: Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν εκπαιδευτικοί για τις χαμένες διδακτικές ώρες δύο σχολικών ετών, που όπως υπογραμμίζουν σε δηλώσεις τους, δεν θα καταφέρουν να αναπληρωθούν στην περιορισμένη μέχρι τον Ιούνιο.

Ελπίδα Οικονομίδη-

Με την επαναλειτουργία των σχολείων για λίγες εβδομάδες μέχρι τη λήξη μιας ανατρεπτικής χρονιάς κατά την οποία τους περισσότερους μήνες οι διδάσκονταν εξ’ αποστάσεως, με προβληματισμό αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί τις χαμένες διδακτικές ώρες των προηγούμενων μηνών.

Τα δύο τελευταία σχολικά έτη ανετράπη το πρόγραμμα για πάνω από 1.000.000 μαθητές, οι οποίοι κλήθηκαν να προσαρμοστούν για πρώτη φορά μαζικά στην τηλεκπαίδευση.

Με αρκετά προβλήματα και δυσλειτουργίες, παρά την ετοιμότητα της πολιτικής ηγεσίας να παρέχει άμεσα την ειδική πλατφόρμα, μαθητές και εκπαιδευτικοί επιχείρησαν άλλοτε επιτυχημένα και άλλοτε όχι να μεταφέρουν τη τάξη σε ψηφιακή μορφή.

Με την πορεία της επόμενης σχολικής χρονιάς να είναι και αυτή αβέβαιη, ιδίως τους πρώτους μήνες, έχει γεννηθεί ο προβληματισμός για την ομαλή ροή της εκπαίδευσης, όχι μόνο στους μαθητές που από το νέο έτος θα έχουν να αντιμετωπίσουν τις  αλλά και για τις μικρότερες τάξεις.

Απουσία

Ένα μεγάλο ζήτημα, που προκάλεσε και την αντίδραση των ιδιοκτητών , ήταν η μη πραγματοποίηση για δεύτερη συνεχή χρονιά των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων.

Για μία ακόμη χρονιά, η πολιτική ηγεσία αποφάσισε να μην επιφορτίσει περαιτέρω τους μαθητές, σε μία δύσκολη ψυχολογικά και κοινωνικά γι’ αυτούς χρονιά. Αρκετοί όμως ήταν αυτοί που επεσήμαναν ότι η απουσία εξετάσεων οδηγεί και στην απουσία μελέτης και κάλυψης κενών για την μετάβαση στην επόμενη τάξη.

που έχασαν για πάνω από δύο μήνες επαφή με το σχολείο την Άνοιξη του 2020 υπογραμμίστηκαν κατά καιρούς από εκπαιδευτικούς τόσο των σχολείων και των φροντιστηρίων που κλήθηκαν με τη νέα χρονιά να καλύψουν διδακτικά κενά. Αναγνωρίστηκε άλλωστε και από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο αποφάσισε πρόωρη έναρξη του σχολικού έτους τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Πώς θα λειτουργήσει η εκπαίδευση τη νέα σχολική χρονιά

Ήδη το Υπουργείο Παιδείας συζητάει να χτυπήσει λίγες μέρες νωρίτερα το σχολικό κουδούνι τον Σεπτέμβριο του 2021. Με στόχο να καλυφθούν κενά των προηγούμενων τάξεων.

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, έχουν ήδη κρούσει των κώδωνα του κινδύνου ότι, ιδίως στις αρχές μπορεί και η νέα σχολική χρονιά να έχει ανατροπές στην ομαλή ροή της, λόγω της .

Η ΔΟΕ στη συνάντηση που είχε με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πριν μερικές μέρες υπογράμμισε την ανάγκη προσαρμογής της ύλης των επόμενων τάξεων, ιδίως για μαθητές και δημοτικού, που σύμφωνα με την ομοσπονδία, κάποιες γνώσεις δεν μπορούν να αποκτηθούν μέσω τηλεκπαίδευσης.

Πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το ΙΕΠ, σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr είναι να προχωρήσει σε νέες οδηγίες για την κάλυψη της ύλης με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, εφόσον πρώτα ολοκληρωθεί η τρέχουσα και ενημερωθεί για την πορεία της.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει γράψει και στο παρελθόν το iPaidia.gr, το επόμενο έτος αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στα με την καθολική εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων και την πιλοτική εφαρμογή  νέων προγραμμάτων σπουδών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025