Σχολεία: Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Καρδίτσας ζητά τη μείωση της ύλης σε όλες τις τάξεις. Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση:
Δεκάδες εκπαιδευτικοί από τα Λύκεια και τα ΕΠΑΛ της περιοχής μας με πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ Καρδίτσας, συνυπέγραψαν κείμενο που αναδεικνύει την αγωνία και τον προβληματισμό τους για τα μεγάλα μαθησιακά ελλείμματα που έχουν διαπιστωθεί στους μαθητές μετά από δυο χρόνια πανδημίας αλλά και για τα αδιάκοπα προβλήματα λόγω των πάρα πολλών κρουσμάτων covid σε μαθητές και καθηγητές που θέτουν συνεχώς εμπόδια στην διδασκαλία και στην αφομοίωση της ύλης. Οι διαμαρτυρίες και οι επιστολές γονιών και μαθητών προς την υπουργό παιδείας αυτό το θέμα θέτουν. Δεν είναι αργά, η ύλη πρέπει να μειωθεί!
Ακολουθεί το κείμενο
KEIMENO ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ
Εμείς οι καθηγητές που διδάσκουμε τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανησυχούμε και προβληματιζόμαστε διότι η διδακτική πράξη δυσχεραίνεται καθημερινά στο Δημόσιο Σχολείο.
Πιο συγκεκριμένα:
1) Έχουν διαπιστωθεί μεγάλα μαθησιακά ελλείμματα στους μαθητές όλων των τάξεων, λόγω της απουσίας ουσιαστικής εκπαίδευσης. Η τηλε-«εκπαίδευση» αποτελεί κακέκτυπο εκπαίδευσης και η μεγάλη διάρκειά της, για σχεδόν μιάμιση σχολική χρονιά, στα δύο προηγούμενα σχολικά έτη, άφησε αρνητικό μορφωτικό αποτύπωμα στους μαθητές και στις μαθήτριές μας.
2) Η κανονική ροή των μαθημάτων διακόπηκε πολλές φορές τη φετινή χρονιά, λόγω της απουσίας μαθητών και εκπαιδευτικών που νόσησαν από covid.
3) Ο όγκος της ύλης των μαθημάτων σε όλες τις τάξεις είναι μεγάλος και δύσκολα μπορεί να ολοκληρωθεί και να γίνει κτήμα των μαθητών, ακόμα και σε «κανονικές συνθήκες».
Είναι κοινή μας διαπίστωση πως, κάτω από αυτές τις συνθήκες, ο μεγάλος όγκος της διδακτέας ύλης εμποδίζει την επιτυχή διαχείρισή της, αφού η τυπική ολοκλήρωση της διδασκαλίας της συνεπάγεται την υποβάθμισή της σε απλή «παράδοση» μαθημάτων, ανεξάρτητα από τις ανάγκες των μαθητών/τριών. Η αφομοίωση της ύλης από τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι έργο πολύ απαιτητικότερο και χρονοβόρο από την επιφανειακή «γνωριμία» με το κάθε γνωστικό αντικείμενο, προϋποθέτει συνθήκες ηρεμίας και προσήλωσης στη μάθηση και πρωτίστως έγκαιρη αντιμετώπιση των μορφωτικών κενών που δημιούργησε η τηλε-«εκπαίδευση», κάτι για το οποίο ουδεμία μέριμνα υπήρξε και ούτε ελήφθη υπόψη στον καθορισμό της εξεταστέας ύλης.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι καθηγητές που διδάσκουμε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ζητάμε τη μείωση της εξεταστέας ύλης και συνυπογράφουμε το αίτημα αυτό.