Οι καταναλωτές παρατηρούν αλλαγές στις προσφορές των σούπερ μάρκετ, καθώς οι αλυσίδες και οι προμηθευτές προσαρμόζονται στον νέο «Κώδικα Δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης τιμής».
Σύμφωνα με αυτόν, κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής πρέπει να βασίζεται στην χαμηλότερη τιμή που είχε το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες.
Σύμφωνα με Το Βήμα, αυτό έχει οδηγήσει στην εξαφάνιση των εκπτωτικών αυτοκόλλητων (stickers) πάνω στις συσκευασίες, όπως «-2€» ή «-10%». Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ πλέον δεν αποδέχονται προϊόντα με τέτοια αυτοκόλλητα, καθώς είναι δύσκολο να διασφαλιστεί ότι θα εξαντληθούν εντός 30 ημερών, όπως απαιτεί ο Κώδικας.
Δείτε επίσης Πώς θα επηρεάσει ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ-ΕΕ τις τιμές και τους καταναλωτές
Για να αποφευχθούν παραβιάσεις, οι αλυσίδες αναλαμβάνουν τις προωθητικές ενέργειες σε συνεργασία με τους προμηθευτές, ανακοινώνοντας εκπτώσεις ή προσφορές για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Αυτό επιτρέπει καλύτερο έλεγχο και διαφάνεια στις τιμές, προστατεύοντας τους καταναλωτές από παραπλανητικές προσφορές.
Οι καταναλωτές καλούνται να είναι προσεκτικοί, να συγκρίνουν τιμές και να ενημερώνονται για τις πραγματικές εκπτώσεις, ώστε να αποφεύγουν τις προσφορές-«μαϊμού». Η προσαρμογή στον νέο Κώδικα Δεοντολογίας στοχεύει στη διασφάλιση της διαφάνειας και της αξιοπιστίας στις εμπορικές πρακτικές.