Δεν απέχουμε ούτε μια εβδομάδα πλέον από τη στιγμή που στο taxisnet θα ανοίξει η ειδική εφαρμογή για τα τέλη του 2017.
Περισσότεροι από 6,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα κληθούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017. Τα μαντάτα είναι άσχημα για τρεις διαφορετικές κατηγορίες ιδιοκτητών αυτοκινήτων.
Εκείνοι που έσπευσαν να αγοράσουν τα τελευταία χρόνια ένα αυτοκίνητο χαμηλών ρύπων με στόχο να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας θα βρεθούν φέτος για πρώτη φορά να βάζουν το χέρι στην τσέπη καθώς το όριο ατέλειας πέφτει από τα 90 στα 80 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.
Από ‘κει και ύστερα υπάρχει μια μεγάλη κατηγορία ιδιοκτητών αυτοκινήτων άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών που θα πληρώσουν αυξημένα τέλη. Πολύ περισσότερα τέλη θα πληρώσουν όσοι έχουν νεώτερο αυτοκίνητο, μετά το 2010 με αύξηση που θα φτάνει, σύμφωνα με το βασικό σενάριο που κυκλοφορεί, ακόμη και το 15%, γεγονός που θα σημάνει αύξηση ως και πάνω από 200 ευρώ για όσους έχουν μεγάλου κυβισμού ακριβό αυτοκίνητο, ενώ αυξημένα τέλη, που μπορεί να ξεπεράσουν και τα 100 ευρώ φαίνεται, με βάση το ίδιο σενάριο, ότι θα πληρώσουν και οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 1.928 κυβικών που κυκλοφόρησαν μετά το 2007. Το τελευταίο σενάριο που κυκλοφορεί θέλει αύξηση των τελών κυκλοφορίας 2017 από 5% ως 10% ανάλογα με τα κυβικά και την αξία του αυτοκινήτου.
Μια πολύ μεγάλη κατηγορία ιδιοκτητών αυτοκινήτων φαίνεται ότι θα πληρώσει τα ίδια τέλη με πέρυσι. Είναι οι ιδιοκτήτες όλων των οχημάτων ως τα 1.928 κυβικά από το 2007 ως το 2010. Τα τέλη “παγώνουν” όπως όλα δείχνουν και για όσους έχουν αυτοκίνητο μετά το 2010 με εκπομπές ρύπων ως 160 γραμμάρια CO2.
Κάπως έτσι προκύπτουν οι δύο παρακάτω πίνακες με τα τέλη ανάλογα με τα κυβικά και τις εκπομπές ρύπων:
Μειώσεις έρχονται για όσους έχουν αυτοκίνητο πριν το 2005 και ειδικά για όσους έχουν αυτοκίνητο με πρώτη κυκλοφορία πριν το 2.000 των οποίων τα τέλη θα μειωθούν ως και 40%. Ορισμένοι μάλιστα θα δουν έκπτωση ως και 500 ευρώ.
Άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με άλλες δυο κατηγορίες αυτοκινήτων. Αυτά που κυκλοφόρησαν από το 2005 ως το 2007 και μάλλον φαίνεται ότι θα μείνουν ως έχουν καθώς ούτε με βάση τους ρύπους θα υπολογιστούν, ούτε η αξία τους φαίνεται να επηρεάζει τα τέλη. Άγνωστο όμως είναι και το τι θα γίνει με τα πετρελαιοκίνητα για τα οποία έχει κυκλοφορήσει το σενάριο ότι θα μπει ένα καπέλο που μπορεί να φτάσει και το 10% για περιβαλλοντολογικούς λόγους.