Σε τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για αυτοκίνητα με πρώτη άδεια από την 1η Ιανουαρίου του 2007 και μετά φαίνεται πως καταλήγει το Υπουργείο Οικονομικών ενώ παράλληλα εξετάζεται η μείωση του ορίου εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στα 85 ή 80 γρ.
Το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει μέσα στις επόμενες ημέρες ώστε από την 1η Νοεμβρίου να ανοίξει η εφαρμογή του taxis προκειμένου οι ιδιοκτήτες να καταβάλλουν τα ποσά που τους αναλογούν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2016.
Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα θα μειωθούν από 5% έως και 40% με στόχο την επανακυκλοφορία των αυτοκινήτων που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» ή κινούνται παράνομα χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν τέλη.
Υπολογίζεται ότι από το ένα εκατομμύριο οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» μόνο τα 50.000 είναι μέχρι πέντε ετών ενώ όλα τα υπόλοιπα έχουν ηλικία από 6 έως και πάνω από 20 χρόνια. Τα αυτοκίνητα των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει τις πινακίδες με ηλικία άνω των 20 ετών, υπερβαίνουν τις 400.000.
Οι εκπτώσεις που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο στα τέλη με βάση τον κυβισμό θα είναι μικρές στα οχήματα με κινητήρες έως και 1.800 κ.εκ. και θα αγγίζουν το 40% στα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού.
Πιο συγκεκριμένα:
1.Στα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.357 κ.εκ. δεν αναμένονται αλλαγές στο ύψος των τελών τα οποία ανέρχονται από 22 έως και 135 ευρώ.
2. Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.358 έως και 1.548 κ.εκ. το οικονομικό επιτελείο προσανατολίζεται σε έκπτωση 5% οπότε το τελικό ποσό να κυμανθεί μεταξύ 213 έως 242 ευρώ.
3. Σε αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.549 έως και 1.928 κ.εκ. εξετάζεται η μείωση των τελών έως και 10% με αποτέλεσμα το ύψος τους για την επόμενη χρονιά να ανέρχεται από 225 έως και 288 ευρώ.
4. Σε οχήματα με κινητήρες από 1.929 έως και 2.357 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να κυμανθούν 492 έως και 552 ευρώ.
5. Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.358 έως και 3.000 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να κυμανθούν 580 έως και 644 ευρώ.
6. Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως και 4.000 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 666 έως και 750 ευρώ.
7. Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω τα τέλη αναμένεται να κυμανθούν από 740 έως και 830 ευρώ.
Η επέκταση των τελών κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα με πρώτη άδεια την 1/1/2007 εγκυμονεί κινδύνους καθώς τότε τα αυτοκίνητα που παράγονταν δεν ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα σημερινά. Έτσι κάποιοι ιδιοκτήτες θα δουν τα τέλη του 2017 να ανέρχονται σε υψηλά επίπεδα ακόμη και αν πλήρωναν χαμηλά ποσά λόγω του κυβισμού του κινητήρα.
Ενδεικτικά σε αυτοκίνητα 1.300 κυβικών με πρώτη άδεια κυκλοφορίας το 2007 αναμένονται αυξήσεις στα τέλη ακόμα και κατα 215,7%. Παράλληλα, αυξήσεις εξετάζονται στους συντελεστές των ποσών για εκπομπές CO2 από 161 γρ. CO2 και άνω.
Παράλληλα του Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει την αποσύνδεση των τεκμηρίων διαβίωσης από τον κυβισμό του οχήματος και τη σύνδεσή του με την αξία λιανικής των οχημάτων.
Στο «στόχαστρο» του Υπουργείου έχουν μπει και τα εταιρικά αυτοκίνητα, όσον αφορά στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης τα οποία μέχρι σήμερα σε ένα στόλο οχημάτων που διαθέτει μια εταιρεία επιβάλλεται ο συγκεκριμένος φόρος μόνο σε ένα από οχήματα που διαθέτει τον μεγαλύτερο κυβισμό και όχι στο σύνολο των οχημάτων που κανονικά θα έπρεπε να επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.