Με 14.711 σχόλια ολοκληρώθηκε η δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου & άλλες διατάξεις».
ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ
Το σχέδιο νόμου, το οποίο κατατέθηκε εν μέσω πανδημίας και με τα σχολεία κλειστά, έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, με την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) να ζητούν την άμεση απόσυρσή του.
Η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης συρρικνώνει τη δημόσια εκπαίδευση και επαναφέρει την «κανονικότητα» των μνημονιακών χρόνων. Μεταξύ άλλων, προβλέπει την αύξηση του εξεταστικού φόρτου και την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, την επαναφορά της τιμωρητικής αξιολόγησης, την υποβάθμιση των ΕΠΑΛ, την επαναφορά της διαγωγής των μαθητών, την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και τη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου.
Δείγμα των σοβαρών αντιρρήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονέων αποτελούν τα 14.711 σχόλια επί του νομοσχεδίου στον ιστότοπο της Δημόσιας Διαβούλευσης. Πιο συγκεκριμένα, τα 10 άρθρα που συγκέντρωσαν τα περισσότερα σχόλια είναι τα εξής:
- Άρθρο 1: Εργαστήρια Δεξιοτήτων (2.858)
- Άρθρο 18: Επιλογή Μαθητών (1.638)
- Άρθρο 7: Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου (1.560)
- Άρθρο 51: Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑΛ (1.215)
- Άρθρο 49: Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (935)
- Άρθρο 2: Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο (924)
- Άρθρο 3: Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία (865)
- Άρθρο 42: Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας (549)
- Άρθρο 4: Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου (501)
- Άρθρο 13: Ίδρυση και διασύνδεση Πρότυπων & Πειραματικών σχολείων (406)
▸ Δείτε εδώ όλα τα σχόλια ανά άρθρο του νομοσχεδίου στον ιστότοπο της Δημόσιας Διαβούλευσης