Διαβάστε παρακάτω όλα τα άρθρα του ΝΕΟΥ νομοσχεδίου που σχετίζονται με τις αλλαγές στην .

Τι αναφέρεται στο νομοσχέδιο:

Άρθρο 36

Μητρώο επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης

1. Η τηρεί μητρώο επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης κατά την έννοια του άρθρου 56 του ν. 4872/2021. Στο μητρώο εγγράφονται, μετά από αίτησή τους, όσοι πάροχοι πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 36.

2. Η ΔΥΠΑ διαγράφει παρόχους από το μητρώο, εφόσον δεν συντρέχουν πλέον οι προϋποθέσεις για τη συμμετοχή τους σε προγράμματα επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης των παρ. 1 και 2 του άρθρου 35 ή εφόσον προκύψει λόγος αποκλεισμού λόγω μη ικανοποίησης των προϋποθέσεων των παρ. 3-5 του άρθρου 35. Επίσης, διαγράφει παρόχους, οι οποίοι δεν τηρούν βασικούς όρους των προσκλήσεων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, στις οποίες συμμετέχουν, όπως προκύπτει από ελέγχους της παρ. 4 του άρθρου 36.

3. Σε περίπτωση που προκύψει λόγος αποκλεισμού των παρ. 3 και 4 του άρθρου 35, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΥΠΑ αποφασίζει το χρονικό διάστημα, για το οποίο ο αποκλεισμός θα ισχύσει, εφαρμόζοντας την αρχή της αναλογικότητας, λαμβάνοντας υπόψη, ιδίως, τη σοβαρότητα του αδικήματος ή παραπτώματος, τον χρόνο που έχει παρέλθει από τη διάπραξή του, τη διάρκειά του, πιθανή υποτροπή, την πρόθεση ή τον βαθμό αμέλειας του παρόχου και τα μέτρα που αυτός λαμβάνει προς αποφυγή διάπραξης παρόμοιων αδικημάτων ή παραπτωμάτων στο μέλλον.

4. Σε περίπτωση που η αξιολόγηση ενός παρόχου κατέστη αρνητική, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 37, ο πάροχος διαγράφεται από το Μητρώο και επιτρέπεται να εγγραφεί εκ νέου σε αυτό μετά από δύο (2) έτη μετά τη διαγραφή του. Εάν, μετά τη συμμετοχή του στο επόμενο πρόγραμμα επιδοτούμενης κατάρτισης, η αξιολόγησή του παραμείνει αρνητική, ο πάροχος διαγράφεται εκ νέου από το Μητρώο για άλλα δύο (2) έτη.

Άρθρο 37

Πλαίσιο αξιολόγησης και λογοδοσίας επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης

1. Με απόφαση του Διοικητή της , που εκδίδεται μετά από σύμφωνη γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου Δεξιοτήτων, καταρτίζεται και υλοποιείται πλαίσιο αξιολόγησης και λογοδοσίας των επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και καθορίζονται οι λεπτομέρειες υλοποίησής του. Το πλαίσιο αυτό ορίζει, ιδίως:

α) την υλοποίηση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης,

β) την εκ των υστέρων αξιολόγηση εισροών και εκροών, στην οποία περιλαμβάνονται και τα ορόσημα επίδοσης των επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης,

γ) το σύστημα λογοδοσίας και

δ) τη σύνδεση της αμοιβής των επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης με την επίδοσή τους. Ο έλεγχος για την πιστή συμμόρφωση προς το πλαίσιο αξιολόγησης και λογοδοσίας διενεργείται από τη ΔΥΠΑ και είναι απαραίτητος για τη διατήρηση της ιδιότητας των παρόχων ως επιλέξιμων και τη διατήρησή τους στο Μητρώο Επιλέξιμων Παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής Κατάρτισης.

2. Η αξιολόγηση των παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης γίνεται βάσει της επίδοσης του αξιολογούμενου παρόχου σε κάθε πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης, στο οποίο συμμετέχουν, και είναι ανεξάρτητη από την αξιολόγηση της παρ. 4 του άρθρου 36. Στα ορόσημα της περ. β της περ. 1 περιλαμβάνονται υποχρεωτικά τουλάχιστον τα εξής στοιχεία:

α) το ποσοστό των καταρτισθέντων που βρήκε εργασία εντός τριών (3), έξι (6) και δώδεκα (12) μηνών μετά τη λήξη της κατάρτισης στο αντικείμενό της ή, εάν πρόκειται για εργαζομένους που καταρτίσθηκαν, το ποσοστό αυτών που βρήκε νέα εργασία στα αντίστοιχα χρονικά διαστήματα

β) η αξιολόγηση του παρόχου από τους καταρτισθέντες,

γ) το ποσοστό των καταρτισθέντων που πιστοποιείται.

3. Η αξιολόγηση της περ. β της παρ. 1 καταλήγει σε βαθμολογία για την επίδοση του παρόχου στο πρόγραμμα επιδοτούμενης κατάρτισης, η οποία εκφράζεται σε αριθμητική κλίμακα, ως εξής: (1) κακή, (2) ανεπαρκής, (3) ικανοποιητική, (4) πολύ καλή, (5) άριστη. Οι βαθμοί 1-2 αντιστοιχούν σε αρνητική αξιολόγηση, οι βαθμοί 3-4 σε επαρκή θετική αξιολόγηση και ο βαθμός 5 σε άριστη θετική αξιολόγηση, υπό την έννοια της περ. ε της παρ. 2 του άρθρου 36.Δεν μπορεί να βαθμολογηθεί με βαθμό 3 ή μεγαλύτερο η επίδοση παρόχου σε πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, εάν δεν συντρέχουν σωρευτικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:

α) τουλάχιστον το 50% των καταρτισθέντων να βρήκε εργασία εντός 12 μηνών,

β) το πρόγραμμα έχει αξιολογηθεί θετικά από τουλάχιστον το 80% των καταρτισθέντων και

γ) έχει πιστοποιηθεί τουλάχιστον το 80% των καταρτισθέντων που έχουν περαιώσει την παρακολούθηση του προγράμματος.

Άρθρο 38

Πιστοποίηση Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης

1. Η πιστοποίηση των καταρτισθέντων στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης διενεργείται από ανεξάρτητους Φορείς Πιστοποίησης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ή/ και διεθνώς, οι οποίοι:

α) είναι διαπιστευμένοι σύμφωνα με το Πρότυπο ISO/IEC 17024 ή

β) είτε είναι πιστοποιημένοι βάσει του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου να χορηγούν πιστοποιητικά ή

γ) είναι εταιρείες λογισμικού ή τεχνολογίας, οι οποίες παρέχουν σχετικές πιστοποιήσεις που είναι διεθνώς αναγνωρισμένες στην αγορά εργασίας.

2. Με την πιστοποίηση βεβαιώνεται ότι ο καταρτισθείς απέκτησε σε επαρκή βαθμό τις γνώσεις ή δεξιότητες που σχετίζονται με το αντικείμενο της κατάρτισης που παρακολούθησε.

Άρθρο 39

Ενιαία Ψηφιακή Πύλη για τις Δεξιότητες

1. Υπό την εποπτεία του Εθνικού Συμβουλίου Δεξιοτήτων, ιδρύεται Ενιαία Ψηφιακή Πύλη για τις Δεξιότητες, στον ηλεκτρονικό ιστότοπο skills.gov.gr, με σκοπό την άμεση και αποτελεσματική πρόσβαση όλων σε ένα ευέλικτο και χωρίς αποκλεισμούς μοντέλο αναβάθμισης δεξιοτήτων. Η παραγωγική λειτουργία, καθώς και η τεχνολογική ανάπτυξη, εξέλιξη και υποστήριξη της, πραγματοποιείται με την αρωγή των αρμόδιων υπηρεσιών της ΔΥΠΑ, και σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο.

2. Η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη για τις Δεξιότητες αποτελεί το κεντρικό σημείο παροχής ηλεκτρονικών ψηφιακών υπηρεσιών και πληροφοριών σχετικά με τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και την επανειδίκευση του εργατικού δυναμικού. Τις πληροφορίες αυτές σωρεύει υποχρεωτικά από όλους τους παρόχους επαγγελματικής κατάρτισης, καθώς και εν γένει από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Επιδιωκόμενος σκοπός της λειτουργίας της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης για τις Δεξιότητες είναι η βελτίωση της πρόσβασης και της εξυπηρέτησης του καταρτιζόμενου στις υπηρεσίες κατάρτισης και επανακατάρτισης, η εύρυθμη λειτουργία και υποστήριξη των παρεχόμενων υπηρεσιών αναβάθμισης των δεξιοτήτων, καθώς και ο συντονισμός των δράσεων φορέων, που παρέχουν τέτοιου είδους υπηρεσίες.

3. Η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη για τις Δεξιότητες, με σκοπό την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τους αποδέκτες της, είναι διασυνδεδεμένη με τον Ατομικό Λογαριασμό Δεξιοτήτων του άρθρου 34, με την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών (National Digital Academy) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. καθώς και με κάθε άλλο εργαλείο ή μηχανισμό που αναπτύσσεται για τους περιγραφόμενους στον παρόν κεφάλαιο σκοπούς.

Άρθρο 40

Ενδοεπιχειρησιακή κατάρτιση

Η ενδοεπιχειρησιακή κατάρτιση μπορεί να ενταχθεί σε πρόγραμμα επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, εφόσον αφορά αντικείμενο, το οποίο περιλαμβάνεται σε πρόσκληση για πρόγραμμα επιδοτούμενης κατάρτισης που έχει προκηρύξει η ΔΥΠΑ και παρέχεται από πάροχο που είναι εγγεγραμμένος στο Μητρώο του άρθρου 36.

Άρθρο 41

Αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού

1. Στις προσκλήσεις για επιδοτούμενη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση μπορεί να προβλέπεται ότι το εκπαιδευτικό υλικό ή μέρος αυτού που οι πάροχοι θα δημιουργήσουν και θα αξιοποιήσουν για την κατάρτιση καθίσταται, μετά το πέρας αυτής, δημόσια προσβάσιμο χωρίς περαιτέρω αντάλλαγμα για τους παρόχους.

2. Το εκπαιδευτικό υλικό της παρ. 1 κατατίθεται σε ηλεκτρονικό αποθετήριο, κατά τρόπο ώστε να μπορεί να μεταφορτωθεί από κάθε ενδιαφερόμενο. Το ηλεκτρονικό αποθετήριο τηρείται από τη ΔΥΠΑ.

3. Με απόφαση του Διοικητή της ΔΥΠΑ ρυθμίζονται οι αναγκαίες τεχνικές λεπτομέρειες για την τήρηση του ηλεκτρονικού αποθετηρίου του παρόντος άρθρου.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025