Στα ύψη οι τιμές στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) αυξάνοντας την πίεση στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς εν όψει ενός ζοφερού χειμώνα.
Πιο αναλυτικά, ο συνολικός τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο παρουσιάστηκε αυξημένος κατά 11,1%, τις εβδομάδες πριν και μετά το άνοιγμα των σχολείων (εβδομάδες 36 και 37) σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenQ, με την άνοδο να οφείλεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στις πληθωριστικές αναπροσαρμογές των τιμών για το σύνολο των ταχυκίνητων κατηγοριών.
Κι αυτό γιατί την ίδια χρονική περίοδο οι όγκοι πωλήσεων στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα παρουσίασαν ποσοστό ανάπτυξης μόλις στο +0,7% όταν σε αξία παρουσίασαν βελτιωμένο τζίρο κατά 11,8%!
Άδεια μητρότητας: Πώς μπορεί να πάρει 7 μήνες ο πατέρας
Αύξηση και στα χύμα προϊόντα
Σύμφωνα με τις μετρήσεις της NielsenQ, που περιλαμβάνουν τα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, συμπεριλαμβανομένων των νησιών και του discount καναλιού, εκτός από τις ταχυκίνητες κατηγορίες (FMCGs), οι οποίες είχαν τη μεγαλύτερη συμμετοχή σε αυτή τη θετική τάση για τους τζίρους των σούπερ μάρκετ, θετικά επίσης κινήθηκαν τόσο οι κατηγορίες των φρέσκων προϊόντων επί ζυγίω (+10,8%) καθώς και του Bazaar (+3,8%).
Ποιες κατηγορίες παρουσίασαν διψήφια ποσοστά ανόδου
Ειδικότερα, κατηγορίες που συνδέονται με το άνοιγμα των σχολείων (γάλα, μπισκότα, χυμοί, γραφική ύλη κ.α.) παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη, με τις περισσότερες να αναπτύσσονται με διψήφιο ρυθμό.
Ενδεικτικά αναφέρονται το συσκευασμένο ψωμί στο +29,2%, η γραφική ύλη στο +14,7%, τα δημητριακά στο +11,6% και οι συσκευασμένοι χυμοί στο +8,2%.
Να σημειωθεί πως ο συνολικός τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο παρουσιάστηκε αυξημένος κατά 11,1% συνυπολογίζοντας και τις προσθήκες νέων καταστημάτων, ενώ αν εξαιρέσουμε τα ανοίγματα νέων καταστημάτων, η ανάπτυξη στο συνολικό καλάθι ήταν ελαφρώς πιο μετριοπαθής, στο 9,7%.