Το ποσό των 1,17 δις. ευρώ που πρέπει να βάλει στο ταμείο του το δημόσιο από τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 είναι πολύ μεγάλο κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για πειραματισμούς.
Έτσι, μπροστά στον κίνδυνο να χαθούν δημόσια έσοδα, το υπουργείο Οικονομικών άφησε στην άκρη τα… όνειρα για δικαιότερα τέλη κυκλοφορίας και αναρτά πιθανότατα εντός της ημέρας, τα ειδοποιητήρια με τα ίδια ακριβώς ποσά με πέρυσι.
Είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε πολύμηνη προετοιμασία για να καταστήσει πιο «δίκαια» τα τέλη κυκλοφορίας αλλά τελικώς καταλήγει στα ίδια. Τα μέλη της επιτροπής που μελέτησαν τα στοιχεία για να καταλήξουν σε συγκεκριμένες προτάσεις προς την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αντιλήφθηκαν το προφανές: τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι μικρού κυβισμού και μεγάλης ηλικίας.
Αυτό σημαίνει ότι η «ταξική» πολιτική που ήθελε να εφαρμόσει η κυβέρνηση φέρνοντας μειώσεις στα μικρά και παλαιά οχήματα (κόντρα μάλιστα στη βασική αρχή του ο ρυπαίνων πληρώνει καθώς ως γνωστόν τα παλαιότερα αμάξια εκπέμπουν και περισσότερους ρύπους) θα κόστιζε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα έπρεπε να βρεθούν, από πού αλλού, από τα καινούργια αυτοκίνητα.
Το ότι τα τέλη κυκλοφορίας παραμένουν στα ίδια επίπεδα, σημαίνει στην πράξη το εξής, σύμφωνα με το thetoc:
Ο πίνακας με τα τέλη κυκλοφορίας για όσα οχήματα κυκλοφόρησαν πριν τον Νοέμβριο του 2010 (κάτι που σημαίνει ότι τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κινητήρα) διαμορφώνεται ως εξής:
Για τα νεώτερης ηλικίας οχήματα, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους με τον σχετικό πίνακα να έχει ως εξής. Το μόνο που χρειάζεται για τον υπολογισμό του τελικού ποσού είναι ο πολλαπλασιασμός της τιμής που αναφέρεται με τους ρύπους που εκπέμπει το όχημα και οι οποίοι αναγράφονται πάνω στην άδεια κυκλοφορίας.
Η εκτύπωση των τελών κυκλοφορίας μπορεί να γίνει με δύο τρόπους για τα φυσικά πρόσωπα:
1. Με κωδικούς Taxisnet (μέσα από την υπηρεσία έντυπα τελών και κατάσταση οχημάτων)
2. Χωρίς κωδικούς taxisnet (μέσα από την υπηρεσία έντυπα τελών)