Τέλη κυκλοφορίας: Έως τις 26 Φεβρουαρίου μπορούν οι ιδιοκτήτες οχημάτων να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2021 καθώς, τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ανακοίνωσαν την παράταση στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.
Τέλη κυκλοφορίας: Tα πρόστιμα
Ωστόσο, όσοι επιθυμούν να καταθέσουν τις πινακίδες των οχημάτων τους προκειμένου να μην πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας θα μπορούν μέχρι το τέλος του 2020, να έχουν πρόσβαση στη νέα πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myCAR» και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ηλεκτρονικά.
Η ΑΑΔΕ καλεί όσους θέλουν να καταθέσουν τις πινακίδες, να μην επισκεφτούν τις Εφορίες, αλλά να περιμένουν την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας. Στη συνέχεια, οφείλουν να τις αφαιρέσουν και να τις κρατήσουν σπίτι τους.
Με τη διαδικασία της «ηλεκτρονικής ακινησίας», οι κάτοχοι των οχημάτων, χωρίς να επισκέπτονται την εφορία, θα διασφαλίζουν ότι δεν θα πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς, ενώ θα αποφύγουν τα τεκμήρια και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Η δήλωση περιλαμβάνει τα ακριβή στοιχεία της πόλης, της οδού και του αριθμού του σημείου ακινητοποίησης του οχήματος. Aν το όχημα βρεθεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο, τότε θεωρείται ότι κυκλοφόρησε και αυτό σημαίνει ότι ενεργοποιούνται τα πρόστιμα που δεν είναι απλά το διπλάσιο των τελών κυκλοφορίας αλλά ξεκινούν από 10.000 και φτάνουν μέχρι και τις 30.000 ευρώ αλλά και αφαίρεση της άδειας για τρία χρόνια. Σημειώνεται ότι η ακινησία δηλώνεται πριν από την έναρξη του έτους που αφορά και ισχύει μέχρι την ανάκλησή της μέσω αίτησης άρσης ακινησίας.
Για να γίνει ο έλεγχος η ειδική εφαρμογή στο gov.gr θα αποκαλύπτει βάσει πινακίδας αριθμού κυκλοφορίας ποιοι οδηγοί κυκλοφορούν παράνομα, αν έχει δηλωθεί η ακινησία, αν είναι ανασφάλιστα τα οχήματα, αν έχουν δηλωθεί ως απολεσθέντα ή κλεμμένα, αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας, αν κυκλοφορούν με πλαστές πινακίδες ή αν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.
Ειδικότερα μεταξύ άλλων οι νέες διατάξεις προβλέπουν:
Δηλώνεται, εφεξής, ηλεκτρονικά, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – Ε.Ψ.Π.), η ακινησία για τα ως άνω μηχανοκίνητα μέσα, από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο αυτών. Επίσης, ορίζεται ο χρόνος δήλωσης της ακινησίας για την απολαβή της σχετικής έκπτωσης από τα τέλη κυκλοφορίας
Επιβάλλεται από την Α.Α.Δ.Ε., πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών και διοικητικό πρόστιμο ίσο με 10.000 ευρώ, εάν εντοπισθεί όχημα να κυκλοφορεί ή να είναι σταθμευμένο και να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, ενώ έχει δηλωθεί σε ακινησία. Σε περίπτωση υποτροπής, το ως άνω πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για τρία (3) έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.
Παρέχεται η δυνατότητα δημιουργίας, με κοινή απόφαση των οριζόμενων οργάνων, ειδικού ιστότοπου στην gov.gr – Ε.Ψ.Π., όπου με βάση μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας τους στο μητρώο οχημάτων της Α.Α.Δ.Ε., θα παρέχονται δημόσιες πληροφορίες, σχετικά με την κατάσταση κίνησης ή ακινησίας των οχημάτων για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα, την τρέχουσα κατάσταση ασφάλισής τους, τυχόν δήλωσή τους ως απωλεσθέντων ή κλαπέντων και άλλες πληροφορίες.
Με την εν λόγω διάταξη η ακινησία για σκοπούς έκπτωσης από τα τέλη κυκλοφορίας των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων και μοτοσυκλετών, καθώς και η άρση αυτής θα γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο χωρίς φυσική παρουσία του ιδιοκτήτη στη Δ.Ο.Υ.
Μέχρι σήμερα η ακινησία των ΕΙΧ οχημάτων και μοτοσυκλετών γίνεται στη Δ.Ο.Υ. με φυσική παρουσία των ιδιοκτητών, παραδίδοντας άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας, δημιουργώντας συνωστισμό και αναμονή τόσο για τη θέση ενός οχήματος σε ακινησία όσο και για άρση αυτής. Περαιτέρω η φύλαξη των στοιχείων κυκλοφορίας στη Δ.Ο.Υ. προκαλεί μεγάλο κόστος διαχείρισης αυτών και απώλεια εργατοωρών (υψηλό διοικητικό κόστος).
Οι ρυθμίσεις της προτεινόμενης διάταξης αφορούν το σύνολο ιδιοκτητών-κατόχων οχημάτων που θέτουν τα σχήματά τους σε ακινησία ή προβαίνουν σε άρση αυτής.
Αφορά επίσης τους εφοριακούς υπαλλήλους των Δ.Ο.Υ. και ειδικότερα των Τμημάτων Οχημάτων, οι οποίοι δεν θα επιβαρύνονται με το διαχειριστικό κόστος των στοιχείων κυκλοφορίας
Τέλος, αφορά τις ίδιες τις Δ.Ο.Υ, οι οποίες δεν απαιτείται πλέον να επιβαρύνονται με κόστος φύλαξης αυτών σε περίπτωση που δεν επαρκεί ο υφιστάμενος χώρος αλλά και αποδεσμεύεται ήδη υφιστάμενος χώρος.
Με τη διάταξη αυτή επιτυγχάνεται αποσυμφόρηση των Δ.Ο.Υ. και διευκόλυνση των φορολογουμένων καθώς επίσης και μείωση του διοικητικού κόστους στη Φορολογική Διοίκηση.