Σχολεία: Πράξη με νέες προσλήψεις αναμένεται να υπογράψει η Υπουργός Παιδείας σήμερα, ολοκληρώνοντας το σύνολο των 4.784 προσλήψεων στην Εκπαίδευση. Τα εν δυνάμει κρούσματα εντός της εβδομάδας ξεπέρασαν τα 30.000, ενώ από αυτά πάνω από 4.000 αφορούν εκπαιδευτικούς.
Ελπίδα Οικονομίδη-iPaidia.gr
Εκτός απροόπτου, εντός της ημέρας, σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr, αναμένεται να υπογραφεί η πράξη με τις εναπομείνασες 3.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών, ώστε τις επόμενες ημέρες να ενισχύσουν το εκπαιδευτικό δυναμικό.
Μέχρι την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να έχουν διατεθεί στο σύνολό τους οι 4.784 εκπαιδευτικοί που είχε εξαγγείλει το Υπουργείο Παιδείας στις αρχές της εβδομάδας. Σημειώνεται, πάντως ότι η πλειοψηφία των προσλήψεων αφορά συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας, ενώ μόλις οι 1.208 αναπληρωτές θα παραμείνουν μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Απουσίες μαθητών και κενά εκπαιδευτικών σημειώθηκαν σε αρκετά σχολεία την πρώτη εβδομάδα έναρξης των μαθημάτων, μετά τις διακοπές Χριστουγέννων, λόγω και της αυξημένης καταγραφής εν δυνάμει κρουσμάτων μέσω της διενέργειας self test.
Το τέστινγκ της επόμενης εβδομάδας θα καταγράψει με μεγαλύτερη ακρίβεια, την διασπορά εντός του σχολικού περιβάλλοντος, ενώ αναμένονται και τα στοιχεία του ΕΟΔΥ από τα διαγνωστικά τεστ, που θα καταγράψουν τον αριθμό των κρουσμάτων (και όχι των εν δυνάμει που προκύπτουν από τα self test) σε ηλικίες 4-18 ετών.
Προβλήματα στο ολοήμερο σχολείο
Η πρώτη εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, κύλησε ομαλά, με μόλις δύο σχολεία να περιλαμβάνονται στον κανόνα του 50%+1, και να προχωρούν σε αναστολή τμημάτων.
Βέβαια, δεν πρόκειται για τις μόνες «αρρυθμίες» στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς εντός της εβδομάδας σε δεκάδες σχολεία μαθητές προχώρησαν σε καταλήψεις, ενώ υπήρξαν και προβλήματα με τη λειτουργία ολοήμερων.
Πολλές σχολικές μονάδες προχώρησαν σε μεταβολές του ωρολόγιου προγράμματός τους για να καλύψουν κενά από τις απουσίες των εκπαιδευτικών. Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η διαδικασία αυτή λειτούργησε πιο ομαλά, όχι όμως και στην πρωτοβάθμια, που σε κάποιες περιπτώσεις επιβαρύνθηκε η λειτουργία του ολοήμερου τμήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου 50 μονάδες, νηπιαγωγείων και δημοτικών δεν κατάφεραν να λειτουργήσουν όλες τις ημέρες το ολοήμερο τμήμα τους, καθώς οι εκπαιδευτικοί απορροφήθηκαν στη πρωινή ζώνη για να μην υπάρξουν κενά.
Επιπλέον, σε κάποιες περιπτώσεις που δεν υπήρξε δυνατότητα κάλυψης, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας πρόκειται για 4 με 5 νηπιαγωγεία σε απομακρυσμένες περιοχές, δεν λειτούργησε το τμήμα λόγω απουσίας του εκπαιδευτικού εξαιτίας της πανδημίας.
Παραβιάσεις εργασιακών δικαιωμάτων σύμφωνα με την ΟΛΜΕ
Οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς έστειλε η ΟΛΜΕ σχετικά με τη διάκριση μεταξύ διδακτικού ωραρίου και ωραρίου εργασίας, υπογραμμίζοντας ότι σε περίπτωση αναμόρφωσης του ημερήσιου ή εβδομαδιαίου προγράμματος λόγω απουσίας εκπαιδευτικών, αυτή δεν πρέπει να παραβιάζει το υποχρεωτικό εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο.
Σε ανακοίνωσή της καλεί του Διευθυντές των σχολείων να μην προχωρήσουν σε προφορικές εντολές του Υπουργείου Παιδείας που καταστρατηγούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
«Οποιαδήποτε πρόσθετη ώρα απασχόλησης πέραν των ανωτέρω ωρών (διδακτικού ή εργασιακού ωραρίου) συνιστά συνεπώς υπερωριακή απασχόληση και θα πρέπει να αμείβεται ως τέτοια», σημειώνει χαρακτηριστικά η ΟΛΜΕ.