Συνεδρίασε σήμερα Τετάρτη 10/04/2019 το ΚΥΣΔΕ προκειμένου να ολοκληρωθούν οι στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να ανακοινωθούν οι ονομαστικοί κατάλογοι όσων μετατίθενται και ανήκουν στους κλάδους ΠΕ08, ΠΕ79.01, ΠΕ91.01, ΠΕ91.02 & ΤΕ16

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

με τη ΔΑΚΕ καθηγητών ΔΕ

Υπενθυμίζεται ότι για πρώτη φορά οι μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν τμηματικά λόγω καθυστέρησης ορισμού των Καλλιτεχνικών Επιτροπών για τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά σχολεία.

Όπως και για τις ειδικότητες που προηγήθηκαν χρονικά, τα κενά των σημερινών μεταθέσεων, στηρίχθηκαν στις προτάσεις των Π.Δ.Ε. και καταψηφίστηκαν από τους αιρετούς αφού οι πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες.

Η πρόταση του ΚΥΣΔΕ για τους συγκεκριμένους κλάδους  ικανοποιεί 43 στις Γενικές μεταθέσεις ,  9 σε Καλλιτεχνικά σχολεία και 26 σε Μουσικά σχολεία.

Ειδικότερα για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία οι μεταθέσεις στηρίχθηκαν  στις προτάσεις των νεοσύστατων  Καλλιτεχνικών Επιτροπών χωρίς ωστόσο να αναγράφεται αιτιολογικό αναφορικά με την εισήγηση.

Σχετικά με αιτήσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για Μετάταξη σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες και φορείς με το Ε.Σ.Κ. διαβιβάστηκαν στο ΚΥΣΔΕ:

  • 6 νέες αιτήσεις για μετάταξη (1 για λόγους υγείας)
  • 3 αιτήσεις επανεξέτασης για μετάταξη

Όλες απορρίφθηκαν μειοψηφούντων των αιρετών.

Έχω και στο παρελθόν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή μου στην καθολική άρνηση αποδέσμευσης όσων συναδέλφων αιτούνται μετάταξη μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας. Το γεγονός αυτό απετέλεσε επακόλουθο, της απόφασης του Υπουργού να επιστραφούν στο ΚΥΣΔΕ για επανέλεγχο παλαιότερες θετικές αποφάσεις αποδέσμευσης.

Η άποψή μου είναι ότι η μέχρι τώρα καθολική άρνηση αποδέσμευσης από το ΚΥΣΔΕ, αποτελεί άδικη μεταχείριση για τους αιτούντες αφού ο νόμος δεν αποκλείει την κινητικότητα για τους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα για εκείνους που η  Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας γνωμοδοτεί θετικά για λόγους υγείας.

Η αυστηρότητα αυτής της αντιμετώπισης γίνεται ισχυρότερη εάν ληφθεί υπόψη ότι η όποια αποδέσμευση δεν οδηγεί απαραίτητα σε μετάταξη. Είναι χαρακτηριστικό ότι  από τις 67 περιπτώσεις που αποδεσμεύτηκαν στις Α’ φάση 2017 και Α’ φάση 2018 μόνο 5 μετατάξεις φαίνεται να  έχουν πραγματοποιηθεί. Από τα στοιχεία που διαθέτω για την Β φάση 2018, το σύνολο των αιτήσεων (123 περίπου) δεν έχει αποδεσμευτεί, με εξαίρεση τις αποδεσμεύσεις για 11 περιπτώσεις αρχικά και πριν την παρέμβαση του υπουργού.

Με δεδομένο ότι ξεκινά η επόμενη φάση κινητικότητας θα πρέπει η κυβέρνηση εάν και εφόσον κρίνει ότι θα πρέπει να εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί από την Διυπουργική κινητικότητα, «να το πει καθαρά». Να σταματήσει έτσι ο εμπαιγμός των συναδέλφων που ήδη συνθλίβονται ψυχολογικά από την απουσία οποιασδήποτε ελπίδας για μετάθεση.

Τέλος σας αναφέρω ότι στη σημερινή συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ:

  • απορρίφθηκε μία αίτηση απόσπασης μέσω Ε.Σ.Κ.
  • απορρίφθηκε μία αίτηση ανάκλησης απόσπασης
  • αποδεσμεύτηκαν 16 εκπαιδευτικοί για μετάταξη σε Ε.ΔΙ.Π. & Ε.Ε.Π.

 

Εγκύκλιος Αποσπάσεων

Με την ολοκλήρωση των μεταθέσεων είχαμε την ανακοίνωση της εγκυκλίου για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, ΚΕΣΥ, ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία για το διδακτικό έτος 2019-2020.

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων ορίστηκε από 10-04-2019 μέχρι 15-04-2019.

Επιτέλους θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι είναι χιλιάδες οι εκπαιδευτικοί που εμπλέκονται στις διαδικασίες των ετήσιων αποσπάσεων και απαιτείται να αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη σύνεση και υπευθυνότητα.

Στην ουσία το χρονικό περιθώριο των 4 εργασίμων ημερών που δίδεται προκειμένου να κοινοποιηθεί η εγκύκλιος και να κατατεθούν

οι αιτήσεις είναι ασφυκτικό, μη ρεαλιστικό και πέραν κάθε λογικής.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το αντίστοιχο διάστημα στην περυσινή εγκύκλιο ήταν 14 ημέρες (10 εργάσιμες). Το υπουργείο οφείλει να σταματήσει τις ασκήσεις επί χάρτου και να αντιμετωπίσει με τον απαραίτητο σεβασμό, τους αιτούντες εκπαιδευτικούς και  όσους εμπλέκονται με τις διαδικασίες των αποσπάσεων.

Απαιτείται άμεσα ο επαναπροσδιορισμός των χρονικών ορίων για την κατάθεση των αιτήσεων Απόσπασης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025