειωθούν οι οργανικές. Επισημάναμε τη μείωση των οργανικών και η Διεύθυνση αρνήθηκε να θέση σε ψηφοφορία την πρόταση να μην μειωθούν.
  • Αρνήθηκαν τα οργανικά κενά να είναι 168 (113 για τα Τμήματα Ένταξης και 55 για τα Ειδικά Σχολεία) που αντιστοιχούν στην πραγματική κατάσταση των σχολείων, αφού τόσα ήταν τα κενά που το ίδιο το ΠΥΣΔΕ καθόρισε στην αρχή της χρονιάς για την πρόσληψη αναπληρωτών ειδικής αγωγής. (Απόφαση 4-1)
  • Αρνήθηκαν να λάβουν υπόψη για τον καθορισμό των οργανικών θέσεων τις προσλήψεις 56 αναπληρωτών στην παράλληλη στήριξη για την οποία δεν θα γίνουν διορισμοί και οι ανάγκες των παιδιών θα καλύπτονται από συναδέλφους  διορισμένους στα Τ.Ε.
  • Η Διεύθυνση το ΠΥΣΔΕ για να μη δώσει επιπλέον ακόμη οργανικές θέσεις, όπως προτείναμε στις ειδικότητες ΠΕ88, ΠΕ78, ΠΕ87.06, ΠΕ89.01 παρουσίασε ότι τα κενά βγαίνουν από τον πίνακα Β με βάση τις ώρες και συγκεκριμενοποιούνται σε κενά στον πίνακα  Γ με βάση όχι το σύνολο των ωρών, αλλά τα κενά προστιθέμενα μεταξύ τους, όπως καθορίστηκαν στον πίνακα Β. Επιμείναμε στις παραπάνω ειδικότητες να δοθεί από ένα επιπλέον κενό, αλλά δεν έγινε αποδεκτό από τα υπόλοιπα μέλη ΠΥΣΔΕ.
  • Επιμείναμε να δοθούν τα κενά που αντιστοιχούν στις τεχνικές ειδικότητες, όπως δόθηκαν στις ειδικότητες γενικής παιδείας, στο νεοϊδρυθέν ΕΕΕΕΚ στον Άγιο Αθανάσιο, αλλά ούτε και αυτή η πρότασή μας έγινε αποδεκτή από τα υπόλοιπα μέλη ΠΥΣΔΕ.
  • Ζητήσαμε να δοθεί ένα επιπλέον κενό (ΠΕ04) στο 5ο Γυμνάσιο Νεάπολης που αντιστοιχεί στα Τμήματα Ένταξης γιατί καλύπτει ανάγκες και του 4ου Γυμνασίου Νεάπολης. Η πρόταση δεν έγινε αποδεκτή.
  • Μοναδική πρόταση που καταθέσαμε και έγινε αποδεκτή ήταν να δοθεί ένα επιπλέον κενό στην ειδικότητα ΠΕ04.04 γιατί υπήρχαν επιπλέον ώρες που δεν είχαν προσμετρηθεί.
  • Σε μια προσπάθεια να δοθούν περισσότερα οργανικά κενά ψηφίσαμε την πρόταση τα κενά να υπολογιστούν με βάση την  πρόταση της ΟΛΜΕ με τη διευκρίνιση να συγκεντρώσει πλειοψηφία, γιατί μόνο προσχηματικά τίθεται η πρόταση αυτή στο ΠΥΣΔΕ. Επισημαίνουμε τον εμπαιγμό από τη Διεύθυνση σχετικά με την πρόταση της ΟΛΜΕ, την οποία το ΠΥΣΔΕ και ο Διευθυντής την είχαν ψηφίσει το Νοέμβρη, χωρίς ποτέ κανείς τους να ενδιαφερθεί να τη στείλει στο υπουργείο. Ο Διευθυντής δήλωσε ότι προφορικά μεταβιβάστηκε στο υπουργείο!

Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη τακτική του Υπουργείου, αλλά και της Διεύθυνσης και του ΠΥΣΔΕ που προχωρούν στην υλοποίηση της πολιτικής που επιβάλλει τις περικοπές, την κινητικότητα και ευελιξία του προσωπικού, το παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και της νέας γενιάς. Το Υπουργείο προχωρεί στον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς να το γνωρίζουν οι συνάδελφοι, χωρίς να συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων κάθε σχολείου. Δεν καθορίζει τις οργανικές με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Οδηγούμαστε τυπικά σε ελάχιστες μεταθέσεις εκπαιδευτικών που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά, και σε ελάχιστους διορισμούς στην ειδική αγωγή.

Τη διαδικασία αυτή του ΠΥΣΔΕ  δεν τη νομιμοποιούμε, την καταγγέλλουμε γιατί δεν έγιναν δεκτές οι προτάσεις των ΕΛΜΕ και του κλάδου που καταθέσαμε. Δηλώσαμε ότι απέχουμε από την σύνταξη και την επικύρωση των πινάκων, δεν τους υπογράφουμε και τους καταψηφίζουμε!

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντισταθεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης – Ε.Ε – ΟΟΣΑ και να διεκδικήσει.

  • Ο υπολογισμός των κενών πλεονασμάτων να γίνει σύμφωνα με την πραγματικότητα, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
  • Να δοθούν όλες οι οργανικές θέσεις για μεταθέσεις και διορισμούς στην ειδική αγωγή.
  • Τα κενά να υπολογιστούν με βάση τις προτάσεις ου κλάδου (λιγότερους μαθητές στο τμήμα, έγκριση ολιγομελών, επαναφορά ωραρίου, Ξένες Γλώσσες, παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, κ.ά.) 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια!
  • Όχι στη μετατροπή των ΠΥΣΔΕ σε «διακοσμητικά» όργανα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025