Πολλά είναι τα σενάρια που ακούγονται τις τελευταίες ημέρες για τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων , ωστόσο το μόνο βέβαιο είναι ότι έρχονται σημαντικές αλλαγές.
Το επικρατέστερο σενάριο είναι πως θα υπάρξει σημαντική ελάφρυνση για όσους έχουν παλαιό αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού καθώς αναμένεται να υπάρξει μείωση των τελών κυκλοφορίας 10% στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού άνω των 5 ετών.
Σε ότι αφορά τους ιδιοκτήτες που έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα από 1.000 ως και 1.600 κυβικά τα σενάρια που κυκλοφορούν είναι δύο.
Το πρώτο λέει ότι θα ξεκινήσουν να υπολογίζονται τα τέλη με βάση του ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα από το 2007 και μετά, ενώ δεύτερο σενάριο λέει ότι με βάση τους ρύπους θα υπολογίζονται τα τέλη για όλα τα αυτοκίνητα από το 2003 και μετά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και με τα δύο σενάρια οι ιδιοκτήτες πιθανόν να αναγκαστούν πληρώσουν μεγαλύτερα τέλη καθώς οι ρύποι που εκπέμπουν είναι περισσότεροι σε σχέση με τα νέας τεχνολογίας. Από την πλευρά του το υπουργείο αναφέρει ότι ο υπολογισμός θα είναι συνδυαστικός ώστε να μην υπάρξει σημαντική επιβάρυνση.
Παράλληλα, έρχονται και δυο άλλα σενάρια για αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας μέσω της μείωσης του ορίου απαλλαγής για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά. Το ίδιο σενάριο λέει ότι το όριο απαλλαγής θα πέσει από από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 85 ή και 80 γραμμάρια με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτου που αγόρασαν ένα αυτοκίνητο με στόχο να απαλλαγούν από τα τέλη να πληρώσουν τελικά φόρο.
Την ίδια ώρα το υπουργείο εξετάζει ένα σενάριο που λέει ότι θα μπει “καπέλο” μια προσαύξηση στα τέλη κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών για περιβαλλοντολογικούς λόγους.