: Τα άνοιξαν σήμερα. Τελικά υπήρχε εναλλακτική ή μια επ’ αόριστον αναβολή του ανοίγματος θα εγκυμονούσε κινδύνους για την ψυχική υγεία των παιδιών;

– Μάσκες

Η παιδίατρος, Όλγα Βεριγάκη, απαντάει στο ερώτημα του ΕΘΝΟΣ

Θεωρείτε ότι ο κίνδυνος ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων στα παιδιά εάν δεν ανοίξουν τα σχολεία είναι μεγαλύτερος από αυτόν που σχετίζεται με το τους;

Τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν στα παιδιά και στις οικογένειές τους άλλαξαν την καθημερινότητα των παιδιών και των εφήβων. Η απομόνωση των παιδιών από τους φίλους τους χωρίς την ενασχόλησή τους στο επηρέασε βαθύτατα τη ζωή τους.

Φόβοι, ανασφάλειες, δυσκολίες στον ύπνο, άγχος, ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου είναι σημάδια ότι τα παιδιά βίωσαν πολύ άσχημα αυτόν τον περιορισμό.

Παιδιά που είχαν ήδη προβλήματα κοινωνικοποίησης αποδιοργανώθηκαν ακόμη περισσότερο. Το για τα παιδιά δεν είναι μόνο χώρος εκπαίδευσης, αλλά και χώρος κοινωνικοποίησης, χώρος ψυχαγωγίας.

Τα παιδιά όλων των ηλικιών έχουν ανάγκη να βρεθούν στο , να συναγωνιστούν και να ανταγωνιστούν με τους συμμαθητές τους, να τρέξουν, να γελάσουν, να κάνουν νέες παρέες, να παρευρεθούν σε ομάδες. Η φυσική παρουσία μαθητών και δασκάλων δεν μπορεί να αντικατασταθεί με τις οθόνες.

Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις εάν δεν ανοίξουν τα σχολεία θα είναι πολύ μεγάλες, χωρίς βέβαια να πιστεύουμε ότι το άνοιγμα των σχολείων δεν ενέχει κίνδυνο διασποράς της νόσου.

Η τήρηση των μέτρων προσωπικής υγιεινής , η σωστή χρήση και η τήρηση των αποστάσεων όσο αυτό είναι εφικτό, ελπίζουμε ότι θα βοηθήσει ώστε τα παιδιά να επανέλθουν στο φυσικό τους χώρο, το σχολείο, με τους λιγότερους κινδύνους.

Διαβάστε ακόμη:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025