Να αμβλύνουν τις αρνητικές εντυπώσεις επιχειρούν πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, αναφορικά με τη σημαντική μεταβολή του τιμήματος, που υπερβαίνει τα 700 εκατομμύρια ευρώ, για την παράταση της σύμβασης κατά 20 έτη του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος.

Κατά τις ίδιες πηγές, όταν ξεκίνησε η διαπραγμάτευση μεταξύ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και του Δημοσίου, το Μάρτιο του 2016, χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία του Δεκεμβρίου του 2015 ως βάση.

Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ παραδέχονται εμμέσως πως οι τεχνικοί και χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι χρησιμοποίησαν λανθασμένες παραδοχές για τον υπολογισμό της αξίας του αεροδρομίου. Τονίζουν δε πως η αποτίμηση και των δύο χρηματοοικονομικών συμβούλων ήταν χαμηλότερη από το αρχικό τίμημα των 484 εκατ.€ δίχως ΦΠΑ.

Η διαπραγμάτευση για το τίμημα ξεκίνησε ξανά λίγο μετά τον Σεπτέμβριο του 2017, όταν κατατέθηκε προσχέδιο της σύμβασης στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η διαπραγμάτευση ξεκίνησε ξανά, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, προκειμένου να διαλυθούν υποψίες που θα μπορούσε να έχει η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν για κρατική ενίσχυση.

Έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις το τίμημα διαμορφώθηκε σε 1,3 δισ.€ από 484 εκατ.€ δίχως ΦΠΑ.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025