– Οι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν ζητήσει να νομοθετηθεί η προστασία των συνοδών εκπαιδευτικών στις , καθώς επίσης και να προβλέπεται αμοιβή για την εκτός έδρας υπερωριακή εργασία.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχωράει στην αναδιαμόρφωση του νομικού πλαισίου αλλά στο νέο σχέδιο Υ.Α. του υπουργείου Παιδείας δεν φαίνεται να υπάρχει καμιά μέριμνα για την αποζημίωση των εκπαιδευτικών – συνοδών.

Το Σχέδιο Υπουργικής Απόφασης δίνει το δικαίωμα στον αρχηγό της εκδρομής να καλέσει το γονιό, στις περιπτώσεις σοβαρού παραπτώματος μαθητή/τριας, να μεταβεί στην περιοχή της εκδρομής για να παραλάβει το παιδί του. Σε περίπτωση απόφασης για επιστροφή μαθητή/τριας τα επιπρόσθετα έξοδα που προκύπτουν επιβαρύνουν τους γονείς/τον έχοντα/την έχουσα την επιμέλεια του/της μαθητή/της τριας.

Το νέο ΦΕΚ

Παράλληλα με το νέο ΦΕΚ 5435/27-9-2024 “Τροποποίηση της υπό στοιχεία 102791/ΓΔ4/ 10-09-2024 κοινής απόφασης Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις διακοπές, στις εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα παιδαγωγικά μέτρα, στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» τροποποιήθηκε η απόφαση περί υποχρεωτικής περικοπής εκδρομών και αργιών ακόμη κι αν έχει γίνει τηλεκπαίδευση.
Η υπουργική απόφαση που τροποποιήθηκε:

«Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/ τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, οι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Στη συνεχεία, αφού αποκατασταθεί η λειτουργία της σχολικής μονάδας, το σχολείο υποχρεωτικά παρέχει και δια ζώσης τον ίδιο αριθμό διδακτικών ωρών που παρείχε εξ αποστάσεως, λόγω της παρεμπόδισης, με τους παρακάτω τρόπους:

α) με περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών,

β) με περικοπή περιπάτων και εκδρομών και

γ) με αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
Συγκεκριμένα:

«Τροποποιούμε την υπό στοιχεία 102791/ΓΔ4/ 10-09-2024 κοινή απόφαση του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις διακοπές, στις εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα παιδαγωγικά μέτρα, στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 5130) ως εξής:

Η παρ. 8 του άρθρου 1 αντικαθίσταται ως εξής: «8. Στην περίπτωση που η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθίσταται αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερής λόγω παρεμπόδισης από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας εφαρμόζεται η διαδικασία του πρώτου εδαφίου της παρ. 7.

Στη συνέχεια, αφού αποκατασταθεί η λειτουργία της σχολικής μονάδας, και εφόσον η παρεμπόδιση προκλήθηκε από μαθητές/ τριες της σχολικής μονάδας, με απόφαση που λαμβάνεται σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 7, δύναται να παρέχεται επιπλέον και δια ζώσης ο απαραίτητος, αναλόγως των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών, αριθμός διδακτικών ωρών, σύμφωνα με το έκτο εδάφιο της παρ. 7.

Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.».

Στην περ. 2 της παρ. Α «Εγγραφή» του άρθρου 8 οι λέξεις «με την περ. 8 της παρ. Α» αντικαθίστανται από τις λέξεις «με την περ. 7 της παρ. Α».
Η υποπερ. δ) της περ. 1 της παρ. Ε «Δικαιολογητικά εγγραφής» του άρθρου 8 αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75) με την οποία ο/η εγγραφόμενος/η μαθητής/τρια δηλώνει ότι: i) δεν φοιτά σε άλλο Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ. ή σχολείο/σχολή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οποιουδήποτε Υπουργείου ή σε σχολή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή στο μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων ή σε Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑ.Σ) ή σε Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) ή σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) ή σε αντίστοιχα σχολεία/σχολές/εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, σύμφωνα με την παρ. ΙΕ περί Διπλής Φοίτησης, ii) δεν είναι κάτοχος Απολυτηρίου Γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου.».

Στο πρώτο εδάφιο της υποπερ. δ) της περ. 3 της παρ. Ε «Δικαιολογητικά εγγραφής» του άρθρου 8 η λέξη «Φωτοαντίγραφο» αντικαθίσταται από τη λέξη «Αντίγραφο».
Οι περ. «4», «5», «6», «7», «8», «9», «10», «11», «12», και «13» της παρ. ΙΒ του άρθρου 8 αναριθμούνται σε περ. «3», «4», «5», «6», «7», «8», «9», «10», «11» και «12» αντίστοιχα.
Στο πρώτο εδάφιο της υποπερ. δ) της περ. 3, όπως αναριθμήθηκε, της παρ. ΙΒ του άρθρου 8 η λέξη «Φωτοαντίγραφο» αντικαθίσταται από τη λέξη «Αντίγραφο».
Στο τελευταίο εδάφιο της παρ. ΙΓ «Εγγραφή μετά τη διακοπή φοίτησης» του άρθρου 8 οι λέξεις «η περ. Β της παρ. 2 του άρθρου 8» αντικαθίστανται από τις λέξεις «η περ. 2 της παρ. Β του άρθρου 8».

Στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 17 οι λέξεις «του άρθρου 5» αντικαθίστανται από τις λέξεις «του άρθρου 4».
Η παρ. 6 του άρθρου 20 αντικαθίσταται ως εξής: «6. Απουσία μαθητή/τριας από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής του. Σε περίπτωση που, κατά την πλήρως αιτιολογημένη κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, η συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στον περίπατο ήταν εκ των πραγμάτων αδύνατη, οι απουσίες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στον χαρακτηρισμό φοίτησης. Στις εκδρομές στις οποίες δεν συμμετέχουν οι μαθητές/τριες χωρίς όμως να παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν ειδικά διαμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ή δεν συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην οικεία υπουργική απόφαση, οι απουσίες καταχωρίζονται ως αδικαιολόγητες απουσίες.».
Οι παρ. «6», «7», «8», «9», «10», «11», «12», «13», «14» και «15» του άρθρου 21 αναριθμούνται σε παρ. «5», «6», «7», «8», «9», «10», «11», «12», «13» και «14» αντίστοιχα.

Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 24 οι λέξεις «την παρ. 2 του άρθρου 5» αντικαθίστανται από τις λέξεις «τις παρ. 1, 3 και 4 του άρθρου 5».
Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 29 οι λέξεις «στην παρ. 5 του άρθρου 28» αντικαθίστανται από τις λέξεις «στην παρ. 5 του άρθρου 27».
Στην παρ. 3 του άρθρου 32 οι λέξεις «του κεφαλαίου Ε’, του άρθρου 8» αντικαθίστανται από τις λέξεις «της παρ. Ε, του άρθρου 8».
Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία 102791/ ΓΔ4/10-09-2024 κοινή απόφαση του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις διακοπές, στις εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα παιδαγωγικά μέτρα, στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 5130)».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025