ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ξενοφώντος 15Α |10551 Αθήνα
21.01.2017
Συγκροτήσεις Υπηρεσιακών Συμβουλίων
Ορισμός μελών με μοναδικό στόχο τον έλεγχο των Συμβουλίων
Μια νέα, ιδιότυπη νομενκλατούρα δημιουργείται τα δύο τελευταία χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης. Είναι αυτή των ορισμένων μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων με ελάχιστα ή ανύπαρκτα τυπικά (και ουσιαστικά) προσόντα, τα οποία, με αποφάσεις των διορισμένων από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης αναλαμβάνουν ρόλο στη διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης. Η στόχευση των κυβερνώντων είναι ξεκάθαρη: ο έλεγχος των Υπηρεσιακών Συμβουλίων που θα λειτουργήσουν και ως συμβούλια επιλογής στελεχών στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Η κυβέρνηση της Αριστεράς, που, υποτίθεται, ευαγγελίζονταν ένα διαφορετικό ήθος και πρέσβευε την αξιοκρατία φανερώνει μέρα με τη μέρα τις αυταρχικές και αναξιοκρατικές πρακτικές της. Αθόρυβα και συστηματικά, με διαδικασίες πίσω από «κλειστές πόρτες», αριστεροί εκλεκτοί, φίλα προσκείμενοι στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, συνοδοιπόροι στο παρελθόν με τους, τότε, «αγωνιστές – συνδικαλιστές», οι οποίοι κατήγγειλαν με το παραμικρό τους πάντες και τα πάντα στρεφόμενοι κατά συναδέλφων που κατείχαν διοικητικές θέσεις «στολίζοντάς» τους με διάφορα επίθετα όπως «δοτοί» κι «εγκάθετοι», τώρα καταλαμβάνουν τις θέσεις αυτές χωρίς ίχνος συνδικαλιστικής συνέπειας. Τώρα όμως δεν είναι ούτε «δοτοί» ούτε «εγκάθετοι»! Απλά αναλαμβάνουν το ρόλο του εντολοδόχου στο πλευρό της διοίκησης της εκπαίδευσης.
Τα ερωτήματα που γεννιούνται τόσο από μία απλή ανάγνωση της συγκρότησης των Υπηρεσιακών Συμβουλίων όσο και από ανακοινώσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας είναι αμείλικτα, αν και ρητορικά…
·Πόσο τυχαίο είναι το γεγονός ότι σε Π.Υ.Σ.Π.Ε. όλα ή σχεδόν όλα τα διορισμένα μέλη (τακτικά και αναπληρωματικά) συμμετείχαν στα ψηφοδέλτια των Εκπαιδευτικών Ριζοσπαστικής Αριστεράς (Ε.Ρ.Α.), η οποία, ως γνωστόν, είναι φίλα προσκείμενη στον ΣΥΡΙΖΑ;
·Πόσο τυχαίο είναι το γεγονός ότι διορίστηκε αντιπρόεδροςσε Π.Υ.Σ.Π.Ε. εκπαιδευτικός, χωρίς προσόντα και με μηδενική διοικητική εμπειρία, αλλά προσκείμενος στην κυβέρνηση, τη στιγμή που για την ίδια θέση υπήρχαν αιτήσεις από συναδέλφους κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων με τεράστια διοικητική εμπειρία;
·Πόσο τυχαίο είναι το γεγονός ότι ακόμα και για την κάλυψη της ποσόστωσης υπέρ των γυναικών δεν προτιμήθηκε συνάδελφος κάτοχος διδακτορικού τίτλου;
·Πόσο τυχαίο είναι το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν διορίστηκαν άτομα με μεγαλύτερη διοικητική εμπειρία απλά και μόνο γιατί είχαν συνδικαλιστική δράση με άλλη παράταξη;
·Πόσο τυχαίο είναι το γεγονός ότι διορίστηκε τακτικό μέλος συνάδελφος με μηδενική εμπειρία και, ταυτόχρονα, αποκλείστηκε ο αρχαιότερος διευθυντής;
Από τα σταχυολογημένα αυτά παραδείγματα ένα είναι το συμπέρασμα: χωρίς να τηρούν ούτε καν τα προσχήματα, αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι κυρίαρχο και μοναδικό μέλημά τους είναι ο απόλυτος έλεγχος του διοικητικού μηχανισμού και η «άλωση» των υπηρεσιακών συμβουλίων και των συμβουλίων επιλογής στελεχώνπροκειμένου στις επικείμενες διαδικασίες να τοποθετηθούν στελέχη «αρεστά» στην κυβέρνηση ακόμη κι αν δεν έχουν κανένα απολύτως προσόν!
Περιφρονούν τον εκπαιδευτικό κόσμο, υποτιμούντη νοημοσύνη του, απαξιώνουν κάθε έννοια δημοκρατικής λειτουργίας και αξιοκρατίας στοχεύοντας στον ασφυκτικό και κομματικό έλεγχο της διοικητικής ιεραρχίας στην εκπαίδευση.
Η κυβέρνηση κατάφερε για πολλοστή φορά να δώσει το στίγμα της.
Η σκληρή παραταξιακή λογική και ο κομματισμός στην εκπαιδευτική ιεραρχία αποτελούν ξεκάθαρη και σαφή επιλογή της κυβέρνησης που με την αντιεκπαιδευτική της πολιτική οδήγησε χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία, συρρίκνωσε το ολοήμερο δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο, υποβάθμισε τη δημόσια εκπαίδευση και «κλείνει το μάτι» για την υπαγωγή των σχολείων στους Δήμους μέσω των ΚΔΑΠ.
Ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσηςκαταγγέλουμε τη διαδικασία και καταδικάζουμε τη λογική αυτή και δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι σε όλους αυτούς τους σχεδιασμούς και τις επιδιώξεις θα μας βρουν απέναντι.

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.