Στο αμέσως επόμενο διάστημα, αναμένεται να οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις σχετικά με τις αλλαγές στα οχημάτων για το 2017, σύμφωνα με ενημέρωση από στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016. Ειδικότερα, “κύκλοι” του υπουργείου Οικονομικών επισήμαναν η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, θεωρεί ότι οι προτάσεις του πρώην αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη, για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Οι αλλαγές τις οποίες είχε εισηγηθεί ο πρώην αναπληρωτής υπουργός, προέβλεπαν μειώσεις για τα παλαιά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και αυξήσεις για τα καινούργια και ακριβά άνω των 2.000 κυβικών. «Θα δούμε, αν τελικά θα υπάρξουν αλλαγές» σημείωσαν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών. [Μπορείτε να κατεβάστε / το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017, όταν αυτά αναρτηθούν στο www.gsis.gr, επιλέγοντας το link στο τέλος του άρθρου].

Τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά, δήλωσε το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016 ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης προσερχόμενος σε προσυνεδριακή εκδήλωση-συζήτηση του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη. «Κάντε λίγη υπομονή. Αυτό που μπορούμε να δεσμευθούμε είναι ότι θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά από την προηγούμενη χρονιά και θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν ώστε αυτοκίνητα τα οποία δεν είχαν πάρει πινακίδες τα προηγούμενα χρόνια, φέτος να πάρουν», απάντησε σε σχετική ερώτηση.

Καμία αλλαγή δεν εξετάζεται από το υπουργείο Οικονομικών στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων και των άλλων οχημάτων για το έτος 2017 που θα επιφέρει επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους. Αυτό διαβεβαίωναν το μεσημέρι της Δευτέρας 26 Σεπτεμβρίου 2016 πηγές προσκείμενες στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη. Αντίθετα, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, το μόνο που εξετάζεται είναι να υπάρξουν ελαφρύνσεις σε παλαιά και μεγάλου κυβισμού ΙΧ αυτοκίνητα προκειμένου να μην αναγκάζονται οι ιδιοκτήτες τους να καταθέτουν τις πιvακίδες τους. Πρόκειται για μέτρο που στοχεύει στον περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες από ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν μπορούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Θυμίζουμε ότι υπογράφηκε και προωθείται άμεσα στη Βουλή, η ρύθμιση βάσει της οποίας δίνεται η δυνατότητα άρσης της ακινησίας επιβατικών οχημάτων ή μοτοσικλετών ιδιωτικής χρήσης με την καταβολή των τελών κυκλοφορίας. Οπως αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Πέμπτη 5 Μαϊου 2016 το υπουργείο Οικονομικών, με βάση τη νέα ρύθμιση:

• για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα, ετησίων τελών κυκλοφορίας,

• για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας τριών μηνών, καταβάλλονται τα 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα, ετησίων τελών κυκλοφορίας,

• για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31-12-2016, συν δύο δωδέκατα ετησίων τελών κυκλοφορίας.

Με την συγκεκριμένη ρύθμιση, δίνεται κίνητρο στους ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους (αδυνατώντας να καταβάλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας) να προβούν σε άρση της ακινησίας των οχημάτων με την καταβολή των αναλογούντων τελών, για μία μόνο φορά μέσα στο 2016.

Θυμίζουμε ότι την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016 έληξε η παράταση λίγων ημερών για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας οχημάτων και την κατάθεση πινακίδων, που έδωσε το μεσημέρι της Πέμπτης 31 Δεκεμβρίου 2015, το Υπουργείο Οικονομικών.[Μπορείτε να κατεβάστε /εκτυπώσετε το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016, επιλέγοντας το link στο τέλος του άρθρου].

Για το 2016, περισσότερα από 100.578 τέλη κυκλοφορίας για αντίστοιχο αριθμό επιπλέον οχημάτων καταβλήθηκαν από τους φορολογούμενους σε σχέση με το 2014, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών. Ετσι εισπράχθηκαν επιπλέον 8,283 εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του ελληνικού δημοσίου για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016. Αντιθέτως, τα οχήματα που προμηθεύτηκαν τέλη κυκλοφορίας για το 2014 (σε σχέση με το 2013), ήταν κατά 59.874 λιγότερα και υπήρξε μείωση στα δημόσια έσοδα κατά 17,227 εκατομμύρια ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών τονίζοντας ότι η νομοθετική πρωτοβουλία που προωθήθηκε με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αποδείχθηκε θετική για τους πολίτες και για τα δημόσια έσοδα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2016 καταβλήθηκαν τέλη για 5.412.900 εκατ. οχήματα έναντι 5.312.322 εκατ. οχήματα για το έτος 2015 και 5.372.196 εκατ. για το 2014.

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 2015 καταγράφηκε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων (κυρίως λόγω ανανέωσης του στόλου σε εταιρίες ενοικιάσεων και leasing, αλλά και φόβων από ιδιώτες για κούρεμα των καταθέσεών τους στις τράπεζες). Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2015 κυκλοφόρησαν περί τα 152.000 νέα οχήματα, για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους πληρώσαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2016. Να σημειωθεί επίσης, ότι έως τις 8-1-2016 παραδόθηκαν 110.000 πινακίδες στην εφορία. Ανάλογος αριθμός πινακίδων είχε κατατεθεί και το 2014 στην εφορία.

Την παράταση στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας και την κατάθεση πινακίδων, προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδης, μιλώντας το πρωί της Πέμπτης 31 Δεκεμβρίου στο MEGA. “Τα δεδομένα που είχαμε έως την Τρίτη, ήταν ότι είχαν πληρωθεί τα τέλη για 4,5 εκατ. οχήματα. ‘Αρα, θα δούμε τι έγινε και χθες και μέσα στην ημέρα θα ληφθεί η απόφαση για παράταση λίγων ημερών, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πολίτες και να μη δημιουργηθεί πρόβλημα”, ανέφερε ο κ. Αλεξιάδης. [Μπορείτε να κατεβάστε /εκτυπώσετε το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016, επιλέγοντας το link στο τέλος του άρθρου].

Σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο επισημαίνει, ότι:

1. Δεν θα υπάρξει άλλη παράταση, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών έχει ήδη προμηθευτεί τα τέλη κυκλοφορίας. Η παράταση δίνεται για να αντιμετωπιστούν υπαρκτά οικονομικά προβλήματα, καθυστερήσεις σε μισθοδοσία κλπ.

2. Η παράταση αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και την κατάθεση πινακίδων.

3. Η πληρωμή τελών κυκλοφορίας μπορεί να γίνει (στις τράπεζες) και μέσω διαδικτύου, χωρίς ταλαιπωρία για τον πολίτη.

Η προθεσμία για πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2016 έληγε την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015. Αν και ήταν σίγουρο ότι και φέτος θα δοθεί παράταση 1-2 ημερών, στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν την Τετάρτη ότι η κατάσταση θα αξιολογηθεί έως το μεσημέρι και ενδεχομένως να μη δοθεί φέτος, για πρώτη φορά, παράταση στην προθεσμία. Θυμίζουμε ότι από το απόγευμα της Τρίτης 24 Νοεμβρίου έχουν αναρτηθεί στο Taxisnet τα νέα σήματα τελών κυκλοφορίας οχημάτων για το 2016. Οι κάτοχοι αυτοκινήτων – moto μπορούν να εκτυπώνουν από την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), τα νέα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας 2016, προκειμένου να τα εξοφλήσουν στις τράπεζες ή στα ΕΛΤΑ, καθώς “άνοιξε” η σχετική εφαρμογή.

Στο μεταξύ, άκρως ικανοποιητική κρίνεται από το υπουργείο Οικονομικών η προσέλευση των πολιτών για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, καθώς από το 55% των υπόχρεων την παραμονή των Χριστουγέννων, το ποσοστό ανήλθε στο 85-87% το μεσημέρι της Τετάρτης 30-12-2015. Οι παράγοντες του υπουργείου θα αξιολογήσουν εκ νέου την κατάσταση την Πέμπτη 31/12 το πρωί και ενδεχομένως να μη δοθεί φέτος, για πρώτη φορά, παράταση στην προθεσμία. Με δεδομένο μάλιστα, ότι πέρυσι καταβλήθηκαν κατά τη διάρκεια της παράτασης τα τέλη κυκλοφορίας από μόλις 40.000 ιδιοκτήτες οχημάτων. Αν δοθεί πάντως θα είναι για 2 το πολύ ημέρες, δηλαδή έως τις 5 Ιανουαρίου 2016. Να σημειωθεί ότι σε ομιλία του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης δήλωσε την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου ότι δεν θα δοθεί καμία παράταση στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας (δηλώσεις που γίνονται κάθε χρόνο ώστε να σπεύσουν οι φορολογούμενοι να πληρώσου τα τέλη).

Όσον αφορά στις καταθέσεις πινακίδων στις εφορίες, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία του υπουργείου η κατάθεση των πινακίδων και η ακινησία των οχημάτων για να μην καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας και φόροι θα γίνει εφέτος από περίπου 107.000 ιδιοκτήτες, σχεδόν όσους και πέρυσι. Από το 2009, το ζήτημα της κατάθεσης πινακίδων πήρε έντονους αυξητικούς ρυθμούς και το χειρότερο έτος ήταν το 2013, όταν τέθηκαν σε ακινησία 318.497 οχήματα.

Θυμίζουμε ότι τα τέλη κυκλοφορίας για το 2016 έχουν μεταβληθεί, σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας του 2015. Οι κάτοχοι οχημάτων θα πρέπει να εξοφλήσουν τα τέλη έως και την 31 Δεκεμβρίου 2015, διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσουν πρόστιμο ισόποσο με την αξία των αρχικών τελών εις διπλούν. Δείτε πιο κάτω τους πίνακες με τα νέα τέλη κυκλοφορίας για το 2016 καθώς και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας.

Πληρωμή με το μήνα – Μείωση έως 50% το 2017

Σύμφωνα με πληροφορίες μελετάται και είναι αρκετά πιθανό να κατατεθεί τροπολογία για την ανά μήνα πληρωμή των τελών κυκλοφορίας ή ανά τρίμηνο (πχ τους καλοκαιρινούς μήνες). Βεβαίως κάτι ανάλογο είχε ανακοινωθεί και πέρυσι, χωρίς τελικά να εφαρμοστεί. Σύμφωνα με στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών , για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 εξετάζεται μείωση έως και 50% , με μία ταυτόχρονη αύξηση της τιμής της βενζίνης της για 1-3 λεπτά. Σημειώνουν επίσης πως περίπου 700.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ το 20% των οχημάτων, περίπου 800.000 αυτοκίνητα, έχουν δηλωθεί για απόσυρση.

Θυμίζουμε ότι οι πολίτες (περίπου 5.370.000 κάτοχοι οχημάτων), είτε με τον κωδικό τους για το TAXISnet είτε με τον ΑΦΜ τους, μπορούν να βρίσκουν το ειδοποιητήριο πληρωμής, να το τυπώνουν και ακολούθως να το εξοφλούν σε τράπεζες, ταχυδρομεία ή μέσω web banking (ώστε να αποφύγουν τις ουρές). Σημειώνεται ότι αρκετές τράπεζες παρέχουν τη δυνατότητα μέσω web banking της εύρεσης του κωδικού πληρωμής από την ΓΓΠΣ η οποία συμπληρώνεται αυτόματα στα ανάλογα πεδία κατά την πληρωμή. Ο κάτοχος του λογαριασμού πρέπει να γνωρίζει μόνο τον ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Επιπλέον, όπως και πέρυσι, θα υπάρχει η δυνατότητα να πληρώσουν τα τέλη χωρίς το σχετικό ειδοποιητήριο στις τράπεζες, δίνοντας τον ΑΦΜ τους και τον αριθμό κυκλοφορίας τους. Ο οδηγός θα πρέπει να έχει πάντα στο αυτοκίνητό του την απόδειξη, που ουσιαστικά αντικαθιστά το σήμα. Όσοι δεν καταβάλουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας 2015 θα κληθούν να πληρώσουν το αντίτιμο στο διπλάσιο. Οι παραβάτες θα εντοπίζονται από τη ΓΓΠΣ με διασταυρώσεις και θα λαμβάνουν ηλεκτρονικά το πρόστιμο μέσω TAXISnet.

Η προθεσμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας λήγει την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015.

Σημειώνουμε ότι η πληρωμή του φόρου πολυτελείας για τα αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών έχει περιληφθεί στη φορολογική δήλωση του 2015.

Υπενθυμίζουμε ότι όπως έγινε και το 2015 έτσι και για το 2016, τα τέλη κυκλοφορίας δεν θα αναρτηθούν στο αυτοκίνητο ή τη μοτοσικλέτα. Αυτό σημαίνει ότι οι κάτοχοι οχημάτων (ΙΧ- ΜΟΤΟ) δεν θα λάβουν κατά την πληρωμή των τελών το γνωστό αυτοκόλλητο παρά μία απόδειξη ότι κατεβλήθησαν τα τέλη κυκλοφορίας.

Σημειώνεται ότι παράταση μέχρι τις 5 Ιανουαρίου δόθηκε πέρυσι (2015) από το υπουργείο Οικονομικών στην προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας καθώς και για την κατάθεση πινακίδων.

110.000 κατέθεσαν πινακίδες για το 2015

Εντω μεταξύ πάνω από 110.000 ιδιοκτήτες κατάθεσαν στην εφορία τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους έως και τις 5-1-2015. Σημειώνεται ότι πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα έχουν ακινητοποιηθεί από το 2010.

Για το 2015 δόθηκε παράταση έως τη Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015 για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας και την κατάθεση πινακίδων.

Δικαιολογητικά κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που επιθυμούν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας στην εφορία , θα πρέπει να το πράξουν έως την Πέμπτη 31-12-2015, προσκομίζοντας παράλληλα και τα κάτωθι δικαιολογητικά:

‘Αδεια κυκλοφορίας του οχήματος

Πινακίδες Κυκλοφορίας

Αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του ΙΧ.

Αντίγραφο του εντύπου Ε9 ώστε να αποδεικνύεται πως έχετε θέση στάθμευσης.

Αποδεικτικό καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας του 2015

Αστυνομική ταυτότητα

Επιπλέον, στην αρμόδια ΔΟΥ (εφορία) θα ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων να συμπληρώσουν μια αίτηση στην οποία θα αναγράφουν τα:

Επώνυμο ή επωνυμία

Όνομα

Όνομα πατρός

Επάγγελμα

ΑΦΜ

Διεύθυνση κατοικίας

Αριθμός κυκλοφορίας αυτοκινήτου

Είδος και χρήση (ΙΧ, επαγγελματικό κλπ)

Τόπος ακινησίας

Περιφέρεια αστυνομικού τμήματος

Ημερομηνία έναρξης ακινησίας

Λόγοι που προκάλεσαν την ακινησία

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες μπορούν να τα μετακινούν 2 ημέρες τον μήνα, πληρώνοντας ημερήσια τέλη 1,9 ευρώ. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον προϊστάμενο της αρμόδιας εφορίας (ΔΟΥ), αφού καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας 1,9 ευρώ για κάθε ημέρα. Η ειδική πινακίδα είναι από χαρτόνι και έχει το διακριτικό «Μ». Οι ειδικές πινακίδες χορηγούνται για συγκεκριμένη χρήση και ειδικότερα προκειμένου να μεταφερθούν τα οχήματα για επισκευή, για πώληση ή απλώς για δοκιμή.

Επίσης παρατείνεται μέχρι 31-12-2016 η προθεσμία (λήγει 31-12-2015) κατάθεσης της αίτησης επιστροφής της διαφοράς του τέλους ταξινόμησης σε περίπτωση αντικατάστασης αποσυρόμενου της κυκλοφορίας επιβατικού ή φορτηγού αυτοκινήτου κ.λπ.

Η τροπολογία και οι πίνακες με τα νέα τέλη κυκλοφορίας για το 2016:

Με την προτεινόμενη διάταξη, αναπροσαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας ώστε για παλαιότερα οχήματα να είναι χαμηλότερα σε σχέση με αυτά που θα καταβάλλουν τα πιο καινούργια, που είναι και υψηλότερης εμπορικής αξίας, ώστε να γίνει δικαιότερη η κατανομή των φορολογικών βαρών.

Με την προτεινόμενη διάταξη επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες που εκποιούνται από το Δημόσιο ή τον Ο.Δ.Δ.Υ. Α.Ε και τίθενται από τους αγοραστές σε κυκλοφορία ως ιδιωτικής χρήσης, ώστε να γίνει δικαιότερη η κατανομή των φορολογικών βαρών.

Με την προτεινόμενη διάταξη επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και στα υβριδικά ΕΙΧ αυτοκίνητα καθώς και στις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης άνω των 1548 κ.εκ, ώστε να είναι δικαιότερη η κατανομή των φορολογικών βαρών.Διαβάστε περισσότερα για τα νέα τέλη κυκλοφορίας 2016 – Η τροπολογία

Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης

α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:

1. Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000

Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.)

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)

Α' Έως 300 22 ευρώ Β' 301-785 55 ευρώ Γ' 786-1.071 120 ευρώ Δ' 1.072-1.357 135 ευρώ Ε' 1.358-1.548 225 ευρώ ΣΤ' 1.549-1.738 250 ευρώ Ζ' 1.739-1.928 280 ευρώ Η' 1.929-2.357 615 ευρώ Θ' 2.358-3.000 820 ευρώ Γ 3.001-4.000 1.025 ευρώ Κ' 4.001 και άνω 1.230 ευρώ

2. Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το έτος 2005

Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)

Α' Έως 300 22 ευρώ Β' 301-785 55 -//- Γ' 786-1.071 120 -//- Δ' 1.072-1.357 135 -//- Ε' 1.358-1.548 240 -//- ΣΤ' 1.549-1.738 265 -//- Ζ' 1.739-1.928 300 -//- Η' 1.929-2.357 630 -//- Θ' 2.358-3.000 840 -//- I' 3.001-4.000 1.050 -//- Κ' 4.001 και άνω 1.260 -//-

3. Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά

Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)

Α' Έως 300 22 ευρώ Β' 301- 785 55 -//- Γ' 786-1.071 120 -//- Δ' 1.072-1.357 135 -//- Ε' 1.358-1.548 255 -//- ΣΤ' 1.549-1.738 280 -//- Ζ' 1.739-1.928 320 -//- Η' 1.929-2.357 690 -//- Θ' 2.358-3.000 920 -//- I' 3.001-4.000 1.150 -//- Κ' 4.001 και άνω 1.380 -//-

β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1-11-2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).

ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 ανα χιλιόμετρο) C02 (σε ευρώ) 0-90 0 91-100 0,90 ευρώ 101-120 0,98 ευρώ 121-140 1,20 ευρώ 141-160 1,85 ευρώ 161-180 2,45 ευρώ 181-200 2,78 ευρώ 201-250 3,05 ευρώ 'Ανω των 251 3,72 ευρώ 

Υβριδικά

«Τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων

«Οι υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

Για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.».

Τα παλαιά τέλη κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων για το 2015:

Από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. 22 ευρώ

Από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. 55 ευρώ

Από 786 κ.ε. μέχρι 1.071 κ.ε. 120 ευρώ

Από 1.071 κ.ε. μέχρι 1.357 κ.ε. 135 ευρώ

Από 1.358 κ.ε. μέχρι 1.548 κ.ε. 240 ευρώ

Από 1.549 κ.ε. μέχρι 1.738 κ.ε. 265 ευρώ

Από 1.739 κ.ε. μέχρι 1.928 κ.ε. 300 ευρώ

Από 1.929 κ.ε. μέχρι 2.357 κ.ε. 660 ευρώ

Από 2.358 κ.ε. μέχρι 3.000 κ.ε. 880 ευρώ

Από 3.001 κ.ε. μέχρι 4.000 κ.ε. 1.000 ευρώ

Από 4.001 κ.ε. και άνω 1.320 ευρώ

Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2009 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:

Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.) –

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε ευρώ:

0 – 100 γρ./χλμ. – ευρώ

101 – 120 γρ./χλμ. 0,90 ευρώ

121 – 140 γρ./χλμ. 1,10 ευρώ

141 – 160 γρ./χλμ. 1,70 ευρώ

161 – 180 γρ./χλμ. 2,25 ευρώ

181 – 200 γρ./χλμ. 2,55 ευρώ

201 – 250 γρ./χλμ. 2,80 ευρώ

‘Ανω των 251 γρ./χλμ. 3,40 ευρώ

Σημαντική επισήμανση της ΓΓΠΣ του Υπ. Οικονομικών σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας

Αναφορικά με τα έντυπα Τελών Κυκλοφορίας 2015 η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3-11-2014 ότι,”στις περιπτώσεις συνιδιοκτησίας αυτοκινήτων οχημάτων και μοτοσυκλετών δημιουργούνται ειδοποιητήρια πληρωμής τελών κυκλοφορίας, για τον Α.Φ.Μ. κάθε συνιδιοκτήτη, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ανάκτηση μέσω διαδικτύου και η πληρωμή τους από αυτόν που το επιθυμεί. Δηλαδή τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονται μόνο από τον έναν συνιδιοκτήτη και τούτο διότι, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις που ισχύουν, τα τέλη κυκλοφορίας είναι αδιαίρετα. Επισημαίνεται ότι, τα τελευταία τρία χρόνια δημιουργούνται ηλεκτρονικά ειδοποιητήρια για κάθε συνιδιοκτήτη ξεχωριστά, κάτι που ήταν ζητούμενο εδώ και πολλά χρόνια όταν η αποστολή τους γίνονταν ταχυδρομικά” καταλήσει η ανακοίνωση της ΓΓΠΣ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025